Aihe: CHINA??
1 2
Tietäjä
18.11.2002 21:03:28
Minkä kokoisia chinoja jengillä on, on ollut ja mitä olette tykänneet jne... Olen miettinyt hankkia 12" ja 18"
COLLARBONE ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!
Gozmog
18.11.2002 21:06:27
Minkä kokoisia chinoja jengillä on, on ollut ja mitä olette tykänneet jne... Olen miettinyt hankkia 12" ja 18"

Ajattelin ostaa 18 tuumasen mutta pittää kattoa.
Löysin vanhat haitsupellit joista sai kaks (tai ainaki yhen)
hyvän 14" chinan :)
welho
18.11.2002 21:29:02

10", 12", 18" ja 20"

Tykkään kaikista tilanteen mukaan yhtä paljon=o)

10" voipi soitella vaikkapa aksentteja ja käyttää esim. haitsun korvikkeena.
20" irtoaakin sitten jo reippaampi kosahdus.

Itse kyllä diggailen chinojen soundista ja viljelenkin niitä rokkimelskeessä paljon crashien tilalla/seassa. Tuollaisessa käytössä ei mielestäni chinan soundi saa kuitenkaan olla liian räväkkä ja sihisevä vaan sen täytyy olla hieman crashimainen.

Yksittäisenä efektinä saa kiinanpelti sitten kosahtaa oikein kunnolla!!
fox
18.11.2002 22:26:41

Kaks on mulla kiinoja, 18 ja 22. Efektipelteinä hyviä. Chinojen väliltä sitte Oriental Crash of Doom 20". Iloinen ja tyytyväinen olen. :)
jtpennane
18.11.2002 22:43:40
tuota oriental crashia tekis kyllä mieli... mistä hommasit ja mitä maksoit?
fox
18.11.2002 22:58:04

tuota oriental crashia tekis kyllä mieli... mistä hommasit ja mitä maksoit?
Vanha kaveri eräästä eteläisen Suomen musiikkiliikkeestä sen tilasi Ruåttista jossa kuulemma on Zildjianilla varasto...no, viikossa tuli ja vaihtoon otti multa vintage Paisteen riden ja vielä h-tinmoisen kasan rahaa. Mielikuva olis että olis ovh ollu jotain 2 kmk (kilomarkka, poistunut rahayksikkö) elikkäs 350 nykyrahaa... kallis pelti mutta ihan ihmeelliset soundit. Tyhmähän mä olisin jos haukkuisin sitä....ei vaiskaan, se ON hyvä IMHO. Efektipeltinä erinomainen mutta herkällä tatsilla voi muuhunkin käyttää. Soundeja löytyy chinasta johonkin gongi-imitaatioon ja mielettömään korostuscrashiin... bändikaverit kuittailivat kun se pelti on "hienoviritetty" reunassa olevilla vekeillä joita on mun pellissä 3 että jätkälle myivät sekundapellin, valmiiks lattialle pudotetun... :)
Tietäjä
19.11.2002 17:48:06
Joo zildjianilla on varasto ruotsissa. Mulla kun pamahti tossa taannnoin krässi niin tuli ruotsin varastosta takuuna uusi, jos siellä ei olisi ollut olisi joutunut venaa jostain muualta(en muista mistä mutta kaukaa).
COLLARBONE ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!
Angry Pierre
19.11.2002 21:53:52
mutta kiitos infosta, täytyy mennä vaikkapas DLX:stä kyselemään.

pelti kuulemma tosiaan näyttää uutena että oltais heitelty pitkin lattioita jo tehtaalla! millasetkohan metodit niillä muuten mahtaa olla tehtaalla käytössä? ;)
miän vain
20.11.2002 10:09:33

Jaa china. Löytyy kaksi, Istanbulin 16" ja Ufipin 10" (sain halvalla).

Kymppi käy ihan splashista, yskäisee sillai kivasti. Isommasta löytyy sitten ihan kaikkea, gongisoundista tosi likaiseen rideen asti, riippuen löyntitavasta ja -kohdasta.

Oli mulla aikojen alussa myös 14" china, mutta se tuli rokattua rikki. Piti mättää kokoon ja paksuuteen (ohuuteen?) nähden ihan liian lujaa että sai riittävästi möykkää ja "sen soundin". Vaan se oli silloin alkuaikoina kun jaksoi olla chinasta niin innoissaan että tunki sitä jokaväliin (zappan hot rats, anyone?) eikä osannut tekniikkaa kunnolla.

Blah. Sit on vielä täälläkin hehkuttamani wuhanin 16" crash jossa on chinaa joukossa kauhalla.

Crash of doom on hieno peli. Joku päivä omistan sellaisen, ja 30" gongin ja ferrarin ja Vinny Appicen setin jossa on rumpuja niin ettei pois pääse. Tai saattaa olla että kuitenkin...
O jee! *NAX*
bluesman86
21.11.2002 14:02:07
onks kellää paisteen 2002 novo chinaa
WyW
21.11.2002 16:51:09

onks kellää paisteen 2002 novo chinaa

Dafryn sivuilla jollain oli... ettei ois ollu jopa AP.
lkx
22.11.2002 11:47:00

Mulla on Sabianin HH 18" china. Erittäin loistava, suosittelen lämpimästi. Lisäksi käytän pahasti haljennutta Sabianin Pro 8" splashia stäkättynä jonkun 6" **skan päällä. Sillä saa hyviä juttuja aikaan.

Ajattelin hommata Wuhanin 12" minichinan, mikäli sen sais stäkättyä 14" crashin päälle, tai sitten muuten vaan. Onko kokemuksia?
There is no spoon... http://www.helionprog.com
AP
22.11.2002 12:01:24

Dafryn sivuilla jollain oli... ettei ois ollu jopa AP.

Jopa...? Mitähän sitä on taas tullut tehtyä, heh.

Vastaus kysymykseen on, että olen entinen NOVOn omistaja, "hukkasin" tuon pellin joitain aikoja sitten. Oli 20-tuumainen malli kyseessä.

Syy pellistä luopumiseen oli se, joka löytyy paisteen sivultakin. NOVO Chinojen kohdalla lukee "from loud to very loud", eli meteli on melkoinen. Hiljempaa lyödessä ääni taas on aavistuksen vaisu, ns. kiinamaisuus ei mielestäni tule esiin. Kovempaa lyötäessä ääntä riittää ja vaikka soundi ei ehkä ole ihan yhtä originaali kuin noissa Wuhaneissa tai Zildjianin Oriental trashissa, ei se myöskään ole yhtä siloiteltu kuin esim. Signaturessa. Huono pelti ei mielestäni ole missään nimessä. Käytännössä helpottaa se, että kello-osa on "väärinpäin" eli pelti ei tavallisten chinojen tapaan lyötäessä kulmikkaasti heilu, vaan liikkuu löysästikin kiinnitettynä tavallisten peltien tapaan.
bluesman86
22.11.2002 13:02:25
hyvä tietää mut silti sellane ehkä pitäis saada maksaaks ne paljo
AP
22.11.2002 13:04:52
hyvä tietää mut silti sellane ehkä pitäis saada maksaaks ne paljo

Soitin-laineen sivuilta poimittuja nettohintoja: 18" NOVO 233 euroa, 20" NOVO 270 ja 20" tavallinen china 250. Ei uutena ihan halpoja, mutta ei sitten kalleimpiakaan.
bluesman86
25.11.2002 12:13:01
onneks meikäläine tiätää hyvän liikee mist saa hyvii alennuksii ku on vakio asiakas.
Buusteri
25.11.2002 20:44:29

itellä wuhan 16" ja oriental trashi 20" .. molemmista tykkään mielettömästi. 16 on tosi terävä ja aksenttimainen ja sit 20 aika matala ja kumiseva.. kivoja efektejä noi
perkele
26.11.2002 14:22:01
Onko kellään hieman erikoisempa peltiyhdistelmää, eli 8 tuuman splashia stackattuna 14 tuuman chinaan?
Perkele
28.11.2002 15:41:20

ei ole, ainakaan mulla...onko sulla, miten päin ja minkämoiset pellit jos sopii udella?

ostin muuten sen mainitsemani Wuhanin 12 tuumasen kinukin, ja laitoin Sabianin 18 HH kineesin viereen sähähtelemään, hyvin skulaa.

Sweet, paljonko meni rahaa noihin?
Ei mulla itellänikään ole stackattuna niitä kahta, mutta kokeillut olen. Hauska vaihtoehto, jos soittaa sitä haitsun sijaan johonkin kohtaan biisiä. Kohtuus tosin siinäkin. Alkaa kuulostaa pirun tyhmältä, jos soitto on pelkkää staxien (x on helpompo kirjottaa ;)hakkausta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)