Aihe: Basson soittotekniikoiden historia?
1 2 3
stimpson
23.10.2015 19:46:13
hallu: Perhana, mun pitää tehdä tälle omalle soittotekniikalle jotain. Mulla on varmaan basso väärällä korkeudella kun eilen loppui soittoharjoittelu muutaman tunnin sessioiden jälkeen viiltävään kipuun vasemman käden kyynärvarressa. Tänään kipu oli helpottanut, mutta pikkuisen aikaa soiteltuani taas alkoi tuntua, vaikka ei niin pahan kuin eilen.

Haiskahtaa vähän tenniskyynärpäältä... ei välttämättä johdu pelkästä soittoasennosta vaan on miljoona muutakin juttua jotka vaikuttaa. Vihuliainen vaiva jos äityy pahemmaksi / krooniseksi. Kannattaa diagnosoida ennenkuin ei pysty kaljapulloa nostamaan soiton jälkeen...

Venyttely soiton jälkeen kannattaa muistaa! Kaipaa ne sormen lihaksetkin sitä huoltoa ihan niin kuin kaikki muutkin!
trih
24.10.2015 00:40:26 (muokattu 24.10.2015 00:48:25)
pekezu: Kovasti empiirinen tutkimus osoittaisi näiden sydämen arytmioiden liittyvän närästykseen.

Onks ketään hardcore-närästäjää dadassa? Kellään ollu vastaavaa?

Ei vissiin kauheesti ollu noissa mun verikokeissa mitään, eilen kattelin pikaseen arvoja. Hemppari 161 eli melko kova, jännä etten syö hirveesti rautapitoisia eväitä. Rajoissahan toi silti, lähteestä riippuen 167-175 on miesten yläraja.

Jos hemoglobiini on noin korkea voi olla että olet vailla nestettä...

Mulla on soitellessa basson kaula 45 asteen kulmassa, onko muitakin vaihtoehtoja?

"Floating thumb" (leijupeukku?) aika ehdoton jos sormilla mitään muuta kuin perushumppaa, eikös? Jaco kai keksi?

Kaula ergonomiseen stondikseen ja "floating thumb" = hyvä?
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Röntgen-Jeesus
24.10.2015 02:55:27

Vessajono: Mulkkua pitää pystyä heiluttamaan joko päältä tai alta, muulla ei oo väliä.

Pätee kaikkeen elämässä.
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)