hosino 21.10.2015 23:44:32 | |
---|
J.Hollström: "Suomenlahden taakse lähtee sataprosenttisella varmuudella muutamia laatikoita, sillä Ruotsissa 70-luvulla selvää jälkeä tehneen Hurriganesin opetuslasten joukosta löytyy muun muassa Opethin jäseniä sekä Lindemann/Pain/Hypocrisy-hurjimus Peter Tägtgren. Hurriganes? Sehän oli ylivoimaisesti kovin rokkibändi silloin kun minä olin nuori. Ganesin jätkät olivat todella rautaisia koviksia ja niiden musiikki oli aivan jumalattoman rankkaa. Siitä oli ruotsalainen pophienostelu mahdollisimman kaukana, Tägtgren hehkuttaa." Tämä oli siis tossa aikaisemmassa linkissä. Tuollaiset muusikot kyllä ymmärtää ja arvostaa ganesia, mutta täällä nämä kellari muusikot ja muutaman demon tehneet nirppanokat ei sitä tajua ymmärtää. |
antnis 22.10.2015 00:16:24 | |
---|
|
Yallup 22.10.2015 07:59:09 | |
---|
antnis: http://tinyurl.com/psagac4 Asiasta pahasti poiketen, oletteko panneet merkille että vaikka Jone Nikulan yleisilme ja tukkakin on jokseenkin epäsiisti, niin hänen parta on aina viimosen päälle. Se käy sen kanssa ihan parturilla ja pitää kuulema olla millintarkasti. "Tosta se taitaa lähteä.." |
John My 22.10.2015 10:24:06 | |
---|
Mielestäni Hurriganes oli suomalaisen rockin alkulähde, josta ovat monet suomalaiset rockyhtyeet mallia ottaneet. Sen vaikutus ja merkitys on suuri suomalaisen rockmusiikin kehityksessä. |
Bonham 22.10.2015 10:43:18 | |
---|
John My: Mielestäni Hurriganes oli suomalaisen rockin alkulähde, josta ovat monet suomalaiset rockyhtyeet mallia ottaneet. Sen vaikutus ja merkitys on suuri suomalaisen rockmusiikin kehityksessä. Niin, siis juuri tätähän tämä ketju on todistanut 12 vuotta ja 131 sivun verran... mutta hyvä kun kiteytit asian! Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
seventy4 22.10.2015 16:25:33 (muokattu 22.10.2015 16:27:07) | |
---|
|
carnation 22.10.2015 21:18:53 | |
---|
John My: Mielestäni Hurriganes oli suomalaisen rockin alkulähde, josta ovat monet suomalaiset rockyhtyeet mallia ottaneet. Sen vaikutus ja merkitys on suuri suomalaisen rockmusiikin kehityksessä. Minun mielestäni ei ole. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
hollmi-5 22.10.2015 21:30:03 | |
---|
carnation: Minun mielestäni ei ole. Hienosti perusteltu. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 22.10.2015 21:42:46 | |
---|
carnation: Minun mielestäni ei ole. Ehkä ne tietävät paremmin joilla on joku rooli suomalaisen rock-musiikin kehityksessä. Vaikka Ismo Alanko. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
Sergei Fallinen 22.10.2015 23:05:09 | |
---|
hollmi-5: Hienosti perusteltu. Perusteltiinko päinvastaista missään vaiheessa. Ylipäätään perusteluvastuuhan kuitenkin on sillä joka väittää jotain, esimerkiksi selllaista että Hurriganes oli alkulähde tai mitä vittu santana |
Kailis 23.10.2015 01:47:14 | |
---|
Sergei Fallinen: Perusteltiinko päinvastaista missään vaiheessa. Ylipäätään perusteluvastuuhan kuitenkin on sillä joka väittää jotain, esimerkiksi selllaista että Hurriganes oli alkulähde tai mitä vittu santana Mä en nyt tiedä kellä se vastuu tässä on. Aika vastuutonta meininkiä. Mutta karavaani kulkee ja koirat haukkuu. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
Rodger 23.10.2015 02:46:08 | |
---|
Sergei Fallinen: Perusteltiinko päinvastaista missään vaiheessa. Ylipäätään perusteluvastuuhan kuitenkin on sillä joka väittää jotain, esimerkiksi selllaista että Hurriganes oli alkulähde tai mitä vittu santana Ei kai? :-D Joko olet itse saanut perusteltua omat päinvastaiset väitteesi? Mitäpä jos hakisit narsismisi kaipaamaa huomiota jostain muualta? Varmaan on joku toinenkin bändi, jota dissaamaalla saisit ihan vastaavan annoksen reagointia. |
hollmi-5 23.10.2015 07:34:57 | |
---|
Sergei Fallinen: Perusteltiinko päinvastaista missään vaiheessa. Ylipäätään perusteluvastuuhan kuitenkin on sillä joka väittää jotain, esimerkiksi selllaista että Hurriganes oli alkulähde tai mitä vittu santana Tarpeeksi kun peruutellaan taaksepäin ajassa, niin Dallapehan se sitten lopulta oli. Ei, vaan olihan sitä ennenkin jo jotain rokilta haiskahtavaa? Tuollainen "mielestäni ei ole"-kommentti on turhin mahdollinen, koska se ei ole mielipide ollenkaan. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Yallup 23.10.2015 10:15:55 | |
---|
"Tosta se taitaa lähteä.." |
AP 23.10.2015 11:00:39 | |
---|
Yallup: Tässä Neumann kertoilee, miten Albertin L5S joutui Jonttu Virralle. Pökkäsi Nipan kouraan, kun oli "Dingo-osastoa" https://www.youtube.com/watch?v=MrdYHGG1Ka0 Mä en tiedä miksi, mutta jotenkin suhtaudun aika kriittisenkyynisesti Neumannin muisteloihin. Jostain syystä tuntuma on, että niissä kasvaa joka kerralla hiukan leveys kuten kalajutuissa konsanaan. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Albert oli hyvin tarkka vahvistimistaan ja muutenkin avulias nuorempia soittajan alkuja kohtaan. Kun olin 17v. ja satuin olemaan samalla keikalla lämppäribändissä, hän lainasi minulle vahvariaan. Hän opasti tarkkaan järjestyksen miten standby ja virta kytketään, ettei putket vaurioidu. Muistan hauskan tilanteen kun silloin esitimme mm. Hendrixin Fire- kappaleen ja sen jälkeen Albert sanoi, ettei se noin mene. Olin, että häh? Se soitetaan oktaaveilla, kun tarjosin terssejä Firen riffeissä. Olin niin nuori ja innostunut soittajan poikanen, että olin harjoitellut sen riffin omalla tavallani, mutta sain häneltä onneksi oikaisun asiaan ja olin tyytyväinen. |
John My 23.10.2015 12:50:33 | |
---|
Kuitenkin kun nyt kuuntelin Royalsin liveversiota, jossa Albert soittaa Firen kymmenen vuotta sen jälkeen, kun sanoi mulle, ettei se noin mene niin huomaan, että hän soittaa sen riffin samalla tavalla, kuten minä eli tersseillä, joka on rokkaavampi tapa kuin oktaaveilla, joka oli alkuperäinen Hendrixin tapa. Mulla on Hendrixin opetus cd, Music of Jimi Hendrix, jossa Firen riffi soitetaan lyhyinä pätkinä ja opastetaan. Siinä tosiaan sanotaan, että se lähtee oktaaveilla, mutta Albertilla kai jäi se mun rokkaavampi tyyli mieleen ja hän vaihtoi siihen. Mieletön löytö, mutta se vaan osoittaa, että hän oli altis kaikenlaisille musavaikutuksille ja tutki musaa. |
Kailis 23.10.2015 13:43:32 | |
---|
Royalsin liveversiota, jossa Albert soittaa Firen Mistä tää löytyy? TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
varakeef 23.10.2015 14:21:02 | |
---|
John My: Kuitenkin kun nyt kuuntelin Royalsin liveversiota, jossa Albert soittaa Firen kymmenen vuotta sen jälkeen, kun sanoi mulle, ettei se noin mene niin huomaan, että hän soittaa sen riffin samalla tavalla, kuten minä eli tersseillä, joka on rokkaavampi tapa kuin oktaaveilla, joka oli alkuperäinen Hendrixin tapa. "Opetin Alpulle paremman tavan soitaa Henkan Firen" "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Vessajono 23.10.2015 14:27:32 | |
---|
varakeef: "Opetin Alpulle paremman tavan soitaa Henkan Firen" Vaatimattomuus kaunistaa ja siitä tämä ulkonäköni. Dr. Funkenstein: Hattu nousee kyllä teille, jonkunhan ne on ne rahat otettava pois. Nobelaneria ja pitkää ikää sinne. |