Aihe: Looperia hankkimassa
1 2
Carvel
30.08.2015 14:34:25
tuquoque: Jos uuteen RC-3:n olet päätymässä, tsekkaa myös tämä Kiinan ihme.
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … 128/drqsn/Cherub-Loop-Core-loopperi

Ilmeisesti kopio RC:stä mutta halvempi ja taitaa olla myös monipuolisempi.
Ainakin siinä stop-modet, jota RC:ssä ei ole ja reilusti tallennusaikaa.

Nostetaan.

Onko kukaan kokeillut kyseistä pedaalia? Aika vähän näyttää olevan videoita tubessa, mutta halpa hinta ja hassut rummut houkuttelis.
Åboensis
30.08.2015 16:59:47

Lainaan itseäni jostain aiemmasta säikeestä:

Digitech Jamman stereo. Riittävän monipuolinen, kohtuullisen hintainen, suhteellisen helppo käyttää. Suosittelen.

Tuossa vielä pakollinen linkki: http://www.thomann.de/fi/digitech_jamman_stereo.htm

Iisisti yksi parhaista (ellei paras) kitara-aiheinen ostos viime vuosiin (ellei kitaroita ja styrkkareita lasketa). Tulee käytettyä melkeinpä päivittäin. Parantaa kaiken taimingista kihtiin ja peräpukamiin - vain nakkisormiin ei tunnu olevan vaikutusta ;D. Ei kun aikuisten oikeasti perskuleen hyvä vehjes.
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
terppa78
22.10.2015 22:48:07
Looperin hankinta ois kiikarissa. Mitkähän onkaan isoimmat erot Digitech JamMan stereon ja Boss RC-30:n välillä? Bossissa ainakin lisänä phantom-syöttö, Digitechissä enempi swithejä jaloille, joskin ne on äänekkämpää mallia (kunkahan paljon haittaa?). Onko jotain muuta käänteentekevää ominaisuutta, joka jommasta kummasta puuttuu?

Hintaeroakin näyttää olevan n. satasen verran + Bossiin joutuis hankkimaan vielä virtalähteenkin erikseen.

Kumpaan kallistuisit?
hallu
22.10.2015 23:15:39
terppa78: Looperin hankinta ois kiikarissa. Mitkähän onkaan isoimmat erot Digitech JamMan stereon ja Boss RC-30:n välillä? Bossissa ainakin lisänä phantom-syöttö, Digitechissä enempi swithejä jaloille, joskin ne on äänekkämpää mallia (kunkahan paljon haittaa?). Onko jotain muuta käänteentekevää ominaisuutta, joka jommasta kummasta puuttuu?

Hintaeroakin näyttää olevan n. satasen verran + Bossiin joutuis hankkimaan vielä virtalähteenkin erikseen.

Kumpaan kallistuisit?

En ole Jammania käyttänyt joten en varsinaisesti voi verrata (itselläni on Boss RC30). No Boss on ollut kyllä kestävä eli sen kanssa ei ole ollut varsinaisia ongelmia. Jarmo Saati kertoi käyttävänsä Jammania (ja se on mielestäni helvetin kova meriitti kyseiselle pedaalille koska tuo herra on heittämällä kovin luupperiguru ketä olen nähnyt).

Katsoin jammanin speksit pikaisesti ja ainakin heti osaan sanoa että Jammanin plussa bossiin on että luuppien selailut onnistuu ilman erillistä poljinta eli pedaalit on laitteessa valmiiksi. Jammanissa on muistikorttipaikka, mikä tekee muistista skaalautuvan, mutta en tiedä miten jouhevaa sen käyttö on tuossa laitteessa (aikoinaan line6 jm4 pedaalissa muistikortti oli vain datavarasto eikä sitä voinut käyttää luupatessa muistina siis lennossa eli sen käyttö oli aika jäykkää). Jammanissa on reverse toiminto joka bossista puuttuu kokonaan. Jammanin käyttölogiikka vaikutti pikaisella vilkaisulla selkeämmältä kun bossissa on osa toiminnoista valikon takana mikä edellyttää ihmekoodien tunnistamista kun siinä ei ole muuta kuin se numeronäyttö.

Itse olen tosi tyytyväinen bossiin ja se on mun tarpeisiin passannut enemmän kuin hyvin enkä edes ole tarvinnut kaikkia sen ominaisuuksia, mutta jamman näyttää tosi kovalta haastajalta ja varteenotettavalta vaihtoehdolta jota ei kannata noin vain sivuuttaa.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Åboensis
23.10.2015 16:01:30

stratobuster: Jamman oli, mutta lähti kiertoon huonon äänenlaadun takia.
Nyt on Ditto ja siihen olen ollut erittäin tyytyväinen.

Mjaa, mun multakorviin Jamimies on ollut ihan riittävän laadukkaan kuuloinen. Mutta kuten olen niin usein aiemminkin todennut, se olenkin vain minä ;D. Edelleen olen silti (hämmästyttävänkin) tyytyväinen tuohon siniseen loopperiin - toimii just niinkö pitää, tekee sen minkä lupaa ja (ainakin minun tapauksessani) on jeesannut treenaamisessa tolkuttoman paljon.

Onko se paras, mikä markkinoilla on? Sitä en osaa sanoa, mutta hiivatin hyvä tuo nelikytkiminen stereoversio ainakin on.
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
Pelimonni
24.10.2015 23:42:35
Ataxjo: Olen tässä harkinnut jonkin aikaa looperin hommaamista. Olisiko suosituksia? Sitten on myös mietityttänyt miten semmoinen mahtaa suhtautua Line 6 spider IV 15 wattiseen vahvariin.

Ditto. Toisessa kanavassa looppikanavassa. Lopuksi BBE Maxie.
En enää voi elää ilman.
Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa. 5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin. Tärkeintä on säröputki, ja ensimmäinen, jos haluaa puhdasta. Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova. Ditto Looper
Åboensis
25.10.2015 09:28:43

Hitto, kohta lienee pakko testiä Ditto!

Virhe! Tyhmä tai liian lyyrinen kirjoitus.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)