Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uudet Estonia flyygelit? Hyviä vai ei?
1
kris74
22.10.2015 14:20:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän ihmettelin, kun yksi myyjä haukkui uudet Estonia flyygelit. Niitä on kuitenkin hankittu hyviinkin paikkoihin, joten mietin, että oliko vaan ennakkoluuloinen Estonian vanhojen pianojen vuoksi. Enole itse päässyt soittamaan, mutta kuka olisi? Mitä tykkäsit? Ovatko ne tällä hetkellä helmiä?
Ja ne ole itse ostamassa, eihän meille edes mahdu.
 
outoniemi
22.10.2015 19:41:50 (muokattu 22.10.2015 19:42:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kris74: Vähän ihmettelin, kun yksi myyjä haukkui uudet Estonia flyygelit. Niitä on kuitenkin hankittu hyviinkin paikkoihin, joten mietin, että oliko vaan ennakkoluuloinen Estonian vanhojen pianojen vuoksi. Enole itse päässyt soittamaan, mutta kuka olisi? Mitä tykkäsit? Ovatko ne tällä hetkellä helmiä?
Ja ne ole itse ostamassa, eihän meille edes mahdu.

 
Suomessa ei oikein luoteta näihin, samoihin ennakkoluuloihin olen törmännyt, mutta ovat arvotettuja USA:ssa. Mutta olen itse käynyt Tallinnassa tehtaalla, nähnyt miten niitä tehdään ja päässyt kokeilemaan. Kyllä tykkäsin, parempaa flyygeliä en ole toistaiseksi päässyt soittamaan missään. Sanoisin, että on hinta-laatu suhde kohdallaan.
 
KanttoriPiiparinen
23.10.2015 08:37:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

outoniemi: Suomessa ei oikein luoteta näihin, samoihin ennakkoluuloihin olen törmännyt, mutta ovat arvotettuja USA:ssa. Mutta olen itse käynyt Tallinnassa tehtaalla, nähnyt miten niitä tehdään ja päässyt kokeilemaan. Kyllä tykkäsin, parempaa flyygeliä en ole toistaiseksi päässyt soittamaan missään. Sanoisin, että on hinta-laatu suhde kohdallaan.
 
Kokemuksieni mukaan näille sosialismin aikana rukkaset kädessä rakennetuille soittimille kertyi kosolti huonoa mainetta tuotteiden varsin kirjavan laadun johdosta. Olipa kyseessä sitten N.liitto tai itä-Saksa. Näiden soittimien hankinnassa piili oma riskinsä saada se "rostoi"soittopeli kotiinsa ilmaa pilaamaan. Se sama kauan sitten menetetty luottamus elää vieläkin asiakkaiden mielissä.
 
Nuotin vieressä on aina tilaa...
tarmo
25.10.2015 20:34:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokunen vuosi sitten f-musiikki toi Suomeen uutta Estoniaa. Kävin Vantaalla kokeilemassa ja vertaamassa 168cm Estoniaa Yamahan C3:een. Hinta suht sama, Estonia muistaakseni hitusen arvokkaampi.
 
Em. kokemuksen perusteella uusi Estonia on erittäin laadukas soitin. Jos flyygeli mahtuisi asuntoon, ostaisin ilman muuta Estonian.
 
kris74
26.10.2015 13:31:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarmo, saako kysyä mikä pystypiano teiltä löytyy?
 
Sinänsä jännä, että ennakkoluulot on täällä niin suuria, kun eihän Estonia flyygeleillä ole mitään tekemistä vanhojen pianojen kanssa.
 
tarmo
03.11.2015 13:02:00 (muokattu 03.11.2015 13:03:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kris74: Tarmo, saako kysyä mikä pystypiano teiltä löytyy?
 
Sinänsä jännä, että ennakkoluulot on täällä niin suuria, kun eihän Estonia flyygeleillä ole mitään tekemistä vanhojen pianojen kanssa.

 
Itselläni on pystypiano, Yamahan YU1S.
 
Sinänsä on ihan relevanttia puhua Estonia flyygeleistä, joskin vanhat ja uudet Estonian flyygelit ovat käytännössä ihan eri soittimia. Myös hintatasoltaan.
 
Suomessa pääsee harvemmin kokoilemaan uusia Estonia flyygeleitä. F-musiikki taisi tuoda niitä hetken Suomeen, mutta tällä hetkellä niitä ei ole näkynyt missään kokeiltavana tai edes myytävänä. Sen sijaan vanhat Estoniat eivät ole mitään harvinaisuuksia Suomessa, joten moni yhdistää Estonian flyygelit edelleen näihin vanhoihin neuvostoaikaisiin flyygeleihin...
 
baron
06.11.2015 20:15:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon kerran Tallinnassa ängennyt soittamaan uutta Estonia flyygeliä ja musta se oli ihan OK laite!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «