Aihe: Hurriganes
1 2 3 4 5128 129 130 131 132201 202 203 204 205
J.Hollström
21.10.2015 16:22:53
Mun mielestä millä Ganes harjasi homman himaan silloin joskus oli asenne, jonka Nick Lovekin erikseen tuolla jossain haastattelussa mainitsee. Meininki oli niin jyrkkää että siinä oli Lemmykin paskat housuissa kun Humu klaaneineen pisteli menemään. Ei tommosia ukkoja ole montaa härmän rokkiskenessä ollut. Ja keikoilla oli parhaimmillaan tosiaan sit ihan tappomeininki. Menis läpi tänäkin päivänä kenelle tahansa jos sattuis vaan samanlaista jostain tulemaan. Jopa täällä näille diu diuta jauhaville junioreille. Satavarma juttu.

Itse näin ganesit ekan kerran '79 jolloin Pekka oli back. Bändi oli silloin(kin) ihan kovassa iskussa. Edellisen kerran muutama vuosi sitten, jolloin Remu oli jo rollaattorikondiksessa ja kilkutteli kompit päin helvettiä ja temmot oli 1/3 alkuperäsistä. No, oma nostalgiansahan siinäkin oli mutta kaukana siitä mitä meininki oli parhaimmillaan. Toki Leijonakoruin varustettu KIITOS-jengi oli tohkeissaan tästäkin menosta.
Yallup
21.10.2015 16:34:28
J.Hollström: Mun mielestä millä Ganes harjasi homman himaan silloin joskus oli asenne, jonka Nick Lovekin erikseen tuolla jossain haastattelussa mainitsee. Meininki oli niin jyrkkää että siinä oli Lemmykin paskat housuissa kun Humu klaaneineen pisteli menemään. Ei tommosia ukkoja ole montaa härmän rokkiskenessä ollut. Ja keikoilla oli parhaimmillaan tosiaan sit ihan tappomeininki. Menis läpi tänäkin päivänä kenelle tahansa jos sattuis vaan samanlaista jostain tulemaan. Jopa täällä näille diu diuta jauhaville junioreille. Satavarma juttu.

Itse näin ganesit ekan kerran '79 jolloin Pekka oli back. Bändi oli silloin(kin) ihan kovassa iskussa. Edellisen kerran muutama vuosi sitten, jolloin Remu oli jo rollaattorikondiksessa ja kilkutteli kompit päin helvettiä ja temmot oli 1/3 alkuperäsistä. No, oma nostalgiansahan siinäkin oli mutta kaukana siitä mitä meininki oli parhaimmillaan. Toki Leijonakoruin varustettu KIITOS-jengi oli tohkeissaan tästäkin menosta.

Minä kävin kahdestikin katsomassa sitä Remun viritelmää ja täytyy todeta että oli kamalaa katsottavaa/kuunneltavaa. Molemmilla kerroilla painuin takavasempaan lievempää suurempaa myötähäpeää tuntien. Joku coverikin olisi ollut parempi. Itse näin Ganesin livenä Albertin toisella kaudella ja täytyy sanoa, että olihan meininki vaikka olin jo "kasvanut" ulos bändistä. Vastaavaa jytinää en ole sen jälkeen kokenut, vaikka on nähty ulkomaan starojakin. Enkä tarkoita jytinällä äänenpainetta, vaikka sitäkin oli kiitettävästi.
"Tosta se taitaa lähteä.."
hollmi-5
21.10.2015 16:39:00
Soundit, piuhat ja kajarit.
Bonham
21.10.2015 16:44:18
hollmi-5: Asenne:

https://www.youtube.com/watch?v=ArdEYp5ciMo

Asenne se on ikäväkin asenne
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Dr. Funkenstein
21.10.2015 16:53:11
Onko tässä hurja meininki vai ei? No?

https://www.youtube.com/watch?v=gsBhwekd9R0
Wyman
21.10.2015 17:01:28
Dr. Funkenstein: Onko tässä hurja meininki vai ei? No?

Eikös jälkeenpäin ole vielä harmiteltu sitä, että juuri tuo keikka kuvattiin. Häkkinen 39 asteen kuumeessa, eikä bändi muutenkaan ollut ihan parhaassa vedossa pitkän rundaamisen jäljiltä.
Vessajono
21.10.2015 17:09:31
Dr. Funkenstein: Onko tässä hurja meininki vai ei? No?

Ihan kiva mut https://www.youtube.com/watch?v=1WH1XAWbFyk
Dr. Funkenstein: Hattu nousee kyllä teille, jonkunhan ne on ne rahat otettava pois. Nobelaneria ja pitkää ikää sinne.
Lennu
21.10.2015 17:39:54

Wyman: Eikös jälkeenpäin ole vielä harmiteltu sitä, että juuri tuo keikka kuvattiin. Häkkinen 39 asteen kuumeessa, eikä bändi muutenkaan ollut ihan parhaassa vedossa pitkän rundaamisen jäljiltä.

Vittu miten flegmaattinen yleisö :D

Joo toi Wigwam on kyl kova.
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
BigPapa
21.10.2015 17:43:17 (muokattu 21.10.2015 17:57:35)

Tässä vähemmän flegmaattinen yleisö. Keikka oli mitä oli, niinkun muutkin noi -88 paluu systeemin vedot.

https://youtu.be/W7ZGwi6C7IA
John My
21.10.2015 19:10:12
Mun mielestä 70- luvulta tähän päivään katsottuna itse musiikin sisältö eri musatyyleissä ei ole juurikaan parantunut, vaan soundit ovat parantuneet, soittotaito ja fraseeraus ovat hioutuneet, kun esim. teknisistä rytmikoukeroista on luovuttu epäkäytännöllisinä.

Sovitukset ovat toki myös parempia, koska virheistä on opittu tekemään asioita paremmin.

Se on jonkinlainen harha, että musikki olisi nykyään niin paljon parempaa kuin silloin kun eri tyylilajit saivat alkunsa.

Ganesin musa oli eka levyllä täynnä ruutia.
Funkånaut
21.10.2015 19:43:12

John My: Mun mielestä 70- luvulta tähän päivään katsottuna itse musiikin sisältö eri musatyyleissä ei ole juurikaan parantunut, vaan soundit ovat parantuneet, soittotaito ja fraseeraus ovat hioutuneet, kun esim. teknisistä rytmikoukeroista on luovuttu epäkäytännöllisinä.

Kuinka laaja mahtaa olla otanta nykymusasta radiossa soivien populaarimusiikin variaatioita olevien kipaleiden lisäksi?

Maailma muuttuu, ja musakin sen mukana. Kuten pitääkin. Ei musa ole koskaan saavuttanut huippuaan, eikä saavuta.
"Every time you eat an egg, you are denying somebody somewhere a roast chicken." - James May
Vessajono
21.10.2015 20:06:09
John My: teknisistä rytmikoukeroista on luovuttu epäkäytännöllisinä.

Ai on vai? The Dillinger Escape Plan, SikTh, Protest the Hero ja Meshuggah, anyone?
Dr. Funkenstein: Hattu nousee kyllä teille, jonkunhan ne on ne rahat otettava pois. Nobelaneria ja pitkää ikää sinne.
Dr. Funkenstein
21.10.2015 20:10:53
Vessajono: Ihan kiva mut https://www.youtube.com/watch?v=1WH1XAWbFyk

Kyllä penii heiluu ennemmin tämän tahtiin, nimittäin.
Kefiiri
21.10.2015 20:15:31
Vessajono: Ai on vai? The Dillinger Escape Plan, SikTh, Protest the Hero ja Meshuggah, anyone?

Mesukkamusa tuntuu koukeroiselta vain jos ei ole rytmitajua...
En ole musiikin asiantuntija.
Vessajono
21.10.2015 20:47:50
Kefiiri: Mesukkamusa tuntuu koukeroiselta vain jos ei ole rytmitajua...

Onhan tossa tietysti sen verran perää, että jäähän se toiseksi Remun paikoitellen kaiken länsimaisen nuotinkirjoituksen tuolle puolelle ulottuvaa polyrytmiikkaa vastaan.
Kefiiri
21.10.2015 21:12:12
Vessajono: Onhan tossa tietysti sen verran perää, että jäähän se toiseksi Remun paikoitellen kaiken länsimaisen nuotinkirjoituksen tuolle puolelle ulottuvaa polyrytmiikkaa vastaan.

Ihan hyvin keksitty läpänderi :D
En ole musiikin asiantuntija.
John My
21.10.2015 22:08:52
Pop ja Rockmusa on lähinnäkin kehittynyt ja muuntunut muuttamalla muotoaan eri tyylilajien yhdistelmiksi.

Siksi olisi epäreilua verrata nykyistä pitkälle kehittynyttä musayhdistelmää mihinkään rockin alkulähteillä syntyneeseen bändiin, kuten Hurriganesiin.

Ei siis voi väittää, että nyt kaikki on parempaa musaa, se on vain erilaista kuin ennen.
Vessajono
21.10.2015 22:29:03
John My: Siksi olisi epäreilua verrata nykyistä pitkälle kehittynyttä musayhdistelmää mihinkään rockin alkulähteillä syntyneeseen bändiin, kuten Hurriganesiin.

No eikö ne rockin alkulähteetkin nähty jo 15 vuotta ennen Hurriganesia?
sticky fingers
21.10.2015 22:29:33
John My: Pop ja Rockmusa on lähinnäkin kehittynyt ja muuntunut muuttamalla muotoaan eri tyylilajien yhdistelmiksi.

Siksi olisi epäreilua verrata nykyistä pitkälle kehittynyttä musayhdistelmää mihinkään rockin alkulähteillä syntyneeseen bändiin, kuten Hurriganesiin.

Ei siis voi väittää, että nyt kaikki on parempaa musaa, se on vain erilaista kuin ennen.

Huonommaksi voi kuitenkin sanoa?
"Järkevä menettely inhimillisissä asioissa on mahdollista vain, jos yritetään ymmärtää vastustajan ajatukset, motiivit ja pelot niin täydellisesti, että voi nähdä maailman hänen silmillään". - A.Einstein, 1948.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)