Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jotain parempaa musatekosoftaa kuin eJay hakusessa :)
1
Jaaba
20.10.2015 10:54:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus nuorena sain hirveitä kiksejä väännellessäni eJaylla erilaisia looppimusaprojekteja. Tuo teknotanssipuoli ei kuitenkaan iske ja olihan tuo softakin kovin lelu.
Nyt kun olen isompi, niin etsiskelen jotain monipuolisempaa musiikintekosoftaa omaan käyttööni. Mielikuvitusta kun ei ole, tykkään pläräillä erilaisten looppien kanssa, eli niitä hirmupaljon (tai sitten jostain kohtuullisella rahalla erikseen hirmupaljon). Toinen vaihtoehto on toki midiloopit, jos softa osaa tehdä niihin hyvähköt soundit.
Looppikirjastoon perinteisempää musaa, rokkia, bluesia, kantria mitä lie, vaikka jatsiakin.
 
Koko paketille joku max 400e hintaa.
 
Haluan heitellä sinne jotain bassolla ja kitaralla väliin. Jos innostun, heittelen huonosti jotain koskettimilla ja Rolandin rummuillakin mukaan. Ostan sitten EzDrummerin viekkuun, jos haluan parempia rumpuja kuin softasta löytyy.
Kotoa löytyy uudehkoa macbook prota ja pc:tä ja niihin Line 6 Toneport ux1 sekä iRig Pro, eli instrumentit ja midit saan kyllä heitettyä sisään.
 
Mitäs vaihtoehtoja löytyy? Löysin niin erilaisia softia, Magix Music Maker ja Reason tuossa pyörivät hakutuloksissa, mutta kai niitä muitakin vaihtoehtoja olisi? Reaper ja rahat looppeihin, olisko ok? BIAB ei taida toimia tässä käytössä?
 
Henri Henri Olavi
20.10.2015 12:56:29 (muokattu 20.10.2015 12:56:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelisin sulle Logicia. Muuten olisin suositellut ehdottomasti Ableton Liveä, mut jos vaatimuksena on valmiita looppeja ja tuo hinta, niin sit Logic.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
Jaaba
20.10.2015 13:24:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Suosittelisin sulle Logicia. Muuten olisin suositellut ehdottomasti Ableton Liveä, mut jos vaatimuksena on valmiita looppeja ja tuo hinta, niin sit Logic.
 
Live Standardiin minulla riittää budjetti, kun on vanhastaan joku kevytversio Abletonista. Hinta näyttäisi olevan 299,- Abletonin sivuilla. Looppeja sitten ilmeisesti pitäisi hankkia lisää.
 
Eipä tuo Logicin looppikirjastokaan näytä olevan minun musiikkimakuni kaltaista. Näköjään jokin oma formaatti, en tiedä löytyykö siihen kolmannen osapuolen looppeja. Onko Logicilla muuten kunnon tuki ulkoisille plugareille? Niihin minulla on kyllä tarvetta.
 
Vessajono
20.10.2015 14:45:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaaba: Onko Logicilla muuten kunnon tuki ulkoisille plugareille? Niihin minulla on kyllä tarvetta.
 
Toki. Siinä on myös valmiiksi aika hitokseen hyviä plugareita. Melkein mäkin äänestäisin sitä kun ne omppukoneetkin löytyy jo valmiiksi, se hinta-laatusuhde on kuitenkin Logicin kohdalla siinä vaiheessa melko lyömätön.
 
Dr. Funkenstein: Hattu nousee kyllä teille, jonkunhan ne on ne rahat otettava pois. Nobelaneria ja pitkää ikää sinne.
Jaaba
20.10.2015 15:10:08 (muokattu 20.10.2015 15:10:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista. Vielä löysin tuommoisen Presonus Studio one pro 3:n. Onkos siitä mihinkään? Jokaisella tuntuu olevan omanlainen käyttöfilosofians.
 
Henri Henri Olavi
20.10.2015 15:16:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaaba: Live Standardiin minulla riittää budjetti, kun on vanhastaan joku kevytversio Abletonista. Hinta näyttäisi olevan 299,- Abletonin sivuilla. Looppeja sitten ilmeisesti pitäisi hankkia lisää.
 
Mä suosittelisin hommaamaan sen Suiten. Toki sen hinta on perkeleestä, mutta kun tsiigaa konepellin alle, niin ei se hinta lopulta ole kovin paha.
 
Tuosta Presonuksen softasta mulla ei ole käsitystä, mutta kai silläkin jengi duunaa. Oikeastaan se on yks lysti mikä softa/sekkari sulla on, kunhan se on nykypäivää.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
ardelius
20.10.2015 17:09:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ei sulla ole hirveä "hätä" hankkia DAWia kiireellä, niin odota,
että Black Friday sale tulee. Tänä vuonna 27.11 ja kestää yleensä
koko viikonlopun. Lähes kaikkia softia n:50% halvemmalla, myös upgradet!
 
Jaaba
20.10.2015 17:54:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ardelius: Jos ei sulla ole hirveä "hätä" hankkia DAWia kiireellä, niin odota,
että Black Friday sale tulee. Tänä vuonna 27.11 ja kestää yleensä
koko viikonlopun. Lähes kaikkia softia n:50% halvemmalla, myös upgradet!

 
Kiitos! Jos minä noita kokeiluversioita pyörittelen siihen asti. Logicista ei taida löytyä moista, pitää leikkiä GB:llä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «