Aihe: Ostamassa ensimmäistä bassoa
1 2 3 4 515 16 17 18 19
hallu
23.08.2015 15:05:10
jukkajylli: Joo, eihän näissä asioissa ole mitään yhtä totuutta. Mutu-hommia.

No ei ole juu. tuli mieleen, että olet kyllä ihan oikeassa siinä että jos alussa ei ole oikein käsitystä siitä hyvästä, niin lataamalla kunnolla rahaa siihen hankintaan, saa todennäköisesti summamutikassa paremman soittimen. Kallis kun on harvemmin varsinaisesti huono, mutta halpa saattaa useammin olla myös huono joten todennäköisyydet ovat kalliin ostajan puolella:-).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
tumppusormi
19.10.2015 14:58:43
Tervehdys tänne bassopuolellekin. Perheeseemme tulee ehkä basisti (en minä). Nyt olen sitten tiiraillut edullisia, mutta mahdollisesti laadukkaita bassoja. Nyt kuitenkin hieman hämää nämä 2 seuraavaa ilmoitusta. Kumpikin pitäisi olla samanlaisia, mutta toisessa on vaahtera otelauta. Onko noi siis oikeasti samoja bassoja ?
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1056554
Ja se vaahteraotelaudallinen
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1056551

Ja basisti haluaisi jotain tälläistä näillä väreillä ja samassa tasossa olevilla mikeillä ja vaahteraotelaudalla.
http://www.thomann.de/fi/marcus_miller_v7_swamp_ash_4_ts.htm

Tuo on hintava, joten mikäs olisi huokeampi samanlainen vaihtoehto?
Basista
19.10.2015 15:15:21
Tähän on pakko vastata, kun kerrankin voin täällä jotain sanoa kokemuksen "syvällä" rintaäänellä..

Ibanezin GSR180 -on erittäin hyvä basso hintaisekseen: http://www.thomann.de/fi/ibanez_gsr180_bk.htm

Suomesta saa samaan hintaan ja helposti halvemmallakin, eli ei kannata/tarvitse tilate Thomannilta jos ei halua.

Itse ostin tuollaisen keväällä käytettynä ja tekisi mieli sanoa että pesee hinta-laatusuhde huomioiden kevyesti Fenderin Jazz-basson sekä AriaProII:n joka myös tallistani löytyy.

Ibanezin 180:ssä on napakka soundi, säilyttää suht' hyvin virityksensä ja on tuntumaltaan ällistyttävän hyvä soittaa - siis hintaisekseen, huom!

Sopii mun mielestä hyvin ensibassoksi. Toki miinuspuoliakin on, esimerkiksi on (tietenkin) raskaampi ja hivenen työläämpi soittaa kuin jokin Fender jazzari.

Mutta tuo Ibanez on myös niin halpa, että ei kauheasti ota kupoliin jos harrastus ei jatkukaan. Eroonhan siitä pääsee kyllä. Itse olen jättänyt nurkkiin lojumaan oman GSR180:n ja virittänyt sen tiettyjä kipaleita varten 1/2 sävelaskelta alemmas. Eli käyttöä löytyy vielä harrastuksen edetessä, toimii tulevaisuudessa myös II- tai III-bassona.
J.Nikkanen
19.10.2015 15:44:15
Basista: Tähän on pakko vastata, kun kerrankin voin täällä jotain sanoa kokemuksen "syvällä" rintaäänellä..

Ibanezin GSR180 -on erittäin hyvä basso hintaisekseen: http://www.thomann.de/fi/ibanez_gsr180_bk.htm

Suomesta saa samaan hintaan ja helposti halvemmallakin, eli ei kannata/tarvitse tilate Thomannilta jos ei halua.

Itse ostin tuollaisen keväällä käytettynä ja tekisi mieli sanoa että pesee hinta-laatusuhde huomioiden kevyesti Fenderin Jazz-basson sekä AriaProII:n joka myös tallistani löytyy.

Ibanezin 180:ssä on napakka soundi, säilyttää suht' hyvin virityksensä ja on tuntumaltaan ällistyttävän hyvä soittaa - siis hintaisekseen, huom!

Sopii mun mielestä hyvin ensibassoksi. Toki miinuspuoliakin on, esimerkiksi on (tietenkin) raskaampi ja hivenen työläämpi soittaa kuin jokin Fender jazzari.

Mutta tuo Ibanez on myös niin halpa, että ei kauheasti ota kupoliin jos harrastus ei jatkukaan. Eroonhan siitä pääsee kyllä. Itse olen jättänyt nurkkiin lojumaan oman GSR180:n ja virittänyt sen tiettyjä kipaleita varten 1/2 sävelaskelta alemmas. Eli käyttöä löytyy vielä harrastuksen edetessä, toimii tulevaisuudessa myös II- tai III-bassona.

Eriävä mielipide. Rimpula. Niin on Ibanezin GSR190, GSR200 sekä SR300 bassokin. Wanha SR300 (P/J mikityksellä) on jo ihan jees basso, niitä irtoaa aina välillä alta kahdensadan. Ibanezit pääsääntöisesti vallan helppoja soitettavia, mutta ei sekään mikään sääntö ole. Näin tälleen äkkiseltään mitä olen moisista mieltä GSRrän, ATKn, RDn sekä useamman SRrän omistaneena. Tuo ehdotettu skujun VM on kyllä vallan mainio.
"Istuin kylpyammeessa, kun se alkoi. Siinä syntyi jättitsunami ja sain vettä suuhuni."
Vessajono
19.10.2015 16:01:46
J.Nikkanen: Eriävä mielipide. Rimpula. Niin on Ibanezin GSR190, GSR200 sekä SR300 bassokin. Wanha SR300 (P/J mikityksellä) on jo ihan jees basso, niitä irtoaa aina välillä alta kahdensadan. Ibanezit pääsääntöisesti vallan helppoja soitettavia, mutta ei sekään mikään sääntö ole. Näin tälleen äkkiseltään mitä olen moisista mieltä GSRrän, ATKn, RDn sekä useamman SRrän omistaneena. Tuo ehdotettu skujun VM on kyllä vallan mainio.

Sama mielipide. Mulla on tollanen 180 kiireessä ja hädässä hankittuna varavehkeenä ja se ei tosiaankaan oo hintasekseen hyvä vaan nimenomaan sellanen mitä hinta antaa olettaa. Yhenkö keikan oon sillä vetänyt ja sen jälkeen miettinyt että mitä sille tekis kun ei sitä mihinkään tartte eikä siitä kukaan mitään maksa.

Väittäisin että sellanen bang for the buck -Ibaneesi vois olla esim. SR500. Käytettynä varmaan pyörii jossain 250-300 euron nurkissa.
Dr. Funkenstein: Hattu nousee kyllä teille, jonkunhan ne on ne rahat otettava pois. Nobelaneria ja pitkää ikää sinne.
Basista
19.10.2015 22:34:51
Noh, nämähän on makuasioita joista pitääkin kiistellä - koska faktoista ei voi ;-)
jperala
02.11.2015 10:04:27
Basista: Tähän on pakko vastata, kun kerrankin voin täällä jotain sanoa kokemuksen "syvällä" rintaäänellä..

Tuollainen oli hetken aikaa välibassona, squjun VM:n ja nykyisen Yamaha TRBX504 välissä, ei kyllä piekse kumpaakaan. Ensi basso kylläkin jos ei ole 100€ enempää laittaa soittimeen. Mutta rimpula se oli muuten.

Nykyinen TRBX504 kelpaa myös ensisoittimeksi ja voi sillä soittaa jo kokeneempikin jannu, varmaan riittää kyvyt ihan keikalle asti.. soittimella siis :)
Yamaha TRBX504
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 515 16 17 18 19
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)