![]() 18.10.2015 18:34:12 | |
---|---|
Kyllähän jossain sivuistoilla saattaa olla kitaran kuva ja hinnaksi on laitettu 1 euro(esim.). Sitten kun katsoo ilmoitusta tarkemmin, niin siellä saattaa olla monenkinlaista tavaraa ja se halvin pleku tai vastaava on euron jos sekään. Aika monesti on myös tuo 1 euro laitettu sellaisiin ilmoituksiin, jotka sitten kuitenkin myydään tarjousten perusteella. Eli voi olla että sen ykkösen jälkeen tarvitaan vielä monta nollaa, mutta nollahan ei varmaan tarkoita mitään :) Kyllä tuo hinta tietysti herättää mielenkiintoa, mutta aika monesti nuo tarjousten mukaan myyvät eivät kuitenkaan myy sitä tavaraa/tavaroita mitenkään erikoisen halvalla. Ainakin kun itse olen muutaman kerran kysynyt, niin ei ole varmaan koskaan kauppoja tullut jos ei ole sitä hintaa jo etukäteen ilmoitettu. Eli ei ole kauhean halvalla kuitenkaan oltu valmiita myymään, vaikka kyse on tarjousten perusteella... Tulee lähinnä mielee, että yritetään jollain "Fender kitara 1 euro" ilmoituksella saada mielenkiinto. Sitten kitara on kuitenkin joku halpa Squier+jotain muuta tavaraa ja pahimmillaan hintatoive enemmän kuin mitä uuden saa ihan lähimmästä kivijalkaliikkeestä. Tällaisia ilmoituksia on ainakin tori.fi sivustolla joskus ja kyllähän muusikoidenkin torilla näkyy aina välillä, näitä tarjousten mukaan myytäviä ilmoituksia. Voi noista löytyä varmaan ihan hyviäkin, mutta itsellä on jo liikaa soittimia muutenkin. Eli ennemmin pitäisi saada myytyä tai vaihdettua muutamia pois, että tavaran määrä vähenisi. Siksipä ei jaksa ihan kaikkiin tarjousten mukaan myytäviin ilmoihin juurikaan enää vastailla. Joihinkin ilmoituksiin olen kyllä vaihtoja ehdottanut ja joskus saattaa sellaisetkin osua kohdalle, missä molemmilla tarpeettoman tavaran määrä vähenee :) | |
![]() 19.10.2015 09:00:16 | |
jhlamm: Täytyy sanoa, että pitkästä aikaa oli hankalaa kaupankäyntiä. Niinkuin joku totesikin, että ostaminen on näemmä huomattavasti hankalampaa. Soitin myyjälle ja sanoin maksavani pelistä pyydetyn hinnan. Sanoi, että haluaa enemmän ja että tuolla hinnalla kannattaa etsiä jotain muuta... Wut? Ihmiset ne osaa aina yllättää :D :D :D -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
![]() 19.10.2015 09:22:17 | |
jhlamm: Täytyy sanoa, että pitkästä aikaa oli hankalaa kaupankäyntiä. Niinkuin joku totesikin, että ostaminen on näemmä huomattavasti hankalampaa. Soitin myyjälle ja sanoin maksavani pelistä pyydetyn hinnan. Sanoi, että haluaa enemmän ja että tuolla hinnalla kannattaa etsiä jotain muuta... Wut? Täs olis taas hyvä hetki arvioida avohoidon tilaa... Tulin, näin, paskoin housuun. | |
![]() 20.10.2015 03:35:51 | |
Kitarakama on mennyt torilla kaupaksi ihan hyvin. Muutaman vahvistimen, kaksi kitaraa ja pedaaleja ovat löytäneet uudet osoitteet. Sen sijaan kosketinsoittimet ja niihin liittyvä tavara ei ole ikinä tehnyt kauppaa. Nytkin on Korg TR61 myynnissä kolmella sadalla, eikä tunnu ostajaa löytyvän. Pitkään olen myynyt ja välillä aina hintaa puottanut. | |
![]() 20.10.2015 09:28:08 | |
Pedaalit ei myy, kun on nyt tällainen "kitara ja vahvistin" villitys menossa. Sekä "odotan kuset housussa että Sipilä tyhjentää mun pankkitilin" -fiilinki. Entisaikaan kun joka toista spedua hypetettiin niin kierto oli nopiaa. | |
![]() 21.10.2015 18:26:10 (muokattu 21.10.2015 18:29:20) | |
Kuten arvelinkin joku aika sitten...Monsterin myynnissä tulee tehtyä isoimmat persnetot koskaan. Nyt on jo hinta aika naurettava kun olen muutaman kerran sitä laskenut. No ajattelen positiivisesti: joku toinen saa siitä itselleen erinomaisen vahvarin edukkaasti...ja minä saan siitä varmaan hyvän mielen. Lisäksi myyntiin lähti ameriikan PRS. Kyllä se vaan näin on, että mun kitaroiden rahallisen arvon kipuraja kulkee siinä 600€ paikkeilla. Toi ameriikan PRS on täydellisin soitin mitä olen koskaan omistanut, mutta olen aidosti onnellisempi kun/jos mulla ei olis noin paljoa rahaa kiinni kitarassa. | |
![]() 21.10.2015 20:34:58 | |
klobasa: Kuten arvelinkin joku aika sitten...Monsterin myynnissä tulee tehtyä isoimmat persnetot koskaan. Nyt on jo hinta aika naurettava kun olen muutaman kerran sitä laskenut. No ajattelen positiivisesti: joku toinen saa siitä itselleen erinomaisen vahvarin edukkaasti...ja minä saan siitä varmaan hyvän mielen. Lisäksi myyntiin lähti ameriikan PRS. Kyllä se vaan näin on, että mun kitaroiden rahallisen arvon kipuraja kulkee siinä 600€ paikkeilla. Toi ameriikan PRS on täydellisin soitin mitä olen koskaan omistanut, mutta olen aidosti onnellisempi kun/jos mulla ei olis noin paljoa rahaa kiinni kitarassa. Kuolaan sekä kitaraa että vahvistinta... Mutta noin kalliin kitaran aika ei ole mun kohdalla valitettavasti vielä... Juuri tuli hommattua Roadstar 2 vuodelta 1983 ja nyt siihen on tulossa kohtuuhintaan Fenderin Tex Mex-mikit. Se riittäköön mulle pitkäksi aikaa. Taidan lopettaa myös torin vilkuilun joksikin aikaa :D Harmittaa vain kun nyt on niin monta hyvää kampetta tarjolla. -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
![]() 01.11.2015 18:57:12 | |
Mistähän lie johtuu että ei meinaa nuo torin Jaguarit mennä kaupaksi sitten millään? Ei ollut kauaakaan kun nuo olivat erittäin haluttuja pelejä, eikä noita meinannut noinvaan löytää, ja jos löytyi niin tuntui menevän heti. Nyt torilla taas on mistä valita. Melkein kaikki perinteiset värit ovat edustettuna. Löytyy myös niin japanilaista tai amerikkalaista ihan lompakon mukaan. Noiden ryhmien sisällä löytyy vielä hieman eri hintaisia varustelutasojen mukaan, parempaa mikkiä, laukullista, laukutonta.. yms. Mutta silti tuntuvat samat soittimet roikkuvan tarjolla, ja kun yksi laskee hintaa, niin muut laskevat sitten vähän samassa tahdissa. Ehkä nämä menivät pois muodista tai jotakin. Nobody boogies like the boogieman | |
![]() 01.11.2015 19:40:27 | |
Oon tästä aikaisemminkin nillittäny, mutta jatketaan samasta aiheesta; että on se nyt ketunsviddu että ei ämyreitä ole kellään myytäväks asti. Vaikka kuin tuntuu olevan kaapit ja nupit niin saatanan lääst siisön ni ei kuitenkaan myydä sit niitä vanhoja romuja pois haisemasta... Vituttaa. Pitäkää tunkkinne. Tulin, näin, paskoin housuun. | |
![]() 01.11.2015 22:07:28 | |
Ei oikein suomalaiset tunnu ymmärtävän käsitettä "keräilykitara". Kirk Douglas SG roikkui yllätyksekseni todella pitkään torilla, ennen kuin tuli riittävän hyvä tarjous, jolla se tällä viikolla lähti uudelle omistajalle. Amerikassa noi menee kovemmilla hinnoilla muutamassa päivässä kaupaksi, täällä kesti n. 3kk. Nyt oli rahaa käydä poistamassa torilta sunburst Gibson es.335 Loppu hyvin kaikki hyvin.. :) | |
![]() 02.11.2015 12:28:48 | |
Käynyt tässä kuukauden sisään nyt kahdesti niin, että olen ollut kiinnostunut jostain spedusta ja valmiina maksamaan ihan pyydetyn hinnan, mutta myyjä ei reagoi viesteihin. Erikseen toivottiin sähköpostia, mutta viesteihin ei sitten vastata. On kyllä hämmentävä tapa käydä kauppaa. Vaikka sitten joskus parin viikon viiveellä vastaus tulisikin, on kyllä siinä vaiheessa jo mennyt mielenkiinto juuri kyseisen henkilön kanssa käydä kauppaa. | |
![]() 04.11.2015 15:51:08 | |
Ihan hyvin menee kaupaksi kunhan on tarpeeksi edullista tavaraa. Kolmessa viikossa on mennyt akustinen kitara, sähkökitara, kolme pedaalia ja yksi vahvistin. Ilmeisesti kalliimpaa saa aina kaupata pitempään. | |
![]() 04.11.2015 15:56:14 | |
ÄrGee: Ihan hyvin menee kaupaksi kunhan on tarpeeksi edullista tavaraa. Kolmessa viikossa on mennyt akustinen kitara, sähkökitara, kolme pedaalia ja yksi vahvistin. Ilmeisesti kalliimpaa saa aina kaupata pitempään. Enpä tiedä, onko hinnastakaan kiinni. Osa tavaroista menee ja osa ei. Ja niiden osuus, jotka ei mene, on huomattavasti kasvanut muutaman vuoden takaisesta... Ainakaan omissa romuissa ei tuntunut hintakaan auttavan ja toisaalta esim kitara meni heti hyvään hintaan. Nämä on näitä. Mutta itse olen jättänyt kaikki "kokeilenpa tuota" ostokset tekemättä juurikin torin tilanteen takia. Ja pienen hienosäädön jälkeen saa koko tori jäädä muiden pyöritettäväksi... Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 04.11.2015 22:49:20 | |
Laulava Kylätohtori: Nämä on näitä. Mutta itse olen jättänyt kaikki "kokeilenpa tuota" ostokset tekemättä juurikin torin tilanteen takia. Ja pienen hienosäädön jälkeen saa koko tori jäädä muiden pyöritettäväksi... Näinhän me kaikki uskomme - pientä hienosäätöä vaille valmista ;D | |
![]() 05.11.2015 00:32:32 | |
Todella surkeasti veti tori noiden tavaroiden suhteen mitkä ei ole tele/strato/fender/gibson tms. perusosastoa. Voin luvata itselleni ettei tule ostettua enää koskaan mitään kitarakamaa kokeeksi jos sitä ei saa aivan selkeästi alle käytettyjen markkinahinnan. Ja siinäkin tapauksessa jätän ostamatta jos laite ei ole yleisesti erittäin haluttu ja idioottihelppo myydä. Täydellisen alihintaisesta Monsterista ei tullut ainuttakaan tarjousta vaikka roikkui jokusen viikon torilla. PRS olis ollu kans helppo myydä pyyntihinnalla jos se olis ollu merkiltään esim. Fender ja malliltaan strato. | |
![]() 05.11.2015 00:42:14 | |
Naata: Ei oikein suomalaiset tunnu ymmärtävän käsitettä "keräilykitara". Kirk Douglas SG roikkui yllätyksekseni todella pitkään torilla, ennen kuin tuli riittävän hyvä tarjous, jolla se tällä viikolla lähti uudelle omistajalle. Amerikassa noi menee kovemmilla hinnoilla muutamassa päivässä kaupaksi, täällä kesti n. 3kk. Nyt oli rahaa käydä poistamassa torilta sunburst Gibson es.335 Loppu hyvin kaikki hyvin.. :) Se ei ole mikään kovin kaksinen soitin. Ostin omani kun tuli markkinoille, ja ainakin ko. yksilö oli korkeintaan keskinkertainen. Suomalaiset ymmärtävät kyllä keräilyn päälle, mutta tavaran pitää olla muutenkin kiinnostava kuin että se on "harvinainen". Kirk Douglas SG on vain halvalla tehty hieman kiiltävämpi Gibboni, siinä kaikki. Onnea kuitenkin kaupoista, ja 335 on varmasti parempi kitara. Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane. | |
![]() 05.11.2015 00:46:46 (muokattu 05.11.2015 00:47:49) | |
klobasa: Täydellisen alihintaisesta Monsterista ei tullut ainuttakaan tarjousta vaikka roikkui jokusen viikon torilla. Tuota olen kyllä miettinyt itsekin. Torilla on käynyt nyt lähiaikoina liian monta Monsteria ihan tuntuvaan alihintaan. Itse olisin poistanut heti jonkun noista, jos vain olisin saanut vain omat kamppeeni myytyä ensin alta pois. Mutta ehkä siinä ongelma piileekiin... Nobody boogies like the boogieman | |
![]() 05.11.2015 06:42:50 | |
klobasa: Todella surkeasti veti tori noiden tavaroiden suhteen mitkä ei ole tele/strato/fender/gibson tms. perusosastoa. Voin luvata itselleni ettei tule ostettua enää koskaan mitään kitarakamaa kokeeksi jos sitä ei saa aivan selkeästi alle käytettyjen markkinahinnan. Ja siinäkin tapauksessa jätän ostamatta jos laite ei ole yleisesti erittäin haluttu ja idioottihelppo myydä. Siksi aina ihmettelenkin, miksi jengi maksaa premiumhintoja merkeistä, jotka eivät ole siellä samalla viivalla. Ruokankaan kepit (osa niistä) esim ovat varmasti maailman mittakaavassa ylimmässä luokassa; mutta jos customasiakas on mauton pelle ja tilaa sellaisen setin jolle ei löydy minkäänlaisia jälleenmyyntimarkkinoita, niin voi sanoa,mettä 5000-10000€ hintalappu oli naurettavan kallis. Sama pätee tietysti halpamerkkeihin: jos mallista kiinnostuneet ostajat on liian harvassa, niin sen pitäisi näkyä uudenkin kepin hinnassa selvempänä alennuksena. Riffi, nyt. | |
![]() 05.11.2015 08:56:22 | |
FensonGibder: Siksi aina ihmettelenkin, miksi jengi maksaa premiumhintoja merkeistä, jotka eivät ole siellä samalla viivalla. Mitä tarkoitat "samalla viivalla"? Itse kauppasin ameriikan PRS McCartya, joka on kyllä mun kokemuksen mukaan kitarana parempi kuin yksikään kokeilemani tele tai strato koskaan, mutta myynnin kannalta tuntuu, että McCartyssä on se vika ettei se ole tele tai strato. Hintapyyntikin oli sellainen, että moni foorumilainen kokisi jäävänsä jostain paitsi kun kitara ei olisi ollut tarpeeksi kallis. | |
![]() 05.11.2015 09:17:48 | |
klobasa: Itse kauppasin ameriikan PRS McCartya, joka on kyllä mun kokemuksen mukaan kitarana parempi kuin yksikään kokeilemani tele tai strato koskaan, mutta myynnin kannalta tuntuu, että McCartyssä on se vika ettei se ole tele tai strato. Hintapyyntikin oli sellainen, että moni foorumilainen kokisi jäävänsä jostain paitsi kun kitara ei olisi ollut tarpeeksi kallis. Ehkäpä joidenkin kitaristien mielestä PRS on sellainen tasainen ja luonteeton soitin, josta ei oikein saa mitään irti. Laatu ja hintakin on monille sitä luokkaa, että ei oikein kehtaa käyttökitaraksi hankkia. Jos hintaluokka on yli tonnin niin siinä pitää olla sen verran isorikas, että sellainen henkilö voi varmaan huoletta ostaa myös uuden vastaavan soittimen. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)