käsi 02.01.2015 23:40:27 | |
---|
Dropped C: Rupee tympimään, kun tällä hetkellä vaffarina on bassokombo, jota ryydittelen säröllä. Liian löysää tuhinaa loppupeleissä, ja 15" bassokajari ei varmasti liikahtele himavolyymillä. Tilaa ei oikein ole ja rahaakaan en viitsisi oikein sijoittaa. Soitan aina säröllä, mutta se tulee pedaalista eli tarvitsisin ainoastaan puhtaat. Saisi tosin olla "iso" saundi. Tämä lienee tällä budjetilla mahdottomuus? Joskus viime vuosikymmenellä mulla oli joku Voxin 5w pikkumallintava. Se oli järkyttävän tunkkaisen kuuloinen, joten ei mitään tälläisiä. Käy kokeilemassa tuota blackstarin uutta pikkuvahvaria fly 3. Taitaa maksaa 60-70 euroa. MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa |
Dropped C 07.01.2015 13:00:04 | |
---|
käsi: Käy kokeilemassa tuota blackstarin uutta pikkuvahvaria fly 3. Taitaa maksaa 60-70 euroa. Vaffari on siis jo ostettu. Mutta kokeilin tälläistä ihan hetken Musamaailmassa. Ei ollu säröö tarpeeksi, ostin Dist-X polkumiinan, se siis ulvoo jo himavolyymillä. |
niistu 15.10.2015 23:46:56 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 281 päivää vanhaan aiheeseen! Enpä keksinyt parempaakaan paikkaa linkata kyseistä vahvaridemoa: https://www.youtube.com/watch?v=wsbz1I-WmP0Itsellä ainakin heräsi taas vaihteeksi tuommoinen GAS:n poikanen tätä pienitehoista "vintagehtavaa" putkipeliä kohtaan. Mielipiteitä tai muita kiinnostuneita? ...Lapsi on terve kun sitä vituttaa
Hädässä vitutus tunnetaan
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, sitä vituttaa
Sitä eniten vituttaa, jota viimeksi vituttaa
Naisia tulee ja menee, vitutus on ikuista... |
niistu 15.10.2015 23:47:50 | |
---|
...Lapsi on terve kun sitä vituttaa
Hädässä vitutus tunnetaan
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, sitä vituttaa
Sitä eniten vituttaa, jota viimeksi vituttaa
Naisia tulee ja menee, vitutus on ikuista... |
Jkalla 17.10.2015 12:57:49 | |
---|
Täältä puoltoääni Yamaha THR:lle, valkkaat niistä kolmesta (?) mallista itelles sopivimman soundimaailman. Putkivahvistimista ei oikein kotona saa mitään irti ja niistä on kymmenkertainen ilo tilassa jossa voi soitella niin kovaa kun itse haluaa |
Metalkallo 17.10.2015 14:06:51 | |
---|
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin. |
klobasa 17.10.2015 14:59:31 | |
---|
Onko Yamahan THR malleissa hyvät puhtaat soundit? Itse olen soitellut iPadin ja tietsikan kautta erinäisiä softia ja niissä on säröt usein tosi hyvät, mutta kliinit on "feikin" kuuloisia. Ei vaan kuulosta läheskään oikealta vahvarilta. |
RaskasMielinen 17.10.2015 15:02:55 | |
---|
https://www.youtube.com/watch?v=XXFFFJsEvyQ Mulla on "makkarivahvistimena" tämän comboversio, celestion V30 -ämyrillä. Teho on valittavissa 2W tai 10 W ja löytyy myös kuulokeliitäntä/lineout. Avan käsittämättömän monipuolinen ja laadukkaasti rakennettu putkivahvistin. "Pesee ja linkoaa" kaverin THR:n "sata-nolla" (ja eihän se ole huono THR:kään). Ei irtoa ehkä aivan parilla huntilla, mutta nyt kun Venäjänkin taloustilanne on mitä on, niin veikkaan, että ei paljoa kustantaisi. Yitin kaivaa netistä jälleenmyyjää Suomesta tai jostain läheltä, mutta en löytänyt. Omani ostin m.netin torilta muistaakseni noin 300 eurolla. Eräs jäsen oli tuonut aikanaan maahan pari kappaletta ja ajatellut kait ryhtyä jälleenmyyjäksi. Tämä on kyllä ehdottomasti paras pikkuvahvari, mihin olen törmännyt ja erästäkin olen testannut sekä muutaman myös omistanut. Lähtee cleanit ja pikkurosot laidasta laitaan, mutta myös kirkot palaa eikä tilutteluunkaan tarvita mitään boostereita. Tosin on sanottava, että tämä vahvistin on ymmärtääkseni suunnattu erityisesti metallipelimanneille. Kyseiseltä valmistajalla löytyy muille ehkä parempiakin vaihtoehtoja. Toisaalta tuolla videolla pääpaino on jossain aivan muussa kuin metallimusassa. Erityisesti arvostan comboni pientä kokoa. Ulkomitoiltaan se on pienin 12" ämyrillä varustettu, mihin olen törmännyt. Lisäksi rakenne on hyvin suljettu, joten kuulostaa isolle kaapille, mutta soi tarvittaessa hyvin hiljaa, siis todella hiljaa. Myös kuulokeliitäntä ja sen kaappimallinnus on erittäin hyvin toteutettu. Ulkonäkökin on erittäin tyylikäs, ainakin omaan silmääni: https://www.dropbox.com/s/3h72pum09 … %20Yerasov%20Gavrosh%20V30.JPG?dl=0 |
calluna 17.10.2015 15:09:22 | |
---|
klobasa: Onko Yamahan THR malleissa hyvät puhtaat soundit? Itse olen soitellut iPadin ja tietsikan kautta erinäisiä softia ja niissä on säröt usein tosi hyvät, mutta kliinit on "feikin" kuuloisia. Ei vaan kuulosta läheskään oikealta vahvarilta. On todella hyvät. "B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen |
Gabe 17.10.2015 15:55:43 | |
---|
klobasa: Onko Yamahan THR malleissa hyvät puhtaat soundit? Itse olen soitellut iPadin ja tietsikan kautta erinäisiä softia ja niissä on säröt usein tosi hyvät, mutta kliinit on "feikin" kuuloisia. Ei vaan kuulosta läheskään oikealta vahvarilta. On kyllä. Ei tuokaan nyt samanlaista elämystä tarjoa kuin oikea laadukas putkikone, mutta hiljaiseen soittoon kyllä parhautta. |
Tuli tuossa taannoin hommattua Tech21 TM10, joka on osoittautunut mainioksi pikkuvahvariksi hiljaisempaan rämpyttelyyn. On vielä monipuolinenkin ominaisuuksiltaan ja saundeiltaan. Ja silmääkin miellyttää ;) Kierrossa on käynyt monta pikkuputkaria, Zt Lunchbox, microcube etc. ja niihin verrattuna TM10 on selkeesti parempi kaikin puolin. Yamaha THR:stä ei ole omakohtaista kokemusta, mutta kehuja olen siitä tutuilta kuullut. Komppikitaristi |
Krice 17.10.2015 18:59:45 | |
---|
klobasa: Onko Yamahan THR malleissa hyvät puhtaat soundit? Itse olen soitellut iPadin ja tietsikan kautta erinäisiä softia ja niissä on säröt usein tosi hyvät, mutta kliinit on "feikin" kuuloisia. Ei vaan kuulosta läheskään oikealta vahvarilta. THR ei ole oikea vahvistin, vaan mallintava. Mutta tosi kätevähän se on harjoittelussa, kun tarvitsee vain jotakin ääntä ulos vahvistimentapaisesta. Pieniä putkivahvistimia tosin on saatavilla, joissa soundi on ainakin parempi kuin THR:ssä, mutta rajoittuu sitten siihen yhteen tai parhaimmassa tapauksessa kahteen kanavaan tuossa hintaluokassa. Se on vähän valintakysymys, että haluaako monipuolisemman ja huoltovapaan (ei putkia) THR:n vai paremmat soundit, mutta rajoittuneemman vahvistimen. |
Gabe 17.10.2015 19:38:23 | |
---|
Krice: THR ei ole oikea vahvistin, vaan mallintava. Sinun logiikallasi Kemperkään ei vissiin ole sitten oikea vahvistin, kun on vaan mallintava.. |
Kefiiri 17.10.2015 19:46:52 | |
---|
Gabe: Sinun logiikallasi Kemperkään ei vissiin ole sitten oikea vahvistin, kun on vaan mallintava.. No eihän se olekaan oikea vahvistin. Sehän vaan matkii niitä. En ole musiikin asiantuntija. |
Laulava Kylätohtori 17.10.2015 19:51:19 (muokattu 17.10.2015 19:55:15) | |
---|
Krice: Se on vähän valintakysymys, että haluaako monipuolisemman ja huoltovapaan (ei putkia) THR:n vai paremmat soundit, mutta rajoittuneemman vahvistimen. Tuli tästä mieleen, että miksi monipuolisuudesta puhutaan aina kuin se olisi pelkkää plussaa? Onhan se kiva, jos tosiaan tarvitsee niitä ominaisuuksia, mutta itselle se yletön monipuolisuus on puhdasta miinusta. Mitä enemmän valikoita ja monipuolisuutta, sen varmemmin jätän ostamatta. Yksinkertainen mies tarvitsee yksinkertaiset vehkeet. Helvetin hyvä putkari, joka tekee sen oman juttunsa täydellisesti. Tosin kyllä sekin on todella monipuolinen,, mutta erittäin yksinkertainen käyttää. Mulla säätöhelvetit menevät loputtomaksi säätämiseksi, eikä mistään tule enää yhtään mitään. Harmi vaan, että tämä unohtuu helposti ja tulee gas-päissään osteltua monipuolisia säätöhelvettejä, jotka päätyvät takaisin torille alta aikayksikön... e. esim. tänään iski hirveä gas Xoticin Wahiin. "Siitähän sais säädettyä just sopivat soundit omaan makuun." Ja vitut, kyllä se tiedetään, että loputonta säätelyä seuraa turhautuminen ja joko soitto 'jollain vaan' säädöillä tai sitten vehjas päätyy torille... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Laulava Kylätohtori 17.10.2015 19:55:42 | |
---|
Kefiiri: No eihän se olekaan oikea vahvistin. Sehän vaan matkii niitä. Eli se on matkinnin.... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Krice 17.10.2015 20:23:33 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tuli tästä mieleen, että miksi monipuolisuudesta puhutaan aina kuin se olisi pelkkää plussaa? THR ei sinällään ole ylettömän monipuolinen, mutta ne 5 vahvistin- tai soundityyppiä on minusta valittu tosi hyvin ja ne on kaikki selkeästi erilaisia, ja sopivat erilaiseen soittamiseen/musiikkiin. Toisaalta jos oma musiikkityyli on joku kantri tai turmametalli niin siihen tarkoitukseen ehkä sitten sopii paremmin 1-kanavainen (tai 2 jos tarvitsee heviballadeille clean-soundia) putkivahvistin, joka hoitaa sen yhden tehtävän kunnolla. |
joku muu sikko 17.10.2015 21:39:08 | |
---|
Saatana kun olen taas kännissä. Olisi voinut hakea joltakin torin myyjältä Roland Cuben. |
RaskasMielinen 17.10.2015 22:13:48 | |
---|
joku muu sikko: Saatana kun olen taas kännissä. Olisi voinut hakea joltakin torin myyjältä Roland Cuben. Plussa tästä, muki kädessä maailmaa miettien. |
Myrkky Nuoli 18.10.2015 01:19:53 | |
---|
Krice: Toisaalta jos oma musiikkityyli on joku kantri tai turmametalli niin siihen tarkoitukseen ehkä sitten sopii paremmin 1-kanavainen (tai 2 jos tarvitsee heviballadeille clean-soundia) putkivahvistin, joka hoitaa sen yhden tehtävän kunnolla. Tai mikä vaan seuraavista: jazz, blues, vanhemmat rock-tyylit, R&B, funk, punk ja sen alalajit, garage, action rock, iskelmä, rautalanka, stoner, fuzzrock, psykedeliahommat ja en jaksa enempää. Toki kyse on lopulta vain näkemyseroista ja makuasioista. More Nintendo, less Marshall. |