Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keskihintaiset(pronssiset) symbaalit/symbaalisetit
1
Syksy2011
09.10.2015 13:10:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitoin jo saman tekstin halvat-symbaalit -ketjuun, mutta taisi mennä vähän väärän otsikon alle, joten laitan sitten kuitenkin ihan uuden aloituksen aiheesta, josko tulisi vastauksia hiukan paremmin.
 
Haluaisin mahdollisimman hyvät symbaalit hinta-laatusuhteeltaan, mutta koska kyseessä on ensimmäinen setti, ei oikein ole vertailupohjaa ja tuntumaa siihen mitä haluaa soundeilta. Laadulta kestävyyttä tietenkin. Käytettyjen ostamista täällä suositellaan paljon, mutta syrjäseudulla asuvalle on aika hankalaa koota settiä murusista ympäri Suomea. Ja ole ymmärtänyt, että myös hyvälaatuiset symbaalit "sammuvat" iän myötä, joten käytetyn ostaminen on siinäkin mielessä haastavaa. Saa toki vinkata, jos joku on bongannut hyviä settejä torilta tai muualta. Mutta alla muutama kysymys:
 
Missä menee halpojen ja parempien symbaalien raja - kun puhutaan siis kuitenkin pronssisista? Ja millä pelleillä on alkuun eniten merkitystä, Hi-hat ja ride?

Olisiko ihan hullu setti tällainen:

Meinl HCS Ultimate Special Cymbalset, Finish Regular, Material Brass63, Set containing 1x HC14H 14" Hi-Hat, 1x HCS14C 14" thomann Crash, 1x HCS16C 16" Crash, 1x HCS18C 18" Crash, 1x HCS14CH 14" China, 1x HCS20R 20" Ride, 1x HCS8B 08"Bell, 1x HCS10S 10" Splash, 1x HCS16TRC 16" Trash Crash,

Kannattaisiko koittaa ulottaa budjettia kuitenkin suoraan esim. Ziljianin A-custom sarjaan tai vastaavaan? Mitä eroja tämän hintaluokan eri sarjoilla on?

Entä millainen on tämä Sabianin sarja:
Sabian SAXS5005GB XS20 Promotional symbaalisetti
14" Hats, 16" Crash, 20" Ride
18" Crash
Brilliant Finish
B20 Bronze
koneella vasaroitu

Ja mitä mieltä tätä nykyä ollaan Zildjianin ZBT-sarjasta?
 
Syksy2011
09.10.2015 13:14:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

... Taisi muuten tuohon joukkoon vilahtaa vahingossa messinkiset, tuo Meinlin setti näyttäisikin olevan messinkiä eikä pronssia... Ilmanko olisi edullinen.
 
jp351
09.10.2015 15:58:52 (muokattu 09.10.2015 15:59:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Syksy2011: Laitoin jo saman tekstin...
 
Zildjian ZBT tätä nykyä kuraa, kuten aina ennenkin. :)
Samoin pysyisin kaukana noista meinl HCS vaikka omakohtaista kokemusta niistä ei olekaan. Tärkeimmät pellit alkuun juurikin hi-hat ja ride. Vähintään yksi laadukas crash olisi myös hyvä olla.
 
Jos vaan mitenkään mahdollista, niin kannattaa venyttää budjettia. Säästyt paljolta kun ostat heti kunnon kamat. Esim. näillä et voi mennä vikaan, soititpa minkälaista musiikkia hyvänsä:
 
http://www.topsound.fi/zildjian-a-zildjian-prepack.html
 
http://www.topsound.fi/zildjian-k-series-promo-pack.html
 
Kimd
09.10.2015 16:49:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meinl Hcs hihat oli ehdottomastihuonoin hihat mitä olen kokeillut
 
Harrastelija harrastelija rumpali
iekku84
09.10.2015 17:44:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otsikkoon viitaten.
Pro taso käytettynä! Miksi ostaa uutta kuraan kun käytettynä saa huippua kampetta samaan rahaan.
 
Yamaha Recording Custom ja Paiste signature on yhdessä kiva setti!
4tune
09.10.2015 21:32:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sabianin Xs20 oon omistanu, ihan ok pelit olivat, mutta kuten muutkin niin suosittelen käytettyjen ostamista tahi rusto-osirikselta Impressionit tai Crescentit. Miltein samaan hintaan kuin nuo sabianit niin saat oikeasti ammattilaislaatua.
 
Syksy2011
12.10.2015 12:50:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: Otsikkoon viitaten.
Pro taso käytettynä! Miksi ostaa uutta kuraan kun käytettynä saa huippua kampetta samaan rahaan.

 
Joo, olen koittanut etsiskellä käytettynä, mutta tuntuu, että joutuu hankkimaan yksi kerrallaan sieltä täältä ympäri maata, ja siltikin kunnolliset pellit tulisivat maksamaan koko setti saman kuin jos ostaisi esimerkiksi nuo aiemmassa viestissä suositellut joko Zildjianin a- tai k-sarjan setin uutena (n.800€)? Ja jos käytettynä ostaa, haluaisi kuitenkin nähdä ko.pellit eikä vain maksaa ja odottaa mitä postista tulee.
 
Velli
12.10.2015 14:02:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Syksy2011: Joo, olen koittanut etsiskellä käytettynä, mutta tuntuu, että joutuu hankkimaan yksi kerrallaan sieltä täältä ympäri maata, ja siltikin kunnolliset pellit tulisivat maksamaan koko setti saman kuin jos ostaisi esimerkiksi nuo aiemmassa viestissä suositellut joko Zildjianin a- tai k-sarjan setin uutena (n.800€)? Ja jos käytettynä ostaa, haluaisi kuitenkin nähdä ko.pellit eikä vain maksaa ja odottaa mitä postista tulee.
 
Olet aika hyvin miettinyt tämän asian. Juuri noinhan se menee. Jos budjetti venyy tuohon 800€:oon saakka, niin ostaisin tuon Zildjian K-setin. Siinä on erittäin laadukas setti hyvin kohtuulliseen hintaan. Ja jos joskus haluat myydä setin pois, niin tulet saamaan siitä pellit erikseen myytynä 600-700€, eli paljoa ei tule takkiin.
 
iekku84
12.10.2015 15:32:55 (muokattu 12.10.2015 15:54:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Olet aika hyvin miettinyt tämän asian. Juuri noinhan se menee. Jos budjetti venyy tuohon 800€:oon saakka, niin ostaisin tuon Zildjian K-setin. Siinä on erittäin laadukas setti hyvin kohtuulliseen hintaan. Ja jos joskus haluat myydä setin pois, niin tulet saamaan siitä pellit erikseen myytynä 600-700€, eli paljoa ei tule takkiin.
 
Jos ollenkaan takkiin!
K.t pitää hintansa paremmin mut itse oon a tyyppiä enempi! Makuasioita.
 
Yamaha Recording Custom ja Paiste signature on yhdessä kiva setti!
tuquoque
12.10.2015 16:43:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, Zildjian K, mutta jos halvempaa niin Zultania tai sitten käytettyjä. Käytettyinä on vain vaikea löytää koko sarjaa ja voi joutua kyttäilemään toria pitkään.
 
m.
Syksy2011
16.10.2015 09:15:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: Jos ollenkaan takkiin!
K.t pitää hintansa paremmin mut itse oon a tyyppiä enempi! Makuasioita.

 
Osaatteko kuvailla A:n ja K:n eroja?
 
jtpennane
16.10.2015 09:42:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Syksy2011: Osaatteko kuvailla A:n ja K:n eroja?
 
A:t on snadisti kirkkaampia.
 
K: https://www.youtube.com/watch?v=zU6SDU-TlSo
 
A: https://www.youtube.com/watch?v=JrrdtMzg1W4
 
Hyvinkin kelvollisia peltejä sisältävät molemmat sarjat.
 
Juuh elikkäs
Kimd
16.10.2015 17:21:27 (muokattu 16.10.2015 17:23:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

4tune: Sabianin Xs20 oon omistanu, ihan ok pelit olivat, mutta kuten muutkin niin suosittelen käytettyjen ostamista tahi rusto-osirikselta Impressionit tai Crescentit. Miltein samaan hintaan kuin nuo sabianit niin saat oikeasti ammattilaislaatua.
 
Impression setit on aika paljon pro sabiania halvempia
 
Harrastelija harrastelija rumpali
4tune
16.10.2015 19:11:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kimd: Impression setit on aika paljon pro sabiania halvempia
 
Toki, mutta tuolla samalla hinnalla tarkoitin nimenomaan tuota xs20 settiä, joka ei ole lähelläkään Impressionin laatua.
 
iekku84
16.10.2015 20:58:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosiaan näistä impression pelleistä. Kävin taannoin nimimerkki rompskun luolassa kokeilemassa hänen impression rock peltisettiä ja muita impren tuotteita. Nyt oon miettinyt hieman puolivakavissaan et paistr vaihtuisi impressionin tuotteisiin. Olipas pitkästä aikaa aikas elämyksellinen kokemus.
Impression setin saa alle 500e.llä ja esim. miun paiste signaturet uutena n. 1700e joten aika hurja hintaero saaden samoja viboja. 1200e olisi voinut sijoittaa vaikka treenisrakennuksen rakennukseen kotona... mut joka asiassa voisi toimia toisin.
Nyt aloitan kuitenkin keväällä rakentamaan ja impressionit alkaa kans olemaan hankinta listalla..
 
Vähänkö seko kirjoitus. Mut elämä on..
 
Yamaha Recording Custom ja Paiste signature on yhdessä kiva setti!
-Dr.DW-
16.10.2015 21:08:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: Tosiaan näistä impression pelleistä. Kävin taannoin nimimerkki rompskun luolassa kokeilemassa hänen impression rock peltisettiä ja muita impren tuotteita. Nyt oon miettinyt hieman puolivakavissaan et paistr vaihtuisi impressionin tuotteisiin. Olipas pitkästä aikaa aikas elämyksellinen kokemus.
Impression setin saa alle 500e.llä ja esim. miun paiste signaturet uutena n. 1700e joten aika hurja hintaero saaden samoja viboja. 1200e olisi voinut sijoittaa vaikka treenisrakennuksen rakennukseen kotona... mut joka asiassa voisi toimia toisin.
Nyt aloitan kuitenkin keväällä rakentamaan ja impressionit alkaa kans olemaan hankinta listalla..
 
Vähänkö seko kirjoitus. Mut elämä on..

 
Hyvin siitä selvän sai... Kävi selväksi, että fiilikset on kuin liito-oravalla -hakkuuaukiolla.
 
"Lethal dose is also a lifetime supply"
iekku84
17.10.2015 08:37:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Hyvin siitä selvän sai... Kävi selväksi, että fiilikset on kuin liito-oravalla -hakkuuaukiolla.
 
Joo totta. Mut ilmassa viel eli liito jatkuu!!
 
Yamaha Recording Custom ja Paiste signature on yhdessä kiva setti!
-Dr.DW-
17.10.2015 11:58:21 (muokattu 17.10.2015 11:58:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: Joo totta. Mut ilmassa viel eli liito jatkuu!!
:D -Virhe, liito oli liian ytimekäs.
 
"Lethal dose is also a lifetime supply"
ordinary
17.10.2015 13:48:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myös Istanbul Xist-setti on varsin pätevä:
 
https://www.youtube.com/watch?v=22DoMKJsuIk
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «