Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: DMX ohjaus iPadilla
1
omarklah
16.10.2015 21:29:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä hetkellä hoitelen oman monitorimiksaukseni iPadilla ja mieleeni tuli, josko samalla vermeellä pystyis hoitamaan pieimuotoisen valo-ohjauksen orkesterillemme.
T-valinnan sivuita katselin tällaista palikkaa padin ja valojen väliin http://www.thomann.de/fi/ehrgeiz_airdmx_ipad_dmx_controller.htm.
Onko kenelläkään palstalaisista kokemuksia tuosta tai jostain vastaavasta, about saman hintaluokan vermeestä? Tuossahan tulee softakin mukana..
Meillä on tällä hetkellä lavalla muutamia led-pareja, jotka sykkii niiden omien ohjelmien mukaan. Mutta olisi mukavaa saada niihin jotain kontrolloitua välkettä.
PS. Mää olen valohommissa ihan aloittelija.
 
Kokenup pasisti, rakennus- ja tiatokonemiäs
miksaajasetä
16.10.2015 22:45:06 (muokattu 16.10.2015 22:45:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

omarklah: Tällä hetkellä hoitelen oman monitorimiksaukseni iPadilla ja mieleeni tuli, josko samalla vermeellä pystyis hoitamaan pieimuotoisen valo-ohjauksen orkesterillemme.
 
Tuollaista olen minäkin jossain vaiheessa miettinyt, mutta aika pitkään padilla miksanneena ei jotenkin tunnu hyvältä idealta käyttää samaa padia kahteen asiaan yhtä aikaa. Vaihtaminen kahden sovelluksen välillä on yllättävän hidasta kun on kiire. Kahdella erillisellä padilla sen sijaan... miksei.
 
omarklah
16.10.2015 23:14:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miksaajasetä: .... Kahdella erillisellä padilla sen sijaan... miksei.
 
No joo - yhtä padia kylläkin ajattelin. Perus monitorimiksaus kuitenkin tehdään soundcheckissä ja yleensä olen sitä tarvittaessa parannellut vain settien välissä. Että siinä mielessä voisi yhdelläkin pärjätä. Lähinnä tuossa mietityttää se, onko padissa tarpeeksi potkua tuohon ja kuinka hyvin tuo adapteri pitää yhteyden ja onko paljon viivettä yms.
 
Kokenup pasisti, rakennus- ja tiatokonemiäs
Pauli Lappalainen
17.10.2015 10:21:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

omarklah: No joo - yhtä padia kylläkin ajattelin. Perus monitorimiksaus kuitenkin tehdään soundcheckissä ja yleensä olen sitä tarvittaessa parannellut vain settien välissä. Että siinä mielessä voisi yhdelläkin pärjätä. Lähinnä tuossa mietityttää se, onko padissa tarpeeksi potkua tuohon ja kuinka hyvin tuo adapteri pitää yhteyden ja onko paljon viivettä yms.
 
DMX on niin hidasta tiedonsiirtoa, että siihen ei kovin kummoisia värkkejä sen puolesta tarvita. Se mitä ohjelmisto laiteilta vaatii on sitten asia erikseen.
 
Ostakaa jotain. Jos hintapyyntö ei miellytä, niin tee tarjous.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «