Aihe: Originelli floikka M-tonniin
1 2
Revilation
26.09.2015 18:01:47
Hieman hassua juuri kun kävin paikallisessa musaliikkeessä hakemassa kielisetin skebattimeen niin kysyin ohimennen että tilasiko varmasti schallerin vibrakammen pesän kanssa eikä mitään lisenssiä. No hyvä ku kysyin, koska olivat tilanneet juurikin jonkun tarvikekammen niinkuin arvasinkin. No perjantaiksi pitäisi tulla schallerin kampi :D
Revilation
14.10.2015 15:09:57
Nyt on uusi kampi pesineen hommattu kitaraan. Kysymys kuuluu että onko tuo mihin kampi pyöritetään kiinni (siis missä on jengat) niin tarkoitus vaihtaa myös floikasta? Miten sen saa irti? Yritin pyöritellä mutta ei tunutunut irtoavan. Uudessa kammessa kuitenkin tuli myös tuokin osa mukana mutta en saa sitä mitenkään irti vai onko tarkoituskaan?
zedder
14.10.2015 15:15:25
Revilation: Nyt on uusi kampi pesineen hommattu kitaraan. Kysymys kuuluu että onko tuo mihin kampi pyöritetään kiinni (siis missä on jengat) niin tarkoitus vaihtaa myös floikasta? Miten sen saa irti? Yritin pyöritellä mutta ei tunutunut irtoavan. Uudessa kammessa kuitenkin tuli myös tuokin osa mukana mutta en saa sitä mitenkään irti vai onko tarkoituskaan?

Tämän videon puolivälin paikkeilta alkaa aika hyvä ohjeistus:

https://www.youtube.com/watch?v=tdyrV1fxQMU
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
Revilation
14.10.2015 15:29:42
zedder: Tämän videon puolivälin paikkeilta alkaa aika hyvä ohjeistus:

https://www.youtube.com/watch?v=tdyrV1fxQMU

Juu katsoin ton videon. Tuossa näyttää se koko helahoito tulevan mukana veks toisinkun mulla tuntuu että se olis toi jenkasysteemi tallassa kiinni?
zedder
14.10.2015 15:37:21
Revilation: Juu katsoin ton videon. Tuossa näyttää se koko helahoito tulevan mukana veks toisinkun mulla tuntuu että se olis toi jenkasysteemi tallassa kiinni?

Se on varmaankin se kampipesä kiristetty ns. apinan raivolla siihen tallan pohjalevyyn ja holkin juuressa olevat boorit ovat juuttuneet reikään aika tiukkaan. Jos alapuolen kuusiokoloruuvi ja holkki on poistettu eikä pesän runko siltikään irtoa, niin ei siinä muu auta kuin hemputtaa sitä jollakin tongeilla varovasti. Jos mahdollista niin sinne pohjalevyn ja kampipesän väliin voisi yrittää suihkauttaa jotakin, esim. CRC:tä tai WD-40:tä.
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
tumppusormi
14.10.2015 16:04:51
Revilation: Juu en ala hemputtelemaan sitä talla kitarassa kiinni kyllä yhtään. Hemputtelen samalla maalit kitarasta veks. Katsotaan joskus myöhemmin paremmalla kärsivällisyydellä. Kiitoksia kuitenkin!

Siis jos sait sen kuusiokolo avaimella avattavan jutun auki kitaran takapuolelta (itsellä oli älyttömän tiukka, en ymmärrä miksi, koska olin itse sen kiristänyt ja mielestäni aika hennosti kuitenkin), niin sen vastinkappale tulee pois kitaran etupuolelta. Pistä vaikka kampi kiinni ja nopeaa dive bompia. Tietysti jos se on tungettu alunperin väärin kiinni kitaran takapuolelta, niin sitten meneekin mielenkiintoiseksi.
Revilation
14.10.2015 16:09:07
tumppusormi: Siis jos sait sen kuusiokolo avaimella avattavan jutun auki kitaran takapuolelta (itsellä oli älyttömän tiukka, en ymmärrä miksi, koska olin itse sen kiristänyt ja mielestäni aika hennosti kuitenkin), niin sen vastinkappale tulee pois kitaran etupuolelta. Pistä vaikka kampi kiinni ja nopeaa dive bompia. Tietysti jos se on tungettu alunperin väärin kiinni kitaran takapuolelta, niin sitten meneekin mielenkiintoiseksi.

Kyl se näytti ihan oikeinpäin siinä olevan, mutta ei lähtenyt millään irti vaikka vemputtelin kammen kans sitä.
tumppusormi
14.10.2015 16:26:24 (muokattu 14.10.2015 16:27:08)
Revilation: Kyl se näytti ihan oikeinpäin siinä olevan, mutta ei lähtenyt millään irti vaikka vemputtelin kammen kans sitä.

Joku pitkä ruuvi sitten siihen kohtaan, missä se kuusiokoloavaimella kiristettävä ruuvi on ollut. Sitten sitä pitkää ruuvia vähän koputtelee vasaralla. Tulee ihan mieleen onko sittenkään aito FRT 1000. Tai maanantaikappale tms.

Edit. pitää -> pitkää.
Revilation
14.10.2015 16:59:36
tumppusormi: Joku pitkä ruuvi sitten siihen kohtaan, missä se kuusiokoloavaimella kiristettävä ruuvi on ollut. Sitten sitä pitkää ruuvia vähän koputtelee vasaralla. Tulee ihan mieleen onko sittenkään aito FRT 1000. Tai maanantaikappale tms.

Edit. pitää -> pitkää.

Juu tuo kävi mieles, mutta en viitsinyt alkaa paukuttamaan kun en ollut varma. No nyt sain sen kyllä irti näillä sun ohjeillas ja uus kampi on nyt kokonaan asennettu. Kiitos paljon!! :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)