Aihe: Logic Pro X
1 2 3 4
WanhaWetäjä
16.01.2015 18:23:01

Humanoid: Ysillä tehdyt projektit aukeavat joo. X käyttää projekteissa omaa tiedostopäätettä, joten orkkisprojektikin säilyy, jos niin haluat.

Juu, ei ongelmia kun jonkun aukaisin kokeeksi. Kaikki plugarit etc on kohillaan
ja toimii.

Drummer vaikuttaa tosi asialliselta vs ysin rumpuosastot eli ei tarvi tähän hätään hommata mitään erillistä rumpusoftaa.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Point
17.01.2015 02:29:07
OPJ1974: Voisit kokeilla kopioida raita/raidan osa kerrallaan uuteen tyhjään tiedostoon. Joka siirron jälkeen tallennus versionumerolla. Sitten kun korruptoitunut raita tulee vastaan, ja homma kusahtaa, pystyt palaamaan askel kerralaan taaksepäin. Ja nimenomaan eristämään virheen aiheuttajan pois. Ei tarvitse kaikkea alusta duunata.

Tää vois toimia, mutta ei riitä kärsivällisyys. Mulla on tossa kuitenkin joku 90 raitaa palasina pitkin ja poikin.
Skebaristi
12.10.2015 14:19:24

Nostetaas tätä vanhaa ketjua.

Minulla on hieman erikoinen ongelma äänityksen kanssa. Jos äänitän kitaraa, niin nauhoittaessa kitara menee synkassa metronomin kanssa, mutta äänitettä kuunnellessa huomaa, että äänite menee hieman taustan edellä. Asia korjaantuu, kun äänitettyä pätkää siirtää pari pykälää taaksepäin

Mistä tällainen ongelma johtuu? Olen testannut kolmea eri interfacea (M-audio FW410, M-audio Fast Track Pro ja Presonus Studiolive 16.4.2 AI) ja lopputulos on aina sama. Nauhoittaessa käytän suoraa monitorointia, eli kitara menee suoraan monitoreihin. Softamonitorointia käyttämällä latenssia on, mutta erittäin maltillisesti.

Tilanne ei muutu miksikään, vaikka säätäisin bufferia välillä 64-256. Recording delay on kohdassa 0 ja epäilykseni on, että pitäisikö juurikin tätä Recording delayta siirtää? Millä logiikalla tuota tulisi siirtää? Voiko arvon jotenkin mitata, vai pitääkö vain kokeilla?

Ulkomaan foorumeilta löysin samaa ongelmaa, mutta siellä takerrutaan vain tuohon bufferin säätöön, mistä mielestäni ei tässä kohtaa ole kysymys.
piivei
14.10.2015 08:25:30 (muokattu 14.10.2015 08:26:22)
Itsellä oli joskus jotain synkkausongelmia kun low latency-mode oli vahingossa päällä joitain raitoja äänitettäessä. Tämä taisi olla vielä niin että softainstrumenttiraidat ja audioraidat oli epäsynkassa keskenään.

Ei kyllä lähtökohtaisesti pitäisi tarvita mitään recording delay-tyyppisiä juttuja. Onkohan sulla varmasti itse kone ihan täydessä tikissä, se ainakin vaikuttaa ihan kaikkeen tekemiseen.
Skebaristi
14.10.2015 09:59:18

piivei: Itsellä oli joskus jotain synkkausongelmia kun low latency-mode oli vahingossa päällä joitain raitoja äänitettäessä. Tämä taisi olla vielä niin että softainstrumenttiraidat ja audioraidat oli epäsynkassa keskenään.

Ei kyllä lähtökohtaisesti pitäisi tarvita mitään recording delay-tyyppisiä juttuja. Onkohan sulla varmasti itse kone ihan täydessä tikissä, se ainakin vaikuttaa ihan kaikkeen tekemiseen.

Vuoden 2011 MBP SSD-kovolla, joten kyllä tuolla nyt perus audioäänitys pitäisi onnistua. Pitää vielä tutkia asetuksia.
efunkelist
24.10.2015 13:44:00

Skebaristi: Nostetaas tätä vanhaa ketjua.
...Tilanne ei muutu miksikään, vaikka säätäisin bufferia välillä 64-256. Recording delay on kohdassa 0 ja epäilykseni on, että pitäisikö juurikin tätä Recording delayta siirtää? Millä logiikalla tuota tulisi siirtää? Voiko arvon jotenkin mitata, vai pitääkö vain kokeilla?

Ulkomaan foorumeilta löysin samaa ongelmaa, mutta siellä takerrutaan vain tuohon bufferin säätöön, mistä mielestäni ei tässä kohtaa ole kysymys.

Hep!
Tällä saat korjattua. Itsellä on ollut samankaltaista ongelmaa että äänitetty audio (oli se sitten kitaraa tai laulua ihan sama) tulee joitakin sampleja tai millisekunteja myöhässä.

Mulla ongelma on vain ollut sellainen että riippuu projektin koosta kuinka paljon tuo ärsyttävä viive on. Miksi kone/softa ei osaa lennosta kompensoida tuota omaa hitauttaan? On ärsyttävää ja työlästä manuaalisesti säätää viive kun se pitää ensin saada määriteltyä tarkasti. Projektin edetessä raitojen määrän kasvaessa viivekin alkaa kasvamaan.

Turhauttavaa :C
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Skebaristi
26.10.2015 12:46:18

efunkelist: Hep!
Tällä saat korjattua. Itsellä on ollut samankaltaista ongelmaa että äänitetty audio (oli se sitten kitaraa tai laulua ihan sama) tulee joitakin sampleja tai millisekunteja myöhässä.

Mulla ongelma on vain ollut sellainen että riippuu projektin koosta kuinka paljon tuo ärsyttävä viive on. Miksi kone/softa ei osaa lennosta kompensoida tuota omaa hitauttaan? On ärsyttävää ja työlästä manuaalisesti säätää viive kun se pitää ensin saada määriteltyä tarkasti. Projektin edetessä raitojen määrän kasvaessa viivekin alkaa kasvamaan.

Turhauttavaa :C

Onko jotain vinkkiä, miten tuota Recording delayta lähtisi siirtämään? Tuntuis että hankalaa ihan lottoamalla alkaa säätämään tuota liukua.

Kieltämättä aika iso projekti mulla tuossa on, mutta kyllä kai nykysoftien pitäisi tuo osata säätää ihan itsekin...
efunkelist
26.10.2015 16:27:46

Mä oon tehny niin että laitan projektiin klikkiraidan (teen sen manuaalisesti omalla wav-tiedostolla jossa on vain staattisesti ykkösiä ja nollia harvakseltaan) jonka toistan luurien kautta soolona. Luurit lepää sitten mikrofonin päällä ja äänittää sen toistetun raidan.

Uuden raidan ja alkuperäisen erotus on viive.

Tää on tosi veemäistä kikkailua, I know, mutta muutakaan en o keksiny kun tämä vaiva ilmenee...
efunkelist
16.11.2015 14:24:28

HUPS!

Tuohon edelliseen ongelmaan, käytäpä manuaalisen toiminnan sijaan plugarivalikosta "utility" plugaria "I/O"

Siitäpä sitten valitaan output luureille input mikrofonikanavalle ja klikkaat "Latency detection: Ping" ja kone tekee työn!!!

:)

Ihanaa että löysin tämän kun just laitan 8/8 routtauksia sisään ja ulos täällä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)