Aihe: ESP LTD EC-50-kitaran säätämisestä
1
Kakemakeväke
01.06.2004 15:19:04
Matalimmat, lähinnä 1. ja 2., nauhavälit rämisevät pahasti, eivätkä siis soi ollenkaan. Olen käsittänyt, täältä saamieni tietojen mukaan, että tallan nostaminen auttaisi ongelmaan. Tuohon haluaisin saada varmistuksen, ja vielä joitakin vinkkejä itse työstä. Haluaisin erityisesti tietää, voinko itse tehdä kyseisen työn.
Minun logiikallani kyseinen operaatio vaikuttaa intonaatioon, joten haluaisin tietää, pystynkö tarkistamaan intonaatio-vireen perus-virittimelläni, korgin GA-30-mallilla. Myös tiedot tästä operaatiosta, mikäli se on mahdollinen, olisi tarpeen.

Linkkejä varustukseni tietoihin:
Kitara: http://www.espguitars.com/ltd_ec.htm

Viritin: http://www.korg.com/gear/info.asp?A_PROD_NO=GA30
Rock-musiikki pelasti minut urheilulta.
Kakemakeväke
01.06.2004 15:29:55
Tallaa vaan korkeammalle, onnistuu ihan ruuvimeisselillä. Ja intonaation tarkistus onnistuu vaikka korvakuulolla.

Jos mä olen ymmärtänyt oikein, niin intonaatio on korvakuuloa tarkempi asia. Täytyy ihan ruuvimeisselillä ruveta sitten sörkkimään, estäkää mua jos mielestänne ei ole hyvä idea. En halua tuhota tätä kitaraa huonoilla otteilla, olkoon vaikka halpis-malli.
Kakemakeväke
01.06.2004 15:30:47
Jos mä olen ymmärtänyt oikein, niin intonaatio on korvakuuloa tarkempi asia. Täytyy ihan ruuvimeisselillä ruveta sitten sörkkimään, estäkää mua jos mielestänne ei ole hyvä idea. En halua tuhota tätä kitaraa huonoilla otteilla, olkoon vaikka halpis-malli.

Edit: Oletko lukenut kitaran säätö -FAQin?

Olen.
rockitsb
01.06.2004 15:33:54 (muokattu 01.06.2004 15:35:09)
Jos mä olen ymmärtänyt oikein, niin intonaatio on korvakuuloa tarkempi asia.

Minä en ole kokenut tarvetta hifistellä tämän asian suhteen, jos intonaation eroja ei huomaa korvalla, niin haittaako se ketään. Ruuvari käteen vaan, ei se ole niin metrilleen.

edittiä: Korostan kuitenkin että en ole ammattilainen näissä asioissa, mutta näin olen itse pärjännyt.
"Life sucks and then you fuckin' die." -Ozzy Osbourne
Invader
01.06.2004 17:16:39
Matalimmat, lähinnä 1. ja 2., nauhavälit rämisevät pahasti, eivätkä siis soi ollenkaan. Olen käsittänyt, täältä saamieni tietojen mukaan, että tallan nostaminen auttaisi ongelmaan.

Tuota noin, minä kun muistelisin että se on oire siitä että kaula on liian suora, kun nuo ensimmäiset nauhat särisevät. Itse löysäisin hieman kaularautaa tuossa tilanteessa, mutta varmaksi en kyllä osaa sanoa, joten en neuvo tässä niin tekemään :D

Odotetaan jonkun viisamman varmistusta.
Tai sitten ei...
jarnok
01.06.2004 17:25:36
Tuota noin, minä kun muistelisin että se on oire siitä että kaula on liian suora, kun nuo ensimmäiset nauhat särisevät. Itse löysäisin hieman kaularautaa tuossa tilanteessa, mutta varmaksi en kyllä osaa sanoa, joten en neuvo tässä niin tekemään :D

Odotetaan jonkun viisamman varmistusta.

yhdyn tuohon. sen mitä mä olen kokemusta saanut tosta asiasta niin sen mukaan kaularauta on nyt liian kireellä.
fox
01.06.2004 20:10:05

yhdyn tuohon. sen mitä mä olen kokemusta saanut tosta asiasta niin sen mukaan kaularauta on nyt liian kireellä.

Varmistetaan ny sitte vielä. Jos ei viisaampana ollenkaan mutta paljon väännelleenä. Löysäät pikkuisen kaularautaa ensiksi. Sitten katot. Intonaatioo voit sitten säätämään ryhtyä. ;)
Olli S.
01.06.2004 21:10:38 (muokattu 01.06.2004 21:11:09)

Löysäät pikkuisen kaularautaa ensiksi. Sitten katot.

Eikö katot kannata jättää kireälle, että kestävät ensi talven puhurit. No joo... Oli huono. Kuitenkin aloittajalle: Jos et ole varma, mitä teet esim. kaularaudan kanssa, niin kiikuta huoltoon. Tietenkin, jos viitsii kaivaa nettiä, niin löytyy hyvää tietoa, ja homma onnistuu, mutta itse olen huomannut aina huomattavan parannuksen soitettavuudessa, kun kitaran on ammattilainen säätänyt kohdalleen.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. RG550 myynnissä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)