Aihe: Gotothin talla ja vire
1 2
Decadetroll
07.10.2015 14:31:26
Krice: Minkä vahvuinen kielisetti kitarassa on? Paksut kielet on aina vähän hankalat ja kyseenalaiset floikkakitaroissa, koska ne vaan rasittaa enemmän sitä koko järjestelmää.

Ainakin jotain 13-70 tyylistä paksuutta on tullut käytettyä floikkakitarassa ilman ongelmia. Pitää vaan osata säätää oikein. Jos tuosta paksummaksi menee, niin en sitten tiedä... ;)
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
finlanderr
07.10.2015 14:32:52 (muokattu 07.10.2015 14:33:28)
Decadetroll: Ainakin jotain 13-70 tyylistä paksuutta on tullut käytettyä floikkakitarassa ilman ongelmia. Pitää vaan osata säätää oikein. Jos tuosta paksummaksi menee, niin en sitten tiedä... ;)

Mula on ihan tissiposki-kielet eli 9-42. Tarkoitus olisi kyllä jossain vaiheessa kokeilla vähän paksumpia kieliä.
Eikhän se vähempiki olis riittäny..
finlanderr
07.10.2015 14:35:53
Zammy: Vikahan voi olla siinäkin, että ne tallan runkoon ankkuroivien tolppien ja tallan näihin tolppiin nojaavat pinnat eivät ole riittävän terävät joten talla ei asetu aina samalle sijalle. Montako jousta sinulla on tallassa siellä kitaran takapuolella?

Kyseessä on "laatutalla" ja olen kyllä tsiikannut niitä kontakti-interfeissejä ja hyvältä ne näyttävät. Mulla on lisäksi dive only päällä lähes koko ajan. Se kyllä toimii. Ja jos ei toimisi niin kielet kyllä kiristyisivät eivätkä löystyisi. Ja vielä varmuuden välttämiseksi: olen kokeillut kokonaan kelluvanakin ja silloin löystyy ihan samalla tavalla.

-t-
finlanderr
07.10.2015 14:36:26
Zammy: Vikahan voi olla siinäkin, että ne tallan runkoon ankkuroivien tolppien ja tallan näihin tolppiin nojaavat pinnat eivät ole riittävän terävät joten talla ei asetu aina samalle sijalle. Montako jousta sinulla on tallassa siellä kitaran takapuolella?

Niin, 2 jousta.
zedder
07.10.2015 14:58:35
finlanderr: Niin, 2 jousta.

Voi olla väärä arvaus tämäkin, mutta 2 jousta on mielestäni aika vähän. Voisiko olla mahdollista että ne eivät kestä vetoa vaan venyvät?

Minulla on kaikissa "normivireisissä" 9-42 -floikkakepeissäni 3 jousta.
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
finlanderr
07.10.2015 15:05:02
zedder: Voi olla väärä arvaus tämäkin, mutta 2 jousta on mielestäni aika vähän. Voisiko olla mahdollista että ne eivät kestä vetoa vaan venyvät?

Minulla on kaikissa "normivireisissä" 9-42 -floikkakepeissäni 3 jousta.

Ei voi olla liian vähän kun mulla on dive only. Menisi tuohon keskelle kolmaskin. Mutta ei se siis muuta tätä tilannetta. Voin ihan hyvin laittaa tuohon kolmannenkin toki.

http://muusikoiden.net/dyn/users/137956.jpg

-t-
finlanderr
07.10.2015 18:37:20
Nyt se tuntuu pysyvän vireessä. Ilmeisesti jonkinlaista asettumista on tapahtunut. Yksittäistä syytä en osaa nimetä. Kaikki jutut tuli tarkistettua.

Mutta ei tämä Floikkari nyt ihan simppeli kapistus ole. Kitara on vaan niin pirun näppärä soittaa että pakko tuon kanssa on mennä.
mattim
08.10.2015 09:44:46

Tossa asiantuntijan videota aiheesta, kielitys alkaa noin 13 minuutin kohdalla.
https://www.youtube.com/watch?v=7OGmsbrJNy8

Matt
Hyvää kamaa edullisesti kaupan, muutto tuli töiden loputtua.. https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1046969
finlanderr
08.10.2015 14:31:29
mattim: Tossa asiantuntijan videota aiheesta, kielitys alkaa noin 13 minuutin kohdalla.
https://www.youtube.com/watch?v=7OGmsbrJNy8

Matt

Thanks Matt-dude!
finlanderr
11.10.2015 08:50:25
Pakko vielä postata tänne. Eli tuossa Mattin lähettämässä videosa ei ollut mitään uutta. Paitsi että kielillä olisi joku ero kuinka paljon niitä pitää esiraiskata. Olen käyttänyt roton kieliä ja vaihdoin itse asiassa nyt pinkseistä sinisiin. Mutta kielet asettuvat kunnolla vasta kun niitä on raiskannut aika tovin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)