Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol V
1 2 3 4 5210 211 212 213 214267 268 269 270 271
WanhaWetäjä
09.10.2015 18:35:23

Oisko jatkoaiaka huomiseen paikallaan? Ite ainakin kerkeisin huomenna mukaan..
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Chunga
09.10.2015 20:30:54

Jatkamme kisa-aikaa. Oon huomenna poissa, joten mennään samantien sunnuntaihin asti
Vaikka musiikki kuulostaisi hyvältä, se ei välttämättä ole sitä.
Chunga
15.10.2015 07:56:27

äänestyksen päätöspäivä, mutta kukaan ei ole äänestänyt. Eikö kiinnosta? Tarvitaanko lisää aikaa vai uusi tausta?
tjj2000
15.10.2015 09:22:13
Chunga: äänestyksen päätöspäivä, mutta kukaan ei ole äänestänyt. Eikö kiinnosta? Tarvitaanko lisää aikaa vai uusi tausta?

Ajattelin tänään hoitaa kansalaisvelvoitteeni!
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000
Chunga
15.10.2015 10:06:29

Hyvä hyvä, ihmetytti vain kun yleensä ainakin puolet kisaajista äänestää ennen viimeistä päivää.
krk
16.10.2015 10:04:59 (muokattu 18.10.2015 17:28:44)

Kiitoksia kannatuksesta, siellä on uutta.

E. Kiitoksia!
- So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me... Joel Paterson
BigPapa
16.10.2015 11:44:27

Onnittelut krk:lle!
WanhaWetäjä
17.10.2015 11:10:04

krk: Kiitoksia kannatuksesta, siellä on uutta.

Hyvä oli vetosi ja hyvä on tää uus taustakin, harmonisia vaihtoehtoja löytyy
duurista molliin ja kaikkea siltä väliltä.
Kuha
17.10.2015 13:08:23

Hieno veto krk:lta ja hieno on uus taustakin, sano.
Old Fenders never die
stratomaster
20.10.2015 08:39:59

Täytyy näin skaban ulkopuolelta ja hiukan myöhästyneenäkin todeta myös, että krk:n veto skabassa 403 oli huikea.
krk
20.10.2015 10:48:28

Kiitoksia vaan kovasti kaikista kehuista!

Niin kuin varmaan huomasitte niin viritin yhden pykälän alaspäin, että pääsi plonkauttelemaan vapaata ala-E:tä (=Eb). Äkkiseltään kuitenkin tatsi olikin sen verran löysä, että pari venytystä lipsahti yli ja pari muutakin hutia taisi tulla. Yritin tämän takia uusia ottojakin, mutta ei niistä enää oikein mitään tullut. Kai se on niin että virheitäkin täytyy oppia sietämään, ainakin johonkin mittaan asti.

Tässä uudessa skabassahan kuulostaisi Kuhalla olevan käytössä vielä pykälää tätäkin alempi vire, mutta minkäänlaisia venytysfiboja ei kyllä kuulu... :)
- So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me... Joel Paterson
Tuomo_
20.10.2015 11:15:48
Ja Kuhalla tähän mennessä ylivertainen veto meneillään olevassa skabassa. Piti kuunnella vielä uudestaan.
Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955.
krk
20.10.2015 14:52:19

Bluestumppi: Ja Kuhalla tähän mennessä ylivertainen veto meneillään olevassa skabassa. Piti kuunnella vielä uudestaan.

Varsin "tyylikäs" implisiittinen väliäänestys tähän väliin - annapa myös kitaran puhua, eli tervetuloa skabaan!
Tuomo_
20.10.2015 20:41:09
Varsin "tyylikäs" implisiittinen väliäänestys tähän väliin - annapa myös kitaran puhua, eli tervetuloa skabaan!

Tausta on kyllä hyvä, mutta mitä lisäarvoa mun veto toisi. Ressu on jo tyhjennetty.
Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955.
WanhaWetäjä
20.10.2015 21:11:13

krk: Kiitoksia kannatuksesta, siellä on uutta.

E. Kiitoksia!

Mitä sanoo skaban vetäjä ite siihen että jos tuohon laittaa esmes pianoo ikäänkuin harmoniaksi nääs kun säännöissähän sanotaan että taustaa ei saa muuttaa?
Meinaan ois varsin passeli tausta tehdä siitä vaikka ihan ns osittain sävelletty "biisi".
Pylkkänen
21.10.2015 00:22:37 (muokattu 21.10.2015 00:27:37)
Mä vetäisin mielelläni tuohon uusimpaan taustaan kiippareilla jotain paskaa, mutta menee seuraavaan maanantaihin.

Tai sitten mä vedän vaan ja lisään sen tänne jos siitä julkaisukelpoinen sukeutuu.

e. Ja sonottakoon tässä, että ideat omaan sooloon kehittyi lähinnä kuhan pätkää kuunnellessa. Vitun Kuha!
Viikset miehen tekee!
krk
21.10.2015 08:09:40

Bluestumppi: Tausta on kyllä hyvä, mutta mitä lisäarvoa mun veto toisi. Ressu on jo tyhjennetty.

Tätähän jokainen joutuu tutkiskelemaan sydämessään, joka skabassa. Kannustan osallistumaan.
krk
21.10.2015 08:15:49

WanhaWetäjä: Mitä sanoo skaban vetäjä ite siihen että jos tuohon laittaa esmes pianoo ikäänkuin harmoniaksi nääs kun säännöissähän sanotaan että taustaa ei saa muuttaa?
Meinaan ois varsin passeli tausta tehdä siitä vaikka ihan ns osittain sävelletty "biisi".

No kun skaban sääntöjä katsoo niin pelkkä soolohan siihen kai pitäisi soittaa (tosin onhan näissä esmes stemmakitaroita kuultu, voihan se soolo olla moniääninen). Mutta taustaa ei kai pitäisi lähteä muuttamaan - oisko siinä tällainen oikeudenmukaisuusajatus että kaikilla on ikään kuin sama pohja jolta ponnistaa. Eri asia jos olisi ollut esim. vaihtoehtoinen pianoversio käytössä kaikilla alusta asti.

Mikäänhän ei estä kuitenkaan tekemästä "skaban ulkopuolella" vaihtoehtoisia versioita.
krk
21.10.2015 08:17:21

Pylkkänen: Mä vetäisin mielelläni tuohon uusimpaan taustaan kiippareilla jotain paskaa, mutta menee seuraavaan maanantaihin.

Tai sitten mä vedän vaan ja lisään sen tänne jos siitä julkaisukelpoinen sukeutuu.

e. Ja sonottakoon tässä, että ideat omaan sooloon kehittyi lähinnä kuhan pätkää kuunnellessa. Vitun Kuha!

Juu hienoa että innostuit mutta ei lähdetä enää venyttämään skaban kestoa, se on jo nyt tavanomaista pitempi. Laita jälkeenpäin kuulolle!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)