Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Basson tuominen Amerikasta
1
jusabass
02.10.2015 16:14:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen menossa Floridaan käymään ja ajatusta polttelee basson ostaminen. Onko kokemuksia soittimen tuomisesta ameriikasta? Lähinnä mietin tullia, veroja ja ym. muita maksuja. Onko eroa ostaako uuden tai käytetyn? Pitääkö/kannattaako ilmoittaa, että on tuomassa soitinta? Däng juu!
 
okabass
02.10.2015 17:25:18 (muokattu 03.10.2015 08:43:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jusabass: Olen menossa Floridaan käymään ja ajatusta polttelee basson ostaminen. Onko kokemuksia soittimen tuomisesta ameriikasta? Lähinnä mietin tullia, veroja ja ym. muita maksuja. Onko eroa ostaako uuden tai käytetyn? Pitääkö/kannattaako ilmoittaa, että on tuomassa soitinta? Däng juu!
 
On laiton ja laillinen tapa.
Jos ilmoittaa maahan tullessa tullissa passosta tulee valtion maksut päälle ( tulli alv jne) reilut 25 %.
Jos ei ja ottaa riskin, niin sitten ei tule lisämaksuja.
Jotkut ovat ostaneet täältä jonkun ritsan, ja feikanneet sen esim. 7enderiksi. Ilmoittaneet sen Suomessa tullissa, heittäeet ritsan roskiin Amerikassa, ja tuoneet näin pelin Suomeen.
Sitten on vielä pointti, jos tuo soittimen jossa on mm. brasilian ruusupuuta (esim. 60-luvun 7endereissä otelauta) tai norsunluuta. Niin kannattaa lukea CITES- säännöt, muuten voi unelmien 62' Jazz Bass jäädä tulliin.
 
https://fi.wikipedia.org/wiki/CITES
https://www.fws.gov/international/p … sewood-preconvention-imports-eu.pdf
 
Henkilökohtaisesti on hyvä kokemus vintnage-passon ostamisesta Ruätsista.
Runsas valikoima, kohtuu hinnat, halvat matkat, voi käydä kokeilemassa, ei lisämaksuja ym.
PS. Lisäksi vielä sattui myyjäksi hyvä tyyppi, tod näk ollaan yhteyksissä vastakin.
 
absqua
02.10.2015 20:41:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass:
 
Henkilökohtaisesti on hyvä kokemus vintnage-passon ostamisesta Ruätsista.
Runsas valikoima, kohtuu hinnat, halvat matkat, voi käydä kokeilemassa, ei lisämaksuja ym.

 
Mä sanoisin, että Ruotsi on jo pitkään ollut Euroopan, ellei koko maailman, paras paikka vintage-fenkkujen metsästykseen. Hinnat on jenkkiläänkin verrattuna maltilliset ja valikoimaa on aika hyvin.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
jaajo2
02.10.2015 20:59:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä osoitteesta niitä ruotsin herkkuja vois katella?
 
absqua
02.10.2015 21:02:35 (muokattu 02.10.2015 21:05:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaajo2: Mistä osoitteesta niitä ruotsin herkkuja vois katella?
 
www.pratabas.se
 
www.blocket.se
 
www.halkans.com
 
www.hellstonemusic.se
 
www.tiptop.se
 
Ja itse otsikon kysymykseen: mä olen tuonut yhden basson jenkeistä ihan käsimatkatavarana. Tullia varten mulla oli kuitti, ei tosin aito, mutta myyjäliikkeen laatima kuitti kuitenkin, jossa oli basson hinta laitettu sen aikuisen tullausrajan alle. Lentokentällä ei kotiin tullessa kyselty yhtään mitään, joten ko. asiakirjaa ei tarvittu. En tosin tiedä olisko kelvannutkaan. Elettiin vuotta 1993.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
okabass
03.10.2015 01:03:43 (muokattu 03.10.2015 01:05:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaajo2: Mistä osoitteesta niitä ruotsin herkkuja vois katella?
 
https://musi.se/annons/fender-p-bas-65-101758
 
http://www.vintage-guitars.se/1965_Fender_Precision_Bass_L73133.htm
 
J.Hollström
03.10.2015 12:36:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass:
 
http://www.vintage-guitars.se/1965_Fender_Precision_Bass_L73133.htm

 
Komia lutavieteri.
 
okabass
03.10.2015 19:20:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Komia lutavieteri.
 
Erittäin mycket bra.
 
hollstro
03.10.2015 19:22:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Erittäin mycket bra.
 
Oli tietty myyty. Olisin ollut myyty.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
T.Nick
03.10.2015 20:56:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.google.fi/search?q=bass+ … hMI2ozfyu-myAIVglwsCh273wQT#mhpiv=3
 
Melkein kuin Tuominen, mutta Kanadasta.
 
Da mihi castitatem et continentiam, sed noli modo
jukka490
05.10.2015 08:57:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jusabass: Olen menossa Floridaan käymään ja ajatusta polttelee basson ostaminen. Onko kokemuksia soittimen tuomisesta ameriikasta? Lähinnä mietin tullia, veroja ja ym. muita maksuja. Onko eroa ostaako uuden tai käytetyn? Pitääkö/kannattaako ilmoittaa, että on tuomassa soitinta? Däng juu!
 
EU:n ulkopuolelta saa tuoda max 430 euron arvoisen tuliaisen.
 
Lentoyhtiöt eivät yleensä päästä USAssa soitinta käsimatkatavarana matkustamoon, kuten Euroopassa.
 
Toin yhden basson pari vuotta sitten suuressa matkalaukussa. Irrotin kaulan bodysta ja pakkasin ne päällekkäin vaatteilla pehmustettuna laukkuun. Matkalaukun paino ei saa ylittää 22 kg.
 
absqua
05.10.2015 10:03:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa esmes olis yks. Vähän on kulunut, mutta kauniisti. Hintapyyntö erittäin kohtuullinen.
 
http://www.pratabas.se/viewtopic.php?f=8&t=79135
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
metlica
05.10.2015 10:50:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon lähettäny pari bassoa Jenkeistä Suomeen. Maksoin noin 150€ per laukku. Toinen tuli yllärinä läpi, toinen piti hakea tullista. Mä asuin siellä ja pystyin todistamaan kuvan avulla, että oon myös soittanu ks. bassoa siellä. Sain mukaan. Muuten pitää maksella veroja. Tuo, että vie halparitsan mukanaan, ei ois pöllömpi vaihtoehto.. Ja ehjänä tulivat siis!
 
Get it fucking done.
okabass
05.10.2015 15:54:13 (muokattu 05.10.2015 15:54:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: Tossa esmes olis yks. Vähän on kulunut, mutta kauniisti. Hintapyyntö erittäin kohtuullinen.
 
http://www.pratabas.se/viewtopic.php?f=8&t=79135

 
Tuota kannattaisi harkita. Voi vielä yrittää tinkiä. Mikki ei ole originaali, mutta ehkä paras mahdollinen uudelleenkäämijä (Lundgren).
 
okabass
05.10.2015 16:08:03 (muokattu 05.10.2015 16:10:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukka490: EU:n ulkopuolelta saa tuoda max 430 euron arvoisen tuliaisen.
 
Lentoyhtiöt eivät yleensä päästä USAssa soitinta käsimatkatavarana matkustamoon, kuten Euroopassa.
 
Toin yhden basson pari vuotta sitten suuressa matkalaukussa. Irrotin kaulan bodysta ja pakkasin ne päällekkäin vaatteilla pehmustettuna laukkuun. Matkalaukun paino ei saa ylittää 22 kg.

 
Ei SAS ( ja ilmeisesti muutkaan Euroopassa) laske soitinta matkustamoon ilman paikan ostamista. Näin ainakin Arlanda-Helsinki välillä.
 
Noin minäkin tein, kun toin passon Ruoåtsista. Pyysin vielä laittamaan oliko se nyt "erikoismatkatavaroihin" etteivät hirveästi heittelisi.
Tiedän muutaman soittajan, jotka kuljettavat pelin juuri noin matkalaukussa kun on "lentokeikka".
 
absqua
05.10.2015 17:58:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Ei SAS ( ja ilmeisesti muutkaan Euroopassa) laske soitinta matkustamoon ilman paikan ostamista. Näin ainakin Arlanda-Helsinki välillä.
 
Pääsääntöisesti onnistuu basson tuominen matkustamoon, kunhan se kulkee kokoluokaltaan sellaisessa bägissä, että nyytin saa survottua matkatavaralokeroon.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
jukka490
06.10.2015 08:17:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: Pääsääntöisesti onnistuu basson tuominen matkustamoon, kunhan se kulkee kokoluokaltaan sellaisessa bägissä, että nyytin saa survottua matkatavaralokeroon.
 
Olen Kiinasta ostanut muutaman basson ja toin ne gigbackissa käsimatkatavarana finskin lennolla.
 
Kaveri osti jazz basson minulle jenkeista ja toi sen erikoismatkatavarana laukussa ilman kustannuksia. En tiedä auttoiko se, että heppu asuu USAssa.
 
joukov
06.10.2015 09:00:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytäntö lentokentällä lienee se, että jos kävelee vihreää väylää tullaamatta vaikka EU:n ulkopuolelta juuri hankittua bassoa ja joutuu tarkastukseen niin maksut tulee tuplana. Näin muistelisin lukeneeni.
Kitarapuolella on tästä pidempi ketju.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «