Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Videosofta omia soittovideoita varten?
1
Erska88
01.10.2015 00:56:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
Häiriköin tälle palstalle koska luulen että jos laittaisin jonnekin tonne audiovisuaalinen -kansioon, ei sitä kukaan ikinä huomaisi. Anteeksi tästä.
 
Osaatteko suositella jotain pc softaa jolla olisi hyvä/helppo tehdä ja editoida omia coverivideoita--->
 
Soitan kaikki instrumentit yksitellen videokameralle ja kasaisin näistä otoista leikkelemällä jonkinlaisia musavideoita. Päälle tulisi protoolsista tuleva nauhoitettu "lopullinen audio".
 
Pitäisi siis pystyä ainakin jakamaan monta videota samaan aikaan omiin ruutuihinsa ja liittämään lopulliseen videoon oma audioraita. Plussaa jos usean videon synkkaaminen audioraidan kanssa käy jotenkuten helposti.
 
Eli lähtökohtaisesti samaa kauraa olen tekemässä mitä youtube on täynnä, mutta haluaisin panostaa laatuun (1080p 60fps) ja hyvällä audiolla. (Soitto voi olla paskaa mutta toissijainen asia :) )
 
Olen vuosia katsonut youtubesta paljon pelien yms. Soundtrackeista mm. Megaman, donkey kong jne. coverointeja ihaillen ja nyt tunnen polttavan intohimon siirtyä ruudun toiselle puolelle (ehkä) "rikastamaan" loistavaa mediagenreä.
 
Kaikenlaiset neuvot ovat tietysti tervetulleita, mutta lähinnä tuo videoiden käsittely on harmaata aluetta. Kiitos jo etukäteen!
 
santakasa
02.10.2015 14:22:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erska88: Moi!
 
Moi!
 
Sonyvegas on vissiinkin aika käytetty. Ilmaisuudesta en ole varma, mutta tuota käyttää ymmärtääkseni aika usea.
 
kun kaulaparrat yrittävät uhota olevansa ernuja genressä, jonka olennaispiirre on elää vanhempien nurkissa 35-vuotiaiksi asti - emukka
Vessajono
02.10.2015 14:30:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

santakasa: Moi!
 
Sonyvegas on vissiinkin aika käytetty. Ilmaisuudesta en ole varma, mutta tuota käyttää ymmärtääkseni aika usea.

 
Juu. Hämmentävän usea varsinkin siihen nähden että halvin versio maksaa melkein 400 euroa.
 
Dr. Funkenstein: Hattu nousee kyllä teille, jonkunhan ne on ne rahat otettava pois. Nobelaneria ja pitkää ikää sinne.
-Q-
02.10.2015 17:55:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Juu. Hämmentävän usea varsinkin siihen nähden että halvin versio maksaa melkein 400 euroa.
 
Hämmentävän useat kotituraajat käyttävät myös Photoshoppia vaikka sekin on melko arvokas..
 
Antti1
02.10.2015 18:01:50 (muokattu 02.10.2015 18:02:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hitfilm 3 Express. Se on ilmainen ja siihen saa tarvittaessa osteltua sitten lisäpalikoita vaikka yksittäin. Kaikkien lisäosien kanssa se on toki pakettihintana paljon halvempi.
 
Kannattaa kokeilla myös DaVinci Resolve 12, siihen piti tulla melko mielenkiintoisia lisäominaisuuksia nimenomaan editointipuolelle. Ilmaisversio löytyy tuostakin.
 
Jotkut hullut käyttävät Blenderiä videoeditorinakin, mä en jaksa ko. softan käyttöliittymää pätkän vertaa.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Klezberg
03.10.2015 09:50:49 (muokattu 03.10.2015 09:56:28)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Hitfilm 3 Express. Se on ilmainen ja siihen saa tarvittaessa osteltua sitten lisäpalikoita vaikka yksittäin. Kaikkien lisäosien kanssa se on toki pakettihintana paljon halvempi.
 
Tuo on kyllä hyvä. Jo ilmaisversiolla sain pelastettua yhden automaattivalotuksen pilaaman pitkän oton, valotusta pystyi korjaamaan keyframeilla.
 
Mutta mitenkäs tuo alkuperäisen kysyjän "jakamaan monta videota samaan aikaan omiin ruutuihinsa ja liittämään lopulliseen videoon oma audioraita"? Siis jos tuo tosiaan tarkoittaa sitä että vaikka itse soittaa eri soittimet, kuvaa otot ja lopullisessa videossa kaikki näkyvät ruudukossa yhtaikaa, niin kuinka se onnistuu näillä normaaleilla videoeditoreilla. Ei ole itselle tullut vastaan enempää kuin yksi kuva kuvassa.
 
Tai no joo... Hitfilmin compositingilla tietysti saa koottua tuommoisenkin. Jotenkin vain tuntui että aloittaja oli hakemassa jotain helpompaa.
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
Antti1
03.10.2015 10:39:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Tai no joo... Hitfilmin compositingilla tietysti saa koottua tuommoisenkin. Jotenkin vain tuntui että aloittaja oli hakemassa jotain helpompaa.
 
Sillähän se tossa täytyy tehdä, ei tosiaan ihan mikään kaikkein helpoin nakki.
 
Mut jos ketjun aloittajaa kiinnostaa helpolla hyvä lopputulos, niin sit täytyy ladata vähän rahaa tiskiin. Halvoista vaihtoehdoista kaikkein paras on mun kokeilujen mukaan Corel VideoStudio X8, siinä tuokin onnistuu overlay trackeilla ihan vaan raahaa, pudota, venytä -tyylillä.
 
En tapaa mainostaa näissä ketjuissa, mutta mä voisin varmaan harkita tuon myymistä. Multa löytyy tyhjänpanttina Ultimate-versio, jossa on siis kaikki lisäherkut mukana. Pikaviestillä saa lisätietoa.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
StJerky
03.10.2015 13:14:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Mutta mitenkäs tuo alkuperäisen kysyjän "jakamaan monta videota samaan aikaan omiin ruutuihinsa ja liittämään lopulliseen videoon oma audioraita"? Siis jos tuo tosiaan tarkoittaa sitä että vaikka itse soittaa eri soittimet, kuvaa otot ja lopullisessa videossa kaikki näkyvät ruudukossa yhtaikaa, niin kuinka se onnistuu näillä normaaleilla videoeditoreilla. Ei ole itselle tullut vastaan enempää kuin yksi kuva kuvassa.
 
Ainakin Adobe Premiere Elementsillä onnistuu. Maksaa tosin melkein satasen.
 
Klezberg
03.10.2015 15:33:30 (muokattu 03.10.2015 15:39:02)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: Ainakin Adobe Premiere Elementsillä onnistuu. Maksaa tosin melkein satasen.
 
Jep, tuossahan näkee miten se tehdään https://youtu.be/7ZCdSXWuz6o
 
Satanen ei ole paha hinta jos aikoo vähänkään videoita työstää. Itse kokeilin Premiere Elementsiä aikoinaan, kun iMovie alkoi käydä rajalliseksi. Editointipuoli tuntui ihan hyvältä, mutta jotenkin se ei istunut siihen miten olin tottunut videomateriaalia käsittelemään. Voi hyvin olla etten vain viitsinyt tarpeeksi selvitellä.
 
Onhan noita ohjelmia... kun vain aina tietäisi mitä milläkin saa tehtyä ja kuinka. Lightworksilläkin on jokin ilmaisversio. Windows-läppärissä mulla on jokin Sonyn halpissofta, yllättävän paljon silläkin tuntui pystyvän tekemään.
 
Vilkaisin nyt tuota DaVinci Resolvea, hurja lista ominaisuuksia näyttäisi olevan jo ilmaisversiossa.
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
Antti1
03.10.2015 17:47:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: Ainakin Adobe Premiere Elementsillä onnistuu. Maksaa tosin melkein satasen.
 
Mä en näe mitään syytä investoida tuohon softaan, koska se ainoastaan ratsastaa varsinaisen Premieren maineella, mutta on todella kankea, sekä huonoilla ja vähäisillä ominaisuuksilla varustettu. Noi mun mainitsemat ilmaissoftat ovat kaikki paljon parempia, ainakin omasta mielestäni. Lisäksi tuo Corel VideoStudio ja jossain määrin myös uusin versio Cyberlink Powerdirectorista on samassa kategoriassa reippaasti monipuolisempia softia.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
juici
03.10.2015 22:34:30 (muokattu 03.10.2015 22:34:41)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Magixia kehuttiiin aikanaan (muistaakseni Mikrobitissä) audion synkkausominaisuuksillaan. Ohjelma osaa automaattisesti kohdistaa eri lähteiden ääniraidat keskenään, jolloin siitä olisi hyötyä juurikin monikameravideoissa. http://www.magix.com/fi/movie-edit-pro/
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Erska88
06.10.2015 07:32:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos paljon kaikille hyvistä vastauksista ja tässä tullaankin juuri siihen ongelmaan, miksi aloitin tämän ketjun:
 
Tarjontaa on ihan liikaa siihen nähden, että videoeditointikokemukseni pohjautuu Windows Movie Makeriin ja aikaan ennen älypuhelimia.
 
Mietin vain että onko moiseen "Youtubevideo -puuhasteluun" olemassa jotain kirjoittamatonta standardia kuten "photoshop kuviin" "Pro Tools studiossa" "jallussa yksi tähti" jne... ilmeisesti porukka on melko jakautunutta asian tiimoilta.
 
Näitä videosoftien sivuja kun katteli niin DaVinci Resolve 12 ja VideoStudio X8 ansaitsee ison plussan ammattimaisen näköisellä nettisivulla ja videoilla, joissa on jotain muutakin kun inspiroivaa duurimusiikkia, lomavideoita ja lapsia keinussa.
 
Täytyy siis kuitenkin aloittaa aggressiivinen empiirinen tutkimus, joka tuli joskus DAWien kanssa käytyä läpi. Nyt on ainakin jotain mistä aloittaa jes! :)
 
Saatan myöhemmin palata tänne kirjoittamaan jotain noviisin fiiliksiä kokemuksista, josko joku muu asian kanssa painiskeleva hyötyisi jotain.
 
Erska88
06.10.2015 07:33:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erska88: Kiitos paljon kaikille hyvistä vastauksista ja tässä tullaankin juuri siihen ongelmaan, miksi aloitin tämän ketjun:
 
Tarjontaa on ihan liikaa siihen nähden, että videoeditointikokemukseni pohjautuu Windows Movie Makeriin ja aikaan ennen älypuhelimia.
 
Mietin vain että onko moiseen "Youtubevideo -puuhasteluun" olemassa jotain kirjoittamatonta standardia kuten "photoshop kuviin" "Pro Tools studiossa" "jallussa yksi tähti" jne... ilmeisesti porukka on melko jakautunutta asian tiimoilta.
 
Näitä videosoftien sivuja kun katteli niin DaVinci Resolve 12 ja VideoStudio X8 ansaitsee ison plussan ammattimaisen näköisellä nettisivulla ja videoilla, joissa on jotain muutakin kun inspiroivaa duurimusiikkia, lomavideoita ja lapsia keinussa.
 
Täytyy siis kuitenkin aloittaa aggressiivinen empiirinen tutkimus, joka tuli joskus DAWien kanssa käytyä läpi. Nyt on ainakin jotain mistä aloittaa jes! :)
 
Saatan myöhemmin palata tänne kirjoittamaan jotain noviisin fiiliksiä kokemuksista, josko joku muu asian kanssa painiskeleva hyötyisi jotain.

 
Ps. Tällaisella kappalejaolla on hyvä lähteä kirjoittamaan koneinsinöörin lopputyötä huoh.
 
StJerky
06.10.2015 12:06:49 (muokattu 06.10.2015 12:10:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mä en näe mitään syytä investoida tuohon softaan, koska se ainoastaan ratsastaa varsinaisen Premieren maineella, mutta on todella kankea, sekä huonoilla ja vähäisillä ominaisuuksilla varustettu. Noi mun mainitsemat ilmaissoftat ovat kaikki paljon parempia, ainakin omasta mielestäni. Lisäksi tuo Corel VideoStudio ja jossain määrin myös uusin versio Cyberlink Powerdirectorista on samassa kategoriassa reippaasti monipuolisempia softia.
 
Olen käyttänyt töissä täysversiota ja kotona Elementsiä. En kaipaa täysversiosta mitään. Greenscreen ym. avainnuksetkin onnistuu Elementsillä.
 
Ilmaissoftia testailin ennen Premieren ostoa ja kaikissa oli jotain ongelmaa. Joko käsittämätön käyttöliittymä tai rajoituksia exportoinnisss tai jatkuvaa kaatuilua. Kaatuilee toki Premierekin välillä. Kannattaa muistaa tallentaa.
 
PeteSq
08.10.2015 13:43:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vegasistahan on kevennetty versio: Movie Studio 13... alle 50 e.
 
Klezberg
08.10.2015 17:06:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PeteSq: Vegasistahan on kevennetty versio: Movie Studio 13... alle 50 e.
 
Tuo lienee se Sonyn halpisversio johon yllä viittasin. Mulla on se windows-läppärissä, varmaan Platinum-versio, ostin sen siihen kun Sonyn kameran mukana tuli vielä alennusta. Siltä varalta että jos joskus pitää windowsilla editoida. En ole paljon käyttänyt mutta äkkipäätä tuntui hintaans nähden monipuoliselta.
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
Erska88
15.12.2015 22:36:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lunningstone - Hot Head Bop
 
https://www.youtube.com/watch?v=Dh2NpOnF8cA
 
Tuossa linkki tekemääni ensimmäiseen "kunnon" videoon. Kokeilin lähestulkoon kaikkia netin kokeiluversioita mutta Pinnacle Studio 19 tuntui heti hyvältä käteen. Mitä ny vähän kone hyytyy kun alkaa oleen noita raitoja liikaa, mutta tekeminen on helpon tuntuista. Suosittelen sitä muillekin tähän tarkoitukseen :)
 
daredevil
15.12.2015 22:58:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reaperilla pystyy tekemään simppeliä videotaeditointia. Vitosversion editointiominaisuuksia on paranneltu. Ohje linkissä:
 
https://www.youtube.com/watch?v=IkYAAX4MS8A
 
Neljä kanavaa riittää musiikin tekemiseen
Skeletor_
26.12.2016 17:34:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erska88: Lunningstone - Hot Head Bop
 
https://www.youtube.com/watch?v=Dh2NpOnF8cA
 
Tuossa linkki tekemääni ensimmäiseen "kunnon" videoon. Kokeilin lähestulkoon kaikkia netin kokeiluversioita mutta Pinnacle Studio 19 tuntui heti hyvältä käteen. Mitä ny vähän kone hyytyy kun alkaa oleen noita raitoja liikaa, mutta tekeminen on helpon tuntuista. Suosittelen sitä muillekin tähän tarkoitukseen :)

 
Huom! Olet kirjoittamassa yli 376 päivää vanhaan aiheeseen! JELP!
 
Pinnacle Studio 19 nykyään toimii vaihtelevasti. Kuvaa ei näy laisinkaan timelinellä.
Valmistaja suosittelee asentamaan directx:n vuodelta 2010.
 
https://support.corel.com/hc/en-us/ … 17-No-Preview-In-Pinnacle-Studio-19
 
Olisin hiukan leikannut pukkivideota mut eipä onnistu.
 
Onko joku saanut toimimaan?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «