Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 3
1 2 3 4 5250 251 252 253 254399 400 401 402 403
beethro
01.10.2015 18:42:24
Transkriptio ja settidemonstraatio Gene Hoglanin hauskasta, melkein lineaarisesta kompista Deathin Zero Tolerance -biisin "bridgestä". Ei ehkä maailman vaikein plokattava, mutta kyllä mulla joskus siinä hetki meni, niin ajattelin, että ehkä transkriptiosta voisi olla jollekullle hyötyä.

https://www.youtube.com/watch?v=M4WLKN7eK2s

PS. pitäis varmaan raapustella näitä vähän useammin - nuottikäsiala on nimittäin aikaa hirveessä kondiksessa. Toivottavasti tuosta saa kuitenkin selvää :)
jazzmies
01.10.2015 19:20:55
ferodoz: Knobbitietona sen verran että nää liidivoksut on vedetty ihan perus dynaamiseen AKG D5 mikrofoniin.

No se siitä teki epästabiilin. Se on älyttömän hyvä mikki hinta-laatusuhteeltaan livekäyttöön. Mutta äänittämisessä tulee se proximity-efekti vastaan, kun EQ muuttuu etäisyyden vaihtelun mukana. Konkkamikeissä on se hyvä puoli, että EQ säilyy samanlaisena, mutta luonnollisesti tila tulee enemmän mukaan kauempaa laulaessa. Mutta onnea vielä tuohon laulusaundin hierontaan. Voit välistä sitten automaatiolla ohjata myös EQ:ta ja analysaattorilla tsekkaat ajoittaiset värittymät taajuusjakaumassa. Laulusuoritus on hyvä ja ääni hieno, joten muutama tunti pelkäästään säätöä LeadVOXiin, niin hyvä siitä tulee.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Phil
02.10.2015 13:45:04

Tässä drumcam keikkakooste Ben Granfelt Bandin Hampurin keikasta. Rummut on Yamaha Stage Custom (2014) ja on oikein toimiva setti keikkailuun tai treenaamiseen. https://youtu.be/B0Qf2CYdPVw
Bändillä on tässä kuussa 4 keikkaa: 8.10 Mikkeli, 22.10 Tampere, 23.10 Vaasa ja 24.10 Pietarsaari jos jotain kiinnostaa nähdä livenä.
Duro
02.10.2015 15:20:54
Phil: Tässä drumcam keikkakooste Ben Granfelt Bandin Hampurin keikasta. Rummut on Yamaha Stage Custom (2014) ja on oikein toimiva setti keikkailuun tai treenaamiseen. https://youtu.be/B0Qf2CYdPVw

Sie oot ihan raivostuttavan hyvä. Huh. Onks tuo snarekin staagicustom?
Vuoden nukkuja: Duro "miten mä tähän päädyin ja kuka potki mua koko yön päähän" - Closure
Phil
02.10.2015 15:49:50

Duro: Sie oot ihan raivostuttavan hyvä. Huh. Onks tuo snarekin staagicustom?

No kiitokset :) Joo snare on setin mukana tuleva 14x5,5 Stage custom birch. Kalvoina Remo CS and Ambassador snare. Muuten ihan ok mutta ehkä ylävanne kannattaa vaihtaa vahvempaan. (Mulla tuli pieni painauma vanteeseen muutaman keikan jälkeen).
sepisti
02.10.2015 16:10:38
DrmBug: Hiljaiseloa on ollut soittamisen saralla pari vuotta jo, jatkon suhteen soudan ja huopaan. Laitoin kuitenkin Wanted-palstalle bändinhakuilmoitusta, kahtotaan.

Tämän pätkän laitoin ilmoitukseen...

http://1drv.ms/1KBamxd

Letkeä meininki. Kyllä mä lähtisin bassoa soittamaan sun kanssa samaan bändiin tuon videon perusteella.
https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo
statistiÖ
02.10.2015 19:36:11

Phil: https://youtu.be/B0Qf2CYdPVw
Jes. Tästä tykkäsin, kun oli oikeat saundit. Sä olet soitossa siellä, minne mä matkaan. Matkaan kyllä muuallekin. Ihan kuin noi muut miettisi välillä, mikä tuo ääni tuolla takana. Unohtavat sut, liian sujuvaa.
Tosin edelleen hirvittelen tuota vasenta rannettasi. Olisin lasareetissa pian, jos omani noin laittaisin.
¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤
Duro
02.10.2015 20:12:45 (muokattu 02.10.2015 20:13:50)
statistiÖ: Tosin edelleen hirvittelen tuota vasenta rannettasi.. Olisin lasareetissa pian, jos omani noin laittaisin.

Itellä ollu ranneasento aikalailla tasan samanlainen koko kohta 20:n soittovuoden ajan eikä ranteessa ole vikoja ilmennyt. Ja soitan muuten helkatin paljon huonommalla tekniikalla ja kovempaa. Ja huonommin. Elikkäs.
Vuoden nukkuja: Duro "miten mä tähän päädyin ja kuka potki mua koko yön päähän" - Closure
Kailis
02.10.2015 20:57:12

statistiÖ: Ihan kuin noi muut miettisi välillä, mikä tuo ääni tuolla takana. Unohtavat sut, liian sujuvaa.

Kun lopulta tajusin, olin miettinyt aivan samaa nähtyäni videon. Enemmän kontaktia etuosastolta.
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
tomboarmageddon
02.10.2015 21:10:44
statistiÖ: Jes. Tästä tykkäsin, kun oli oikeat saundit. Sä olet soitossa siellä, minne mä matkaan. Matkaan kyllä muuallekin. Ihan kuin noi muut miettisi välillä, mikä tuo ääni tuolla takana. Unohtavat sut, liian sujuvaa.
Tosin edelleen hirvittelen tuota vasenta rannettasi. Olisin lasareetissa pian, jos omani noin laittaisin.

Eikös tuo ote oo kuin oppikirjasta suoraan?
Rentoa ja jämäkkää soittoa yhtäaikaa...
hollmi-5
02.10.2015 21:21:01
statistiÖ: J

Miten sinulla on? Peukalonkynsi kohti kattoa?
Soundit, piuhat ja kajarit.
ferodoz
02.10.2015 23:27:17 (muokattu 02.10.2015 23:31:47)

jazzmies: No se siitä teki epästabiilin. Se on älyttömän hyvä mikki hinta-laatusuhteeltaan livekäyttöön. Mutta äänittämisessä tulee se proximity-efekti vastaan, kun EQ muuttuu etäisyyden vaihtelun mukana. Konkkamikeissä on se hyvä puoli, että EQ säilyy samanlaisena, mutta luonnollisesti tila tulee enemmän mukaan kauempaa laulaessa. Mutta onnea vielä tuohon laulusaundin hierontaan. Voit välistä sitten automaatiolla ohjata myös EQ:ta ja analysaattorilla tsekkaat ajoittaiset värittymät taajuusjakaumassa. Laulusuoritus on hyvä ja ääni hieno, joten muutama tunti pelkäästään säätöä LeadVOXiin, niin hyvä siitä tulee.

Olis kiva saada joskus tehdä oikeesti hyvässä tilassa ja hyvällä mikillä + hyvän laulajan vetämää kamaa. Se hetki koittaa pian. Sain nimittäin ton kyseisen biisin kautta yhteydenoton minkä kautta tulee studiomiksauspuolen työtä jonkin verran. Ja hyvältä äänittäjältä jonka kalustoluettelo kestää päivänvalon ja bändit on myös osaksi kannuksensa ansainneet. Oon aika fiiliksissä siitä kuinka pienestä on asiat kiinni. Keikkojen ohelle saan siis nyt jo toisen tuottavan harrastuksen mistä saattaa muodostua ammatti rundaamisen ohelle.

Mutta joo. Edelleen oot Mika ihan oikeassa, arvostan sun tietotaitoa ja palautetta. Ja on hienoa että asemassasi oleva henkilö jaksaa neuvoa harrastefoorumilla tälläistä teiniä tekemään asioita oikein. Iso peukku!

Edit: Taidan ostaa ihan mainitsemaasi ongelmaa varten Wavesin Vocal Riderin. Sillä pitäisi pystyä balansoimaan kuvailemaasi ongelmaa.
Just a face in the crowd.
Phil
02.10.2015 23:35:44

statistiÖ: Jes. Tästä tykkäsin, kun oli oikeat saundit. Sä olet soitossa siellä, minne mä matkaan. Matkaan kyllä muuallekin. Ihan kuin noi muut miettisi välillä, mikä tuo ääni tuolla takana. Unohtavat sut, liian sujuvaa.

Jees, tuosta videosta ei näy paljoa basistia jonka kanssa on enemmän silmäpeliä mutta olet kyllä jäljillä ja itse pidän silmäkontaktista soittajien kesken :)

Se vasen ranne on kyllä aika rento eikä satu milläänlailla, lyön lähes jokaisen snarelyönnin rimshottina jolloin pitää olla tukeva ote että saa aina samanlaisen soundin. Jos soittaisin sormitekniikalla tai peukalo ylhäällä (French gripillä) niin lyönnit olisi todennäköisesti aina vähän eri kuuloisia. Ja pääote vasemmassa kädessä on pikkusormella ja nimettömällä jolloin kapula pääsee pomppaamaan iskusta eikä käsi rasitu kovista lyönneistä. Vasemman käden ote on mielestäni "American gripin" ja "German gripin" välistä ja oikea käsi on mulla enemmän peukalo ylhäällä. Vähän vaikea selittää mutta ainakin yritin :)
Kailis
03.10.2015 03:27:30

Otteista viis jos soitto ja karavaani ym. kulkee. Varsinkaan jos ei loukkaa ketään. Mutta nyt tullaankin siihen että pop-rock musiikissa on Suomessa pari (tai enemmän) rumpalia, ja ne kaikki on joutuneet käymään läpi jonkunlaisen kiirastulen tullakseen sellaisiksi kun ne on. Suomessa ja muualla. Ja ehkä sellaisen nöyrtymisen ja puhdistumisen jälkeen voi soittaa bändeissä. I'm not there. Actually I don't even know what I'm talkin' about.
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
beethro
03.10.2015 07:35:08
Phil: Tässä drumcam keikkakooste Ben Granfelt Bandin Hampurin keikasta. Rummut on Yamaha Stage Custom (2014) ja on oikein toimiva setti keikkailuun tai treenaamiseen. https://youtu.be/B0Qf2CYdPVw
Bändillä on tässä kuussa 4 keikkaa: 8.10 Mikkeli, 22.10 Tampere, 23.10 Vaasa ja 24.10 Pietarsaari jos jotain kiinnostaa nähdä livenä.

Olipas hienosti soitettu! Näemmä myös löytynyt optimaalinen paikka Zoom Q3:lle, jolla nauhoitit audion, hyvältä kuulostaa!
Strumbali
03.10.2015 16:59:21 (muokattu 03.10.2015 17:00:22)
Selitä nyt dr Phil :) vielä tuo metronomin käyttö. Otat alkubiitit siitä...ja pysyt näköjään aika hyvin tempossa..?
Jee jee!
jazzmies
03.10.2015 17:32:22
ferodoz: Edelleen oot Mika ihan oikeassa, arvostan sun tietotaitoa ja palautetta. Ja on hienoa että asemassasi oleva henkilö jaksaa neuvoa harrastefoorumilla tälläistä teiniä tekemään asioita oikein. Iso peukku!

Kiitos! Autan minkä ehdin ja jaksan. Aina kun joku säväyttää itseäni, niin annan mielelläni kuulua ja ohjaan vielä syvemmälle.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Phil
03.10.2015 18:25:07

Strumbali: Selitä nyt dr Phil :) vielä tuo metronomin käyttö. Otat alkubiitit siitä...ja pysyt näköjään aika hyvin tempossa..?

Ajattelinkin että joku tarkkasilmäinen alkaa tuijottamaan klikkiä että miten menee :)
Eli joissain biiseissä otan alkutempon klikistä ja annan olla sen päällä biisin loppuun, välillä tarkistan ollaanko lähellä alkutempoja mutta en kuitenkaan tuijota sitä koko aikaa. Jälkeenpäin on mielenkiintoista katsoa miten hyvin pysyi klikissä ja missä kiilaa/sleebaa. Erittäin opettavaista hommaa ja näissä biiseissä tempot oli aika lähellä mitä yritinkin. Vielä lisäyksenä että ei sillä ole väliä jos tempo vähän elää jos vaan pysytään esim viiden bpm:n sisällä.
Epämuusikko
03.10.2015 21:04:35
Sama kai se on vetääkö saksalaisella vai ranskalaisella jos pölähtää. Ite oon ruvennu vierastamaan saksalaista otetta yhdistettynä "lähemmäs klo kuutta" -käsivarren / kapulan tulokulmaa, joka vääntää rannetta hieman mutkalle. En tiedä miksi.

Ite soitan siis käytännössä kaikki vasurin virvelöinnit saksa meets amerikka -otteella, semmoinen on vain jäänyt päälle. En jaksa perustella juuri nyt :D
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)