Aihe: Blackstar kokemuksia
1 2 3 4
noon
01.10.2015 21:51:04

Mitä toi tarkoittaa "yhdistämällä särö ja clean kanava". Yhdistämäälä mitä ja miten?

VTI: Mulla on keikkakäytössä Ht 40 venue combo, putkia modaamalla helkkarin hyvä ja jämäkkä soundi! Yhdistämällä särö ja clean kanavan saa seksikästä reunamuroa ja compuran kytkee kaveriks ni ätäkki on täydellinen. Toimii keikalla ja treeneissä. Välillä joutuu käymään keskustelua päänsä sisällä että ottaako mad professorin vai bs:sän mukaan mut kyl Ht on pirun kova perusvahvistin! Himassa ja studiolla on ID core 20 jossa on kyllä uskomaton stereotekniikka joka ei vastaa odotuksia vaan ylittää ne heittämällä. tykkään ja suosittelen!
pvais
03.10.2015 17:41:05

VTI: Mulla on keikkakäytössä Ht 40 venue combo, putkia modaamalla helkkarin hyvä ja jämäkkä soundi! Yhdistämällä särö ja clean kanavan saa seksikästä reunamuroa ja compuran kytkee kaveriks ni ätäkki on täydellinen. Toimii keikalla ja treeneissä. Välillä joutuu käymään keskustelua päänsä sisällä että ottaako mad professorin vai bs:sän mukaan mut kyl Ht on pirun kova perusvahvistin! Himassa ja studiolla on ID core 20 jossa on kyllä uskomaton stereotekniikka joka ei vastaa odotuksia vaan ylittää ne heittämällä. tykkään ja suosittelen!

Mitä putkia olet laittanut? Itsellä tulossa putkien piakkoin vastaan.
Nirhis
17.10.2015 23:43:50 (muokattu 18.10.2015 15:37:39)
Olen tässä jo tovin miettinyt Blackstareita, lähinnä tuota HT-40 comboa. En ole vielä joutanut itse kokelemaan mutta mieltäni askarruttaa että kuinka häröäänisiä ne mahtavat olla. Kokemuksia? Onhan se nimittäin ärsyttävää kun vahistin pihisee, pärisee, pörisee ja surisee ittekseen ihan holtittomasti.
hevikukko
18.10.2015 11:59:23
Deadstoned: Olen tässä jo tovin miettinyt Blackstareita, lähinnä tuota HT-40 comboa. En ole vielä joutanut itse kokelemaan mutta mieltäni askarruttaa että kuinka häröäänisiä ne mahtavat olla. Kokemuksia? Onhan se nimittäin ärsyttävää kun vahistin pihisee, pärisee, pörisee ja surisee ittekseen ihan holtittomasti.

Kaikkihan nämä liittyy siihen kun säröä avataan liikaa ja kanavan volumet on liian kovalla. Näin ei paljon tarvitse masteria avata, kun koko ääni on yhtä suhinaa jne. Myös Treble on sellainen, että jo yli 70% avattuna aiheuttaa extra suhinaa.

Olen käyttänyt omassa HT-40:ssä säröä max. klo 13.00, kanava volume max. 13.00, treble max 14.30 ja näin pystyn avaamaan itse masterin vaikka täysille. Ääntä irtoaa liikaa jo silloin ja säröäkin on hevin ystäville enemmän kuin tarpeeksi. Looppiin pieni noice gate ja kyseisillä max 13.00 säädöillä saat vähemmän hurisevan vahvistimen.
En näe järkeä edes kokeilla kääntää kanavien säätöjä täysille koska niin ei tarvitse tehdä. Tässä Combossa on potentiaalia ja boostaten saa uskomattomia Lead-soundeja, siksi ei kannata edes yrittää vääntää max. asetuksia ulos. Lopputulos on häiriötön komppi ja häiriötön Lead.
Allekirjoitus:
noon
19.10.2015 22:21:51

Vahvari ei särise eikä surise. Aika isolla gaini saa olla jos näin alkaa tekemään. Ja saahan siihen sitten heitettyä jotain Noise gatea eteen.

Mun Blackstar "heräsi henkiin" kun pistin vahvarin eteen Tube screamerin tai boosterin. Ei tarvi olla sen särökanavan gainikaan olla niin isolla ja soundi vaan parani.
Icy-Sun
20.10.2015 02:13:17
Onko HT-sarjan vahvistimilla soundillisia tai tai isompia teknisiä eroja eri tehoisten vahvistinten välillä? En tarkoita nyt reverbiä tms, vaan komponenttejä. Ostin pari vuotta sitten HT-5 combon käytettynä kahdella sadalla ja olen ollut kotisoitteluvahvariksi siihen varsin tyytyväinen. Puhdas kanava on mielestäni vähän mitäänsanomaton. Les Paulilla soitettaessa mieluisin "clean" on särökanavalta pikkuroso päälle ja soundin puhdistaminen melkein puhtaaksi kitaran volumella. Särökanava on aika tumma LP:llä soitettaessa. Ruuvvaankin usein middlen klo 15 ja bassot klo klo 9 tai 10.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)