Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Asunnon huono äänieristys ja jaetut kuulokkeet kotikäytössä
1 2
elsewhere
30.09.2015 11:26:33 (muokattu 30.09.2015 11:27:02)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perinteisestihän kotona soittelussa ja treenaamisessa on ollut se ongelma, että joko puoliso tai naapurit ärsyyntyvät ja äänenvoimakkuus pitää minimoida soundin kustannuksella. Minulla on nyt kuitenkin hieman erilainen ongelma: kämpän äänieristys on kohtuullisen huono ja naapurin vuorokausirytmi kohtuullisen erilainen kuin itsellä (ja naapurilla lyhyt pinna). Kuulokkeet olisivat tietysti helppo ratkaisu, mutta parempikin puolisko tykkää kuunnella soittoa ja olisi kiva jakaa fiilistelyä. Tuleeko jollekin mieleen jotain hyviä teknisiä ratkaisuja, joilla kaikista saadaan tyytyväisiä? Onko olemassa esim. kelvollisia jaettuja kuulokkeita? Vai pitääkö hankkia joku kuulokevahvistin/hubi/tms? Vai onko joku muukin vaihtoehto, joka ei heti tule mieleen?
 
Signaaliketju tällä hetkellä on kitara -> pedaalilauta -> Yamaha THR-10, jossa on 3.5mm kuulokeulostulo.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
-Q-
30.09.2015 11:53:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rouva haluaa istua sohvalla luurit päässä ja kuunnella kun soittelet sähkökitaraa? Kieltämättä ennenkuulumatonta :-)
 
Hanki kuulokevahvistin jossa pari ulostuloa omilla volumesäädöillä. Kustantaa muutaman kympin ja homma hoituu.
 
Vaikka tuollainen:
http://www.thomann.de/fi/samson_samp_headphoneamp.htm
 
elsewhere
30.09.2015 12:25:44 (muokattu 30.09.2015 12:35:07)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Q-: Rouva haluaa istua sohvalla luurit päässä ja kuunnella kun soittelet sähkökitaraa? Kieltämättä ennenkuulumatonta :-)
 
Toisilla meistä käy tuuri :) Se on myös valittanut siitä, että vien pedaaleja treenikselle...
 
Hanki kuulokevahvistin jossa pari ulostuloa omilla volumesäädöillä. Kustantaa muutaman kympin ja homma hoituu.
 
Vaikka tuollainen:
http://www.thomann.de/fi/samson_samp_headphoneamp.htm

 
Joo, bändikaveri suositteli juurikin tällaista ja lupasi lainata testiinkin. Taitaa olla paras ratkaisu.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
carmake
30.09.2015 14:02:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elsewhere: Toisilla meistä käy tuuri :) Se on myös valittanut siitä, että vien pedaaleja treenikselle...
 
Jos eroatte joskus, kehtaatko pistää vaikka privana Rouvan puhelinnumeron? Kuvaa en tarvii.
 
Laulava Kylätohtori
30.09.2015 14:14:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikä taas tykkää, että rouva on ihan jossain muualla, kun soittelen kitaraa.
 
Pääasiahan on, että halut täsmää. :D
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
horseface
30.09.2015 14:31:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä rouva haluaa itsekin olla muualla, kun soitan kitaraa.
 
Oli miten oli, näin on!
Mr. Crowley
30.09.2015 14:43:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja riittävän pitkään kun tosissaan keskittyy soittamiseen, niin se rouva lähtee yleensä ihan pysyvästi.
 
se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys
tommium
30.09.2015 15:49:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elsewhere: Perinteisestihän kotona soittelussa ja treenaamisessa on ollut se ongelma, että joko puoliso tai naapurit ärsyyntyvät ja äänenvoimakkuus pitää minimoida soundin kustannuksella. Minulla on nyt kuitenkin hieman erilainen ongelma: kämpän äänieristys on kohtuullisen huono ja naapurin vuorokausirytmi kohtuullisen erilainen kuin itsellä (ja naapurilla lyhyt pinna). Kuulokkeet olisivat tietysti helppo ratkaisu, mutta parempikin puolisko tykkää kuunnella soittoa ja olisi kiva jakaa fiilistelyä. Tuleeko jollekin mieleen jotain hyviä teknisiä ratkaisuja, joilla kaikista saadaan tyytyväisiä? Onko olemassa esim. kelvollisia jaettuja kuulokkeita? Vai pitääkö hankkia joku kuulokevahvistin/hubi/tms? Vai onko joku muukin vaihtoehto, joka ei heti tule mieleen?
 
Signaaliketju tällä hetkellä on kitara -> pedaalilauta -> Yamaha THR-10, jossa on 3.5mm kuulokeulostulo.

 
Jos molemmilla kuulokkeet niin halvimmillaan varmaan tämä toimii eikä maksa paljoa :)
 
https://www.motonet.fi/fi/tuote/475 … o-adapteri-35mm-uros-2x35mm-naaras-
 
"...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay!"
Gabe
30.09.2015 17:30:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittaminen kerrostaloasunnossakaan ei muuten ole sitten kiellettyä. Vaikka soittoa kuuluisi naapuriinkin niin se on sallittua kunhan ei soita hiljaisuuden aikaan tai useaa tuntia kerrallaan. Eihän ne naapurin työolot ole sinun syysi. Eikun THR laulamaan.
elsewhere
30.09.2015 17:43:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Soittaminen kerrostaloasunnossakaan ei muuten ole sitten kiellettyä. Vaikka soittoa kuuluisi naapuriinkin niin se on sallittua kunhan ei soita hiljaisuuden aikaan tai useaa tuntia kerrallaan. Eihän ne naapurin työolot ole sinun syysi. Eikun THR laulamaan.
 
Jep, tämä on totta. Meillä kyseessä on kuitenkin todella pieni taloyhtiö ja omistuskämppä joten naapurisopu kannattaa säilyttää, minkä lisäksi THR laulaisi mielellään myös puolenyön jälkeen enkä halua olla ajattelematon kusipää. Olen nimittäin itse asunut pari kertaa innokkaan pianistin naapurissa ja tiedän, kuinka paljon ihan viatonkin soittelu voi käydä hermoon. Onhan se itsekin kivempi rentoutua ja soittaa kun tietää, ettei aiheuta häiriötä tai naapuri kuule kaikkia virheitä :D
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
Gabe
30.09.2015 17:47:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elsewhere: Jep, tämä on totta. Meillä kyseessä on kuitenkin todella pieni taloyhtiö ja omistuskämppä joten naapurisopu kannattaa säilyttää, minkä lisäksi THR laulaisi mielellään myös puolenyön jälkeen enkä halua olla ajattelematon kusipää. Olen nimittäin itse asunut pari kertaa innokkaan pianistin naapurissa ja tiedän, kuinka paljon ihan viatonkin soittelu voi käydä hermoon. Onhan se itsekin kivempi rentoutua ja soittaa kun tietää, ettei aiheuta häiriötä tai naapuri kuule kaikkia virheitä :D
 
Onhan se näinkin. :) Itse olen tässä jo jonkun aikaa riidellyt aiheesta alakerran naapurin kanssa. Soittelen ihan piruuttanikin, lähinnä koska sieltä päästä ei ole minkäänlaiseen asialliseen yhteistyöhön ollut halukkuutta vaan ainoa rarkaisu heidän mielestään olisi ettei soittoa kuulu. Noh, kun ei kerran kompromissi kelpaa niin saavat sitten nauttia meikäläisen älämölöstä minun ehdoillani. Isännöinnistäkin sanoivat että senkus soittelet vaan.
Laulava Kylätohtori
30.09.2015 18:10:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Isännöinnistäkin sanoivat että senkus soittelet vaan.
 
Tämä kertookin kaiken oleellisen. Mutta sitä en ymmärrä, miksi naapurisi kaltaisten täytyy muuttaa kerrostaloon. On käsittämätöntä muuttaa kerrostaloon ja alkaa vaatimaan muilta täydellistä hiljaisuutta...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
-Q-
30.09.2015 18:30:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tommium: Jos molemmilla kuulokkeet niin halvimmillaan varmaan tämä toimii eikä maksa paljoa :)
 
https://www.motonet.fi/fi/tuote/475 … o-adapteri-35mm-uros-2x35mm-naaras-

 
Jättäisin väliin. Jo pelkästään oma volumesäätö molemmille erikseen on mielestäni tässä kohtaa riittävä syy sijoittaa kuulokevahvistimeen. Lisäksi jos kuulokkeet ei ole täsmälleen samanlaiset, niistä kuuluu ääni eri voimakkuudella.
 
Gabe
30.09.2015 18:52:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Tämä kertookin kaiken oleellisen. Mutta sitä en ymmärrä, miksi naapurisi kaltaisten täytyy muuttaa kerrostaloon. On käsittämätöntä muuttaa kerrostaloon ja alkaa vaatimaan muilta täydellistä hiljaisuutta...
 
Niinpä niin. Ja itse tosiaan yritin ottaa aihetta esille ihan asiallisesti samana päivänä kuin he muuttivat eikä isännöitsijäkään paljon enempää tolkkua saanut. Noh, meitä on moneen junaan. Enemmän se vituttaa tuolla alhaalla. :) Naurettiin isännöitsijän kanssa että minun pitäisi ottaa sello tai viulu mukaan repertuaariin.
One Watt Man
30.09.2015 19:08:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kadehdin sua... ite haluisin skulaa putkilla eli ongelma on varmaan sama kuin useimmilla muillakin: riittävä äänieristys=raha. Varsinkaan vuokraluukkuun ei köyhä trubaduuri viitsi/pysty tuunaa sellaista. Vaihdetaanko muijia? Mun on loistava kokki. Opiskelen rakennusalaa ja haluaisin oppia lisää ääni eristyksestä.
 
Perse edellä puuhun, vaikka tikkuiseen
StJerky
30.09.2015 19:33:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

horseface: Meillä rouva haluaa itsekin olla muualla, kun soitan kitaraa.
 
Meidän rouva haluaa että minä olen jossain muualla, kun soitan kitaraa.
 
RaskasMielinen
30.09.2015 19:46:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

One Watt Man: Kadehdin sua... ite haluisin skulaa putkilla eli ongelma on varmaan sama kuin useimmilla muillakin: riittävä äänieristys=raha. Varsinkaan vuokraluukkuun ei köyhä trubaduuri viitsi/pysty tuunaa sellaista. Vaihdetaanko muijia? Mun on loistava kokki. Opiskelen rakennusalaa ja haluaisin oppia lisää ääni eristyksestä.
 
Kock Loadbox LBII eli keinokuorma, jossa on kaappimallinnokset ja kuulokeliitäntä sekä sille oma volan säädin. Kiinteä impedanssi eli pitää valita sellainen yksilö, joka vastaa omaa vahvistinta.
 
steelduck
30.09.2015 23:23:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RaskasMielinen: Kock Loadbox LBII eli keinokuorma, jossa on kaappimallinnokset ja kuulokeliitäntä sekä sille oma volan säädin. Kiinteä impedanssi eli pitää valita sellainen yksilö, joka vastaa omaa vahvistinta.
 
Mihinköhän viestiin vastasit... :D Loadbox on aika vaikea laittaa kiinni Yamaha THR:ään...
 
NitroJeesus
30.09.2015 23:50:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole omista soitteluista tullut kerrostalossa ikinä sanomista, mutta viime viikonloppuna (uusi) naapuri harjoitteli Careless Whisperia fonilla vielä hiljaisuuden aikanakin. Joku toinen naapuri kävi sitten ilmeisesti vähän potkimassa ovea ja soitto lakkasi kuin seinään. Itseä ei tosin häirinnyt, hauskan kuuloista töräyttelyä oli se.
 
käsi
01.10.2015 00:06:43 (muokattu 01.10.2015 00:07:57)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ratkaisin ongelman itsenäin. Asunto on kolme huonetta ja keittiö. lisäksi vaatehuone. ei jälkikasvua, kissoja 4.
 
Ehdotin vaimolle että jos se laittaisi tuosta huoneesta joka on ns vierashuone itselleen sellaisen naistenlukaalin, johon laitetaan peilejä seinille, hyllyköitä, rekkejä mitä ikinä haluaa, että se on kiva paikka laittautua kun niin haluaa, on töissä kampaajana joten kaikenlaista kauneidenhoitotuotetta ja laitetta on. Huoneeseen vielä oma kiva sohvadivaani ja jotain atk/tv/pädilaitteita jotta viihtyy jos haluaa siellä olla. Ja vaihtiksena saan nykyisen vaatehuoneen, johon rakennan oman kotistudion.
 
Sitä sitten hieman akustoin ja laitan muutaman äänieristys jutun jotta ei ihan kaikki äänet tule läpi. Eikä ole isompi ongelma jos rouva on omassa huoneessa koska tämä mun studioni ei ole sitten viereinen huone, ja ovia saa laittaa välistä kiinni. Kas kummaa ehdotus meni läpi, nyt toki tarvii tehdä vähän ylitöitä mutta näin homma ratkesi :)
 
edittiä. ei ole kuin yksi seinänaapuri joka ei juuri ole kotona ja yläkerran naapuri on usein pyytänyt että soittakaa kovempaa. olemme vaimon kanssa samassa bändissä ja olemme heittäneet myös erilaisilla muilla kokoonpanoilla keikkaa. joskus jopa ihan akustisilla treenattu meillä.
 
MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «