Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 3
1 2 3 4 5249 250 251 252 253399 400 401 402 403
jazzmies
28.09.2015 21:07:50
hollmi-5: Viimeiksi lisäämäni kapulanpomputteluklippi aiheutti vääntöä. Tässä yhdellä kädellä tehtynä ja mahdollisimman vähän sormia mukana. Ainoastaan "karkaamisenesto" kytkettynä:

https://www.youtube.com/watch?v=cy-SLhXVm5k

Tuo ei ole ihan reilu tuo pommpuvideosi, sillä piccolovirvelissä on liian hyvä pomppu. Olisi kiva kuulla tuo soitettuna semmoiseen Tico Torres Signature -rumpuun tai vaihtoehtoisesti irkkurumpuun, jossa on liian kireet kalvot. Nyt tuo pomppu on vain liian helppo.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
markkuliini
28.09.2015 21:08:45

*hakee popcornia*
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
hollmi-5
28.09.2015 21:17:48
jazzmies: Tuo ei ole ihan reilu tuo pommpuvideosi, sillä piccolovirvelissä on liian hyvä pomppu. Olisi kiva kuulla tuo soitettuna semmoiseen Tico Torres Signature -rumpuun tai vaihtoehtoisesti irkkurumpuun, jossa on liian kireet kalvot. Nyt tuo pomppu on vain liian helppo.

Ymmärrän ;) Viimeisin virveliostokseni on tuo Sonor D420 4"x14" teräsrunkoinen, jonka sain nippuun ja testailin sitä samalla. Onhan se epäreilua, kun kapula pomppii kuin itsestään laaturummun laatukalvolla, vaikka soittaja on parhaat päivänsä nähnyt ja kapulan tipistä puuttui neljännes (jälkikäteen huomasin).
Soundit, piuhat ja kajarit.
jazzmies
28.09.2015 21:19:27
hollmi-5: Ymmärrän ;) Viimeisin virveliostokseni on tuo Sonor D420 4"x14" teräsrunkoinen, jonka sain nippuun ja testailin sitä samalla. Onhan se epäreilua, kun kapula pomppii kuin itsestään laaturummun laatukalvolla, vaikka soittaja on parhaat päivänsä nähnyt ja kapulan tipistä puuttui neljännes (jälkikäteen huomasin).

Ei vitsi, itseäkin huvittaa tämä konfliktihakuinen urpoiluni tämän tästä :D
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
hollmi-5
28.09.2015 21:20:49
jazzmies: Ei vitsi, itseäkin huvittaa tämä konfliktihakuinen urpoiluni tämän tästä :D

Ihan ääneen naurahdin kommentillesi. Sillai hyväntahtoisesti.
jazzmies
28.09.2015 21:23:08
hollmi-5: Ihan ääneen naurahdin kommentillesi. Sillai hyväntahtoisesti.

Samoin, oma vitsi paras vitsi.
markkuliini
28.09.2015 21:28:23

No höh! Ihan turhaan tein nuo nyt.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Duro
28.09.2015 21:32:42
markkuliini: No höh! Ihan turhaan tein nuo nyt.

Koskaan ei ole turhaa tehdä popcornia.
Vuoden nukkuja: Duro "miten mä tähän päädyin ja kuka potki mua koko yön päähän" - Closure
ferodoz
28.09.2015 22:42:01 (muokattu 28.09.2015 23:19:05)

Noniin. Tässä on biisi minkä oon jo kauan halunnut julkaista. Tää on mun entisen työbändin kosketinsoittajan sooloprojekti, ja ollaan tehty tätä ihan tosissaan mutta ilman tulostavoitteita. :) tää on mun ensimmäinen kokonaan tuottama biisi, jossa myös soitan rummut, suurimman osan kiippareista, sekä laulan osan kööreistä ja vastasin pääpiirteittäin sovittamisesta. Mä myös miksasin ja masteroin koko moskan. Lyhyesti:

Mä sain biisistä koppakitara+demolaulu -tyyppisen pohjan, ja mulle sanottiin että tästä pitää tehdä "jos Kaija Koo olisi mies" -tyylinen biisi. Soundireferensseiksi valitsin Katri Ylanderin Rankkasateet nimisen biisin, snaresaundia apinoin osaksi Mikko Kuustosen Abrakadabra biisistä niin paljon kuin mahdollista, ja biisin kasvusta hain referenssiä Celinen Dionin Thats the way it its biisistä. En tiedä kohtaako lopputuloksessa mikään noista muiden mielestä. :)

Mä oon tästä tällä hetkellä hiton ylpee ja seison täysin koko biisin takana. Arvostaisin palautetta suunnattoman paljon. Lähinnä yleisellä tasolla, eipä noissa rummuissa nyt mitään ihmeellistä sinänsä ole. Varsinkin kun jätin kaikki virheet vielä digitaalisesti korjaamatta koska se toimi mun mielestä näin paremmin.

https://youtube.com/watch?v=lK30YklO_I4
Just a face in the crowd.
hollmi-5
28.09.2015 22:54:32
ferodoz:

Kokonaisuutena rummut meni aivan tyylinmukaan. Olet painanut tietäpitkin ja haistellut Suomea ja musamaailmaa. Tykkäsin!
ferodoz
28.09.2015 23:15:52

hollmi-5: Kokonaisuutena rummut meni aivan tyylinmukaan. Olet painanut tietäpitkin ja haistellut Suomea ja musamaailmaa. Tykkäsin!

Kiitos Mika!
Epämuusikko
29.09.2015 01:30:39
hollmi-5: Viimeiksi lisäämäni kapulanpomputteluklippi aiheutti vääntöä. Tässä yhdellä kädellä tehtynä ja mahdollisimman vähän sormia mukana. Ainoastaan "karkaamisenesto" kytkettynä:

https://www.youtube.com/watch?v=cy-SLhXVm5k

Kiitos tästä.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
ferodoz
29.09.2015 20:12:51

Speedy: Siinäpä se minun mielestä onkin, missä moni menee vipuun, kun pitää yrittää jotain "ihmeellistä" väkisin.. Hyvä oli..;)

Heh, niinhän se monesti menee. Myönnän itsekin syyllistyneeni moiseen. Kiitos!
jarome
29.09.2015 20:21:34
ferodoz: Noniin. Tässä on biisi minkä oon jo kauan halunnut julkaista. Tää on mun entisen työbändin kosketinsoittajan sooloprojekti, ja ollaan tehty tätä ihan tosissaan mutta ilman tulostavoitteita. :) tää on mun ensimmäinen kokonaan tuottama biisi, jossa myös soitan rummut, suurimman osan kiippareista, sekä laulan osan kööreistä ja vastasin pääpiirteittäin sovittamisesta. Mä myös miksasin ja masteroin koko moskan. Lyhyesti:

Mä sain biisistä koppakitara+demolaulu -tyyppisen pohjan, ja mulle sanottiin että tästä pitää tehdä "jos Kaija Koo olisi mies" -tyylinen biisi. Soundireferensseiksi valitsin Katri Ylanderin Rankkasateet nimisen biisin, snaresaundia apinoin osaksi Mikko Kuustosen Abrakadabra biisistä niin paljon kuin mahdollista, ja biisin kasvusta hain referenssiä Celinen Dionin Thats the way it its biisistä. En tiedä kohtaako lopputuloksessa mikään noista muiden mielestä. :)

Mä oon tästä tällä hetkellä hiton ylpee ja seison täysin koko biisin takana. Arvostaisin palautetta suunnattoman paljon. Lähinnä yleisellä tasolla, eipä noissa rummuissa nyt mitään ihmeellistä sinänsä ole. Varsinkin kun jätin kaikki virheet vielä digitaalisesti korjaamatta koska se toimi mun mielestä näin paremmin.

Hyvä oli tuo. Päivemmällä kuuntelin jo.

Itsekkin kyllä pidän nykyään siitä, että rumpuraita on mahdollisimman liimaava ja yksinkertainen.
Välillä ihan ärsyttää kun tulee filli jossain biisissä. Jänniä.
decorating time
ferodoz
29.09.2015 20:26:45

jarome: Hyvä oli tuo. Päivemmällä kuuntelin jo.

Itsekkin kyllä pidän nykyään siitä, että rumpuraita on mahdollisimman liimaava ja yksinkertainen.
Välillä ihan ärsyttää kun tulee filli jossain biisissä. Jänniä.

Alkuperäinen rumpuraita oli itseasiassa ihan pelkkää biittiä. Lähestyin asiaa siitä kulmasta aluksi, mutta se sai aikaan fiiliksen että ei tässä oikein koko biisissä tapahdu mitään. Soitin sitten uusiksi jälkeenpäin tuon. Mutta yleensä se kyllä on juuri toisinpäin, niinkuin sanoitkin. Kiitos paljon! :)
Speedy
29.09.2015 21:36:38

ferodoz: Myönnän itsekin syyllistyneeni moiseen.

Kukapa ei olisi..=)
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
jazzmies
29.09.2015 21:56:15
ferodoz: Mä oon tästä tällä hetkellä hiton ylpee ja seison täysin koko biisin takana.

Olet kulkenut kolmessa vuodessa pitkän matkan tähän päivään soittajana. Skulaaminen on ihan valimista tämmöisen poprockiin. Miksauksesta pari sanaa. Bassarissa on hieman yliampuvan märkä saundi suhteessa muuten aika kiinteään settisaundiin. Pikkuisen palauttaisin siihen keskirekkaria sieltä snaretaajuuksien alapuolelta n. 150 Hz.

Laulua voit kompressoida hieman enemmän, sillä lujaa laulaessa ääni hieman loikkaa esiin kertseissä. Tai sitten siinä on automatisointia hieman liikaa. Sitten vielä liidilauluun enemmän tilaa, koska nyt on vaikutelma, että hän laulaa eri tilassa muun bändin kanssa.
ferodoz
29.09.2015 23:08:05 (muokattu 29.09.2015 23:12:06)

jazzmies: Olet kulkenut kolmessa vuodessa pitkän matkan tähän päivään soittajana. Skulaaminen on ihan valimista tämmöisen poprockiin. Miksauksesta pari sanaa. Bassarissa on hieman yliampuvan märkä saundi suhteessa muuten aika kiinteään settisaundiin. Pikkuisen palauttaisin siihen keskirekkaria sieltä snaretaajuuksien alapuolelta n. 150 Hz.

Laulua voit kompressoida hieman enemmän, sillä lujaa laulaessa ääni hieman loikkaa esiin kertseissä. Tai sitten siinä on automatisointia hieman liikaa. Sitten vielä liidilauluun enemmän tilaa, koska nyt on vaikutelma, että hän laulaa eri tilassa muun bändin kanssa.

Kiitos! Arvostan sanojasi!

Basari oli oikeestaan tietoinen ratkaisu jo heti miksauksen alkuvaiheista lähtien. Halusin tehdä siitä tavallaan tämmöseen poprockkiin "sopimattoman" koska se natsasi tommoisenaan paremmin snaren kanssa. Pitääpä kokeilla kauhoa sieltä vähän vastetta suoremmaksi ja katsoa että olenko edelleen samaa mieltä asiasta, on ihan mahdollista että saattaisin nyt ajatella samalla tavalla kuin sinä. :) Tosin siinä on ehkä mua sokaissut se että on tullut miksailtua paljon rajumpaa kamaa enemmän viime aikoina ja mun korva sanoo että saundi on nyt hyvä. Amatöörin ja ammattilaisen ero lienee juuri tämä.

Lauluasiat halusin pitää mahdollisimman luomuna, koska mä diggaan yli kaiken Jyrin (leadilaulaja) saundista, äänenkäytöstä ja dynamiikasta. On sitä lytätty jo siitä huolimatta melko paljon, ja kaiveltu huonoja taajuuksia pois. Knobbitietona sen verran että nää liidivoksut on vedetty ihan perus dynaamiseen AKG D5 mikrofoniin. Kuulin sen vasta miksauksen jälkeen. :)

Toi laulun tila-asia ei ole ennen mainitsemistasi ottanut mun korvaan, mutta nyt kun sanoit niin tottahan se on! Myös snaren (tarkoituksenmukainen) kova kaiuttaminen vs. suht kuiva laulusaundi taitaa olla tossa juuri se ongelma miksi se kuulostaa juuri siltä että bändi ja laulaja olis eri huoneessa. Bändihän sinänsä kuulostaa yhdestä puusta veistetyltä ainakin mun korvaan, mutta laulut oli alusta asti ongelma.

Kiitos vinkeistäsi, tosi tärkeitä asioita pitää mielessä seuraaviin koitoksiin siirryttäessä!

E: Itseasiassa tästä päästäänkin siihen että miksi mä olisin halunnut teettää masteroinnin muualla. Enkä nyt tarkoita että masteroinnissa olisi yllämainitut "viat" parantuneet, mutta siinä olisi tullut palaute tyypiltä, jonka korva osaa kuunnella mua paremmin mm. juuri näitä asioita. Ensi kerralla sitten.
DrmBug
01.10.2015 15:43:04
Hiljaiseloa on ollut soittamisen saralla pari vuotta jo, jatkon suhteen soudan ja huopaan. Laitoin kuitenkin Wanted-palstalle bändinhakuilmoitusta, kahtotaan.

Tämän pätkän laitoin ilmoitukseen...

http://1drv.ms/1KBamxd
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)