freakingenius 24.09.2015 20:15:04 (muokattu 24.09.2015 20:15:44) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Nyt, pojat, enemmän kamarunkkausta ja vähemmän soittoa... Samaa voisi sanoa itse kullekin tällä forumilla. Eikun siis ei voisi sanoa. |
Telecast 24.09.2015 21:09:41 (muokattu 24.09.2015 21:11:24) | |
---|
Rockbox Red Dog overdrive tuli hommattua Simblen kaveriksi! Nopealle lisä särölle oli tarves ja bongasin torilta ko. pedaalin. Sain purkit perätyste (ensinnä Red Dog ja sen perään juuri rosolla oleva Simble) ja kokeilin. Tykkään ja ehkä eniten tykkään siitä, kun säröä nostaa jonninverran punaisesta koirasta lähelle loppupäätä, niin saa usvaiselta sumutorvelta kuulostavan saundin! Ei muutakun odottaa phaserin saapumista ja viikonloppua, niin pääsee oikein oikeasti leikkimään! Mitenkä väki täällä käyttää kahta perättäistä säröä? Ajetaanko korkeampi gainista matalempaan vai päin vastoin? |
Sarko 24.09.2015 21:15:16 | |
---|
Telecast: Rockbox Red Dog overdrive tuli hommattua Simblen kaveriksi! Nopealle lisä särölle oli tarves ja bongasin torilta ko. pedaalin. Sain purkit perätyste (ensinnä Red Dog ja sen perään juuri rosolla oleva Simble) ja kokeilin. Tykkään ja ehkä eniten tykkään siitä, kun säröä nostaa jonninverran punaisesta koirasta lähelle loppupäätä, niin saa usvaiselta sumutorvelta kuulostavan saundin! Ei muutakun odottaa phaserin saapumista ja viikonloppua, niin pääsee oikein oikeasti leikkimään! Mitenkä väki täällä käyttää kahta perättäistä säröä? Ajetaanko korkeampi gainista matalempaan vai päin vastoin? Boostaan säröisempää kaveria low gain/boost-pedaalilla ylikierroksille. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
arijuki 27.09.2015 20:37:48 | |
---|
"UralTone si-Fuzz - käsintehty perinnefuzz" - Onko kenelläkään kokemuksia? The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King |
Gabe 27.09.2015 20:54:32 | |
---|
arijuki: "UralTone si-Fuzz - käsintehty perinnefuzz" - Onko kenelläkään kokemuksia? Ei ole kokemusta tästä, mutta muuten nuo Uraltonen purkit on olleet tosi hyviä. En epäile tätäkään. |
arijuki: "UralTone si-Fuzz - käsintehty perinnefuzz" - Onko kenelläkään kokemuksia? Kah, tuohan on mielenkiintoinen. Olen tehnyt pari kappaletta niitä itse kasattavia silikoonifuzzeja ja ne on kyllä olleet aika perkeleen hyviä. Itse asiassa olen pitkään miettinyt kolmatta, mutta olisi ulkoistanut kasauksen, niin saisi kunnollisen. :D Onkohan tuo, kuinka lähellä sitä.... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
headhead 27.09.2015 21:07:32 | |
---|
arijuki: "UralTone si-Fuzz - käsintehty perinnefuzz" - Onko kenelläkään kokemuksia? Näyttäisi kuvien perusteella samalta kuin tuo: http://www.uraltone.com/rakennussar … es-experimental-f-face-2-0-kit.html valmiiksi kasattuna. Oikein valitut transistorit ja säätö korottavat hintaa. Mulla on tuosta rakennussarjasta kasaamani pedaali, itse ainakin tykkään. Säätövaraa riittää; Gain, fuzz ja volume potikat sekä sisällä kolme trimmeriä. |
jhakwe 27.09.2015 21:14:01 | |
---|
http://www.facebook.com/taintedaudiofx - Käsintehtyjä pöristimiä. |
janskuukkeli 30.09.2015 15:49:42 (muokattu 30.09.2015 22:03:04) | |
---|
Liian lyhyt tai tyhjä kirjoitus! Pöh ja Pyh.... " I`m really quite a mess, yes " |
Shredator 03.10.2015 10:27:45 | |
---|
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=2jqjU-7mLUc |
Stone 03.10.2015 20:08:20 (muokattu 03.10.2015 20:30:46) | |
---|
Shredator: Modasimpas tuota Soul Foodia hieman ja laitoin ge-diodit aidon Klonin mukaisesti. http://www.coda-effects.com/2015/03 … -harmonix-soul-food-diodes-mod.html Ero ei ole suuri, mutta ainakin meikäläisen korviin riittävä. Tuli sellaista pyöreyttä ja pörröisyyttä soundiin. Kerrassaan hintaisekseen helkutin hyvä pedaali. Mulla on ollut Soul Food ja...no hyvä mikä hyvä, joka sopi moneen käyttötarkoitukseen cleanien eq:ttamisesta overdriveen ym. Olen innostunut muutenkin viimeaikoina EHX:n tuotteista, kun niissä on tuo hinta/laatu onnistunut kuin muutenkin tietynlainen "vintage" tyyppinen sointi mukana. Viimeisin hankintani myös EHX:ää eli memory toy echo pedaali, joka myöskin asiallinen purkki hintaluokassan (35 € käytettynä). "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
**Back to good old days, when music was real music !!!** |
freakingenius 04.10.2015 00:35:52 | |
---|
Onkos kellään tullut vastaan "monivärisiä" SD-1:siä? Mulla näyttäis kolhun kohalla olevan 4 eri maalikerrosta. Ensimmäinen on vihreä, toka on perus SD-1 keltainen, kolmas on DS-1 oranssi ja pintakerros tietenkin keltainen. Jostain netistä luin että jollain muullakin oli ollut keltaisen alla oranssia. Kuulemma siitä syystä että keltasen väriset osat oli loppu niin piti maalata eri väristen eli DS-1 osien päälle keltasta. Sinänsä ihan uskottava syy, mutta miksiköhän tossa mun spedussa on niin monesti sitä väriä vaihdettu. Viittaiskohan vihreä phaseriin? Tuossa muuten näin on ainoastaan tuossa "pääosassa" eikä tuossa polkimen kannessa. Sarjanumeron mukaan on 84- vuoden malli jos jotakuta kiinnostaa. |
klobasa 13.10.2015 12:40:54 | |
---|
Kiinnostais EF86 soundi taas vaihteeksi. Vahvarin vaihtaminen on työlästä ja mietinkin saiskohan saman fiiliksen Mark Sampson Hihgtop boostipedaalista... Kokemuksia? |
noon 16.10.2015 10:44:24 | |
---|
Fuzz-maailmaan astuminen... Fuzz pedaalit on maailma joka on täysin harmaata aluetta meikäläisellä. Ei mitään aikaisempaa kokemusta aiheesta vielä. Mutta nyt alkaa olemaan ehkä aika siihenkin. Mutta... kynnys on vähän iso edelleen ja vaihtoehtoja on liikaa. Jos aloittais vaikka jostan kevyestä fuzzista, pedaalista joka olisi lähempänä OD soundia, mutta silti siinä olis sitä jotain. Oisko jollain heittää suosituksia jostain mistä lähteä liikkeelle? Fuzzin käyttö ilmenis ehkä ensin soolosoundeissa (sustain, munaa...), ehkä myöhemmin muutenkin. Pakko pyytää apua, kun ei youtubestakaan tunnu apua löytyvän. |
s8na 16.10.2015 11:06:33 | |
---|
noon: Fuzz-maailmaan astuminen... Fuzz pedaalit on maailma joka on täysin harmaata aluetta meikäläisellä. Ei mitään aikaisempaa kokemusta aiheesta vielä. Mutta nyt alkaa olemaan ehkä aika siihenkin. Mutta... kynnys on vähän iso edelleen ja vaihtoehtoja on liikaa. Jos aloittais vaikka jostan kevyestä fuzzista, pedaalista joka olisi lähempänä OD soundia, mutta silti siinä olis sitä jotain. Oisko jollain heittää suosituksia jostain mistä lähteä liikkeelle? Fuzzin käyttö ilmenis ehkä ensin soolosoundeissa (sustain, munaa...), ehkä myöhemmin muutenkin. Pakko pyytää apua, kun ei youtubestakaan tunnu apua löytyvän. Nykyään toi fuzzimaailma on karannu ihan käsistä. Intervebistä löytyy valtavasti eri valmistajia. Toisaalta loppupeleissä monet noista on vaan mukaelmia vanhoista klassikoista. Itse miettisin alkuun et vetääkö sitä futsia puhtaan päälle vai rutulla olevaan vahvariin, tuntuis et molempiin on vähän omansa pedaalit. Fuzzface variaatiot taitaa olla niitä miedompia fuzzeja, jos niistä löytyis joku distortion sekasikiö. Olen itse joskus katellu et tämä loota vois olla tolla tontilla, jääny vielä tosin ostamatta: https://robertkeeley.com/product/fuzz-head/ |
noon 16.10.2015 11:15:24 | |
---|
s8na: Nykyään toi fuzzimaailma on karannu ihan käsistä. Intervebistä löytyy valtavasti eri valmistajia. Toisaalta loppupeleissä monet noista on vaan mukaelmia vanhoista klassikoista. Itse miettisin alkuun et vetääkö sitä futsia puhtaan päälle vai rutulla olevaan vahvariin, tuntuis et molempiin on vähän omansa pedaalit. Fuzzface variaatiot taitaa olla niitä miedompia fuzzeja, jos niistä löytyis joku distortion sekasikiö. Olen itse joskus katellu et tämä loota vois olla tolla tontilla, jääny vielä tosin ostamatta: https://robertkeeley.com/product/fuzz-head/ Samaa mieltä tosta käsistä lähtemisestä kun katsoo nettiä / youtubea. Ehkä haen särösoundin "päälle" laitettavaa fuzzia? En tiedä vielä tarkkaan. |
s8na 16.10.2015 12:35:04 | |
---|
noon: Samaa mieltä tosta käsistä lähtemisestä kun katsoo nettiä / youtubea. Ehkä haen särösoundin "päälle" laitettavaa fuzzia? En tiedä vielä tarkkaan. Torilta vaan läjä kandidaatteja kokeiluun sopuhinnalla ja takas sit sellaset jotka ei maistunu. Aika arpapeliä se on et mikä toimii omien kamojen ja tarpeiden kanssa. Youtuubbidemot tietty antaa väähn suuntaa. |
jhakwe 16.10.2015 12:52:39 | |
---|
Näin fuzzinrakentajana ja -rakastajana tuo käsistälähtö on oikein mieluisa ilmiö. Fuzzin toimintaperiaatehan on loppupeleissä äärimmäisen simppeli, mutta esimerkiksi Fuzz Facen kytkis on siitä nerokas, että pienillä muutoksilla saa lähes loputtomasti saundivariaatioita. Siksi myös noita samaan kytkentään perustuvia laitteita on markkinoilla paljon, vaikka toki osa onkin varsin tylsiä kopioita komponenttiarvoja ja trankkuja myöten. Itse suosittelisin tähän maailmaan tutustumista niin, että hankkii torilta käytettynä jonkun putiikkipelin, ensimmäisenä vehkeenä esimerkiksi juuri jonkin perinteikkään FF:n. Näistä saa omat takaisin, jos ei nappaa, ja jos toisaalta käy kaupasta hakemassa sen tarvikefuzzin, joka sattuu olemaan hyllyssä, voi innostus lopahtaa alkuunsa. http://www.facebook.com/taintedaudiofx - Käsintehtyjä pöristimiä. |
s8na 16.10.2015 13:38:39 | |
---|
jhakwe: Näin fuzzinrakentajana ja -rakastajana tuo käsistälähtö on oikein mieluisa ilmiö. Fuzzin toimintaperiaatehan on loppupeleissä äärimmäisen simppeli, mutta esimerkiksi Fuzz Facen kytkis on siitä nerokas, että pienillä muutoksilla saa lähes loputtomasti saundivariaatioita. Siksi myös noita samaan kytkentään perustuvia laitteita on markkinoilla paljon, vaikka toki osa onkin varsin tylsiä kopioita komponenttiarvoja ja trankkuja myöten. Itse suosittelisin tähän maailmaan tutustumista niin, että hankkii torilta käytettynä jonkun putiikkipelin, ensimmäisenä vehkeenä esimerkiksi juuri jonkin perinteikkään FF:n. Näistä saa omat takaisin, jos ei nappaa, ja jos toisaalta käy kaupasta hakemassa sen tarvikefuzzin, joka sattuu olemaan hyllyssä, voi innostus lopahtaa alkuunsa. Tossa on kyllä perää. Bufferilliset "bossilaatikkofuzzit" voi viedä himot heti. |
Laulava Kylätohtori 16.10.2015 15:31:52 (muokattu 16.10.2015 15:35:05) | |
---|
Believe what you want, it doesn't mean you're right... |