Aihe: Trinityn samplerilaajennus
1
Toad
01.03.2004 00:54:54
Onko kellään kokemuksia Trinityn Playbacksamplerista (PBS-TRI)? Oma laitteistoni koostuu Trinitystä, Yamahan P-120 keikkapianosta ja E-MUn Vintage Keys -modulista. Haluaisin laajentaa setuppiani jonkinlaisen samplerin suuntaan. Samplerilla haluaisin lähinnä soittaa livenä erilaisia efektejä, puhepätkiä yms, en niinkään rakennella samplaamalla kokonaisia soittimia. Yhtenä vaihtoehtona olen ajatellut lähteä metsästämään tuota samplelaajennusta Trinityyn..kaupastahan sitä ei enää saa. Vaihtoehtoisesti kysymykseen tulisi asianmukainen räkkisampleri. Entäpä tuolla torilla ollut BOSS SP-202, onkohan käytännössä mistään kotoisin? Pyydän nöyrimmästi neuvoja asioista jotain tietäviltä..
Leikari
01.03.2004 07:55:58 (muokattu 01.03.2004 07:58:52)
http://www.harmony-central.com/Synth/Data/Boss/SP-202-01.html

bossin 303 olisi jo käypäisempi ... pikkuisen ylihintaa ominaisuuksiin nähden torilla kaupattavassa. Huutonetissä taitaa olla yamahan laite - tällä hetkellä parempi hinta-laatu -suhde ... lähtöhinta kylläkin sellainen, että Helsingin Musiikki möi aikananaan uusia loppuvaraston ko. rahalla pois

akain kaksitonnisia saa "jatkuvasti" edullisesti so. alta parin vanhan tonnin - ota mielummin jollain scsi-asemalla ettei tarvitse korppujen kanssa räplätä

korgin samplaava electribe - vanha versio voisi
riittää myös

mikäli et tarvitse mitään kummempia editointeja + arvelet muistin riittävän niin tingi hintaa.

mikäli efektit ja puheenpätkät ovat pitkiä tai esim. biisien alussa/väleissä niin miten olisi mini-disk?
Toad
01.03.2004 20:19:16
Joo, minidisc voisi tulla kysymykseen myös. Siinä vois vaan olla hankalaa painella nappuloita keskellä biisejä, pieni midikoskettimisto tuntuis mukavammalta. Kuinka pitkiä/ monia sämplejä noiden sämplereiden muistiin sitten yleensä mahtuu? Tuossa Bossissa ilmeisesti 35 min. noille smartmediakorteille. Ja edelleen olisi hauska mielenkiinnosta löytää joku, joka olis tuota Trinityn PBS:ää käyttänyt...
R.W. Piuha
01.03.2004 22:45:14
Kyseisen Playback Samplerin manuaalin mukaan"When the
PBS-TRI is installed,the multisample and drum sample memory is expanded,allowing PCM data to be loaded from floppy disk and used as multisamples or drum samples.

This allows the Trinity series to utilize the PCM data of Korg format files,Akai S 1000 format files,and AIFF files."

Eli saundilaajennushan toi on,mutta on sinne jotain lyhyitä pätkiä(muutama sekuntti) "Kummelin"sketseistä sämplätty,oisko se sitten noita AIFF fileitä....mitenkä se on tehty, sitä en tiedä,eikä toi manuaali asiaa mitenkään valaise....

Tossa ois pari numeroo,mistä saat lisää infoo asiasta

Spectre Audio 09/856 99 659(Trinity-huolto)

Ari Saari 040/752 40 33(Trinity-Triton"tietäjä",maahantuojan edustaja) Lycka till!

Ja Helsingin Musiikki on kans yks paikka mistä vois kysellä asiasta:-)
Toad
01.03.2004 23:25:13
Kiitti hyvistä vinkeistä. Muutenkin taitaa tulla jonkin sortin huoltoon asiaa, kun kuulokelähdöstä yhtäkkiä eilen pimeni toinen kanava. Tietenkin just kun olisin sitä kipeästi sekvensserityöhön tarvinnut...hiisi vieköön.
pooki
02.03.2004 08:11:12
Niin toi Trinityn sample-laajennushan on 8 Mt. lisämuisti uusille aaltomuodoille. Toisin sanoen voit tallentaa koneeseen sampleja jotka ovat noissa formaateissa jotka tuossa edellä mainittiin (akai ym. ym.) Käypiä formaatteja on useita.

Samplet voit ladata koneeseen joko disketiltä tai SCSI-väylän kautta(mikäli sulla on SCSi-optio) jonka jälkeen voit muokata samplea Trinityn Filttereillä ja Efekteillä ym ym.

Sokerina pohjalla: Trinity ei siis ole Sampleri, vaan voit tallentaa sinne valmiita sampleja esim. CD-romilta, tai nauhoittaa omia sampleja vaikka Akain samplerilla ja syöttää ne sen jälkeen Trinityyn.

Olen itse entinen Trinityn omistaja joten tämä on ihan omakohtaista tietoa.
R.W. Piuha
02.03.2004 09:43:00 (muokattu 02.03.2004 09:44:28)
Niin toi Trinityn sample-laajennushan on 8 Mt. lisämuisti uusille aaltomuodoille. Toisin sanoen voit tallentaa koneeseen sampleja jotka ovat noissa formaateissa jotka tuossa edellä mainittiin (akai ym. ym.) Käypiä formaatteja on useita.

Samplet voit ladata koneeseen joko disketiltä tai SCSI-väylän kautta(mikäli sulla on SCSi-optio) jonka jälkeen voit muokata samplea Trinityn Filttereillä ja Efekteillä ym ym.

Sokerina pohjalla: Trinity ei siis ole Sampleri, vaan voit tallentaa sinne valmiita sampleja esim. CD-romilta, tai nauhoittaa omia sampleja vaikka Akain samplerilla ja syöttää ne sen jälkeen Trinityyn.

Olen itse entinen Trinityn omistaja joten tämä on ihan omakohtaista tietoa.

Hitto,sillähän siis vois olla käyttöö jos olis Akain sampleri?Mitähän sellanen maksais?Vai pitääkö se olla just Akai,sen formaatin takia?

Teitkö itse mitään sampleja tai oliko sulla noita valmiita sample-CD/ romppu-osastoja...rupes itteekin vähän kiinnostaan,kun kerran Trinityn omistan,ja mitenkä PC:tä voi hyödyntää näissä asioissa vai voiko mitenkään?Eli onko se toi SCSi-optio tässä kohtaa....?
Toad
02.03.2004 15:45:19
Hmm...meikäläisellä sattuu olemaan tuo SCSI-kortti Trinityyn, sain muinoin kaupantekijäisiksi. En oo vaan jaksanut vielä asentaa sitä, kun käyttötarkoitusta ei ole ollut. Alkais näyttää aika näppärältä paketilta sen PBS:n kanssa :)
pooki
04.03.2004 20:28:22
Teitkö itse mitään sampleja tai oliko sulla noita valmiita sample-CD/ romppu-osastoja...rupes itteekin vähän kiinnostaan,kun kerran Trinityn omistan,ja mitenkä PC:tä voi hyödyntää näissä asioissa vai voiko mitenkään?Eli onko se toi SCSi-optio tässä kohtaa....?

En tehnyt itse mitään sampleja vaan latasin sinne Korgin omia lisäsoundeja Trinitylle. Mulla voi olla vielä tallessa romppu jossa on erilaisia lisäsoundeja Trinityyn. Pistä mailia jos kiinnostaa, voin sen vaikka polttaa sulle.

Tästä lisämuisti-optiosta on muuten tietoa korgin sivuilla.Laita hakuun Trinity niin löytyy kaikki mahdolliset manuaalit ym. Sieltä löytyy myös tietoa noista eri formaateista jotka kelpaa.
Muistaisin että Korg, Akai, Wav tiedostot kävisi mutta tämä on ihan pelkkä arvaus.
Soundien lataus riippuu formaatista. Muistaakseni Korg formaatin samplet/soundit voi ladata vain disketiltä, mutta Akai samplet pystyy lataamaan Scsi-väylää pitkin. En nyt muista tätäkään tarkasti. Ainakin se romppu mikä mulla on täytyy purkaa ensin disketeille ennen kuin ne saa ladattua Trinityyn. Diskettejä menee ehkä 50 jos kaikki samplet ja soundit purkaa valmiiksi. Aina yhtä erilaista soundi-teemaa varten joudut lataamaan seitsemän diskettiä koneelle.
Sounditeemat: -Korg M1 soundimaailma
-Pianoja
-Stringejä
-Synasoundeja
Ja on niitä lie muitakin. Ei muista ulkoa
Crypton
18.06.2004 13:16:37 (muokattu 18.06.2004 13:18:13)

Saiskohan tohon Trinityyn netistä tai mistään ilmaseks uusia soundeja?
mistä oot saanut sen rompun pooki?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)