Aihe: Kokeilin 6L6 versus 6V6 ja tässä tulos
1 2
kimurantti1
22.09.2015 23:26:44
Mun mielestä noiden pätkien ero on kaikkea muuta kuin huomaamaton. Vaikka kuuntelin samalla volumella ne, on soundissa selkeä ero, musta 6L6:n hyväksi.
Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr
efunkelist
23.09.2015 18:17:12

Oon kyllä nykysellään samaa mieltä soundierosta.
Sinä päivänä kun vertailun tein tuli ns ammuttua korvat tukkoon :S
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Mikko L
24.09.2015 01:53:56

Volume-ero hämää huomattavan paljon. Jälkimmäinen tulee selkeästi paljon isommalla, jonka takia sitä saattaa helposti pitää parempana.
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
efunkelist
25.09.2015 07:30:01

Mikko L: Volume-ero hämää huomattavan paljon. Jälkimmäinen tulee selkeästi paljon isommalla, jonka takia sitä saattaa helposti pitää parempana.

Tästä syystä pitääkin kuunnella niitä normalisoituja ottoja vertaillakseen soundia.
Halusin tarjota kuitenkin myös volume-eron omaavat klipit kun usein kuulee puhuttavan "trankkuwateista ja putkiwateista" jne niin tässä saa suoraan eron kahden eri putken hyötysuhteesta. Klippiä jos luukuttaa isolla volalla isoista PA-kajareista vaikkapa bändin treeniksellä voi saada fiilistä siitä mitä se ero voisi olla soittotilanteessa.

Nyt mulla oli hakusessa pienempi volume kotistudio-oloihin päätesäröä hakiessa. Toki löytyy myös keinokuorma ja kaiuttimen herkkyys vaikuttaa paljon lopputulokseen mut mut... Tuleepahan harrastettua :D
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)