Aihe: kielikoru
1 2 3 4
agentti
25.05.2004 00:36:27
ota ihmeessä. eräällä tutun tutun tutulla on kolme tappia kielessä ja oli aikas hauskan näköinen. kyseinen jätkä suunnitteli halkaisevansa myös kielensä.

hohhoijaa
Rautalankamusiikki on isänmaallista | MEKKALA #7 Kyllä Esa osaa.
peltikojootti
25.05.2004 09:29:54
eräällä tutun tutun tutulla on kolme tappia kielessä ja oli aikas hauskan näköinen. kyseinen jätkä suunnitteli halkaisevansa myös kielensä.

kolme? hmm.. kuulostaa kivalta, mutta ongelmani on lyhyt kieleni *nolostus ja punastus*
joskus vuonna keppi ja kivi kun lävistin kieleni kyseinen lävistäjä ihmetteli monttu auki lyhyttä kieltäni.. joten yhden lisäys olisi vielä mahdollista-luulisin ainakin.

joskun näin netissä yhen jätkän kuvan joka oli halkaissut kielensä ja molempiin osiin ottanut lävistyksen.. hieno, mutta eikös se ole epäkäytännöllistä?
Möyh sanoin kärpänen..
alphamale
25.05.2004 09:37:25

Kielen halkaisusta voi seurata pieniä suhisevia ässiä joillain mutta yleensä käsittääkseni ei. Samassa yhteydessä voi nipsaista sen jänteen kielen alta poikki jolla ei ole mitään virkaa, jolla saa puolestaan kieleen lisää pituutta.

Kielen molempia puoliskoja voi sitten treenaamalla liikuttaa autonomisesti, käyttökohteita voi jokainen itse miettiä :)

Ymmärtääkseni toimenpide on suht koht riskitön riippuen tekotavasta ja tekijästä (skalpelli, langalla sitominen, laser) ja kieli on palautettavissa ennalleen leikkaamalla kielen puoliskot (sisäpinta) auki ja suturoimalla elikkäs tikkaamalla takaisin, joskin tuossa käänteistoimenpiteessä useammin ilmenee komplikaatioita.

Makuaistin kannalta ei ole mitään ongelmia sillä makunystyröitä kasvaa halkaistun kielen sisäpinnallekkin.

Kuitenkin tuskin ihan joka tytön ja pojan juttu.
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
-memmu-
25.05.2004 15:13:08
Minkä se jo on halkaissut?

heh heh
elämä on sukupuoliteitse tarttuva ja sataprosenttisesti kuolemaan johtava tauti...
Kosminen
01.06.2004 10:06:47

Ei se kyllä normaalia ole. Mulla on tuossa kielessä tuo, se johtuu varmaan liian pitkästä tapista. Korvan nipukassa on kans inhottava mollukka ja se on tullut kun jäi yhen Venäjän-reissun aikana aika huonolle huolenpidolle.
"Hän tiesi että hänelle valehdellaan, mutta hän ei halunnut kuulla totuutta." - Catrabbits: Kynnys
alphamale
01.06.2004 10:14:53

Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
solesurvivor
01.06.2004 11:37:36
ettei ois keloidi. http://encyc.bmezine.com/?Keloid

Iyyyyhh, minkä näkösiä..No mulla varmaan johtuu, ku ei oo ihan totaalisesti muutenkaan parantunut, ku välil intoutuu viel vuotamaan. Ja navassa se on tosi pikkunen, sen just tuntee ku puristaa siitä tapin kohdalta.
If you shake my hand, better count your fingers..
alphamale
01.06.2004 11:48:17

Iyyyyhh, minkä näkösiä..No mulla varmaan johtuu, ku ei oo ihan totaalisesti muutenkaan parantunut, ku välil intoutuu viel vuotamaan. Ja navassa se on tosi pikkunen, sen just tuntee ku puristaa siitä tapin kohdalta.

Se on varmaan ihan arpikudosta / rustoa mitä siihen on kasvanut. Noi napalävistykset on aika herkkiä kasvamaan ulos ja saattaa sitten vuodattaa kudosnestettä, mikä ei sinänsä ole vaarallista.

Noi keloidit noissa kuvissa on tietysti tollasia äärimmäisiä tapauksia, ja ne on aina siis lävistyksen ulkopuolella. Jos se lävikkeesi oikeen huolettaa niin ota yhteyttä paikalliseen lävistäjääsi joka sitten opastaa miten toimia :)
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
solesurvivor
01.06.2004 12:00:02
Se on varmaan ihan arpikudosta / rustoa mitä siihen on kasvanut. Noi napalävistykset on aika herkkiä kasvamaan ulos ja saattaa sitten vuodattaa kudosnestettä, mikä ei sinänsä ole vaarallista.

Noi keloidit noissa kuvissa on tietysti tollasia äärimmäisiä tapauksia, ja ne on aina siis lävistyksen ulkopuolella. Jos se lävikkeesi oikeen huolettaa niin ota yhteyttä paikalliseen lävistäjääsi joka sitten opastaa miten toimia :)

Jees, kiitti. Sanohan ne siel, että 9kk helposti kestää parantua, nyt on jo kulunu 8kk, ni alkaahan toi huolettaa. Mut tosiaan ku se on siinä lävistysreiän sisällä ikäänkuin, ni ei varmaan oo keloidi. Pitää käydä napaa vilauttamassa, jos vielä vähän ajan päästä vaivaa.
If you shake my hand, better count your fingers..
Adelheid
01.06.2004 13:06:46
Kaveri joutui sairaalaan kun amatööri yritti tehdä lävistystä tälle kieleen. Taisi koru osua johonkin isoon suoneen, en tiedä tarkemmin.
Tästä ainakin oppi ettei pidä leikkiä moisilla asioilla.

Tykkäisin itsekin lävistyksistä, en pelkää kipua mutta mulla on kamala piikkikammo. Kääk.
hörhö
01.06.2004 14:20:06

Kielikoru on ihan oikeasti mukavan tuntuinen suihinotettaessa. Ei mulla muuta.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Via
09.06.2004 23:09:05
Olen harkinnut kielen halkaisemista siinä vaiheessa kun kotoa muutan pois. Nyt ensi vkolla pois muuttamassa, mutta ei ole rahaa suorittaa halkaisuoperaatiota. Ajattelin ensin venytellä nykyistä kielilävistystäni ja halkaista siitä sitten (ja ottaa halkaisun yläpuolelle uuden korun) Ja en kyllä ala millään hammaslangalla halkaisemaan, auts... :/
"Ainoastaan tahtonsa heikkouden vuoksi ihmisen on alistuttava kuolemaan." (Joseph Glanvill)
alphamale
10.06.2004 09:53:57 (muokattu 10.06.2004 09:54:27)

Eikös se muistaakseni ollut 3mm vai 5mm mitä suositeltiin että venytetään sitä vanhaa ja antaa parantua että se muodostaa siihen ikäänkuin ankkurin sille halkaisulle...

Se hammaslanka / kiristysmetodi tuntuu kyllä vähän epäkurantilla, ootko ihan varma ettet saa joltain ihmisiltä neuvoteltua halpaa skalpellointia ;)
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
Via
10.06.2004 11:48:38
Eikös se muistaakseni ollut 3mm vai 5mm mitä suositeltiin että venytetään sitä vanhaa ja antaa parantua että se muodostaa siihen ikäänkuin ankkurin sille halkaisulle...

Se hammaslanka / kiristysmetodi tuntuu kyllä vähän epäkurantilla, ootko ihan varma ettet saa joltain ihmisiltä neuvoteltua halpaa skalpellointia ;)

Ajattelin siihen 3mm tienoille venyttää, kunhan vain ensin saisi tapin ostettua :)

Ihan kenelle tahansa en anna kieltäni halkaistavaksi kuitenkaan. Kun Lassilta kysyin hintaa, niin veloittaa siitä kuulemma 300e :/ Täytyy syksyllä katsoa jos saisi säästettyä siihen mennessä vähän ylimääräistä rahaa...
(paitsi että raha ei tunnu koskaan olevan ylimääräistä ^^ )
"Ainoastaan tahtonsa heikkouden vuoksi ihmisen on alistuttava kuolemaan." (Joseph Glanvill)
le grand noir
23.08.2005 14:34:19
Minulla on ensi viikon tiistaille aika lävistäjälle. Kieleen meinasin hassun korun pistää. Onko kenelläkään vielä hyviä neuvoja tallessa, joita ei tähän ole vielä kirjoitettu?
Niitä kaipaisin, jos löytyisi.
"Desire is hunger is the fire I breathe." -Patti Smith
Super-Jari
23.08.2005 14:53:58
Kielikoru on ihan oikeasti mukavan tuntuinen suihinotettaessa. Ei mulla muuta.

Poikakaveriko sanoi?
Chaka
06.09.2005 08:33:11

Mie tahtoisin kyl ottaa kielikorun, se vois olla aika kiva.. voih.. ainut vain et pelottaa se et turpooko kieli niin et siihen tukehtuu ;>
"I don´t know when, my time will go, but there is no one to tell goodbye, not a lover, no a friend, so I`ll guess I move it on untill the end..." -R.Coffinshaker-
hörhö
06.09.2005 10:43:21 (muokattu 06.09.2005 10:44:00)

Olen harkinnut kielen halkaisemista siinä vaiheessa kun kotoa muutan pois. Nyt ensi vkolla pois muuttamassa, mutta ei ole rahaa suorittaa halkaisuoperaatiota. Ajattelin ensin venytellä nykyistä kielilävistystäni ja halkaista siitä sitten (ja ottaa halkaisun yläpuolelle uuden korun) Ja en kyllä ala millään hammaslangalla halkaisemaan, auts... :/

No onnistuuhan se monella tapaa, mutta jos nyt pikkuisenkaan on tervettä järkeä, niin menet jollekkin suukirurgille, etkä lävistäjälle. Sen voi tehdä useammallakin tavalla ja laser on kaikkein turvallisin(esim. olemattoman vähän/ei ollenkaan verenhukkaa). Ja laserilla tehdään anestesiassa, mikä olisi ainakin mulle sopivampi.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
nikomati
06.09.2005 11:26:36

Joo oon samaa mieltä että hauskaltahan se tuntuupi tossa kielikontaktissa, vaikkei ittellä löydykään. :)
Kalle 1200 Vuotiaat Leivät Osaa Yksin Näyttää Tissiä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)