Aihe: Kitarakamojen ostaminen ilman aiempien myymistä?
1 2 3
VIPMetal
20.09.2015 19:04:14

Muovinen: Todella harvoin on pystynyt ostamaan mitään isompaa (500e+) ilman, että edes jonkun pedaalin möisi tieltä pois. No, muutaman ihan arvokkaan (yli 1K) kitaran olen ostanut luottomyyjältä osarisopimuksella, jolloin en ole myynyt mitään, mutta muuten. Kun on pikkuhiljaa laittanut aina vähäsen lisää rahaa päälle, niin on päästy tähän pisteeseen, että soittoaikaa ei enää ole, mutta sitä romua lojuu kotona ja reeniksellä vaikka kuinka. En silti osaa tuntea mielipahaa tavaran makuuttamisen vuoksi, vaan ainoastaan siksi, että haluaisin soittaa paljon enemmän kuin nykyään on mahdollista. Se on ilkeä tunne, kun kaikki uudet ideat pakkautuu sisälle. Varmaan muutama levyllinen tavaraa irtoais tältäkin istumalta.

No aika hyvin kuvastaa meikäläisenkin urakehitystä. Varsinkin nykyään, kun ei ole aikaa soittaa, mutta vessassa ehtii just toria seuraamaan tiiviisti. Sitä ajattelinkin et tällä pedaali/budjetti-kitara/vahvari osastolla jos nyt menis ihan vaan ostolinjalla eteenpäin. Tossa varovasti sanoin koiralenkillä vaimolle, että jos nyt sitte veronpalautuksista täräyttäis sen Telecasterin. Tähän tuumas vaan, et josko kuitenkin käytäis ulkomailla ens vuonna ekaa kertaa lasten syntymien jälkeen. Paha tuohon oli edes vastata mitään vastaan... Varsinkin kun soittaminen niin minimaalista, että uusien kalliiden romujen ostamista seinäkoristeeksi on mahdotonta perustella järkevästi.

Joten, Skujun CV Telekö se on kohtaloni kuitenkin. =)
"Heroes don't ask why, Soldiers in a straight line"
Gabe
20.09.2015 19:43:03
Laulava Kylätohtori: Sama itsellä. Kolme olisi ehdoton maksimi kitaroissa. Nyt on viisi ja suurin osa makaa laukuissaan. Välillä niillä tulee soitettua ihan vaan siksi, että ne ovat siinä ja niillä "kuuluisi" soittaa. Sitten, kun ne on kuukausia laukussa, niin kielet on menneet huonoksi, ym...

Parempi olisi pistää kaikki kitarat, joilla ei oikeasti tule soitettua, kiertoon. Siihenhän ne on alun perin tehty.

Mulla oli kans jossain välissä kauhea rivi kitaroita ja vielä samaa malliakin muutama kappale. Myin kaikki ja nyt olen satsannut laatuun määrän sijaan, en ole katunut hetkeäkään. Nyt on tilanne missä on kumpikin soitin saa paljon soittoaikaa eikä ole yhtään kampetta mikä lojuisi käyttämättä. Todella mukava fiilis. Mulla oli kaverin LP studio Phat Cateilla lainassa ja tuollainen Les Paul P90:sillä voisi tulla kyllä tarpeeseen. Mutta sitten saakin olla varmaan siinä, tuosta lisää olisi mulle jo liikaa. Pohdin tuota kolmattakin vielä.

Strato tiätty, mutta nyt olen kyllä ihastunut entistä enemmän tuohon teleen. Ostin sen tosiaan jo 2012 ja kerran myinkin sen, mutta luojan kiitos se tuli kuitenkin takaisin. Kaula on aina tuntunut hyvältä ja kitara muutenkin, mutta laukkuun se on vaan jäänyt. Mutta nyt on telemaailman ovet auenneet ja jotenkin vaan tykkään siitä aina vaan enemmän. Onneksi en ole hätäpäissäni myynyt sitä pois. Kaulaan vielä sopiva mikki, niin luulen, että siitä tulee kitara, jolla on oikeasti käyttöä...

Telessä on kyllä ihan oma juttunsa mikä ainakin minua kiehtoo. Strato on vähän kuin sellainen sliipattu ja siisti siniverinen, tele taas on sellaien ronskimpi sekarotuinen.. siinä on vähän enemmän juurevuutta ja rokkenrollia.. ja esquire vie tämän vielä astetta pidemmälle. :) Hienoja soittimia kaikki.

VIPMetal: Tossa varovasti sanoin koiralenkillä vaimolle, että jos nyt sitte veronpalautuksista täräyttäis sen Telecasterin. Tähän tuumas vaan, et josko kuitenkin käytäis ulkomailla ens vuonna ekaa kertaa lasten syntymien jälkeen.

Mulla vaimo justiinsa kyseli kuumotteleeko mikään rompe. Minähän otin tämän vihjeenä ja vetäisin ostahousut puolitankoon. Joulukuussa olisi vähän vapaatakin vaihteeksi ja voisi varmaan raapaista sen nupin tai kitaran, pitää pohtia kumpi ois.

Joten, Skujun CV Telekö se on kohtaloni kuitenkin. =)

CV Tele on hintaisekseen erittäin pätevä maila. Käytetyt Tokait/MIJ Fenderit kannattaa myös huomioida, hyvää halvalla.
VIPMetal
20.09.2015 20:30:57

Mulla vaimo justiinsa kyseli kuumotteleeko mikään rompe. Minähän otin tämän vihjeenä ja vetäisin ostahousut puolitankoon.

Hieno vaimo! Omani kanssa saa olla tarkkana millon alkaa edes kertomaan ostovimmasta.

CV Tele on hintaisekseen erittäin pätevä maila. Käytetyt Tokait/MIJ Fenderit kannattaa myös huomioida, hyvää halvalla.

Joo kyllä haaveissa ois Mexico Std Tele, johon sitte vois vaihtaa kaikki ja tehdä otelaudan ite kuntoon ja näin sais sen oman unelmansa siitä ulos. Kokeilin CS Teleä kaupassa ja ei siinä ollu mitään semmosta, mitä en sais kohtuullisella vaivalla ulos Mexico Telestä. Itseasiassa satiinikaulasta tykkäsin enemmän tossa Mexicon mallissa. Mut tämä mielipide todellakin sillä huomiolla et vaihtaa ite tarpeelliset osat parempiin ja tekee viimeistelyn nauhoille itse.
"Heroes don't ask why, Soldiers in a straight line"
Gabe
20.09.2015 23:20:21
VIPMetal: Hieno vaimo! Omani kanssa saa olla tarkkana millon alkaa edes kertomaan ostovimmasta.

On kyllä, sillä on nyt selvästi joku hinku saada mulle gas aikaiseksi johonkin. Haistan palaneen käryä, tyttöporukan reissu lähestyy uhkavaasti. Tässä on siis tähdet otollisessa asemassa jollekin isommalle hankinnalle. :D Noh, eipä mulla koskaan rahaa yhtään mihinkään muuhun kyllä mene. Eikä nämäkään ole mistään muusta pois.
JaaGeRMaisTeR
20.09.2015 23:54:51 (muokattu 21.09.2015 00:02:00)
Gabe: On kyllä, sillä on nyt selvästi joku hinku saada mulle gas aikaiseksi johonkin. Haistan palaneen käryä, tyttöporukan reissu lähestyy uhkavaasti. Tässä on siis tähdet otollisessa asemassa jollekin isommalle hankinnalle. :D Noh, eipä mulla koskaan rahaa yhtään mihinkään muuhun kyllä mene. Eikä nämäkään ole mistään muusta pois.

Tuli mieleen eräs vitsi, kun mies sanoi vaimonsa olevan todella tyhmä. Ottaa nyt laivareissulle mukaan kondomipaketin vaikkei ole edes vehkeitä :D

Vastaus omaan mietintääsi Swartista tai p90 lespasta. Ehdottomasti tilaat Custom lespan ;)

E: Tai joku himojäätävä tatuointi.
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
Laulava Kylätohtori
21.09.2015 11:02:46
JaaGeRMaisTeR: E: Tai joku himojäätävä tatuointi.

Mitenkäs se jälleenmyyntiarvo? Voi joutua hetken odottaman, että löytyy ostaja, jonka makuun specsit täsmää...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
JaaGeRMaisTeR
21.09.2015 11:18:06
Laulava Kylätohtori: Mitenkäs se jälleenmyyntiarvo? Voi joutua hetken odottaman, että löytyy ostaja, jonka makuun specsit täsmää...

Kyllähän tuollainen skalpeerattu selkärätti menee jollekkin jenkkisijoittajalle hyvään hintaan seinävaatteeksi :D
Laulava Kylätohtori
21.09.2015 11:24:13 (muokattu 21.09.2015 11:24:28)
JaaGeRMaisTeR: Kyllähän tuollainen skalpeerattu selkärätti menee jollekkin jenkkisijoittajalle hyvään hintaan seinävaatteeksi :D

Indeed, ainakin heti sen jälkeen, kun Gabe on tehnyt sen ensimmäisen maailmanluokan hittinsä... :)
JaaGeRMaisTeR
21.09.2015 11:40:07
Laulava Kylätohtori: Indeed, ainakin heti sen jälkeen, kun Gabe on tehnyt sen ensimmäisen maailmanluokan hittinsä... :)

Jep. Toisaalta mietin näitä nykyajan hittejä, että mitenhän suuriyleisö ottaa stringeissä keikkuvan Gaben vastaan.
Laulava Kylätohtori
21.09.2015 11:44:57
JaaGeRMaisTeR: Jep. Toisaalta mietin näitä nykyajan hittejä, että mitenhän suuriyleisö ottaa stringeissä keikkuvan Gaben vastaan.

No siinä ei ole enää musiikilla sitten mitään väliä...
horseface
23.09.2015 08:47:20
R9 maksoi sen verran, että piti laittaa Deluxe torille. Vaimo otti asian kyllä hyvin. Tosin pohjustin sillä, että "juu juu, laitan toki niin paljon vanhaa myyntiin, jotta sillähän se jo kuoletetaankin." Silti sylettää, kun tekisi mieli lyödä Deluxeen Bigsby ja P-90:set ja pitää molemmat.

Itse olen soittanut enimmäkseen telellä viime vuodet oikeastaan kaiken tyylisen musan mutta Les Paul on mulle sellainen asia, että se on vaan pakko olla ja mitä käheempi, sen parempi.
Oli miten oli, näin on!
kekkuliheikki
23.09.2015 16:36:04
hallu: Vaimo ei oikeastaan ota hirveästi kantaa mun soittokamoihin, paitsi se ei haluaisi että myyn mitään pois. Tänään se sano, että "käy ostamassa itsellesi jotain kivaa, vaikka Gibson tai jotain..." :-). No en käynyt, ei pysty eikä kykene. Tietenkin köyhälle raha on rajallista,mutta sydämeeni ei mahdu liikaa kitaroita..... ne jotenkin laimenee jos niitä on liikaa. Rakastaa voi vain yhtä, vaikka kaikkien kanssa haluaisi sänkyyn :-D

Myy mulle sun vaimo.
En allekirjoita.
Jucciz
24.09.2015 01:11:54
horseface: R9 maksoi sen verran, että piti laittaa Deluxe torille. Vaimo otti asian kyllä hyvin. Tosin pohjustin sillä, että "juu juu, laitan toki niin paljon vanhaa myyntiin, jotta sillähän se jo kuoletetaankin." Silti sylettää, kun tekisi mieli lyödä Deluxeen Bigsby ja P-90:set ja pitää molemmat.

Itse olen soittanut enimmäkseen telellä viime vuodet oikeastaan kaiken tyylisen musan mutta Les Paul on mulle sellainen asia, että se on vaan pakko olla ja mitä käheempi, sen parempi.

Tervetuloa Tampereen R9-kerhoon! Miitinki joskus! :)
Gabe
24.09.2015 09:52:32
kekkuliheikki: Myy mulle sun vaimo.

Kuinka moni täällä muuten joutuu kamojaan piilottelemaan vaimon pelossa? :)

Jos se ei muuten elämää rasita niin en kyllä jaksa ymmärtää miksi toisen harrastukset jaksaa noin kuumottaa. Onneksi ei ole tuota murhetta.
machinehead72
24.09.2015 10:13:06
Muistan kun hommasin ensimmäisen "kakkoskitaran" joskus 14-vuotiaana ja porukat kyseli että mitä ihmettä sää teet KAHELLA kitaralla?! No nyt noita on jo lähemmäs kymmenen, eikä ole kuin pari mitä ei ole tullut vähään aikaan soiteltua..

Itse oon aina aatellu että 2 vahvistinta riittää loistavasti, pienempi kämpillä ja isompi reeniksellä. Siellä tosin on nyt kaksi styrkkaria stereotouhuja varten ja jos sattuu joku kaveri tulemaan reeneihin niin voi sekin soitella:D
Jos tarvitsee toisenlaisia soundeja, niin tarvittavat löytyy efektilaudasta ja vahvistimesta.
https://soundcloud.com/machinehead72 --> Pohojanmaan räkäsintä röck n rollia!
Metalkallo
24.09.2015 15:41:32
hallu: sydämeeni ei mahdu liikaa kitaroita..... ne jotenkin laimenee jos niitä on liikaa. Rakastaa voi vain yhtä, vaikka kaikkien kanssa haluaisi sänkyyn :-D.

Tää on niin totta kuin voi totta olla.
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
horseface
24.09.2015 17:25:01
Jucciz: Tervetuloa Tampereen R9-kerhoon! Miitinki joskus! :)

Juu, kiitos. Pannaan korvan taakse.
Oli miten oli, näin on!
mpekkanen
24.09.2015 18:12:50
Itseä hieman harmittaa, että bänditouhujen loppumisen myötä on ns.paremmat kitarat jääneet nurkkiin ja laukkuihin lojumaan. Itse pärjäilen kotona hieman halvemmillakin.
Tämä siksi, ettei ne mene kaupaksi järkevillä hinnoilla. Minulla ei ole kuitenkaan mitään pakonomaista tarvetta myydä jotain selkeästi alihintaan. Eli jos olen yli 10 vuotta sitten maksanut jostain vaikka 1200 euroa, niin onhan siinä toki soittimien arvo noussut jo muutenkin. Enkä tarkoita, että 1200 euroa pitäisikään saada. On vain niin, että kitarat pitäisi myydä alle puoleen hintaan siitä mitä itse on maksanut. Ja tosiaan rahan arvo ja kitaroidenkin hinnat ovat nykyään toisia kuin ennen. Aika harvoin mikään halventuu jos uusien hintoja seurailee. Sitten kun vaihdossa ottaa kitaroita, niin sittenhän niitä vasta alkaa olemaankin. Usein vielä sellaisia, ettei niille ole mitään käyttöä muutenkaan. Ei vaikka olisi bänditouhujakin.

Nyt on kuitenkin kitaroita ja muitakin kielisoittimia yhteensä yli 30. Kyllä tuo on sellainen määrä, että pakko on jotain hävittää jos meinaa jatkossa uutta hommata. Ei nämä edes ole kaikki samassa osoitteessa ja siksipä ei viitsisi toisten nurkkiin hommata mitään lisää.
Jatkossa on kuitenkin enemmän sellaisia kauppoja, että itse annan kaksi vaihdossa yhteen.
Jos sellaiset ei käy, niin sitten jää "uudet" hommaamatta. Sähkökitaroita ja monia muitakin on jo kyllä ihan tarpeeksi. Ei ole siis kovinkaan monenlaiselle soittimelle enää tarvetta. Joku 12-kielinen sähkökitara voisi mennä ja tres kitara. Noita kumpaakaan, en kyllä hommaa ennenkuin vanhoista on päästy hieman eroon. Jos sittenkään, ei ole aivan akuutteja vaikka kiinnostavatkin. Turhan paljon on edelleen liian samanlaisia soittimia ja niistä arvokkaamat joutaisivat kyllä monestikkin vaihtoon tai muuten vain soittoon jollekkin. Minusta kun hyvät soittimet saisivat olla käytössä.
Jonkun soittimen tai useamman voisi vaihtaa johonkin pieneen kotona toimivaan comboon. Voisi olla mallintavakin ja kaiku sekä kuulokkeliitäntä olisivat myös plussaa. Nyt on vain pieni Harley Benton trankkucombo ja onhan tuo aika huvittavaa kun noita soittimia on muutoin melkoisesti :)
Metalkallo
24.09.2015 19:01:38
mpekkanen: Nyt on kuitenkin kitaroita ja muitakin kielisoittimia yhteensä yli 30. Kyllä tuo on sellainen määrä, että pakko on jotain hävittää jos meinaa jatkossa uutta hommata. Ei nämä edes ole kaikki samassa osoitteessa ja siksipä ei viitsisi toisten nurkkiin hommata mitään lisää.

Nyt on kyllä mennyt hieman överiksi jo jos täytyy toisten nurkkiin viedä kitaroita. :D
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)