Aihe: Mallintavan signaaliketju? | 1 |
---|
|
Kun täällä on ketjuja mm. AxeFx ja Kemper -laitteista, niin tehdään hieman yleismaailmallisempi asiaa käsittelevä ketju. Omassa Overloud TH2:ssa on seuraavanlainen; noisegate> kompura> OD> noisegate> vahvistinmallinnus> EQ> kaappimallinnus> reverb. Ennen vahvistinta ketju jaetaan stereoksi ja kumpikin puoli on periaatteessa tuplana. Kaappimallinnus on IR-periaatteella toimiva tässä softassa. Toinen puoli on säädetty ns. out of phase jotta saadaan enemmän ''wall of sound'' tyyppinen efekti, panorointi 100% oikea ja vasen. Pääpiirteittäin tuollaista meininkiä kun puhutaan hi-gainista. Miten itse toteutatte nämä? Miten soundista saa mahdollisimman oikeata vahvistinta muistuttavan? Miten äänityksessä käytettävä patchi eroaa muussa soittamisessa käytettävästä? Särön määrä, mikä on tarpeeksi ja mikä liikaa? Miten välttää liian ''muovista'' saundia? | |
Vaiheenkääntö on vähän vaarallinen temppu mutta voihan sen tehdä jos ihan välttämättä haluaa niin kauan kun stereona soittelee. Omissa livesoundeissa tuntuu olevan äärettömän vähän säröä kun niillä kotona soittaa, mutta kovalla volumella ne rämisee sitten just sopivasti. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash | |
askomiko: Vaiheenkääntö on vähän vaarallinen temppu mutta voihan sen tehdä jos ihan välttämättä haluaa niin kauan kun stereona soittelee. Omissa livesoundeissa tuntuu olevan äärettömän vähän säröä kun niillä kotona soittaa, mutta kovalla volumella ne rämisee sitten just sopivasti. Ei periaatteessa vaiheenkääntö, vaan että toisessa signaalitiessä on pieni määrä viivettä. Eli ns. Petrucci temppu, mikä saa homman kuulostamaan isommalta. | |
Kyllähän se viive nimenomaan vaihetta sotkee. Viiveen määrä vaikuttaa siihen taajuusnippuun, joka milloinkin sotkeutuu. Mut voihan sitä käyttää, jos hyvältä kuulostaa. Toivottavasti miksaaja panoroi livenä laitoihin, muuten kuulostaa skeidalta. | |
Antti1: Kyllähän se viive nimenomaan vaihetta sotkee. Viiveen määrä vaikuttaa siihen taajuusnippuun, joka milloinkin sotkeutuu. Mut voihan sitä käyttää, jos hyvältä kuulostaa. Toivottavasti miksaaja panoroi livenä laitoihin, muuten kuulostaa skeidalta. Juu... ja näin voi sotkea vielä neljää eri kaappimallinnusta keskenään mikä kuulostaa parhaalta. Kaappimallinnus tuntuisi olevan yleensä hyvin tärkeänä osana kokonaisuutta. | min 21.09.2015 17:37:56 | |
|
Allekirjotan ton Askomikon särön vähäsyyden live käytössä. Mitä enemmän säröö isolla volalla, sitä ohkasempi ja sirkkelimpi soundi tuntuu olevan. | |
askomiko: Omissa livesoundeissa tuntuu olevan äärettömän vähän säröä kun niillä kotona soittaa, mutta kovalla volumella ne rämisee sitten just sopivasti. Itse huomannut saman. Ei vaan toimi se treeniksen herkullinen reunamurosoundi (lähes puhdas) yhtä hyvin kotona hiljaisemmalla volalla. Myös kitaran vola toimii mielestäni paremmin, kun ääntä on enemmän. Tästä varmaan johtuu, etten ole koskaan saanut purkkeja toimimaan treeneissä, vaikka kotona niistä jotain ok soundia ulos saisikin... min: Allekirjotan ton Askomikon särön vähäsyyden live käytössä. Mitä enemmän säröö isolla volalla, sitä ohkasempi ja sirkkelimpi soundi tuntuu olevan. Ei liene tavatonta, että sitä yritetään korjata lisäämällä säröä entisestään... e. tämähän oli tosiaan mallintava-ketju, omat horinat koskee siis putkaria, mutta kai se on sama molemmilla... Believe what you want, it doesn't mean you're right... | « edellinen sivu | seuraava sivu » | 1 |
---|
|
|