Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ehdotuksia vahvistukseen, southern/blues rock
1 2
JuSu
19.09.2015 19:09:17 (muokattu 19.09.2015 19:09:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Nykyinen Laney VH100R on vähän turhan tuhti värkki nykymeininkiin, monellakin tapaa..
 
Mitähän sitä. Mennään aikalailla mulle oudoille korpimaille tässä.
 
Hakusessa siis otsikonmukaiseen menoon vahvistusta, ekana tulee mieleen Kenny Wayne Shepherd, ja tossa justiinsa kuulin tällaista heppua kun Popa Chubby, jolla oli muikea tone biisissä Palace of the king. Fenderiä noilla taitaa vahvistuksessa olla.
 
Budjetti siinä 600-700€. Mieluiten nuppiosastoa, koska hyvä 2x12" kaappi löytyy jo, mutta miksei combokin. Mun oma paras arvaus olisi käytetty Hot Rod Deluxe ja siihen eteen pari särötintä maun mukaan, mutta parempia ja valistuneempia neuvoja otetaan vastaan.
 
Eikä siis tarvitse olla Fender, jos jollain kustannustehokkaammalla kamppeella mennään samalle osastolle soundillisesti. Kitarana on lähes poikkeuksetta strato tallahumbuckerilla varustettuna.
 
Ajatuksia?
 
JuSu
 
Tyhjännaurajasta tulee räkänokka.
LaMotta
19.09.2015 19:12:13 (muokattu 19.09.2015 19:37:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko fender 65 deluxe reverb tuttu?
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
JuSu
19.09.2015 19:19:24 (muokattu 19.09.2015 19:21:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Onko fender deluxe reverb tuttu?
 
Fenderit on mulle aikalailla tuntematonta aluetta.
 
JuSu
 
E: Pikainen googletus tuotti hinnaksi n. 1600 euroa Thomannilla. Budjetti paukahti reippaasti.
 
Tyhjännaurajasta tulee räkänokka.
LaMotta
19.09.2015 19:27:44 (muokattu 19.09.2015 19:29:51)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tä? Viimeksi kun minulla oli tuollainen se kustansi käytettynä 700€. Uusien hinnat oli kai jotain 1150€?
 
Anyway. Kannattaa tutustua. On niitä käytettynä silloin tällöin tarjolla. Eilenkin yksi mnetin torilla
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
JuSu
19.09.2015 19:48:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Tä? Viimeksi kun minulla oli tuollainen se kustansi käytettynä 700€. Uusien hinnat oli kai jotain 1150€?
 
Anyway. Kannattaa tutustua. On niitä käytettynä silloin tällöin tarjolla. Eilenkin yksi mnetin torilla

 
Tainnu vähä suhdanteet tehdä hallaa... Käytetyt torilla tonnista ylöspäin.
 
JuSu
 
Tyhjännaurajasta tulee räkänokka.
Åboensis
19.09.2015 19:49:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu:Eikä siis tarvitse olla Fender, jos jollain kustannustehokkaammalla kamppeella mennään samalle osastolle soundillisesti. Kitarana on lähes poikkeuksetta strato tallahumbuckerilla varustettuna.
 
Ajatuksia?

 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1045628
 
Tuosta. Ei niin erilainen kuin ison Äffän Bassman, mutta selvästi halvempi. Pahuksen hyvä vahvain, mulla on toisena styrkkarina just samanmoinen jota käytän pääasiassa puhtaalla kanavalla parin säröttimen kanssa. Vastaa haettuja mieli-, kuulo- ja esikuvia varsin mallikkaasti IMO. Painaa toki pahuksesti mutta niinhän se soundi aina ;D. Kannattaa ainakin tsekata, jos mahdollista.
 
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
LaMotta
19.09.2015 20:03:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peavey classic 30?
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
JuSu
19.09.2015 20:04:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Åboensis: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1045628
 
Tuosta. Ei niin erilainen kuin ison Äffän Bassman, mutta selvästi halvempi. Pahuksen hyvä vahvain, mulla on toisena styrkkarina just samanmoinen jota käytän pääasiassa puhtaalla kanavalla parin säröttimen kanssa. Vastaa haettuja mieli-, kuulo- ja esikuvia varsin mallikkaasti IMO. Painaa toki pahuksesti mutta niinhän se soundi aina ;D. Kannattaa ainakin tsekata, jos mahdollista.

 
Hmmm. Mulla oli vähän aikaa 2x12" -versio... Se kyllä hyötyi kovasti kaiuttimien vaihdosta. Jotenkin en sen kanssa kuitenkaan päässyt sinuiksi. 4x10" lienee sitten kuitenkin veilä oma juttunsa. Laitetaan listaan, kiitos!
 
JuSu
 
Tyhjännaurajasta tulee räkänokka.
Confidentum
19.09.2015 20:20:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marsun JT45sen kun metsästät käytettynä briteistä, reissuekin on ihan kelpo., niin siinäpä se. Saattaisi kotomaastakinä käytettyjä (vaikka kloonejakin) löytyä. Taikka ootapas...Rikstonella teetätät semmosen Crema Wheat vivahteisen vempeleen 6v6sila. Semmosen teki Risto mulle taannoin ja erityisen hyvin soveltui juurikin parin purkin kanssa kuvailemaasi tarkoitukseen
 
Kevyellä kattauksella kohti kesää, onko aina pakko olla niin tosissaan
Gabe
19.09.2015 21:17:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Confidentum: Marsun JT45sen
 
Upea kone, mutta kyllä tuollaistakin tavattoman kovaa pitä ajaa että siitä se paras soundi irtoaa. Melkein itse katsoisin jonkun pienemmän Fender-tyylisen combon, menisi budjettiinkin.
LaMotta
19.09.2015 21:31:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

65 deluxe reverb alkaa mennä särölle jo volume neljässä.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
20.09.2015 00:10:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: 65 deluxe reverb alkaa mennä särölle jo volume neljässä.
 
Eikä sitä ääntäkään ole vielä siinä kohtaa mitään mahdottomia. Ei se tietty kerrostalossa onnistu, mutta bändin kanssa keikoilla hyvinkin...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
antnis
20.09.2015 00:22:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

'68 Deluxe Reverbin saa 1.3 kilolla, mielummin se kuin '65.
 
Åboensis
20.09.2015 09:51:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Hmmm. Mulla oli vähän aikaa 2x12" -versio... Se kyllä hyötyi kovasti kaiuttimien vaihdosta. Jotenkin en sen kanssa kuitenkaan päässyt sinuiksi. 4x10" lienee sitten kuitenkin veilä oma juttunsa. Laitetaan listaan, kiitos!
 
JuSu

 
Juu, noista Peaveyn omista Blue Marveleista tunnutaan maailman foorumeilla olevan kovasti kahta mieltä. "Toiset tykkää ja toiset ei", vai miten se takavuosien mainosrallatus meni ;D. Omiin korviin Deltabluesin (eli mun toisen Piivin) 15" sininen ihme kuulostaa vallan mainiolta, mutta se olenkin vain minä.
 
Classicin komooteista en edes tiedä, mitkä siinä on, kun niissä ei lue mitään tyyppimerkintöjä - ostin vermeen käytettynä, joten saattavat olla alkuperäiset tahi olla olematta. Hyvältä kuulostavat kuitenkin nekin, olivat mitkä hyvänsä. Kaiken kaikkiaan olen ollut pahuksen tyytyväinen molempiin Piikkareihini; hinta/ laatu -suhde on äärimmäisen korkea, soundi on muikea ja ulkonäkö miellyttää silmää. Muy bien!
 
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
antnis
20.09.2015 12:08:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tonnilla muuten sais Stalker nupinkin uutena.
 
Juzpe
20.09.2015 12:44:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Tonnilla muuten sais Stalker nupinkin uutena.
 
Testisession perusteella se on kyllä asiallinen noihin hommiin. Irtoo tosin paljon muutakin asiaa siitä. Oman 2x12 komootin läpi kuulosti kyl ihan rokkenrollilta.
 
Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira
JuSu
20.09.2015 12:54:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hehheh, riistäytynyt budjetti hieman, keskustelua käydään tonnista ylöspäin... :)

Mutta itsepä kitsaana päädyin tilamaan halvan Kiinassa tehdyn putkinupin, joka testiklippien perusteella kuulosti ihan hyvältä. Eipä tarvinnut realisoida muuta tavaraa tämän tieltä.

Buy cheap, buy twice. Saas nähdä.

Toki keskustelu on ketjussa asiallista, sitä sopii jatkaa.

JuSu
 
Tyhjännaurajasta tulee räkänokka.
Gabe
20.09.2015 13:57:34 (muokattu 20.09.2015 13:58:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Testisession perusteella se on kyllä asiallinen noihin hommiin. Irtoo tosin paljon muutakin asiaa siitä. Oman 2x12 komootin läpi kuulosti kyl ihan rokkenrollilta.
 
Koneen omistamisen perusteella oma kokemus aiheesta on vähän eri. :)
 
JuSu: Mutta itsepä kitsaana päädyin tilamaan halvan Kiinassa tehdyn putkinupin, joka testiklippien perusteella kuulosti ihan hyvältä. Eipä tarvinnut realisoida muuta tavaraa tämän tieltä.
 
Mihin päädyit? Jos se ei nappaa niin Fenderin Pro Junior on tosi pätevä kone eikä hinta käytettynä ainakaan päätä huimaa.
teleman
20.09.2015 14:05:16 (muokattu 20.09.2015 14:05:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Testisession perusteella se on kyllä asiallinen noihin hommiin. Irtoo tosin paljon muutakin asiaa siitä. Oman 2x12 komootin läpi kuulosti kyl ihan rokkenrollilta.
 
Omistajan kokemuksella olen täysin samaa mieltä. Ollut monessa mukana kotona, bänditreeneissä ja keikoilla. Hyvää palautetta on tullut myös oikeilta ammattiveijoilta, jotka ovat Stalkerilla vedelleet.
 
Komppikitaristi
JuSu
20.09.2015 14:09:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Mihin päädyit? Jos se ei nappaa niin Fenderin Pro Junior on tosi pätevä kone eikä hinta käytettynä ainakaan päätä huimaa.
 
Ibanez TSA15H. Saitenmarkt myy noita 259,- .
 
Tuossa oli aika hyvää soundiklippiä, munsta: www.youtube.com/watch?v=fswTLYKcOPU
 
JuSu
 
Tyhjännaurajasta tulee räkänokka.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «