![]() 10.09.2015 10:17:21 | |
---|---|
Mikäs muuten on Stratoon paras puolitettava tallahumppari? Sinkun kokoinen tietty. | |
![]() 10.09.2015 10:20:29 | |
antnis: Mikäs muuten on Stratoon paras puolitettava tallahumppari? Sinkun kokoinen tietty. Enpä tiedä, mutta Jb Jr:a kokeilin joskus puolituksella. Soundi oli meikäläisen makuun ihan liian hiljainen ja ohut, joten se koe ei montaa minuuttia kestänyt. Mielestäni sillä soundilla ei ollut mitään tekemistä oikean sinkkutallamikin soundin kanssa. Toki sillekin varmasti käyttöä löytyy, itselle vaan ei kolahtanut... Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 10.09.2015 10:59:28 (muokattu 10.09.2015 11:01:02) | |
Laulava Kylätohtori: Tuo on kyllä hieno. Jossain kuvissa '65 oli paljon peittävämmällä lakkauksella. Liekö niitäkin sitten vähän erilaisia? Linkistä päätellen ei kuitenkaan ole teikäläisen avri? Juu, ei valitettavasti ole omasta kokoelmasta. Toi oli vain ensimmäinen bursti, joka guuglen kuvahaulla tärppäsi. Ja näyttäähän tuokin kuva tiiliseinän perusteella siltä, että kontrastifilteriä on ruuvattu enemmän kuin riittävästi. | |
![]() 10.09.2015 11:06:47 | |
antnis: Mikäs muuten on Stratoon paras puolitettava tallahumppari? Sinkun kokoinen tietty. Kovin hyvää puolitettavaa mikkiä en ole vielä kuullut. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 10.09.2015 11:13:30 (muokattu 10.09.2015 11:14:01) | |
antnis: Mikäs muuten on Stratoon paras puolitettava tallahumppari? Sinkun kokoinen tietty. Humpparin sijaan voisi miettiä myös väliulosotolla varustettua singlecoilia jos humpparisoundin sijaa kelpaa yhdestä mikistä lähtevä vintage / yllikäämitty single coil soundivaihtoehdot. Ei tule edes pahan hintaiseksi vaikka teettäisit käsittyönä kustomina omilla spekseillä jollain suomalaisella mikinkäämijällä. Itse sain alle satasella jyväskyläläisen Vuoren Sakun (www.vuorensaku.fi) käämimän twin coil tallamikin esquireeni, joka odottelee vielä asennusta lopulliseen sijoituspaikkaansa. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. | |
![]() 10.09.2015 11:47:10 | |
PIM: Humpparin sijaan voisi miettiä myös väliulosotolla varustettua singlecoilia jos humpparisoundin sijaa kelpaa yhdestä mikistä lähtevä vintage / yllikäämitty single coil soundivaihtoehdot. Ei tule edes pahan hintaiseksi vaikka teettäisit käsittyönä kustomina omilla spekseillä jollain suomalaisella mikinkäämijällä. Itse sain alle satasella jyväskyläläisen Vuoren Sakun (www.vuorensaku.fi) käämimän twin coil tallamikin esquireeni, joka odottelee vielä asennusta lopulliseen sijoituspaikkaansa. Joo ideana erittäin mielenkiintoinen, kiitoksia vinkistä. Tuollahan sais periaatteeessa näkkärin ja suht tuhdinkin tallasoundin (singlecoilin rajoissa kuitenkin). | |
![]() 10.09.2015 19:27:51 | |
antnis: Joo ideana erittäin mielenkiintoinen, kiitoksia vinkistä. Tuollahan sais periaatteeessa näkkärin ja suht tuhdinkin tallasoundin (singlecoilin rajoissa kuitenkin). Täältä saat mikkejä käsityönä http://www.rautiaguitars.net/ myös omien speksien ja toiveiden mukaan. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 17.09.2015 11:22:24 | |
Onko kenelläkään kokemusta Sheptonen stratomikeistä? Humbuckereita kovasti kehutaan, mutta straton mikeistä ei löydy mitään... Tai Lundgrenin 50's setistä? Kohmeja kuitenkin 6, joten ei ilmeisesti ihan perinteistä 50's osastoa kuitenkaan? Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 17.09.2015 21:49:09 | |
Laulava Kylätohtori: Onko kenelläkään kokemusta Sheptonen stratomikeistä? Humbuckereita kovasti kehutaan, mutta straton mikeistä ei löydy mitään... Tai Lundgrenin 50's setistä? Kohmeja kuitenkin 6, joten ei ilmeisesti ihan perinteistä 50's osastoa kuitenkaan? Tossa setti sulle: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1045249 Old Fenders never die | |
![]() 17.09.2015 21:53:01 | |
Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 17.09.2015 21:53:38 | |
Laulava Kylätohtori: Ostin sen jo. :) Jahans, onko tulossa jo uutta tilalle? Old Fenders never die | |
![]() 17.09.2015 21:55:47 | |
Kuha: Jahans, onko tulossa jo uutta tilalle? Juu, siis juurikin tuon kyseisen setin ostin Lindyn Blues Specialien tilalle just äsken. Sanovat, että pitäisi olla hyvä. Jos ei tuolla lähde perinteisempi osasto, niin voiko siitä enää mikkejä syyttää? Kohta se nähdään, kun saapuvat perille. :) Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 19.09.2015 15:19:15 | |
Kiinnostaako ketään Fenderin '56 avri. Hyvässä kunnossa, ei ole paljon soiteltu ja takuutakin vielä jäljellä. Kuva omissa kuvissa. Kyllä tämä saa nyt mennä, kun enempi kuumottelisi ruusupuuotelautainen peli. Vaihdossa kelpaa siis '59 tai '65 ruusupuulla. Ja tämä on oikeasti hyvä yksilö. :) Jos ei ketään kiinnosta, niin täytyypi väsäillää tori-ilmo.... Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 19.09.2015 15:24:39 | |
Laulava Kylätohtori: Kiinnostaako ketään Fenderin '56 avri. Hyvässä kunnossa, ei ole paljon soiteltu ja takuutakin vielä jäljellä. Kuva omissa kuvissa. Kyllä tämä saa nyt mennä, kun enempi kuumottelisi ruusupuuotelautainen peli. Vaihdossa kelpaa siis '59 tai '65 ruusupuulla. Ja tämä on oikeasti hyvä yksilö. :) Jos ei ketään kiinnosta, niin täytyypi väsäillää tori-ilmo.... Tuo on kyllä erittäin hyvä yksilö, AVRI ei tuosta ainakaan paljon enää paremmaksi muutu. | |
![]() 19.09.2015 16:16:55 | |
Gabe: Tuo on kyllä erittäin hyvä yksilö, AVRI ei tuosta ainakaan paljon enää paremmaksi muutu. Siellä se nyt on torilla... Mietin jopa sellaista, että jätän vain yhden straton. Pistin joskus torilta ostamani ja aikaisemmin japsifenkussa olleen custom teräsblokin nyt Tokaihin ja on se vaan kova peli. Uusin visioni on, että vaihdankin siihen sellaiset mikit, että sillä hoituu kaikki stratojutut ja myyn myös japsifenkun. Nauhatkin voisi vaihtaa ja ottaa uudestaan sen värivaihdon harkintaan. Fuzzejahan voi sitten kurittaa vaikka telen kanssa. No, katsotaan. Mieli muuttuu joka päivä, joten ei sitä koskaan tiedä, mitä huominen tuo tullessaan... Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 19.09.2015 17:09:44 (muokattu 19.09.2015 17:16:09) | |
Laulava Kylätohtori: Siellä se nyt on torilla... Mietin jopa sellaista, että jätän vain yhden straton. Pistin joskus torilta ostamani ja aikaisemmin japsifenkussa olleen custom teräsblokin nyt Tokaihin ja on se vaan kova peli. Uusin visioni on, että vaihdankin siihen sellaiset mikit, että sillä hoituu kaikki stratojutut ja myyn myös japsifenkun. Nauhatkin voisi vaihtaa ja ottaa uudestaan sen värivaihdon harkintaan. Fuzzejahan voi sitten kurittaa vaikka telen kanssa. No, katsotaan. Mieli muuttuu joka päivä, joten ei sitä koskaan tiedä, mitä huominen tuo tullessaan... Tietysti jokainen voi ja saa tehdä miten haluaa. Kun olet kuitenkin aika reilusti hehkuttanut tuota Tokaita, niin kannattaakohan moinen remontti. Mikkien ja nauhojen vaihto sekä kitaran bodyn uudelleen maalaminen ja lakkaaminen. Eihän tämä tosiaan minulle kuulu, mutta tuosta tulee kyllä melkoisesti kustannuksia!!! Ei taida ihan muutamalla satasella tehdä kukaan noin suurta remonttia. Tai voihan sen katsoa ja laskeskella itsekkin. Mikit n.120-300(?), nauhojen vaihto vähintään parisataa ja bodyn hionta ja maalaus= ainakin saman verran kuin nauhojen vaihto. Sinulle tulisi halvemmaksi myydä niin japsi Fender kuin tuo torilla olevakin ja sen jälkeen viedä tuo Tokai jollekkin hyvälle soitinrakentajalle ja pyydät tekemään sen mitoilla omaan custom stratoon kaulan. Soittelet Tokailla niin kauan, että kitara valmistuu ja myyt sitten tuon Tokain pois. Jos laskee, että Japsi Fenkusta ja USA Fenkusta saat todennäköisesti noin 2000 euroa ja siihen sitten tuon remontin hinta+ sitten myöhemmin saamasi raha tuosta Tokai kitarasta-->Niin kyllä sillä pitäisi jo aika hyvältä sepältä saada sellainen kitara joka on varmasti sellainen, ettei tarvitse enää stratojen kanssa miettiä. Tämä olisi mielestäni järkevin ja mahdollisesti jatkoakin ajateltuna edullisin ratkaisu, jos et sitten halua useampaa stratoa. Tosin tämä on vain edelleenkin vain ja ainoastaan minun mielipide. E: Pari virhettä :) | |
![]() 19.09.2015 18:22:56 | |
mpekkanen: ... Joo, periaatteessa erittäin hyvä suunnitelma. Siinä on kuitenkin pari muttaa. Ensimmäinen ja ratkaiseva on se, että tuo Tokai, jota olen tainnut hehkutta jo kyllästymiseen asti :) on ollut minulla vuodesta 2001 ja ensimmäinen kunnollinen sähkökitara, jonka olen ostanut. Sillä on kuitenkin vedetty kaikkia keikat ja melkein kaikki treenitkin ja muutenkin sillä alkaa yhteisen taipaleen myötä olemaan sen verran tunnearvoa, etten halua siitä luopua. Eihän se tosiaan mikään Ruokangas tai CS Fender ole, mutta kuitenkin sen verran hyvä kitara, etten oikein tiedä, toisiko esim. custom varsinaisesti mitään lisäarvo. Enemmän se arvo olisi ulkomusiikillisissa asioissa, kuten uuden ostossa, specsailun fiilistelyssä, uuden kitaran saamisessa jne.. Varsinkin, kun tavoite on taas jatkaa kesätauon jälkeen kitaratunteja ja keskittyä soittoon. Myös äänityssysteemit ja -softat ovat työn alla, jos sitä saisi tehtyä jotain omia biisejä. Neljä vuotta tauotonta kamarunkkausta alkaa jo vähitellen tympäsemään ja mieli halajaa taas kehittää vaihteeksi soittopuolta. Hauskintahan on, että edelleen, kaikkien kitaroiden jälkeen, tuo Tokai on se, johon tulee mieluiten tartuttua. En tiedä, ehkä vain yksi Tokai muiden joukossa, mutta joku siinä puhuttelee meikäläistä. Ehkä olen vain tottunut... Nuo mikit nyt ovat vähän sellainen asia, että niitä tulee osteltua joka tapauksessa koko ajan johonkin kitaraan, ettei sinänsä lisäkustannuksia tuo, kustannuksia kylläkin. Ja toriltahan noita tulee hankittua, niin aika +/- nolla-meiningillä tuota tulee harrastettua. Lakkaus on tosiaan eri asia, se on nyt vielä mietinnässä ja riippuu vähän siitäkin, että löytyykö sopivia mikkejä. Fralinin Vintage Hotit ovat tulossa, odotukset ovat kovat niiden suhteen. Nauhat siinä alkaa olla vaihtokunnossa, joten se on joka tapauksessa edessä. Yllättävän kestävät nauhat muuten, ne on kerran hiottu ja soittotunteja on kuitenkin huikeat määrät takana... Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 19.09.2015 19:12:16 | |
Laulava Kylätohtori: Joo, periaatteessa erittäin hyvä suunnitelma. Siinä on kuitenkin pari muttaa. Ensimmäinen ja ratkaiseva on se, että tuo Tokai, jota olen tainnut hehkutta jo kyllästymiseen asti :) on ollut minulla vuodesta 2001 ja ensimmäinen kunnollinen sähkökitara, jonka olen ostanut. Sillä on kuitenkin vedetty kaikkia keikat ja melkein kaikki treenitkin ja muutenkin sillä alkaa yhteisen taipaleen myötä olemaan sen verran tunnearvoa, etten halua siitä luopua... Onhan tuossa tietysti sellainen mahdollisuus, että vaihdat mikit tuohon Tokai stratoon ja pidät sen muuten samanlaisena. Myyt Japanin ja USA Fenderin ja teetät kuitenkin niillä rahoilla+ Tokain nauharemontin ja sen uudelleen maalamisella jonkun custom kitaran(voihan siinä käyttää tuota Tokain kaulaa mittana jos haluaa). Ei sillä varmaan Ruokankaan kitaroita ihan kaikkia malleja vielä uutena osta, mutta kyllä sillä saa monenlaista todella hyvää soitinta jos soittimeen panostaa enemmän niihin puoliin jotka vaikuttaa siihen soundiin ja soitettavuuteen. Ei tee soitinta mistään tajuttoman kalliista loimupuista jne.. Rakentajia ja vielä laadukkaita on Suomessa aika paljon ja sieltä löytyy stratojen, telejen lisäksi montaa muutakin. Voisihan yksi olla vaikka ES-335 tyylinen kitara sellaisella kaulaprofiililla kuin itse haluat, esim. Onhan noita. Itselle on ainakin kertynyt aivan liikaa soittimia ja tuntuu vaan enemmän tulevan, vaikka mitä tekisi :) Muutamia kuitenkin vaihtaisin mielellään vaikka yhdeksi jos se minusta olisi kiinni, mutta ei se tietysti aina niin mene. Itse olen joskus vaihtanut omasta mielestäni hyvään soittimeen mikit, tallan, virityskoneet ja maalautin&lakkautin sen uudestaan. Lopputulos oli sellainen, että kitarasta hävisi se jokin, vaikka kaikki vaihdetut osat olivat taatusti alkuperäisiä laadukkaampia. Rahaa meni ja ainakin itse opin, etten tee enää koskaan toisen kerran samaa virhettä. Silloin olin tosin(90-luvun alussa) tosi nuori ja tuli luettua liikaa Guitar Player lehtiä. En ole kuitenkaan mikään sinua neuvomaan, mutta itsellä kyllä hävisi siitä kitarasta sen uuden maalin ja lakkauksen takia aika paljon siitä tuntumasta joka siinä oli. Soittimesta ei tullut missään nimessä huonompi, mutta sen joku ominainen piirre tai juttu/mojo hävisi. En tiedä olisiko tästä mitään hyöyä, jos ajattelet Tokain uudelleen maalamista ja lakkausta. Siinä saattaa kadota myös niitä "muistojakin", tavallaan. Toivottavasti saat kuitenkin itsellesi ylimääräiset soittimet myytyä, teetpä jatkossa sitten soittimien suhteen millaisia suunnitelmia tahansa. | |
![]() 19.09.2015 21:15:53 | |
Laulava Kylätohtori: Siellä se nyt on torilla... Mietin jopa sellaista, että jätän vain yhden straton. Pistin joskus torilta ostamani ja aikaisemmin japsifenkussa olleen custom teräsblokin nyt Tokaihin ja on se vaan kova peli. Uusin visioni on, että vaihdankin siihen sellaiset mikit, että sillä hoituu kaikki stratojutut ja myyn myös japsifenkun. Nauhatkin voisi vaihtaa ja ottaa uudestaan sen värivaihdon harkintaan. Fuzzejahan voi sitten kurittaa vaikka telen kanssa. No, katsotaan. Mieli muuttuu joka päivä, joten ei sitä koskaan tiedä, mitä huominen tuo tullessaan... Olen yleensä aina käsityön kannalla, mutta tässä kohtaa on sanottava että laitat nyt sen Tokain täyteen tikkiin. Kyllähän luotettava sotaratsu ansaitsee kaikki mahdolliset herkut, et sinä tuota tule koskaan myymäänkään niin ei se rahanmeno tunnu. | |
![]() 20.09.2015 12:34:20 (muokattu 20.09.2015 12:35:44) | |
Gabe: Olen yleensä aina käsityön kannalla, mutta tässä kohtaa on sanottava että laitat nyt sen Tokain täyteen tikkiin. Kyllähän luotettava sotaratsu ansaitsee kaikki mahdolliset herkut, et sinä tuota tule koskaan myymäänkään niin ei se rahanmeno tunnu. Samaa mieltä. Jos tuo kitara kertakaikkiaan tuntuu parhaalta ja omimmalta, niin se kannattaa viritellä huippuiskuun. Ainoastaan pintakäsittelyn uusimisen ehkä jättäisin väliin. Aika usein olen kuullut, että uudelleenmaalauksen myötä vanha suosikkikitara on menettänyt jotain soundistaan tai psykoakustiikastaan. Sen verran oleellista on muuttunut, että vanhoja pitopelejä on tuon takia mennyt yhtäkkiä myyntiin. Tietysti, jos nykyinen ulkoasu on niin kova turn off, että soitto ja tunnelma kärsii, niin sitten... Saahan sitä sanoa. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)