Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laulun opiskeleminen Helsingissä (+kysymys CVT:stä)
1
jerrikotton
10.09.2015 22:55:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
 
mun pitäisi löytää Helsingistä laulunopetusta ja koska en tunne kaupunkia yhtään niin osaisiko joku auttaa? Oon vanhassa kaupungissani pohojosessa käynyt tunneilla joskus aikoja sitten puolisen vuotta, joten aloittelijaksi koen itseni vielä vaikka tajuankin jo jotain. Mistä kannattaisi jatkaa? Haluaisin nyt tiheämmän tahdin eli vähintään kerran viikossa. Onko yksinlaulutunnit paras vaihtoehto? Onko jotain hyviä firmoja, opistoja, musakouluja tms.
 
Entä tuo CVT? Onko se parempi? Entä sopiiko se aloittelijalle? Onko CVT:n ja ns. peruslaulun tunnin ero suuri? Sitä kuitenkin hehkutetaan tosi paljon.
 
Kiitos.
 
singsonger
14.09.2015 15:13:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikka,
 
Tervetuloa Helsinkiin :) Täältä löytyy todella laaja valikoima eri tekniikoiden edustajia ja eri tyylisiä laulunopettajia. CVT soveltuu aloittelevalle lauluoppilaalle yhtä hyvin kuin muutkin, kyse on enemmän termeistä ja käsitteistä, joiden kautta laulua lähestytään.
 
Oma erittäin lämmin suositukseni menee Vocal Jam -laulukoululle, joka sijaitsee Töölössä. Opettaja ja omistaja Saara Koivisto on CVT-auktorisoitu opettaja, mutta tunneilla ei keskitytä opettelemaan asioita pelkän CVT:n kautta.
 
Olen itse käynyt usealla eri opettajalla ja huomannut, että lopulta tärkeintä on rento ja hyvä ilmapiiri tunnilla ja että opettaja osaa tunnistaa ne asiat, jotka on tärkeitä oman kehittymisen ja tyylin kannalta.
 
Toivottavasti löydät itsellesi mieleisen ja hyvän opettajan! Jos haluat jonkin tietyn tyylilajin erityisen hyvin hallitsevan open, laita infoa mitä etsit niin vinkkaan jos tiedän sopivia opettajia.
 
miisa_maria
28.11.2015 10:23:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otsikon nähtyäni olisin juuri tullut suosittelemaan Vocal Jamin Saara Koivistoa. :) Minun lauluelämäni hän on mullistanut täysin. Lämpimästi siis suosittelen minäkin. :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «