Aihe: pohjasävel?
1 2
U.Honey
31.05.2004 23:33:31
Joskin melko usein välttämättömiä. Jazzissa käy ilmankin mutta kyllä sen kuulee heti ettei kummankin kädet yhtäaikaiset käännökset kuullosta aina hyvältä. Kovin usein paras ratkaisu on vasemmalle kädelle pohjasävel. Ilman sitä saadaan kyllä ihan omanlainen sointi, ja joskus se kuullostaa bändin kanssa ihan eri soinnulta kuin sen pitäisi kuullostaa. Riippuu taas tilanteesta.

Mä en tajua tästä sanaakaan. Mikä on kummankin käden yhtäaikainen käännös?
My name is Baron, U.Honey Baron.
Fuzzy Boner
31.05.2004 23:42:35
Kämmenet ylöspäin.

HOHO! (+)
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
Rantsu
01.06.2004 00:05:21

Kummankin käden yhtäaikainen ylösnosto on myös joskus hyvä kikka.
Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn.
Eddy
01.06.2004 03:10:02
Kummankin käden yhtäaikainen ylösnosto on myös joskus hyvä kikka.

Samaa mieltä.Oon huomannut että kun pidän molemmat kädet irti koskettimista,ni bändi saundaa huomattavasti paremmalta....
Koskettelen soittimia...
mr.muzak
01.06.2004 03:21:50
Samaa mieltä.Oon huomannut että kun pidän molemmat kädet irti koskettimista,ni bändi saundaa huomattavasti paremmalta....

Ai...mulla taas aivan toisenlaisia kokemuksia..
Eddy
01.06.2004 03:32:47 (muokattu 01.06.2004 03:35:50)
Ai...mulla taas aivan toisenlaisia kokemuksia..

Sulla on sitten tainnut olla sen verran hiljaista keikkarintamalla,että oot ehtinyt oikeesti opettelemaan soittamaaan. ;-)

Edit:tuleepas taas fiksua juttua tähän aikaan illasta.
Koskettelen soittimia...
baron
01.06.2004 07:06:57

Viime keikalla mä jouduin kesken setin selvittelemään roudausongelmaa ja bändi keksi kappaleen jonka kuvitteli selvittävänsä ilman mua.

En oo ennen kuullut bändiäni livenä ja että kuulosti hyvältä.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
mr.muzak
01.06.2004 14:09:52
Sulla on sitten tainnut olla sen verran hiljaista keikkarintamalla,että oot ehtinyt oikeesti opettelemaan soittamaaan. ;-)

Mä treenaan ja sä teet keikat... Koska vaihdetaan toisinpäin? Hirveesti tekis mieli jo päästä keikoille!
Xardan
02.06.2004 13:10:30 (muokattu 02.06.2004 13:11:14)

Tarkoitin kyllä ihan simppelisti että kummankaan soittavan käden soinnuissa ei ole pohjasävelenä soinnun perussävel, oli sointukäännökset sitten mitä tahansa. Ja että tämä kuulostaa mielestäni joissain tapauksissa huonolta, luonnollisesti!
Music is my life, if not, then hell with me!
baron
02.06.2004 14:10:08

Tarkoitin kyllä ihan simppelisti että kummankaan soittavan käden soinnuissa ei ole pohjasävelenä soinnun perussävel, oli sointukäännökset sitten mitä tahansa. Ja että tämä kuulostaa mielestäni joissain tapauksissa huonolta, luonnollisesti!

Jos me soitetaan molemmilla käsillä 4-8 säveltä yhtä-aikaa, niin mitä merkitystä sillä on, mitä oikean käden peukalo soittaa.

Ihan samanarvoista, jos perussävel ei ole vasemman pikkusormella, onko se jollain muulla vasemman käden sormella, oikean käden peukalolla, keskisormella vai pikkusormella, joka tapauksessa on kyseessä soinnun käännös, riippumatta siitä, millä oikean käden sormella perussävel soitetaan tai ollaan soitttamatta.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)