Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Celestion G12K-100
1
Terry Pantheras
21.10.2009 14:45:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin vaihtaa nuo Orangen kaappiini V30:sten tilalle. Interweb-keskusteluiden perusteella ovat vähän kuin sekoitus ties mitä Celestionin malleja, mutta pääosin saanut hyvää palautetta varsinkin raskaamman hevanderiosaston piiristä, mutta myös bluesin ja kantrin soittajat tuntuvat pitävän selkeästä ja "headroomikkaasta" soundista.
 
Eli enemmän alapäätä ja keskialueen röntyä kuin esim. G12T-75:ssa, V30 ilman ylämiddlepiikkiä (that's what I'm after), Classic Lead olematta "harsh", G12H olematta tuhnuinen kovillakaan volyymeilla, ym. ym. Joka tapauksessa varsinkin matalia vireitä ja paljon säröä käyttäville soittajille suunnattu olematta liian leimaa-antava. Ehkä siksi myös persoonattomatkin jollain tapaa..? Mutta siksi ehkä just sopivat mun tarpeisiin, kun tuossa mun Soldanossa on aika leimaa-antava soundi jo itsessään, ettei pitäisi jäädä jalkoihin hieman neutraalimman osaston ämyreilläkään.
 
Kerry King Kongin mainostavat ainakin noita käyttävän..
 
Kellään siis perstuntumaa/kokemusta noista? Kerrylle en uskalla soittaa ku sillä on nii palijo tatskoi.
 
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Kivijalka
21.10.2009 14:49:44 (muokattu 21.10.2009 14:51:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Ajattelin vaihtaa nuo Orangen kaappiini V30:sten tilalle. Interweb-keskusteluiden perusteella ovat vähän kuin sekoitus ties mitä Celestionin malleja, mutta pääosin saanut hyvää palautetta varsinkin raskaamman hevanderiosaston piiristä, mutta myös bluesin ja kantrin soittajat tuntuvat pitävän selkeästä ja "headroomikkaasta" soundista.
 
Eli enemmän alapäätä ja keskialueen röntyä kuin esim. G12T-75:ssa, V30 ilman ylämiddlepiikkiä (that's what I'm after), Classic Lead olematta "harsh", G12H olematta tuhnuinen kovillakaan volyymeilla, ym. ym. Joka tapauksessa varsinkin matalia vireitä ja paljon säröä käyttäville soittajille suunnattu olematta liian leimaa-antava. Ehkä siksi myös persoonattomatkin jollain tapaa..? Mutta siksi ehkä just sopivat mun tarpeisiin, kun tuossa mun Soldanossa on aika leimaa-antava soundi jo itsessään, ettei pitäisi jäädä jalkoihin hieman neutraalimman osaston ämyreilläkään.
 
Kerry King Kongin mainostavat ainakin noita käyttävän..
 
Kellään siis perstuntumaa/kokemusta noista? Kerrylle en uskalla soittaa ku sillä on nii palijo tatskoi.

 
Itselläni oli Orangen kaapissa moinen, tosin vääräohminen omaan käyttöön joten lähti palautukseen. Korvaavassa kaapissa olikin sitten se 16 ohm V30 joita Orangeissa yleensä on sisällä.
 
Kovasti tykkäsin kyseisestä kaiuttimesta, alapäätä siinä oli mukavasti ja muuten saundi oli hyvin tasapainoinen ja selkeä.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Antti1
21.10.2009 14:52:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Kellään siis perstuntumaa/kokemusta noista?
 
Aika pitkältäkin aikaväliltä ja kyllä ne on alusta asti olleet mun lempparielementit. Ainakin niin kauan, kunnes saan Lynch Super V12:t testiin.
 
Soundi on just tommonen kun sä kuvasit: tosi paljon kaikkea, mutta balanssissa. Ehkä vähän sellanen neutraali, muttei kuitenkaan huonolla tapaa hifi. Sopii kyllä ihan mihin vaan ja miten lujaa vaan, mutta on aina sellaisen oloinen, että vielä on reserviä vaikka muille jakaa.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Terry Pantheras
21.10.2009 15:06:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok, kiitoksia jo näistä kommeinteista! Alkaa vahvistumaan hankinta ja loppu taitaa olla sitten omasta perskorvatuntumasta kiinni sen jälkeen kun torvet on asemoitu kaappiin.
 
Tuo oli myös huojentava ja hankintaa tukeva tieto, etteivät ole huonolla tapaa hifi.
 
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Terry Pantheras
21.10.2009 15:09:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Itselläni oli Orangen kaapissa moinen, tosin vääräohminen omaan käyttöön joten lähti palautukseen. Korvaavassa kaapissa olikin sitten se 16 ohm V30 joita Orangeissa yleensä on sisällä.
 
Nii, G12K-100:a ei taida saada kuin 8 ohmisina?
 
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Kivijalka
21.10.2009 15:16:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Nii, G12K-100:a ei taida saada kuin 8 ohmisina?
 
Juu, näin olen ymmärtänyt. Olin kuitenkin 16 ohmin kaapin ostanut, joten tuo 8 ohmin elementillä varustettu PPC112 ei oikein vastannut tilausta.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
dropD
21.10.2009 15:28:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainaampas Terryn ketjua kun mulla nuo toivotut speksit on aikalailla samaan suuntaan. Meinasin tässä talven pimeinä iltoina 2x12 kaapin rakennella ja elementeiksi olisi hakusessa juurikin tuollaista "paljon kaikkea", mutta kuitenkin suht neutraalia. Alustavista olen miettinyt eminencen Tonkereita, vaan oliskohan sittenkin tällaiset celestionit sopivammat?
 
vain banjo puuttuu...
Terry Pantheras
21.10.2009 15:31:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dropD: Lainaampas Terryn ketjua kun mulla nuo toivotut speksit on aikalailla samaan suuntaan. Meinasin tässä talven pimeinä iltoina 2x12 kaapin rakennella ja elementeiksi olisi hakusessa juurikin tuollaista "paljon kaikkea", mutta kuitenkin suht neutraalia. Alustavista olen miettinyt eminencen Tonkereita, vaan oliskohan sittenkin tällaiset celestionit sopivammat?
 
Tonkerit pyörähti mullakin jossain välissä mielessä ja kerkis jo unehtumaan...
 
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Terry Pantheras
21.10.2009 15:38:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Juu, näin olen ymmärtänyt. Olin kuitenkin 16 ohmin kaapin ostanut, joten tuo 8 ohmin elementillä varustettu PPC112 ei oikein vastannut tilausta.
 
Heh... Itse asiassa tilasin oman Orangen alunperin G12K-100:lla Musamaailmasta - siis mallin PPC 412 HP 8, mutta sainkin perus PPC:n V30:llä. Olisivat toki tilanneet uuden, mutta ensikuulemalta soundasi niin hyvältä, että päätin kaapittomana miehenä sen pitää. Mutta varsinkin keikoilla ja huonoina päivinä tuo V30:sten jääpiikki alkaa risottamaan jo liikaa.
 
Aiheuttaakohan tuo Orange jotain lukihäiriöitä kauppiaissa...? Ehkä se on se väri.
 
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Kivijalka
21.10.2009 15:42:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Aiheuttaakohan tuo Orange jotain lukihäiriöitä kauppiaissa...? Ehkä se on se väri.
 
Jaa-a, kyllä lähikauppa ihan oikean pöntön meikäläiselle tilasi mutta väärän lähettivät. Tuo G12K100-kaappisatsihan oli alunperin Orangen tuotantomoka, koska kahta kaappia käyttäessä Orangen nupin kanssa, pitää kaappien olla 16 ohmisia.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Metalkallo
12.09.2015 22:02:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö näitä G12K-100 kajareita tosiaan saa kuin 8ohm versioina nykyäänkään? Jos ei saa niin harmi kun on just sitä mitä haluun soundilta. Tietääkö kukaan mikä kajari olisi tämän kaltainen eli tavallaan klooni?
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
uusiipe
12.09.2015 23:20:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Eikö näitä G12K-100 kajareita tosiaan saa kuin 8ohm versioina nykyäänkään? Jos ei saa niin harmi kun on just sitä mitä haluun soundilta. Tietääkö kukaan mikä kajari olisi tämän kaltainen eli tavallaan klooni?
 
Oliskohan Marshallin Gold Back sarjalaiset?
 
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
Antti1
13.09.2015 00:41:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

uusiipe: Oliskohan Marshallin Gold Back sarjalaiset?
 
Noi lienee G12T-100 malliltaan, ellei oo ajan saatossa käytetty eri tötteröitä. Ne on vähän samaan suuntaan, mutta ohuemmat soundiltaan.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Metalkallo
13.09.2015 01:14:14 (muokattu 13.09.2015 01:15:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuh, tuo gold back on näköjään vanha G12T-100 ja ei ehkä aivan sitä mitä etsin vaikka lähellä.
 
Tämmöiseltähän tuo G12K-100 kuulostaa:
https://youtu.be/3g-0PtJKy0o?t=1m36s
 
Täytyy tyytyä varmaan vaan taas sekoittamaan ja ravistamaan V30:t noiden 75:n sekaan kun ei noita G12K-100 saa 16ohmisina kun V30 on aika lähellä tuota G12K-100. Täytyy vaan ruuvata asetuksia jos sais samankaltaista murina ja sähinää niistä irti ku 100:sta.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
s8na
13.09.2015 14:57:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Eikö näitä G12K-100 kajareita tosiaan saa kuin 8ohm versioina nykyäänkään? Jos ei saa niin harmi kun on just sitä mitä haluun soundilta. Tietääkö kukaan mikä kajari olisi tämän kaltainen eli tavallaan klooni?
 
G12H-100 on ilmeisesti aika sama kajari vähän vähemmällä bassolla.
 
Metalkallo
13.09.2015 15:20:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: G12H-100 on ilmeisesti aika sama kajari vähän vähemmällä bassolla.
 
Mutta nuokin taitaa olla kiven takana eli vaikeasti saatavissa?
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
s8na
13.09.2015 17:42:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Mutta nuokin taitaa olla kiven takana eli vaikeasti saatavissa?
 
Kyl ne vähän on. Mut välillä näkyy.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «