Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ensimmäinen sähkökitara
1
Damage
10.09.2015 20:53:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
Oon muutaman vuoden opetellu puoliakustisella kitaran soittoo ja nyt himottais kunnon sähkökitara. Hintahaitari on tarvittaessa laaja:800-900 euroon asti mut ei halvempikaan haittaa. Mitä asioita tulis ottaa huomioon? Mulla ei oo ketään tuttua joka noista jotain tajuais eli oon aivan myyjän varassa,asun tampereella. Uuden ostaisin,varmuuden vuoks. Löytyyköhän esim tammerpianosta tai fazermusiikista millasia sopivia kitaroita? Vielä ei rokki oikein soi mutta tarkoitus olisi oppia m.Nirvanaa..
 
Numb
11.09.2015 11:08:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittotaustaa sulta löytyy, eli mene kauppaan, kokeile, ja osta se joka hyvältä tuntuu. Sama juttu sitten vahvistimen kanssa :)
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu
Funkånaut
12.09.2015 11:15:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Damage: Moi,
Oon muutaman vuoden opetellu puoliakustisella kitaran soittoo ja nyt himottais kunnon sähkökitara. Hintahaitari on tarvittaessa laaja:800-900 euroon asti mut ei halvempikaan haittaa. Mitä asioita tulis ottaa huomioon? Mulla ei oo ketään tuttua joka noista jotain tajuais eli oon aivan myyjän varassa,asun tampereella. Uuden ostaisin,varmuuden vuoks. Löytyyköhän esim tammerpianosta tai fazermusiikista millasia sopivia kitaroita? Vielä ei rokki oikein soi mutta tarkoitus olisi oppia m.Nirvanaa..

 
Löytyy, kuten myös Musacornerista Näsilinnankadulta.
 
Testaa useampaa erityyppistä skebaa jotta saat selville kärjistettynä tuntuuko Strato, LePakko vai joku idän ihme luontevimmalta soittaa. Sen selville saatua voi sitten tarkastella tarkemmin mitä haluaa.
 
Kakkosta suosittelisin tutustuvalle koska se varmasti aukeaa helposti ja on minullekin ehkäpä se suosikki. - aksiom
xerxes
12.09.2015 13:17:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Damage: Moi,
Oon muutaman vuoden opetellu puoliakustisella kitaran soittoo ja nyt himottais kunnon sähkökitara. ...
... Vielä ei rokki oikein soi mutta tarkoitus olisi oppia m.Nirvanaa..

 
Onkos se sun kitara jotenkin rikki? Vai miksi sillä ei voi soittaa rokkia?Monet soittaa puoliakustisella rokkia.
 
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
weelie
13.09.2015 23:29:48 (muokattu 13.09.2015 23:39:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xerxes: Onkos se sun kitara jotenkin rikki? Vai miksi sillä ei voi soittaa rokkia?Monet soittaa puoliakustisella rokkia.
 
Varmaan tarkoittaa elektroakustista (eli mikitettyä akustista kitaraa), eikä puoliakustista (eli osin onttoa sähkökitaraa)...
 
Puoliakustisella soittaa esim Dave Grohl: http://nme.assets.ipccdn.co.uk/images/DaveGrohl03PA070111.jpg
 
Esim. Nirvanan unpluggedissa soitettiin elektroakustista, voi tosin olla että tätä voisi kutsua jo melkein sähkökitaraksikin: http://www.mtv.com/crop-images/2013/09/11/Kurt%20Cobain.jpg
 
Musacorner on hyvä liike. Sähkökitaroita on montaa perusmallia (esim. Stratocaster, Les Paul, ES-335, SG, jne) ja väriä. Ensin pitäisi varmaan tietää mikä on se SUN juttusi noista vaihtoehdoista. Vasta sen jälkeen voi yrittää antaa ehdotuksia.
 
800-900 eurolla saa varmastikin ihan hyvän kitaran. Tosin pari hunttia siitä ainakin pitäisi varata vahvistimeen.
 
Muita juttuja jotka vaikuttaa kun kitaraa ostaa, ehkä nämä ovat tuttujakin:
kitaran paino ja balanssi istuen ja seisten.
tuntuuko siltä että kaikki kytkimet ja osat toimivat ja ovat tuntumaltaan ja ulkonäöltään laadukkaita. Onko nauhat hyvin viimeistellyt. Kohiseeko tai vinkuuko kitara kovalla volyymillä. Toimiiko virittimet kunnolla. Onko kaula suora. Soiko tämä kitara hyvin jonkun muunkin vahvistimen kautta. Miten tämä kitara toimii verrattuna paljon kalliimpaan vastaavaan (joka samassa liikkeessä on testattavana). miksi tämä kitara on helppo soittaa ja tuo ei (kielet korkealla, tahmanen kaula, ...?!), intonaatio (tosin riippuu paljon myös kielistä ja setupista)...
 
http://pickingjjcale.blogspot.com/
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «