rintapek 07.02.2015 15:09:31 | |
---|
Ai nii. Asiasta kukkaruukkuun, mut jotenkin aiheessa pysyen... Itte kun on tullu tehtyä noit käsinnysvättyjä sanasointulappuja käsin tai tekstinkäsittelyllä, niin osaisko joku suosittaa moisten tekoon jotain nuotinnusohjelmaa. Siis nuotteja en kaipaa, kun primavistani on jossain olemattoman ja surkean välimaastossa. Mut nuotinnusohjelma mist saa nuottiviivastot pois, tekstin sisään ja soinnut tahdilleen päälle ekasäkeeseen ja kertsiin. Nuotinnusohjelma siksi, että sais napin painalluksella transponoitua. ja tulostuksia varten peedeeäffäksi. Nykysellään kun en soita ja iltaisin vois tehdä muutakin kuin ryypätä, niin vois laittaa lappuja asiallisiksi. Ja mieluusti linux, koska olen näköjään siirtynyt siihen. Ja linuxiin toinen kyssäri, jota aikanaan koitin livepalstalla kysyä; onko kukaan testannu noitten digimiksereitten toimintaa linuxtabletilla? Ainakin x- rackiin softa vissiin on saatavilla, mut kaikki jutut etäohjauksesta kertoo vaan ipadista??? Käytetty linux- tabletti kun irtoais murto- osalla ipadin hinnasta. |
musamies 07.02.2015 17:12:06 | |
---|
Mä en kannata kokonaan nuoteista luopumista koska niistä soittamisen hallinta ei ole tullut kuin Manulle illallinen ja homma ei kehity jos ei käytä nuotteja. Siis vähän sama juttu kun ei heti osaa älyttömän hyvin peruutta peräkärryn kanssa, mutta jos sen kanssa peruuttelee tarpeeksi, rupeaa homma sujumaan eri malliin. Tässä on taustalla mulla tällänen filosofia jos katsoo miten kovanluokan musiikkigurut tekee hommia, ottamalla samoja keinoja käyttöön, rupeaa myös itse muuttumaan samaan suuntaan. Siksi en halua luopua oikeista nuoteista koska minun mielestä tie kovanluokan musiikkiguruksi katkeaa kun lähes ilmaisesti käytössä olevat tienviitat poistetaan. Nuotit on näitä viittoja, joiden avulla katsotakanta laajenee jos vain muuten motivaatio ja treeni riittää. |
WanhaWetäjä 07.02.2015 19:57:58 (muokattu 07.02.2015 19:59:47) | |
---|
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
rintapek 07.02.2015 20:01:16 | |
---|
|
EP 28.05.2015 09:40:57 (muokattu 28.05.2015 09:41:25) | |
---|
|
isojussi 04.08.2015 15:34:39 | |
---|
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
isojussi 04.08.2015 15:53:45 | |
---|
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Epämuusikko 04.08.2015 21:09:15 (muokattu 04.08.2015 21:09:37) | |
---|
e: ei mitään. apua. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
baron 05.08.2015 20:33:53 | |
---|
isojussi: Jos pänti painelee meneen etukäteen sovitulla setillä, kannattaa kuponkit huitasta yhteen pdf:ään soittojärjestykseen. Onkos kellään muuten kokemusta tommosista apuvälineistä: http://www.thomann.de/fi/pageflip_firefly.htm Mulla on Airturn joka ilmeisesti tekee samat hommat? ja vaikka pyrin siihen että lappu mahtuu yhdelle A4:lle niin aina ei onnistu ja silloin tosi kätevä! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
marpula 05.08.2015 21:19:38 | |
---|
isojussi: Jos pänti painelee meneen etukäteen sovitulla setillä, kannattaa kuponkit huitasta yhteen pdf:ään soittojärjestykseen. Onkos kellään muuten kokemusta tommosista apuvälineistä: http://www.thomann.de/fi/pageflip_firefly.htm Minulla on ollut jotain pari kolme vuotta käytössä (ja keikalla viimeksi eilen) tuon vehkeen vanhempi versio http://www.thomann.de/fi/pageflip_cicada.htm On se toiminut ihan niin kuin luvataankin. Kun aletaan soittaa monisivuista nuottia, niin kannattaa tarkistaa ettei laite ole mennyt virransäästötilaan, biisin aikana sen heräämiseen kuluvat muutamat sekunnit tuntuvat pitkiltä. Jos taas biisissä on hyppyjä kauemmaksi kuin edelliselle/seuraavalle sivulle, niin polkaisujen määrässä saa olla tarkkana ettei joudu kaikessa kiireessä haeskelemaan sitä oikeaa sivua. Minulla on nuottikäytössä Samsungin vanha Android-tabletti ja siinä sovellus MobileSheets, jolla voi tehdä ja editoida myös settilistoja, jotka ajavat suunnilleen saman asian kuin tuo pdf-nuottien huitaisu yhteen tiedostoon. Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse! |
Lyyki 06.08.2015 11:38:59 | |
---|
Jos enempi tarvii lyriikoita niin setlisthelper androidissa toimii mahottoman hyvin. - Lyriikoihin saa soinnutuksen mukaan chordpro formaatissa ja transposekin pelittää. - Zoomin voi tallentaa biisikohtaisesti. - lyriikkahaku suoraan netistä ja ADD-nappulalla lisää ne koneelle. - Nuotit saa biiseihin, kun laittaa pdf:t liitteinä, ja ne aukee kun biisin valkkaa. - Automaattinen scrollaus (ilman tempoa) tai sivujen vaihto bluetooth pedaalilla toimii myös. Sokerina pohjalla tietysti sync, jolla lyriikat saa pilveen synkattua, jossa niitä voi editoida millä tahansa nettilaitteella. eikä 4e hinta vie konkurssiin... |
musamies 27.08.2015 23:51:09 | |
---|
Oottekos työ tutustunut onko hyviä sähköisiä kirjasarjoja vaikka iPad käyttöön vähän kuin Toivelaulukirja tai Fake Book, mutta tehtynä niin, että se on optimoitu näytölle, joka ei ole kovin iso? Varmaan Googlaamalla saisi selville, mutta luulis, että joku on jo testaillu... |
baron 28.08.2015 05:14:49 | |
---|
musamies: Oottekos työ tutustunut onko hyviä sähköisiä kirjasarjoja vaikka iPad käyttöön vähän kuin Toivelaulukirja tai Fake Book, mutta tehtynä niin, että se on optimoitu näytölle, joka ei ole kovin iso? Varmaan Googlaamalla saisi selville, mutta luulis, että joku on jo testaillu... Onhan niitä, sekä kännylle että tabletille optimoituja. Useimmat maksullisia, esim https://itunes.apple.com/us/book/re … volume-i-songbook/id514942769?mt=11 You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
WanhaWetäjä 10.09.2015 22:31:03 | |
---|
http://www.apple.com/ipad-pro/ Joulumarkkinoille pukkaa moisen laitteen, aikamoinen peli. Nuottihommaan keikoilla vähän turhankin pramee laitos mutta kai tuo hankintaan menee jossain kohtaa. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
baron 10.09.2015 23:16:39 | |
---|
WanhaWetäjä: http://www.apple.com/ipad-pro/ Joulumarkkinoille pukkaa moisen laitteen, aikamoinen peli. Nuottihommaan keikoilla vähän turhankin pramee laitos mutta kai tuo hankintaan menee jossain kohtaa. Kalkkis mikä kalkkis (siis minä itse, ei WW). On ollut vähän vaikea nähdä lappuja "normaali" iPadillä ja kun tänään näin lehdestä että USA:ssa tuollainen esitelty niin kyllä menee heti hankintaan kun tulee meidän markkinoille. Kait sen saa verovähennykseen? You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
WanhaWetäjä 10.09.2015 23:24:10 | |
---|
baron: Kalkkis mikä kalkkis (siis minä itse, ei WW). On ollut vähän vaikea nähdä lappuja "normaali" iPadillä ja kun tänään näin lehdestä että USA:ssa tuollainen esitelty niin kyllä menee heti hankintaan kun tulee meidän markkinoille. Kait sen saa verovähennykseen? Kyllähän tuohon saa jo asiallisen näköset ja kokoset laput, itelle on riittänyt tuo pienempikin ok jos lähtötilanne eli skannattu/valmis pdf on hyvän laatunen mutta hankintaan tuo menee ilman muuta. Vähennyksiin saa melkein minkä laitteen vaan kun perustelee että se on keikkakäytössä tai himassa esim nuottien teossa, näin ainakin läppäreiden kohdalla on ollut. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
baron 11.09.2015 08:55:58 | |
---|
WanhaWetäjä: Kyllähän tuohon saa jo asiallisen näköset ja kokoset laput, itelle on riittänyt tuo pienempikin ok jos lähtötilanne eli skannattu/valmis pdf on hyvän laatunen mutta hankintaan tuo menee ilman muuta. Ise kirjoitetut kyllä hyvin näen kun käytän tarpeeksi isoja nuotteja ja sointumerkkejä mutta skannattujen kanssa ongelmia. Ihan upouusi ongelma oli viime keikalla kun oltiin ulkona päivällä ja aurinko paistoi suoraan minuun ja heijastuin iPadin näyttöön enkä mitään nähnyt ja piti vetää kaikki hatusta. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
v_m_kangas 11.09.2015 16:14:46 | |
---|
baron: Ise kirjoitetut kyllä hyvin näen kun käytän tarpeeksi isoja nuotteja ja sointumerkkejä mutta skannattujen kanssa ongelmia. Ihan upouusi ongelma oli viime keikalla kun oltiin ulkona päivällä ja aurinko paistoi suoraan minuun ja heijastuin iPadin näyttöön enkä mitään nähnyt ja piti vetää kaikki hatusta. Miten ne heijastamattomat suojakalvot toimisi? Ikävästi tuli vuosia sitten jo muotiin nämä kiiltävät näytöt. 2009 sain vielä lisämaksusta tehdastilauksena MacBook Prohon mattapintaisen näytön. Käsittääkseni sitä ei enää saa edes rahalla. Humppaa tai soita humppaa |
v_m_kangas: Miten ne heijastamattomat suojakalvot toimisi Mitä ne sellaiset on? En usko että mulla hirveesti on tarvetta mutta omaa tyhmyyttä: Kun tultiin keikkapaikalle niin mä valkkasin kiippareille kivan aurinkoisen paikan tajuamatta mitä siitä seuraisi. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
v_m_kangas 11.09.2015 18:33:55 | |
---|
Humppaa tai soita humppaa |