Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sopiva palkkio amatööripanistin keikasta?
1
Latemanism
10.09.2015 18:28:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
Olen tässä ~10 vuotta opiskellut ilokseni pianoa yksityisellä pääosin pop- ja klassisella linjalla. Olen muutamalla keikalla soittanut bändissä ja nyt tuli ensimmäinen soolokeikkapyyntö, taustamusiikkia juhlaan noin tunniksi. Setlist aivan omissa käsissä ja treenattu, mutta ainoa murheenkryyni on palkka, jota kysyttiin juhlan pitäjän puolelta. Mikä oisi sopiva korvaus? Henkilö on sanotaanko näin puolituttu, joten en todellakaan halua riistää kukkaroa tyhjäksi :D
 
Mitä itse pyytäisitte tällaisesta keikasta korvaukseksi?
 
Latemanism
10.09.2015 18:29:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

(Huomaatte varmasti miksi otsikkokin pitäisi muistaa tarkistaa typojen varalta)
 
hannuuki
10.09.2015 19:19:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Livetoiminta keskustelualue:
LIVE: Konserttiäänentoisto, PA- ja valokalusto ja niiden käyttö, laulukamat.
(Lähde: Muusikoiden net)
 
basisti1971
11.09.2015 12:50:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Tässä jälleen "se virallinen" referenssi:
 
http://www.muusikkojenliitto.fi/wp- … ntent/uploads/Liksalista_1_2015.pdf
 
Kaverilta sitten handuun ottaa, mitä ottaa, mutta jos oman tuntipalkkansa (brutto/netto, miten tykkää) siitä leipäduunista haarukoi lähtökohdaksi, ja laskeskelee kuinka monta tuntia/kilsaa hommaan menee, pääsee melkoisen lähelle.
 
Joskus laskeskelin ihan normi raksaduunarin tmi. ~35€ tuntiveloituksen olevan sellainen josta veropeijoonillekin jotain jää.
 
Mutta mä nyt tyytyisin tuohon, ja moni varmaan allekin, jos sitten kyllä varmaan jotkut tartteevat ylikin. Reilustikin.
 

 
Joo, typosta tulee eittämättä mieleen: "mitä eroa on huilistilla ja pianistilla"
 
T:Samuli
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «