Bluesmies 26.11.2002 15:15:29 | |
---|
Eli mitä mieltä olette kyseisestä äijästä? Siis soitollisesti ja laulullisesti? Entä näin yleensä? Mullontele. |
Blue Moon 26.11.2002 15:20:55 | |
---|
Nooh, Cliftersin eka albumi on oikein hyvä mielestäni. Tulipas syvällinen analyysi eikä edes vastannut kysymykseen. =) |
Henkilökohtaisesti kyllä arvostan Nikkistä ja hänen soittamiaan/tekemiään ralleja. Clifters on ihan prkl:n hyvä!!! +7min |
tiltu 26.11.2002 16:24:59 | |
---|
jiri ei oo erityisen valokuvauksellinen :) |
Isodee 26.11.2002 17:20:21 | |
---|
Jirin soololevyt ja Revolverin kanssa tehty eka levy ovat aivan loistavia. Olen nähnyt livenä Jirin Get Back -bändin useita kertoja ja voin väittää ettei monikaan bändi vedä beatlesia yhtä hyvin. Nikkinen on sisäistänyt Lennoninsa! |
Mika Antero 27.11.2002 12:07:24 | |
---|
Olen nähnyt livenä Jirin Get Back -bändin useita kertoja ja voin väittää ettei monikaan bändi vedä beatlesia yhtä hyvin. Nikkinen on sisäistänyt Lennoninsa! Ja tämän allekirjoitan minäkin. Clifersissä ottaa aivan helevetisti pannuun ne Jaana Rinteen täysin idiottimaiset tekstit. Miten Jiri, vannoutunut Beatlesdiggari, voi laulaa "jo Elviksen lanteet ties sen" tai jotain niks naks nuss nuss -juttuja. Muutenkin tuo Cliftersien muinoinen siirtyminen pelkkiin covereihin oli täysin turha veto. Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe. |
Blue Moon 27.11.2002 14:11:36 | |
---|
Clifersissä ottaa aivan helevetisti pannuun ne Jaana Rinteen täysin idiottimaiset tekstit. Ekalla levyllä homma toimi (ja miksei osittain toisellakin) mutta niitä uudemmille Clifters-levyille ei mielestäni oikein ideaa enää löytynyt. |
Mika Antero 27.11.2002 14:25:26 | |
---|
Ekalla levyllä homma toimi (ja miksei osittain toisellakin) Joo, olet oikeassa. Tarkoitin lähinnä noissa teksteissä niitä cover-versioita, mutta en älynnyt sitä tietenkään sanoa... Onhan esim. "Hyvä bore" kaikessa järjettömyydessään oikein hauska sanoitus. Ja koko koko levyllinen (vai oliko niitä jopa kaksi)covereita alkuperäisiä sovituksia mahdollisimman tarkasti jäljitellen, onko järkeä? Livenä se on eri juttu. |
Blue Moon 27.11.2002 14:36:54 (muokattu 27.11.2002 15:08:34) | |
---|
Joo, olet oikeassa. Tarkoitin lähinnä noissa teksteissä niitä cover-versioita, mutta en älynnyt sitä tietenkään sanoa... Onhan esim. "Hyvä bore" kaikessa järjettömyydessään oikein hauska sanoitus. Ja koko koko levyllinen (vai oliko niitä jopa kaksi)covereita alkuperäisiä sovituksia mahdollisimman tarkasti jäljitellen, onko järkeä? Livenä se on eri juttu. Juu, tuota arvelinkin sinun tarkoittavan, samaa mieltä. Niillä myöhemmillä levyillä biisinvalinnoissakin mielestäni osittain epäonnistuttiin ja tekstienkin taso putosi. Brittibändicoverit toimii mutta esm. Motown- tai muut "mustat" jutut ei ehkä niinkään. Tosin taso putosi myös britticovereissa. Kaikki tämä IMHO, riippuu varmaan siitä kuinka paljon arvostaa alkuperäisversioita tai onko edes kuullut niitä. Sinänsä hyvä juttu, että Clifters toi monta hienoa 60-luvun sävelmää monien "uusien" kuuntelijoiden tietoisuuteen. |
Isodee 27.11.2002 15:22:17 | |
---|
Cliftersin viimeinen levy on aivan järkyttävän huono. Nikkinen laulaa jotain italoiskelmiä rumpukoneen säestyksellä, hyi saatana! Taisi olla "sormus" nimeltään? Jonkinlainen musta lammas herran tuotannossa. Onneksi Iso-J tuli järkiinsä! |
Blue Moon 27.11.2002 15:30:04 | |
---|
Cliftersin viimeinen levy on aivan järkyttävän huono. Nikkinen laulaa jotain italoiskelmiä rumpukoneen säestyksellä, hyi saatana! Taisi olla "sormus" nimeltään? Eipä tuo levy mullekaan erityisemmin kolahtanut mutta ei se nyt idealtaan ollut ainakaan yhtään vähemmän omaperäinen kuin esittää covereita 60-luvun popralleista Rinteen teksteillä. =) |
Isodee 27.11.2002 15:49:29 | |
---|
Eipä tuo levy mullekaan erityisemmin kolahtanut mutta ei se nyt idealtaan ollut ainakaan yhtään vähemmän omaperäinen kuin esittää covereita 60-luvun popralleista Rinteen teksteillä. =) Ainakin ne biisit on hyviä. Eihän se toki kovin omaperäinen juttu ollut. Varmaan jonkun sortin kunnianosoitus 60-luvulle. Itse kuuntelen mielummin alkuperäisiä. Ja hyvä että Jiri tekee tekstit nykyään itse ;-)
|
tapiomarko 18.07.2009 00:47:45 | |
---|
Sympaattinen, inhimmillinen ammattilainen, vähän ilmeetön, mutta musa ja läsnäolo kertoo live tilanteessa kaiken 80- l rules |
carnation 18.07.2009 13:03:32 | |
---|
tapiomarko: Sympaattinen, inhimmillinen ammattilainen, vähän ilmeetön, mutta musa ja läsnäolo kertoo live tilanteessa kaiken Upea nosto miltei seitsemän vuoden takaa :) "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Jii 18.07.2009 22:01:50 | |
---|
carnation: Upea nosto miltei seitsemän vuoden takaa :) No mutta eihän se haittaa. Yritän jotain aiheeseen kirjoitella. Kävin "Beatles Forever" -revyyn katsomassa maaliskuussa Linnanmäen Peacockissa. Musiikkihan nyt oli loistoa, kokonaisuus ei niinkään. Tosin Jiri Nikkisen soittaessa homma toimi kyllä. Pidin tyylistään esiintyä paljonkin. |
DJKaaos 18.07.2009 23:44:31 | |
---|
Sen syvällisemmin en ole Nikkisen tuotantoon perehtynyt, mutta sellainen käsitys mulla on, että äijä kyllä osaa aika näppärästi tehdä poppia - etenkin muutama käännösbiisi on loistava. Minä olen minä. |
jyrki_i 19.07.2009 20:11:21 | |
---|
Hieno mies ja hieno beatlesfani. Olin 2001 Liverpoolissa katsomassa kun Nikkinen heitti siellä ekan keikkansa. Cliftersin loppuvaiheet oli kyllä aika nolot - Jiri on ollut enemmän kuin hukassa tuolloin. Koko käännösbiisivaiheen olisi voinut jättää väliin. Tulikohan laitettua nimi alle väärään soppariin? :-) |
Andy Six 22.07.2009 09:17:25 | |
---|
kenkkunen: Ja tämän allekirjoitan minäkin. Clifersissä ottaa aivan helevetisti pannuun ne Jaana Rinteen täysin idiottimaiset tekstit. Miten Jiri, vannoutunut Beatlesdiggari, voi laulaa "jo Elviksen lanteet ties sen" tai jotain niks naks nuss nuss -juttuja. Muutenkin tuo Cliftersien muinoinen siirtyminen pelkkiin covereihin oli täysin turha veto. Oletko minä,vai miten olet voinut kirjoittaa sanasta sanaan sen mitä ajattelen tuosta asiasta....=) Kuudella Kielellä Koetan... |
Kilgore Trout 23.07.2009 00:10:28 | |
---|
Tavallista tunnetumpi cover-muusikko. Eikä edes kovin hyvä tai rokkaava sellainen. Raha ei tee onnelliseksi, mutta uusi soitin tekee. |
jannu 23.07.2009 01:45:03 | |
---|
Bluesmies: Eli mitä mieltä olette kyseisestä äijästä? Siis soitollisesti ja laulullisesti? Entä näin yleensä? Ihan jees. Entä itse? |