EJ650 06.09.2015 23:40:45 | |
---|
Itse soitan kaikki amppi mikitettynä ilman plugareita. Nyt tuo liian tiivis recording box ja tukeva amp soundi kuulosti tosiaan akustiselta. Ilmeisesti laatikko resonoi kaikukopan lailla. Kitara oli G&L strato + tubescreamer 808 |
EJ650 07.09.2015 00:20:16 | |
---|
Oikeastaan gdec 3 amppia olen joskus usb kautta käyttänny, siinä on joitain mallinnuksiam. Pitäisi varmaankin opikella plugaeita yms |
karik 07.09.2015 20:11:27 (muokattu 07.09.2015 20:15:20) | |
---|
Urmas Potkuri: Sopiiko kysyä, että käytätkö avointa G:tä putkella soittaessasi? Se kuulostaa aika miehekkäältä ja aidolta deltameiningiltä... Taustan mukaan, joko avoimella G- tai D-vireellä ja joskus harvoin avoimella E:llä. Ja näissä slideissa käytän kitaraa, jossa kielet ovat reilusti korkeammalla. |
Urmas Potkuri 07.09.2015 22:28:52 | |
---|
karik: Taustan mukaan, joko avoimella G- tai D-vireellä ja joskus harvoin avoimella E:llä. Ja näissä slideissa käytän kitaraa, jossa kielet ovat reilusti korkeammalla. Kiits paljon näistä tiedoista. Kovasti kiintoisa alue tämä putkimiehen ura ja luulempa että kokeilen, kunhan saan päätetyksi minkä nuista kitaroista "modaan" tarkoitukseen sopivaksi. Putkia hommasin jo, on lasista ja messingistä ja teräksestä erilaisilla seinämävahvuuksilla. Välineet ne on tässäkin oltava, vaikka oikea soittaja tekisi saman ja paremmin mummun kmferipullolla... :-D "Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die" |
karik 07.09.2015 23:38:27 | |
---|
Urmas Potkuri: Kiits paljon näistä tiedoista. uraKovasti kiintoisa alue tämä putkimiehen ja luulempa että kokeilen, kunhan saan päätetyksi minkä nuista kitaroista "modaan" tarkoitukseen sopivaksi. Putkia hommasin jo, on lasista ja messingistä ja teräksestä erilaisilla seinämävahvuuksilla. Lasista putkea minulla ei olekaan, pitääpä hankkia sellainenkin. Putkella soitto antaa hyvän ja perustellun syyn hankkia yksi kitara lisää perheeseen. |
karik: Putkella soitto antaa hyvän ja perustellun syyn hankkia yksi kitara lisää perheeseen. Jälleen loistava neuvo! :-) Kiitos. Kokeilemme talous, yleis ja erityisasian päällikköön välittömästi. Ellei mene läpi, niin aina voi yrittää salakuljetusta ja muiden joukkoon kätkemistä. "Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die" |
Tuomo_ 20.09.2015 22:04:55 | |
---|
Kiitos kannatuksesta. Uutta skabaa pukkaa. Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955. |
EJ650 26.09.2015 17:24:16 | |
---|
Tarkkakorvainen saattaa kuulla että vedin näppäillen. Ei vahvin puoli, mutta kiinnostaa kokeilla. |
Kunnallisjäte 26.09.2015 17:30:53 | |
---|
EJ650: Tarkkakorvainen saattaa kuulla että vedin näppäillen. Ei vahvin puoli, mutta kiinnostaa kokeilla. Mäkin vedin edellisen vedon näppäillen, pehmämpää soundia saa. Mutta vaikeaa on, niinkuin oli kuultavissa;) "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor |
Urmas Potkuri 26.09.2015 18:12:46 | |
---|
EJ650: Tarkkakorvainen saattaa kuulla että vedin näppäillen. Ei vahvin puoli, mutta kiinnostaa kokeilla. Kunnallisjäte: Mäkin vedin edellisen vedon näppäillen, pehmämpää soundia saa. Mutta vaikeaa on, niinkuin oli kuultavissa;) Heh, tervetuloa minun kyseenalaiseen maailmaani. :- Mie rämistän aina sormilla, kun plekulla ei onnistu senkään vertaa. :-D Joskus saatan käytää plekua ja keskisormea ja nimetöntä oikeasta kädestä, mutta se on työn alla samoin kuin sormiplekutkin. Nuin on helpompi soittaa noita pieniä soinnunkappaleta mukaan ja rihvit eivät ole ihan niin karmeita kuin olisivat minun soittamana plekulla. Kuuntelin nuo teijä vedot justiinsa. Minusta kuulosti hyvältä. Hiukan vaan vielä enempi niitä kaksi ja kolmeäänisiä juttuja...Vaikka mikä minä oon teitä neuvomaan. :-) "Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die" |
Kunnallisjäte 26.09.2015 18:18:49 (muokattu 26.09.2015 18:19:50) | |
---|
Urmas Potkuri: Heh, tervetuloa minun kyseenalaiseen maailmaani. :- Mie rämistän aina sormilla, kun plekulla ei onnistu senkään vertaa. :-D Joskus saatan käytää plekua ja keskisormea ja nimetöntä oikeasta kädestä, mutta se on työn alla samoin kuin sormiplekutkin. Nuin on helpompi soittaa noita pieniä soinnunkappaleta mukaan ja rihvit eivät ole ihan niin karmeita kuin olisivat minun soittamana plekulla. Kuuntelin nuo teijä vedot justiinsa. Minusta kuulosti hyvältä. Hiukan vaan vielä enempi niitä kaksi ja kolmeäänisiä juttuja...Vaikka mikä minä oon teitä neuvomaan. :-) Niin, mulla siis veto 244 oli sormilla, 245 plekulla. Paljon yritän käyttää hybridpickingiä eli pleku+keskari+nimetön. Peukalopleku on harjoittelussa fingerpicking tyyliin, mutta tahtoo herkästi takertua kieliin. Sitten vielä olisi metallisormiplekut + sormisoitto, niinkuin Freddie Kingillä. Kyllä kaikenlainen soittotyyli rikastuttaa, tosin näissä vedoissa on kyllä ongelmana saada niitä uusimpia juttuja mukaan. Tahtoo väkisin lipsahtaa siihen vanhaan moodiin. Mulla lisäksi edelleen mahdottomuus keksiä sanottavaa kahdeksi minuutiksi. 30 sekuntia olis helpompi... "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor |
Urmas Potkuri 26.09.2015 19:13:01 | |
---|
Kunnallisjäte: Niin, mulla siis veto 244 oli sormilla, 245 plekulla. Paljon yritän käyttää hybridpickingiä eli pleku+keskari+nimetön. Peukalopleku on harjoittelussa fingerpicking tyyliin, mutta tahtoo herkästi takertua kieliin. Sitten vielä olisi metallisormiplekut + sormisoitto, niinkuin Freddie Kingillä. Kyllä kaikenlainen soittotyyli rikastuttaa, tosin näissä vedoissa on kyllä ongelmana saada niitä uusimpia juttuja mukaan. Tahtoo väkisin lipsahtaa siihen vanhaan moodiin. Mulla lisäksi edelleen mahdottomuus keksiä sanottavaa kahdeksi minuutiksi. 30 sekuntia olis helpompi... Ihme kyllä tajusin tuon ja puhuin minäkin ihan oikeista vedoista, sulla yhden kisan takaa ja EJ:llä tästä tään kertaisesta. :-) Taisin tykätä siitä sun edellisestä vedosta silloinkin, kun kirjoitin : " Akustisen oloinen (jazz) soundi ja näppäilyt tuovat mukavan tunnelman. Tyylikäs veto minusta." Allekirjoitan tuon edelleen. Nämä yhtenäisten soolojen pituudet tuottavat tuskaa itellenikin. Kitara kun on vain yksi osa kokonaisuutta. Mutta toisaalta, esim. Allman Brothersien keikoilla oli hyväsesti puolituntisia sooloja, eikä tunnu tylsältä ollenkaan... "Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die" |
karik 26.09.2015 19:57:59 (muokattu 26.09.2015 19:59:02) | |
---|
Kunnallisjäte: karik: nyt on maukas soundi ja oikealla tavalla pinnassa. Kuulostaa kovasti straton kaulamikiltä, mutta mistäs näitä tietää. Lähelle meni, tämän soitin vaihteeksi JAK:n kaulamikillä, yleensä olen käyttänyt saman kitaran tallamikkiä. Tämä JAK on sekoitus Fenderin Stratoa ja Jazzmasteria tai jotain sinne päin: http://www.turnipsi.com/kuvat/jak98.jpg Kuvassa JAKin vierellä oikealla hieman näkyvä Stratokin olisi ollut käytettävissä mutta yleensä tämä Ala-Kuhan valmistama kitara tulee valittua. |
Kunnallisjäte 26.09.2015 20:30:24 | |
---|
karik: Lähelle meni, tämän soitin vaihteeksi JAK:n kaulamikillä, yleensä olen käyttänyt saman kitaran tallamikkiä. Tämä JAK on sekoitus Fenderin Stratoa ja Jazzmasteria tai jotain sinne päin: http://www.turnipsi.com/kuvat/jak98.jpg Kuvassa JAKin vierellä oikealla hieman näkyvä Stratokin olisi ollut käytettävissä mutta yleensä tämä Ala-Kuhan valmistama kitara tulee valittua. Maukkaan näköinen peli, itsellä oli pari vuotta sitten jazzmasterin rungolla telecasteri, jossa firebird humbuukkeri kaulassa. "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor |
Tuomo_ 27.09.2015 20:56:49 | |
---|
Voiton vei tjj2000. Onnea voittajalle ja kiitokset osallistujille. Tjj2000 vetää seuraavan skaban. Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955. |
tjj2000 27.09.2015 21:10:33 | |
---|
Bluestumppi: Voiton vei tjj2000. Onnea voittajalle ja kiitokset osallistujille. Tjj2000 vetää seuraavan skaban. Kiitoksia erityisesti kommenteista. Huomenna laittelen jotain soiteltavaa Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
tjj2000 10.10.2015 10:52:17 | |
---|
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
Urmas Potkuri 11.10.2015 21:00:49 | |
---|
Hienoja vetoja ja ensimmäinen joukosta oli tällä kertaa Sjömanni kymmenellä pisteellä. Onneksi olkoon! Sjömanni - 10p karik - 8p Vesa423 - 6p Urmas Potkuri - 6p Seuraavan kisan vetovuoro on siis Sjömannin vastuulla. Kiitokset osallistujille ja äänestäneille "Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die" |
Sjömanni 11.10.2015 22:44:32 | |
---|
Hitto puukorvat ootte työ höpönassuja! Siellä on uutta kisaa käynnissä, kelpaako taustabändi herroille? "poikkihuuhtovassa tai ristihuuhtovassa on nousukanava vasten pakoaukkoa ja männän laessa harjanne ettei seosta pakene pakorööriin ennen pakoaukon sulkeumaa" |
tjj2000 14.10.2015 19:07:27 | |
---|
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |