anapena 07.09.2015 22:41:54 | |
---|
BBE Opto Stomp toimii mulla just hyvin. Se löytyi tietenkin toriosastosta käytettynä:) Istu ja pala! |
absqua: Blendi on kompurassa huippujuttu, saa vähän sellaista parallel kompura-hommaa tehtyä just hyvin. Joo. Yllättävän hyvä. Itseasiassa kaikissa bassoefekteissä pitäisi olla blendi. |
absqua 08.09.2015 09:34:12 | |
---|
okabass: Joo. Yllättävän hyvä. Itseasiassa kaikissa bassoefekteissä pitäisi olla blendi. Totta turiset. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
aho 11.09.2015 12:38:33 | |
---|
Testailin kitaristikaverin Jam pedals Dynassor kompuraa ja se myöskin järjettömän hyvä. Jäsen Kojones tehtaili minulle Toadworks Mr. Squishy kloonin, josta kommentteja tuonnempana, kun saan enemmän testattua. |
balz 12.09.2015 02:33:46 | |
---|
aho: Testailin kitaristikaverin Jam pedals Dynassor kompuraa ja se myöskin järjettömän hyvä. Tommonen taitaa olla täällä paikallisessa liikkeessäkin, vois käydä piruuttaan testaamassa. |
aho 12.09.2015 13:52:25 | |
---|
balz: Tommonen taitaa olla täällä paikallisessa liikkeessäkin, vois käydä piruuttaan testaamassa. Kannattaa! Nettisivujen mukaan tuosta olisi myös bassoversio olemassa, muttei siitä ollut tarkemmin mitään infoa. |
Kitarasankari 15.10.2015 12:28:51 | |
---|
Missä kohtaa ketjua pidätte kompuraa? Ennen/jälkeen särön? Ennen/jälkeen etusen? Vain munalla poskille läpyttely pyyhkii pois jazz-hölynpölyn... |
pekezu 15.10.2015 13:35:34 | |
---|
Kitarasankari: Missä kohtaa ketjua pidätte kompuraa? Ennen/jälkeen särön? Ennen/jälkeen etusen? Mullon virittimen jälkeen ekana. Sen perässä on oktaaveri ja särö. Mä diggaan särön käyttäytymisestä kompuran perässä enempi kun toistepäin ja oktaaveri träkkää inasen paremmin noinpäin. Tuskin tässä on yhtä ainoaa oikeata sääntöä, kukin tavallaan. "Että minkä tahansa tekeminen kunnolla on melkein mahdotonta, kun aina on joku urpo joka tekee paskaa halvemmalla." -pkuukas |
Vessajono 15.10.2015 13:52:10 | |
---|
pekezu: Mä diggaan särön käyttäytymisestä kompuran perässä enempi kun toistepäin ja oktaaveri träkkää inasen paremmin noinpäin. Tuskin tässä on yhtä ainoaa oikeata sääntöä, kukin tavallaan. Sama. Tosin mulla menee kyllä kompuran eteen oktaaveri, whammy ja envelopefilsa jos ne on messissä. Tuntuvat futaavaan parhaiten kun ei oo mitään soundinpaskenninta siinä edessä. Dr. Funkenstein: Hattu nousee kyllä teille, jonkunhan ne on ne rahat otettava pois. Nobelaneria ja pitkää ikää sinne. |
Kitarasankari 15.10.2015 15:36:13 | |
---|
Jep, Pitää testailla tänään ku tulee darlglassi koeajoon.. Vain munalla poskille läpyttely pyyhkii pois jazz-hölynpölyn... |
hallu 15.10.2015 19:16:10 | |
---|
Mulla ei ole bassokompuroista mitään tietoa eikä kokemusta, mutta itse olen käyttänyt kitaran ja basson kanssa ehx:n whitefingeriä, joka toimii mielestäni tyydyttävästi ja on kohtuullisen monipuolinen. Se perustuu valovatukseen studiokompuroiden tapaan ja siinä on valittavana joko led tai hehku ja ne ovat erisoundisia ja omaavat erilaisen kompressoinnin. Siinä on oma gain sekä sisään tulevalle että uloslähtevälle signaalille sekä lisäksi mahdollisuus ottaa kuivasignaali ulos samanaikaisesti kompressoidun kanssa. Se onaika kohtuuhintainen (vähän rapian satasen uutena) ja toimii hyvin myös kitaran kanssa. Olen itsekin suunnitellut kokeilevani jotakin oikeaa bassokompuraa josko ne olisi vielä parempia, mutta tällä saa myös napakoitettua soudin makkaran muotoiseksi :-D Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
JukkaPena 16.10.2015 15:09:34 | |
---|
Mulla vajaan viikon ollut Darkglass Electronicsin Super Symmetry. Ei ole vielä hirveästi sanottavaa, kun ostin täältä ja bass-pedals.comin arvioista lukemani pohjalta. Ei ole ainakaan kaduttanut. Yks hyvä juttu on ainakin ledien sijoittelu. Jos laitetta katsoo suoraan päältä päin, ne posottavat hyvin kirkkaasti, mutta vähänkin viistosti katsottuna paljon himmeämmin ja sen verran mitä niitä tarvitsee nähdä. Kuusi potikkaa antaa seuraavat säätömahdollisuudet: Blend - Lisää myötäpäivään käännettäessä kompressoitua signaalia kompressoimattomaan. Input - Säätää kompressorin gainia ja thresholdia. Attack - Myötäpäivään käännettäessä kompressori tulee nopeammin mukaan. Release - Myötäpäivään käännettäessä signaali palaa nopeammin pre-gain-reduction leveleille. Compression - Säätää kompression (peak reduction) märäää. Output - Säätä ulostulon äänenvoimakkuuden tason. Näitähän saa Suomesta, kun nämä tehdään Helsingissä :) "Kulttuuri on vain tekosyy ryypätä pitempään. Menkää hiihtämään." |
ituvirtanen 26.10.2015 18:26:01 (muokattu 26.10.2015 18:26:18) | |
---|
JukkaPena: Näitähän saa Suomesta, kun nämä tehdään Helsingissä :) Niin saa ja minustakin tuli mainoksen uhri (hinta oli tymäkät 270 €). Täytyy vähän haaveilla potikoille asteikoita. Vanha kun ei osaa enää uusia temppuja (hädin tuskin vanhojakaan), tiettyjä säätöjä olisi helpompi tahkota ruutuun lukuarvoja vasten. Pitää vähän tutustua, miten nuo ensin mittaisi ja sitten tekisi kätevimmin. Muut grafiikat on tehty laserilla, kait ne voisi itsekin puuhata laserilla (duunissa on sellainen)? |