Aihe: Les Paulin tahmea kaula
1 2
73nd3r
05.09.2015 20:39:47 (muokattu 05.09.2015 20:43:30)
iron_servant: Vielä sellasta mietin että onko noista erilaisista kaulojen voitelu-öljyistä tms. ollut jengillä hyötyä tän tyyppisissä jutuissa, että kannattaako eka testailla niitä vai suosiolla pistää hioen vaan?

Ihan hyvin voit kokeilla aineita ensin (siis kitaran liukastuksessa).
Jos kotona on (vauvan tai kenenkä vaan) talkkia, se on yks ikivanha kitaristien konsti. Ja hightech-versiona vaikka GHS Fast Fret.

Ja sit taas EI kannata kokeilla autonhoitotuotteiden silikonisuihkeita/puikkoja, IMHO.

Noista paperin/sienen/jne. karkeuksista: toi mun 1000/1200 luokan neuvo on sellainen millä ei saa vaurioita kitaraan, jossei ny kaada sitä ja katkaise lapaa homman aikana. Paperin esikastelu saa sen mukautumaan paremmin kaulaan kuin kuiva, ja kitara ei kuitenkaan juuri kastu.
Tähän editti: Isommissa hommissa se tukkoontuva paperi huuhtaistaan, ja ajoissa ennen kuin se on paakkuuntunut. Pisaran Fairyäkin voi laittaa veteen. Tässä operaatiossa tuo kymmenkunta vetoa ei paljon tuki.

Alle nelisatasella en menis hommaa tekemään, enkä kuivapapereilla - naarmuvaara ja epätasainen hiontatulos nääs.

Teräsvillassa minä inhoan sitä pikkunukkaa ja suttua mitä saa aina olla putsailemassa joka paikasta.
finlanderr
05.09.2015 23:13:11
Mun "oma" soitinseppä suositteli tonnista paperia.
Eikhän se vähempiki olis riittäny..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)