Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Reverb pedaali
1
Ben_D
03.09.2015 13:34:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro..tarvisin pätevän reverb pedaalin liidien ja soolojen soittamiseen. Mikä hinta laatusuhteeltaan paras?
 
antikristus
03.09.2015 14:51:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boss rv-5 käytettynä 90e. Kaikua saa lisättyä niin paljon että voit kuvitella olevasi kaivossa. Sit löytyy joku modulaatio juttu kans. Mult saattais vaikka irrota ;)
 
dr_solo666
03.09.2015 15:12:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maksoin TC Electronicsin Hall Of Famesta muistaakseni 100€ käytettynä. Se on myös varteenotettava spedu. Siitä saa nykyään myös sen mini version.
 
You can always give up on live and become a drummer.
ÄrGee
03.09.2015 15:31:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kiinnittänyt huomion Electro-Harmonixin tuotteisiin, vaikka niistä ei olekaan kokemusta. Ovat kaiketi myös made in usa?
 
benny
03.09.2015 15:39:33 (muokattu 03.09.2015 15:40:16)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄrGee: Olen kiinnittänyt huomion Electro-Harmonixin tuotteisiin, vaikka niistä ei olekaan kokemusta. Ovat kaiketi myös made in usa?
 
Meksikolaiset kädet siellä kolvaa niitä sulle ;)
https://www.youtube.com/watch?v=1UtKaicGDkQ
 
shitfuck inc.
RrRailo
03.09.2015 16:45:17 (muokattu 03.09.2015 16:46:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Digitech/Hardwire Supernatural roisimpaan ja Hardwire RV-7 perinteisempään menoon. Supernaturalia tosin itse suosin. Ainut kaiku, joka on tarpeeksi mielenkiintoinen pysyäkseen omassa laudassani.
 
Rakennehan noissa on mallia "kestää muurahaiset, rotat ja ydintuhon".
 
Sahaa.
karateadonis
03.09.2015 16:54:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä aiheen sivusta, mutta sehän on tän foorumin tapa : Henkilökohtainen mieltymykseni on lisätä sooloihin delay. Kaikusella olen kokeillut, mutta helposti tuntu menevän puuroksi. Toki riippuu millaista kamaa vetää:)
MemoryMan on toiminu oivallisesti, kun siinä pystyy levelin nostamaa soolojen vaatimalle tasolle, niin pärjää yhdellä napin painalluksella.
 
"pull the trigger on rock'n roll nigger, who's bigger than jesus on a bumper sticker"
Jone the Bone
03.09.2015 20:22:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RrRailo: Digitech/Hardwire Supernatural roisimpaan ja Hardwire RV-7 perinteisempään menoon. Supernaturalia tosin itse suosin. Ainut kaiku, joka on tarpeeksi mielenkiintoinen pysyäkseen omassa laudassani.
 
Rakennehan noissa on mallia "kestää muurahaiset, rotat ja ydintuhon".

 
Tuo Hardwire Supernatural kiinnostaisi itseänikin, mutta enpä ole vielä päässyt sitä omilla kamoillani testailemaan. Pedaalilaudasta löytyy Boss RV-3, josta saa sekä delayn että reverbin, yhdessä ja erikseen. Reverbit ovat omasta mielestäni melko kehnoja, humisevia ja kalseita, joten käytänkin pedaalista yleensä vain delay-osastoa.
 
Olen aina ihaillut sellaista pitkää "kanjoni-reverbiä", jossa ääni jää ikään kuin vaeltamaan saaden erilaisia sävyjä kunnes kaijun häntä hitaasti vaimenee. Tällaista reverbiä kuulee usein ns. "Celine Dion" -slovareissa laulukaikuna, mutta arvatenkin tällaisissa tapauksissa lienee kuitenkin kyseessä joku "hieman" parin sadan euron pedaalia arvokkaampi laite, tai peräti mutkikkaammilla algoritmeilla varustettu plugari.
 
Myös Toton Steve Lukatherilla on yleensä aika maukkaat kaikuefektit niin levyillä kuin livenäkin. Tosin mieshän on sanonut, ettei käytä reverbiä lainkaan, vaan kaiut tehdään eripituisia viiveitä yhdistelemällä ja panoroimalla stereokuvassa ristiin-rastiin.
 
Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen, kysyttäessä käyttämiensä kitaroiden merkkiä).
Freewheeler
03.09.2015 20:30:31 (muokattu 03.09.2015 20:31:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Digitech RV-7. Löytyy hyvä jousikaiku ja muitakin Lexicon-kaikuja, mm. halli.
 
Toimii ja on ikuinen.
 
Ja reverb ja delay ovat siis kaksi eri juttua...
 
https://youtu.be/o5Ti_lMrGf0
 
Krice
03.09.2015 23:49:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

T-Rex Ghost Tone eli Thomannin erikoisversio on tällä hetkellä Thomannilla 88 euron hintainen. Aika sopiva hinta ja pedaali on erittäin hyvä.
 
Barska
04.09.2015 18:08:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Freewheeler: Digitech RV-7. Löytyy hyvä jousikaiku ja muitakin Lexicon-kaikuja, mm. halli.
 
Toimii ja on ikuinen.

 
Mulla on kans tuollanen. On hyvä. Ja tosiaan kestää kaikenlaista...
 
All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band.
hallu
04.09.2015 18:39:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

benny: Meksikolaiset kädet siellä kolvaa niitä sulle ;)
https://www.youtube.com/watch?v=1UtKaicGDkQ

 
Kiinalaisia ne kaikki on kummiskin ja vähintään kiinalaisista komponenteista vaikka koteloon jossain nykissä laitettaisiinkin.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «