Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soundcraft Ui16
1 2 3
J_K
01.09.2015 16:53:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otsikon mukaisesta digimikseristä kuulisin mielelläni kokemuksia. Haulla en paljon juttuja tästä laitteesta löytänyt, että jos kyseisen laitteen omistajia täällä pyörii, niin kertokaahan kokemuksianne. :)
Toinen vaihtoehto (parempi?) olisi toi Behringer X Air XR18, mutta ylittää budjetin meidän Hevirokkipumpulla. Erot suurinpiirtein tiedossa, paitsi noiden käytöstä. Mitä nyt niiden "software demoja" hiukan tutkinut.
Tässä vielä tarkennukseksi laite ---> http://www.thomann.de/fi/soundcraft_ui16.htm
 
piivei
02.09.2015 06:30:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Behringer XR18 on ainakin ihan loistava kampe ja sanoisin että säästäkää ja hommatkaa se jo senkin takia että siinä on 16 mikkituloa, sekään ei todellakaan ole liikaa.
 
Hannu H.
02.09.2015 10:23:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari keikkaa ui16 kanssa tullu vedettyä.
Seminaarihommiin ihan ykkös peli kun voi piilottaa mikserin ja langattomat jonnekin peränurkkaan ja istua itse yleisössä paraatipaikalla miksaamassa.
 
Jonkin verran tullut semmosta ongelmaa että ilmoittaa vain yks kaks "connecting" ja se kestää tuskastuttavan kauan kun on veto menossa esim. pienen bändin kanssa. Myöskään 500 ihmistä kännykät taskussa lavan ja padin välillä ei ollut herkkua kun alkoi tekemään tuota connecting juttua ihan alvariinsa.
 
Laitteen sijoittaminen on siis kaiken a ja o että toimii sujuvasti. Tarttis tutkia josko tuohon saisi jotain parempaa antennia vaihdettua.
 
Kaiken kaikkiaan hyvä vehje siihen mihin riittää. Mikki inputteja vähän täysimittaiseen bänditouhuun mutta riisutulla mikityksellä sekin onnistuu tarvittaessa.
 
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. Theres also a negative side." - Hunter S. Thompson
piivei
02.09.2015 11:01:31 (muokattu 02.09.2015 11:23:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen verran pakko sanoa että tuo sisäinen wifireititin on myös behringerin heikko kohta. Suosista hommaa vaikka Airport Expressin tai jonkin muun kahden taajuuden routerin niin homma lähtee toimimaan paremmin. Muuta vikaa tuosta Behringeristä on kyllä erittäin vaikea löytää!
 
Siinä tapauksessa jos miksaa bändiä suoraan lavalta, toimii myös sellainen vaihtoehto että tekee vain soundcheckin ipadilla salista laitteen sisäisellä wifillä (toimii varmasti vielä tyhjässä salissa riittävän hyvin)ja laittaa läppärin laitteen ethernet porttiin ja tekee sillä mahdolliset korjailut ym. keikan aikana. Pysyy yhteydessä varmasti koska on "piuhan päässä" ja läppäri appi on myös ihan yhtä helppokäyttöinen ja monipuolisempikin. Lisäksi keikan aikana läppärin isommasta näytöstäkin on tietty hyötyä.
 
Läppäristä on siinäkin mielessä hyötyä että jos yhdistät vielä usb-piuhan laitteeseen, on sinulla mahdollisuus äänittää keikka jollain DAWilla niin että kaikki instrumentit menevät omille raidoilleen!
 
J_K
02.09.2015 20:38:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo toi erillisten raitojen tallennus on kyllä ominasuus tossa Behringerissä, mikä puoltaa sen hankkimista. Eikä toi 16 inputtiakaan liikaa varmasti ole.
Voi olla, että kelkka kääntyy vielä Behringerin puoleen. :)
 
jorma666
02.09.2015 22:31:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei kertokaa mulle Ui16 omistajat! Mitä mieltä ootte laitteen kohinatasosta? En muista oliko gearslutz vai mistä luin tosi monen käyttäjän huomanneen, että normaaligainilla ilman mitään kytkettynä tuo kohisee aika paljon. Löysin jopa äänitteen, jossa oli äänitetty pätkä Ui16-kohinaa ja verrattuna XR16:aan. Jompikumpi ois aina sillon tällön tarpeellinen, hinta-erolla ei sinänsä oo väliä, en vaan haluais ostaa paskaa.
 
we call it music - they call the cops
Einherjar
03.09.2015 04:20:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedä sitten mitä muutoksia on tehty, mutta tuo Soundcraftin purkkihan oli alunperin SM Audion tuotos. Se ei hirveästi kyllä lupaa etusten ja suhinan suhteen, mutta omakohtaista kokemusta ei kyllä ole...
 
http://www.prosoundweb.com/article/ … fi_remote_controllable_digital_mix/
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
piivei
03.09.2015 06:32:20 (muokattu 03.09.2015 06:33:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anteeksi kun vielä sönkkään tähän väliin behringerin puolesta mutta täytyy vielä erikseen sanoa että XR18:n etuset soundaavat todella hyvältä enkä olisi uskonut että koskaan sanoisin tämän mistään behringerin tekemästä laitteesta.
 
Hannu H.
03.09.2015 10:17:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näköjään myös Riffissä 4/2015 juttu tuosta. En ehtinyt vielä lukasemaan.
 
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. Theres also a negative side." - Hunter S. Thompson
Pauli Lappalainen
03.09.2015 10:36:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vhaivala: Hei kertokaa mulle Ui16 omistajat! Mitä mieltä ootte laitteen kohinatasosta? En muista oliko gearslutz vai mistä luin tosi monen käyttäjän huomanneen, että normaaligainilla ilman mitään kytkettynä tuo kohisee aika paljon. Löysin jopa äänitteen, jossa oli äänitetty pätkä Ui16-kohinaa ja verrattuna XR16:aan. Jompikumpi ois aina sillon tällön tarpeellinen, hinta-erolla ei sinänsä oo väliä, en vaan haluais ostaa paskaa.
 
Tuosta Ui16 mallisita en tiedä, mutta Ui8 ei mielestäni kohissut, eikä suhissut, mitenkään häiritsevästi tai että se olisi edes kiinnittänyt huomiota kun kesällä muutamaan otteseen kuulostelin.
 
Ostakaa jotain. Jos hintapyyntö ei miellytä, niin tee tarjous.
jorma666
03.09.2015 11:39:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pauli Lappalainen: Tuosta Ui16 mallisita en tiedä, mutta Ui8 ei mielestäni kohissut, eikä suhissut, mitenkään häiritsevästi tai että se olisi edes kiinnittänyt huomiota kun kesällä muutamaan otteseen kuulostelin.
 
Kiitos vastauksesta!
 
we call it music - they call the cops
Drumpaul
06.09.2015 10:40:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilen vedettiin hääkeikka ui16:lla, eikä kyllä moitteen sanaa. Mikseriin meni 2xlaulu, haetari, basso ja basari. Kitarat tuli suoraan lavalta, oli pikkupaikka. Soundit selkeästi paremmat kuin aiemmin käytössä olleella Behringerin analogipöydällä. Ei ylimääräisiä kohinoita, ei häiriöitä yhteydessä. Helppo käyttää tämmöisen amatöörinkin. Hyvä kierrellä ympäri salia soundcheckin aikana. Mulla oli I-pad keikan ajan rumpusetin vieressä ja itse laite siinä reilun metrin päässä. Meillä kanavat riittää vaikka rummut mikittäisi kokonaankin. Mitä tosin harvoin joutuu tekemään. Itse mikseristä kuuluu semmoinen heikko sirinä, joka ei tullut läpi pa:sta.
Voi tietysti olla että jos yleisön seasta miksaa niin muut älypuhelimet häiritsee. Itse laitoin omani kiinni.
 
-Q-
06.09.2015 16:52:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hannu H.: Näköjään myös Riffissä 4/2015 juttu tuosta. En ehtinyt vielä lukasemaan.
 
Mulla on ko. Riffi tässä juuri työn alla. Aika köykäinen on artikkeli aiheesta, yleinen kuvaus ominaisuuksista ja toiminnallisuudesta mutta ei mitään detaaleja esim efektien toiminnasta tai mitään käytöstä oikeassa elämässä.
 
eetuss
07.09.2015 22:45:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä on Ui16 Studioteciltä demottavana ja tulee käymään ankaran puhetilaisuus + livekeikka rupeaman ensi viikolla. Pistän tilitystä aiheesta.
 
- Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you.
miksaajasetä
08.09.2015 10:09:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Q-: Mulla on ko. Riffi tässä juuri työn alla. Aika köykäinen on artikkeli aiheesta, yleinen kuvaus ominaisuuksista ja toiminnallisuudesta mutta ei mitään detaaleja esim efektien toiminnasta tai mitään käytöstä oikeassa elämässä.
 
Valitettavan usein nämä suomalaisten lehtien "artikkelit" ovat kotoisin joko suoraan tai lähes suoraan maahantuojien markkinointiosastoilta, eikä niistä juuri löydy kriittisiä äänenpainoja. Tämä on toki luonnollista, kun muistamme, että lehtien tuloista suurin osa tulee juuri samojen maahantuojien ilmoituksista, eikä lehden kannalta ole mahdollista suututtaa yhtäkään ilmoittajien varsin harvalukuisesta joukosta.
 
-Q-
08.09.2015 12:11:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miksaajasetä: Valitettavan usein nämä suomalaisten lehtien "artikkelit" ovat kotoisin joko suoraan tai lähes suoraan maahantuojien markkinointiosastoilta, eikä niistä juuri löydy kriittisiä äänenpainoja.
 
Varsin totta mutta kyllä Riffissäkin toisinaan on laitteista myös ihan "asiaakin" tuollaisen tuote-esittelyn sijasta. Riffin kohdalla parasta antia on kyllä muutenkin henkilöihin perustuvat jutut, kamaesittelyt kun löytää muualta kattavammin. Hyviä tarinoita on esimerkiksi ollut nyt jo jonkun aikaa jatkuneessa juttusarjassa jossa haastatellaan kotimaisia tuottajia ja studiohahmoja liittyen joihinkin nimenomaisiin levyihin. Tuoreessa numerossa äänessä on Mika Sundqvist.
 
eetuss
15.09.2015 00:54:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testasin Ui16:a neljä päivää konferenssissa puhehommissa ja heti perään pikkukeikalla, jossa oli ensin etno-osastoa ja sen perään bilebändi.
 
Tein hommat iPad Air 2:sella. Laite päälle ja pädiin oikea tukiasema ja selaimella oikeaan osoitteeseen. Homma toimi samantien ja latausaika oli mitätön. Ainakin Mackieen verrattuna todella helppo päästä langattomaan elämään. Hyvä homma on tietenkin se että vehkeessä on ulkoinen antenni, normi liittimellä, joten siihen pystynee vaihtamaan tehokkaamman antennin tilalle tarvittaessa.
 
Ipadilla käyttöliittymä on nopea reagoimaan ja mitään lageja ei ilmennyt koko aikana. Musakeikalla liikuin enemmän ja wlanin kantavuusasiat pääsi haasteeseen. Linkki pysyi hengissä tämän kyseisen ravintolasalin päätyyn asti, mutta heti huoneen oviaukon kohdalla ilmeni kiusallisia ongelmia: Kun linkki on kokonaan poikki, käyttöliittymä ilmoittaa "Connecting..". Sen sijaan kun kantomatka on justhin siinä kinthalla, ja vai osa paketeista katoilee matkalla, laite yrittää latailla joitan moduuleja löytämättä niitä ja seurauksena on rutkasti virheilmoituksia.
 
Tausta musiikin soittaminen tikulta on hieno ominaisuus, jota en päässyt testaamaan riittävästi. Konferenssihommissa laitoin tikulta pari kertaa taustamusiikkia soimaan päivän päätteeksi.
 
Puhetilaisuudessa käytin ainoastaan Senkun langattomia, joissa oli signaalitaso normi viiskasia huomattavasti korkeampi, joten en saanut oikein kunnollista käsitystä etuasteiden laadukkuudesta. Mikit kuitenkin soundas ihan normalilta. EQ tekee mitä pitääkin, mutta todella kummallinen juttu oli etten löytänyt miten highn ja lown pystyy tekemään hyllykorjaimeksi. Voiko olla totta että niitä ei saa..?
 
Toinen käsittämätön juttu kävi musakeikalla: ilmeisesti kanavamute mutettaa ainoastaan masteribussista. Tämä oli kiva huomata siinä vaiheessa kun lauteilla on soittaja, joka vaihtelee ukuleleä, akkaria ja kannelta samaan linjaan ja linja pitäis saada mutelle vaihdossa.
 
Mutta olipa ihana kymmenien Mackie-keikkojen jälkeen käyttää ipadi-härpätintä, jossa on kunnolliset efektit. Se on kyllä tämän laitteen parhaita puolia. Soundcraftissä on myös View Group ja Mute Group -toiminnot, jotka taas ilmeisesti puuttuvat Behkun vastaavasta.
 
Itse uunoilin sen verran että pädistä loppui akku kesken keikan. Nappasin iphonen taskusta kiireesti ja käytin sitä sen aikaa että sain pädiin jerkkua. Homma toimi saman tien, mutta äkkiseltään sanottuna luuriversio on todella sekava. Kesti ihan toivottoman kauan että löysin edes mute grouppi -napit.
 
Kaikenkaikkiaan olin kyllä posetiivisesti yllättynyt laitteesta. Ainakin taidan tarjota pariin baariasennukseen.
 
- Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you.
cozmo
16.09.2015 00:12:17 (muokattu 16.09.2015 00:14:57)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miksaajasetä: Valitettavan usein nämä suomalaisten lehtien "artikkelit" ovat kotoisin joko suoraan tai lähes suoraan maahantuojien markkinointiosastoilta, eikä niistä juuri löydy kriittisiä äänenpainoja. Tämä on toki luonnollista, kun muistamme, että lehtien tuloista suurin osa tulee juuri samojen maahantuojien ilmoituksista, eikä lehden kannalta ole mahdollista suututtaa yhtäkään ilmoittajien varsin harvalukuisesta joukosta.
 
Offtopicia
 
Seuraavaan numeroon on tulossa muistaakseni yhdeksäs tai kymmenes mun tekemä digimikseritesti ja haluan ainakin omalta osaltani sanoa, että tekstit ei tule maahantuojan markkinointiosastolta edes osittain. :)
Joidenkin laitteiden kohdalla olen käynyt edustajan tiloissa lyhyissä esittelyissä ja monista olen sitten ollut muutoin yhteydessä maahantuojiin. Mutta käsittääkseni edustajat ovat saaneet lukea arvostelun vasta ilmestyneestä lehdestä.
 
Mitä tulee kriittisiin äänenpainoihin, niin yksilökohtaisista vioista tms. olen ollut maahantuojaan yhteydessä ja maininnut artikkelissa, jos olen kokenut sen tarpeelliseksi. Samoin löytyneistä bugeista olen ollut suoraan yhteydessä ja odottanut vastauksen siihen, että aiotaanko asialle tehdä jotain. Ja näistä olen sitten maininnut jutussa tarpeen mukaan. Jos taas ominaisuudet eivät miellytä joiltain osin, niin olen pyrkinyt selventämään miksi minä sen niin koen.
 
Yhtään varsinaisesti kehnoa laitetta ei ole tullut testattavaksi, mutta bugiraportteja on lähtenyt varmaan ainakin viidestä laitteesta. Joka kerralla olen ollut myös ensimmäinen, kuka on joko aiheesta raportoinut tai raportoinut tavalla, josta on jotain hyötyä. Eli oon lähettänyt millon showfilen, jolla bugi on toisinnettavissa tai vaihtoehtoisesti mittaustuloksen. Eli kuuntelutestien lisäksi olen kaivanut tarvittaessa esiin joitain mittasoftia tai joskus jopa yleismittarin. Rauhassa kun räplää laitetta on mahdollista pysähtyä miettimään mitä "mystistä siellä tapahtuu". Pääpaino kuitenkin on kuvailla sitä, millaista laitetta on käyttää ja minkälaiseen käyttöön se minun subjektiivisen kokemuksen perusteella voisi sopia. On mulla ollut myös pari laitetta josta en löytänyt lainkaan pahaa sanottavaa. :)
 
Pointtina mulla on siis se, että mä olen saanut mielestäni kirjoittaa noista juuri niin kuin parhaaksi koen. Jos tekstistä jää ontto olo, on todennäköisesti kyse siitä, että en ole saanut ilmaistua itseäni selkeästi tai vaihtoehtoisesti aika/palstatila on loppunut kesken. Mutta kertaakaan en ole poistunut laitteen äärestä pohtien, että jotain jäi kokeilematta. Ja vaikka testijaksot on suhteellisen lyhyitä, muutamista päivistä viikkoon tahi kahteen, niin oon huomannut, että mun käsitys laitteista käytännön keikkatyössä ei oo juurikaan muuttunut, suosikit tuntuu pysyvän suosikkeina.
 
- Niko Laasonen
 
p.s. Nämä mielipiteet eivät välttämättä edusta lehden virallista linjaa vaan ovat puhtaasti omiani.
 
miffe
16.09.2015 04:01:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cozmo: On mulla ollut myös pari laitetta josta en löytänyt lainkaan pahaa sanottavaa. :)
 
Minä en vielä ole päässyt tuolle tasolle. Jos nyt ei mikään muu vaivaa niin viimeistään se, ettei kyseistä vehestä omista tai siihen ei ole varaa.
 
Nämä mielipiteet eivät välttämättä edusta lehden virallista linjaa vaan ovat puhtaasti omiani.
 
Sun mielipiteisiin on suht helppoa luottaa.
 
t: Mittarihyypiöt united
 
entinen turkulainen
-Q-
16.09.2015 15:26:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cozmo: Offtopicia
 
Seuraavaan numeroon on tulossa muistaakseni yhdeksäs tai kymmenes mun tekemä digimikseritesti ja haluan ainakin omalta osaltani sanoa, että tekstit ei tule maahantuojan markkinointiosastolta edes osittain. :)

 
Tässä mainitussa uusimmassa numerossa sattuu olemaan peräkkäin arviot tässä ketjussa aiheena olevasta Soundcraftista ja sun kirjoittama Roland M5000 -juttu. Nämä kun lukee peräkkäin niin huomaa helposti kumpi on kirjoitettu omasta käyttökokemuksesta ja kumpi teksti on peräisin enemmän tai vähemmän suoraan mainoslehdykästä ja manuaalista.
 
Joskus olen miettinyt että kun aika usein lehden samassa numerossa on artikkeli ja mainos samasta laitteesta niin onkohan kyse siitä että mainosarvon lisäämiseksi (ja vain piellä lisäkorvauksella, onlyforyoumyfriend) lehteen luvataan myös juttu ko. vekottimesta jota valmistaja/maahatuoja/myyjä haluaa mainostaa. Sitten yksinkertaisesti ei olekkaan aikaa (mainos myydään niin lähellä painamista) tai muuten mahdollisuutta laitteen oikeaan testaamiseen ja jutusta tuleekin enemmän vain lista ominaisuuksista. Tämä ei siis koske nimenomaan Riffiä vaan samaa huomaa muidenkin alojen lehdissä. Jutut sitten lukijana ottaa vastaan vähän samaan tapaan kuin täytebiisit levyllä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «