Aihe: Marshall 50th Anniversary -vahvistimet
1 2 3
jniska
14.09.2012 14:28:45
LaXu: Itse en ole vielä törmännyt alle 5W putkivahvariin, joka kuulostaisi hyvältä. Mä otan mieluummin vaikka 100 wattisen hyvällä master volumella. Tuntuu, että noissa pieniwattisissa vahvareissa tatsi on aina jotenkin löysä ja soundi surinaa vaikka silti niistä lähtee ihan liikaa mölyä, että voisi luukuttaa.

No just päinvastoin, 100 w masterilla pienelleen kuristettuna on just sellanen surisija. Varsinkin jos puhutaan Marshall maailmasta.
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
madcow2
15.09.2012 23:33:47
zedder: Onko muita Marshall -merkkisiä vaihtoehtoja? Ainoa yksielementtinen kaappi minkä löysin uutta tavaraa kauppaavista paikoista on MHZ112A. 1x10" kaappia ei taida olla tarjolla Marshallin valmistamana? Olisikin hauska tietää että mihin nuo pikkunupit on valmistajan mielestä "tarkoitettu" kytkettäviksi, tuskin 4x12" -kaappeihin kuitenkaan...?

Tuli jostakin mieleeni, että eikös Class5-nupille suunniteltu oma pieni 1x10 kaappi? C110 taisi olla nimi. Toivottavasti ei ollu turhaa pätöä tämä. ;)
Möö. Koti on mun stage.
zedder
23.09.2012 12:46:29 (muokattu 23.09.2012 12:46:53)
Tuo C110 ei oikein näytä siltä että sen päälle kuuluisi DSL1, ja se lisäksi vaikuttaa kuvissa vähän leveältä.

Taitaa siis olla niin että MHZ112 on aika pitkälti ainoa vaihtoehto jos haluaa saman merkkisen pienehkön kaapin ko . pikkunupin alle. Haze -sarjan kaapeissa on ilmeisestikin sellainen heikkous että niiden rungot on tehty "hötömmästä" materiaalista kuin yleensä, mutta kotikäytössä se tuskin kauheasti haittaa? Sen sijaan etukankaan takana lymyilevä Celestion Marquee G12-66 vaikuttaakin jo enemmän. Onkohan se kuinka kelvollinen hiljaisenpuoleiseen hevinsoitantaan?
seventy4
06.10.2012 11:37:08
Laitoin torille mutta huutelen vielä täälläkin: jos joku on tälläisen ostanut
ja haluaa luopua tarjotkaa minulle.
Etenkin 70 lu
seventy4
06.10.2012 11:43:22
Siis etenkin 70 luvun malli kiinnostaa.
Näillä mobiili vehkeillä mikään onnistu...
zedder
12.10.2012 23:44:35 (muokattu 12.10.2012 23:45:49)
Jaahans, kääpiö- JCM2000 eli DSL1-H tuli sitten hankituksi. Sievä kuin sika pienenä. Virkistävää kun ei ole valikoita eikä liikaa nappuloita ja potikoita ja käyttöliittymä on mallia "WYSIWYG". Tosin päänvaivaa aiheuttaa se että soittaako "Tone shift" -nappula pohjassa vai ei... "Deep" -nappula saa olla pohjassa, se tuntuu jo selvältä.

Sen verran köyhä peli tuo kuitenkin on, että sen efektilooppiin on tarve saada lähiaikoina ainakin reverb, mieluummin ehkä kuitenkin reverbin ja delayn yhdistelmä. Kun ei nimittäin viitsi soitella pelkästään efekteillä varustetun mikserin kautta luurit päässä. Kuivakin soundi on kyllä ihan kiva, mutta jotain siitä kuitenkin ikäänkuin puuttuu.
Vladi
17.10.2012 12:13:55
Härskisti mainostan torilla olevaa JCM-comboani.

Hyvä vahvistin, todella hyvä, mutta jollain pitäis tuo Bluetone-hankinta rahoittaa... :)
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
zedder
21.11.2012 13:53:40
Täytynee pistää taas eurot jonoon ja ostaa tämmöinenkin vahvistin:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gvPYgHJO1bg

Tämä on nyt kaiketi sitä tällä palstalla laajalti esiintyvää GAS:ia.
jniska
21.11.2012 14:13:10
Vladi: Härskisti mainostan torilla olevaa JCM-comboani.
Hyvä vahvistin, todella hyvä, mutta jollain pitäis tuo Bluetone-hankinta rahoittaa... :)

€ eli eurot on hyvä rahoitusmenetelmä
Vladi
21.11.2012 14:23:28
jniska: € eli eurot on hyvä rahoitusmenetelmä

Vahvari meni kaupaksi innokkaalle ostajalle, jolle soundi kolahti just, eikä melkein. Kauppahintakin oli molempia miellyttävä, mikäs sen hienompaa.

Bluetone saattaa olla kuule pian jo valmis!
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
kallepeltopelle
21.11.2012 22:13:53 (muokattu 21.11.2012 22:14:52)
Ihan mielenkiintoisia tuotteita ovat.
Hauskana juttuna kuulin hiljattain Hesan eräillä messuilla Marsun osastolla erään myyntimiehen itsevarman toteamisen että ovat niin hyviä vahvistimia että erään Ylöjärveläisen yhtyeen eräs Juha XXXXX-niminen kitaristi ( ja ei ollenkaan mikään torvi kaveri) on ollut niin tyytyväinen tähän 1W:sen soundiin että ko. vahvistin on piilossa lavan takana ja soundi tulee mikitettynä lavalle...

Nykyään pitää olla varovainen ettei juristit pääse käsiksi...

No vitsi vitsinä...oikeesti tekisi mieli päästä kokeilemaan, ennenkuin ne loppuvat, kuten joulukinkutkin tulevana jouluna (jälleen kerran).
jniska
22.11.2012 07:31:00
Vladi: Vahvari meni kaupaksi innokkaalle ostajalle, jolle soundi kolahti just, eikä melkein. Kauppahintakin oli molempia miellyttävä, mikäs sen hienompaa.

Bluetone saattaa olla kuule pian jo valmis!

Pitää tulla testaamaan se Sinisävy
Metalkallo
21.08.2015 16:54:28 (muokattu 21.08.2015 16:58:10)
Nyt vasta pääsi tavallaan kunnolla testaamaan tuota JTM1 nuppia, aiemmin kun tulin just kipeeks ja muuta shittii niin ei ehtinyt/jaksanut.

Pakko sanoa, että on kyllä mahti vehjes! Vaikka nuppi on pieni niin soundi on todella iso! Se on kaikkea sitä mitä halusin vahvarilta, eipä tartte enää kattella muita. Soundi nyt on sitä tuttuakin tutumpaa marsu plexi ulinaa murinaa, mutta ah se on niin hyvän kuuloista! Varsinkin hyvän les paulin kanssa. :)

Tietenkään en kerrostalokitarasankarina voi tuutata nuppia täysille ilman keinokuormaa, mutta pakko sanoa, että nuppi kuulostaa aikas hyvältä pienemmilläkin äänentasoilla, tai ainakin kunhan avaa ääntä klo 9-10 tasolle 0,01w modessa ja 1w modessa jonnekin 1-1,5 vaiheille tai 2. Ääni ei tietenkään säröydy vaan pysyy puhtaana noilla tasoilla, mutta hyvällä pedaalilla saa ne särötkin noilla pienemmillä volilla. Itse käytän rockett animal pedaalia joka matkii 1968 plexiä, se toimii erinomaisesti JTM1:n kanssa. Kokeillut olen myös wampler plextortionia, boss-sd1 ja mxr dist+ mutta eivät toimineet hyvin ainakaan noilla edellä mainituilla äänentasoilla, isommilla tottakai boss ja mxr toimii paremmin varmasti. Särölläkin harmooniset erottuu hyvin ihan näin mainintana.

Sisällä tosiaan 2x ecc83 ja 1x ecc82 putket ja fuse eli sulake sähkärijohdon paikan vieressä. Putketkin maksaa joten tämäkin ratkaisu tässä nupissa on minulle erinomainen kun nuo putket ovat kuitenkin vain etusputket ja eivät maksa maltaita, ja vaihtokin on helppoa kun vanhat ulos, uudet sisään.

Sinänsä olisi voinut hankkia kombon koska senkin saa kaappiin kiinni, olis ollut kätevämpi kun olisi voinut käyttää molemmilla tavoilla. Enpäs tiennyt kuitenkaan aiemmin että näiden 1w komboissakin on nuo kaapin paikat, heh.

Puhtaat on todellakin puhtaat ja parhaat mitkä on mulle vastaan soinut. Mun aiemmassa Blackstarin nupissa (ht club 50) oli hyvät puhtaat, mutta JTM1 puhtaat pesee ne puhtaaksi. (Oli pakko. :)

Täytyy kyllä kattella jossain vaiheessa sitä JCM1:kin kun sekin kiinnostaa hieman, olis hyvä hevimpään stuffiin.
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)