Aihe: Palikoista..
1 2 3 4
Barley
30.05.2004 19:21:06
Vic Firthin Wecklit sähkörummuilla kotona. Akustisilla 5A:t ja sitten Rutet, jos pitää vähän hissutella.
I gotta have more cowbell, baby!
Alpha
30.05.2004 23:33:05
Tällä hetkellä Millbrookin kapulat testissä...Classic 5A sekä 5B...

Muuten suosin/käytän Vic Firth American Classic 5B kapuloita...on muutes kestävät kapulat ja hyvä tatsi.
migi666
31.05.2004 00:10:24

Eli, mitkä kapulat tassuissa heiluu?

Mun palikat meinaa haljeta vähän turhan helposti. (Viimeisimpänä olleet Pro Markin, mutta kuolivat aika nopsaan ..)

Nyt törmäsin musakaupassa mustiin muovisiin kapuloihin. Olivat pikkuisen painavammat ja kalliimmat. (Jotain 18e) Merkki oli jotain tyyliin Aquarian Formula X-10 Rock.

Soittaako kukaan kyseisillä tai samantapaisilla? Onko ihan normaaliin soittoon tarkoitetut? (näin ainakin oletan, koska soiton ope soittaa tälläisillä) Oli kiirus, joten en sitten ehtinyt myyjältä jäädä kyselemään.

Mulla on ollut noi Aquarian Formula X-10 Rockit aika kauan aikoinaan, mutta huomasin kun pellit alkoi halkeamaan, niin vaihdoin toisiin kapuloihin. Olihan noi Aquarianit tuntumaltaan minun mielestä todella hyvät ja olihan ne myös kestävät. Sen jälkeen aloin ostamaan Pro Markeja, lähinnä 5b:tä. Ostin parit halpiskapulat ja ne oli kyllä suhteellisen kestäviä, mutta tuntuma oli mikä oli. Nyt on ollut VicFirthin 5b kapulat ja voin sanoa, että huonoimmat kapulat kestävyydeltään, mitkä minulla on ollut. Nyt on myös VicFirthin Wecklin Signature kapulat (ne ruskeat) ja olen ollut niihin todella tyytyväinen kaikin puolin, että tämmöisiä tällä kertaa....
Se on sitä mitä tekee!!
Hakki
31.05.2004 08:40:27
Nykyään tassussa on Vic Firth SD-1. Kestävät kepit pallotipillä. Aika isot kapulat, mutta olenkin tottunut noihin isompiin keppeihin. Vähän ohuemmat ja sentin-pari pidemmät kuin keskiverto-2B:t.
Tangled**
31.05.2004 15:07:13
Tein aamulla virvelille ruumiinavauksen ja puupalikasta lähtenyttä purua oli pikkuisen reippaasti. Totesin, että nyt saa tulla kokeiluun jotkut muut kuin puiset... Kipaisin sitten nuo Aquarian Formula X-10 Rockit hakemassa.

Mukavan tuntuiset palikat ovat soittaa. Painavammat kyllä, mutta tuntuisi, että kehittää tekniikkaa soitaa noilla aina ajoittain. Varsinkin mun virvelilyönti on aika heikko, niin noilla tulee reilusti napakampi.

MUTTA: Olin tunnin soitellut innoissani ja lopellessani aloin tarkastelemaan kapulan kuntoa. Haikkakapulasta on lähtenyt pieniä palasia aivan kuin puisestakin. Lattialla on kivasti mustaa purua.. Ja myös haikan reuna on ihanan musta.

Että sellaista...
Kaikki on kusipäitä, kunnes toisin todistetaan. -Frank Zappa- (ja mä olen parhaillani kehittelemässä tuota todistusta)
rakki
31.05.2004 16:13:30
Muuten suosin/käytän Vic Firth American Classic 5B kapuloita...on muutes kestävät kapulat ja hyvä tatsi.

Olen samaa mieltä. Itse kuitenkin tykkään enemmän 7A kapuloista, kun niihin tuli kerran vaihdettua. 5B:llä soittelin kauan aikaa, kunnes joku kehotti kokeilemaan 7A:ta. Aluksi turhautti, tuntui kuin olisi soittanut jollain mitättömillä oksilla. Lopulta niihin kuitenkin tottui ja ovat osoittautuneet käytössä loistaviksi. Joku viisas muuten kerran sanoi jossain, että jos lyö oikein niin kapulat voivat kestää jopa vuoden päivät.

Muoviset kapulat on kurjia ja kamalan kuuloisia. Itse en soittaisi niillä irvistellenkään, sen verran koljo soundi lähtee.

Iskuja virveliin sain muuten itse kehitettyä hienosti erilaisilla rudimenteilla ja paradidleharjoituksilla. Jos haluaa olla oikein super, voi tietenkin sijoittaa harjoituspädiin. Itse en kyllä kyseiselle laitteelle ole koskaan lämmennyt.
Ääliöt hintit.
Niskamies
31.05.2004 20:36:12
Tänään keskusteltiin kapuloista kaverin kanssa. Vic Firthiä kaikki.

5A:t kuluu kaikist nopeiten. 5B:t kuluu hitaammin, mutta tippi halkeaa aika nopeasti. Kummatkin Dave Wecklit kestävät hyvin, evolutionit vielä paremmin. Mulla on yli vuoden vanhat Dave Weckl evolutionit ja melkein vuoden vanhat 5B:t, ja kuunnossa on. Ja niillä on soitettu.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
Tangled**
31.05.2004 20:47:38
Moondog; juu, ehkäpä tuo halonhakkuu tyyli jätetään vain niille puuklapeille :)

Mutta oikeastikin se johtuu myös tuosta mun ihan perkeleen huonosta haikasta. Se on ihan käyrä, ja peltien reunat ei ole läheskään samalla kohtaa. Sen olen todennut kuluttavan lisää myös... Vielä kun tuollaisia nättejä lommoja, ym tuossa on, niin ei osu kapula tasaisesti yhdestä kohtaa. (ja nuo lommot ym, on saatu tuohon varsin siistillä käytöllä. Tuo kun son setin mukana tullut haitsu, niin laatu on sitä mitä on :))
Kaikki on kusipäitä, kunnes toisin todistetaan. -Frank Zappa- (ja mä olen parhaillani kehittelemässä tuota todistusta)
Antti1997
31.05.2004 21:09:27
Minä oon välillä soittanutkin haitsua sillä kapulan päällä, ei vaan oo kovin fiksun näköistä kun käsi on niin ylhäällä, mutta ainakaan kepit ei kulu niin nopeasti.
"Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D?" Kiipparipalstan keskustelua. Ota tai jätä, tai jätä ottamatta.
Tangled**
31.05.2004 21:26:02
Antti(joku vuosiluku:)), joo, ei näytä kovin terveeltä eikä kyllä soundaakkaan kovin hyvälle. Siis jos lyö kapulan nupilla keskelle haitsun peltiä, eikä reunaan. Mä yleensä aksentoin joka toisen tai joka neljännen iskun, joten silloinkaan tuo haitsun päälle soittaminen ei toimi.
Antti1997
31.05.2004 21:33:44
Niinpä, alkaa vaan vatuttamaan kun vic firthit on ollut 5 päivää käytössä ja on kohta kulunut katki...
"Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D?" Kiipparipalstan keskustelua. Ota tai jätä, tai jätä ottamatta. HoHo!
rakki
31.05.2004 22:10:35
Mutta oikeastikin se johtuu myös tuosta mun ihan perkeleen huonosta haikasta. Se on ihan käyrä, ja peltien reunat ei ole läheskään samalla kohtaa. Sen olen todennut kuluttavan lisää myös...

Itse soitin paskahaikalla vuoden päivät, ja kapulat pysyivät silti huippukunnossa. Nykyään käytän vielä samoja kapuloita kuin silloinkin, mutta haikka vain on parempi. Vaikka onhan se totta, että huonot pellit kuluttavat enemmän mutta mutta mutta. Niin.
Ääliöt hintit.
JeeVes
31.05.2004 22:26:16
Minä oon välillä soittanutkin haitsua sillä kapulan päällä, ei vaan oo kovin fiksun näköistä kun käsi on niin ylhäällä, mutta ainakaan kepit ei kulu niin nopeasti.

Sun kepit hajoo sen takia, että hakkaat sitä haikkaa väärin. Soita silleen vaakatasossa sitä haikan pintaa vasten sillä kapulalla, saat ihan saman ja vielä paremman saundin kun sillä varrella hakatessa.

Ja jos käsi on liian ylhäällä, niin eikun haikkaa laskee tai penkkiä nostaa.
Aika on rahaa, eikä minulla ole kumpaakaan.
Alpha
31.05.2004 23:04:40

Tuolla tavalla saa hyvin bequinit kompattua...
jazzmies
31.05.2004 23:19:58
Olen soittanut kohta 15 vuotta Vic Firthin Steve Gadd -kepeillä. Valitsen kaupasta aina painavimmat parit, koska niissä puu on tiheintä ja kestävintä. Painavalla Gadd -parilla voi hoidella tanakatkin keikat.
Järvihirviö
01.06.2004 14:25:55
Pääasiassa Pro-Markin Simon Philipsit ja Dave Weckl signaturet (punaruskeet).
Vieteri
02.06.2004 16:34:01
Taitaapi olla jotkut Taman kapulat. Jotkut entiset milleniumin kapulatmeni poikki.
Vieteri
02.06.2004 16:35:18
Taitaapi olla jotkut Taman kapulat. Jotkut entiset milleniumin kapulatmeni poikki. Niin joo, niit kapuloita on mukava pyöritellä sormien välissä, eli ns "twirlata"
jussiohman
02.06.2004 16:49:29

Soita pienessä kulmassa reunaan iskut ja downbeatit tipillä selälle. Peruskomppi kuulostaa näin parhaalta.
Lihava sinkku hakee kontaktia
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)