Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Multitrack -tietokanta. Lisänäkyvyyttä yhtyeellesi?
1
Hekazx__
06.08.2015 14:17:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluatko lisää näkyvyyttä yhtyeellesi? Olen kokoamassa multitrack -tietokantaa (miten tuon nyt suomentaisi oikein, joku älykäs voi kertoa :)) ja tarvitsen tähän hieman apuasi. Alunperin ajattelin laittavani vain omat raidat jakoon, mutta miksi tätä ei voisi tehdä isommassakin mittakaavassa ;D ! Tietysti jos innokkaita löytyy.
 
Tarkoituksena olisi luoda paikka mistä löytyisi monensorttisia äänitteitä, jotta porukka voisi harjoitella näiden avulla miksausta ja masterointia, sekä saada palautetta muilta. Foorumipohjaltahan näitä on paljon, mutta yrityksenä on luoda vähän siistimpi ja helpommin navigoitavissa oleva paikka tähän.
 
Ottakaa rohkeasti yhteyttä, jos haluatte saada omia raitojanne tuonne. Pieni valotus äänitysprosessistakin olisi hienoa niin saadaan mahdollisimman hyvä paketti aikaiseksi.
 
http://www.rooristudio.com/multitrack-library
 
'The will to win, the desire to succeed, the urge to reach your full potential... these are the keys that will unlock the door to personal excellence.' -Confucius
Heguli
07.08.2015 05:32:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs näissä menee tekijänoikeudet? Saako miksatun biisin laittaa minne vaan esille?
 
Hekazx__
07.08.2015 07:49:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heguli: Mitenkäs näissä menee tekijänoikeudet? Saako miksatun biisin laittaa minne vaan esille?
 
Mitä oon meininkiä seurannu niin hyvän maun rajoissa käy mikä vaan. Myymään et tietenkään toisen biisiä saa lähteä ja kreditit pitää olla asianmukaisesti esillä. Mitään sääntöjä en tämän suhteen kuitenkaan ole huomannut. Soundcloud tai dropbox ovat yleisempiä mihin jengi näitä latailee. Youtubeakin olen nähnyt.
 
Kuitenkin, jos toinen suostuu antamaan kappaleensa tämänkaltaiseen käyttöön niin voi jo olettaa, että jossain sitä joka tapauksessa jaetaan. Parasta on varmaan vain miettiä minkä itse sallisit omalle kappaleellesi.
 
'The will to win, the desire to succeed, the urge to reach your full potential... these are the keys that will unlock the door to personal excellence.' -Confucius
PurpleCandle
29.08.2015 09:01:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hekazx__: Mitä oon meininkiä seurannu niin hyvän maun rajoissa käy mikä vaan. Myymään et tietenkään toisen biisiä saa lähteä ja kreditit pitää olla asianmukaisesti esillä. Mitään sääntöjä en tämän suhteen kuitenkaan ole huomannut. Soundcloud tai dropbox ovat yleisempiä mihin jengi näitä latailee. Youtubeakin olen nähnyt.
 
Kuitenkin, jos toinen suostuu antamaan kappaleensa tämänkaltaiseen käyttöön niin voi jo olettaa, että jossain sitä joka tapauksessa jaetaan. Parasta on varmaan vain miettiä minkä itse sallisit omalle kappaleellesi.

 
Näillä on ilmeisesti sääntönä että kysyy muusikoilta luvan oman miksauksen nettiin lataamiselle
http://www.cambridge-mt.com/ms-mtk.htm
 
Breathing Black Metal since 1997
Hekazx__
30.08.2015 08:58:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PurpleCandle: Näillä on ilmeisesti sääntönä että kysyy muusikoilta luvan oman miksauksen nettiin lataamiselle
http://www.cambridge-mt.com/ms-mtk.htm

 
Cambridgen tapauksessa tuo käy ihan järkeen. Mixoff.org taas perustuu toisten miksauksien kommentointiin ja omien jakamiseen eli jonnekin ne kappaleet on ladattava. Lähdin ehkä turhan paljon hommaa yleistämään. Sivustokohtaisestihan nämä menee.
 
'The will to win, the desire to succeed, the urge to reach your full potential... these are the keys that will unlock the door to personal excellence.' -Confucius
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «