Aihe: Thomann
1 2 3 4 590 91 92 93 9497 98 99 100 101
reaper666
17.04.2014 13:21:32 (muokattu 17.04.2014 13:23:20)
Espmarshall: Valinta on sinun ;)

http://www.sutherlandsurvey.com/Ima … s/Pepsi%20new%20generation%20(small).jpg

en taju miksi toi .jpg jää pois..
papitsu
18.04.2014 21:25:59
reaper666: http://www.sutherlandsurvey.com/Ima … s/Pepsi%20new%20generation%20(small).jpg

en taju miksi toi .jpg jää pois..

Tinyurlita.
Mielipiteeni on fakta.
sahkuifk
22.05.2014 19:34:33
Tilasin tilisiirrolla ja sain s-postilla sellaisen tilinumeron jota verkkopankkini tuumasi liian pitkäksi, oli de ja 20 numeroa perään.
Missä vika, mun säästöpankissa vai jossain muussa?
En oikein osannut lontooksi selvittää asiaa ja kotokieliset olivat jo lopettaneet duuninsa asiakaspalvelussa.
Silloin pitää puskee kun reikä on ruskee.
Antti1997
22.05.2014 19:36:54
sahkuifk: Tilasin tilisiirrolla ja sain s-postilla sellaisen tilinumeron jota verkkopankkini tuumasi liian pitkäksi, oli de ja 20 numeroa perään.
Missä vika, mun säästöpankissa vai jossain muussa?
En oikein osannut lontooksi selvittää asiaa ja kotokieliset olivat jo lopettaneet duuninsa asiakaspalvelussa.

Kokeilitko onnistuuko jos maksaa ulkomaan maksuna?
"...mutta eihän sellainen mitään oikeaa pyöräilyä ole." -Sompi
ReBeat
22.05.2014 22:11:26

sahkuifk: de ja 20 numeroa perään.

Kirjoititko kaikki merkit yhteen ja varmuudenvuoks DE isolla, esim.
DE11222233334444555566
sahkuifk
22.05.2014 22:17:28
Juu onnistui kun kirjoitin tilinumeron, ei jostain syystä onnistunut copypastaamalla...
Silloin pitää puskee kun reikä on ruskee.
Basista
24.08.2015 17:42:13
Olisi kiva tietää tuoreita kokemuksia Thomannin ostoksista.

Itsellä olis hankinnassa sähkökitaraa ja putkivahvaria, mutta tiedä uskaltaako noita tilata Saksasta asti.

Tuleeko kamat Thomanilta niinkuin huonekalut Ikealta? Että ennen käyttöönottoa pitää tehdä vielä monenlaista askaretta, säätöä ja viritystä.

Haluaisin ostaa hyvälaatuisen ja ennenkaikkea soittovalmiin setin. Mutta mitäpä on kokemuksia Thomannin sähkökitaroista ja bassoista? Kertokaa!
Velli
24.08.2015 20:34:41
Basista: Tuleeko kamat Thomanilta niinkuin huonekalut Ikealta? Että ennen käyttöönottoa pitää tehdä vielä monenlaista askaretta, säätöä ja viritystä.

Kuta kuinkin näin joo. Eivät ne kitaroita siellä trimmaa hyviin säätöihin ennen lähetystä. Korkeintaan katsovat lootaan, että siellä on oikea soitin ehjänä. Jos haluat täysin soittovalmiin kitaran, niin käy ostamassa se paikallisesta musikkikaupasta. Siellä pääset testaamaan, että kitara on iskussa ja jos ei ole, niin huomauta siitä myyjälle. Se kyllä laittaa sen kuosiin ja jos ei laita, niin älä enää astu jalallasi moista palvelua tarjoavaan putiikkiin.
barclay
24.08.2015 21:05:39 (muokattu 24.08.2015 21:06:52)

Basista: Olisi kiva tietää tuoreita kokemuksia Thomannin ostoksista.

Itsellä olis hankinnassa sähkökitaraa ja putkivahvaria, mutta tiedä uskaltaako noita tilata Saksasta asti.

Kaikkihan tilaavat nykyään Thomannilta. Ennemminkin kyisyisin kuka (uskaltaa) tilata enää Suomesta? Tietty jotain erityisjuttuja, mutta Thomannilla on kuitenkin ylivoimainen valikoima kaikkea. Ja helppo toimitus, ei tarttee säätää. Ja suomenkielinen asiakaspalvelukin. Eli totta helvetissä uskaltaa!

Kitarapuolelta löytyy luettavaa. Esim.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … amp;t=228454&o=0&#p12523442

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=153351&o=200
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project , Arizonan aavikolla siatkin lentävät: Sumell/Kostiainen
Yallup
25.08.2015 09:50:44
Basista: Olisi kiva tietää tuoreita kokemuksia Thomannin ostoksista.

Tuleeko kamat Thomanilta niinkuin huonekalut Ikealta? Että ennen käyttöönottoa pitää tehdä vielä monenlaista askaretta, säätöä ja viritystä.

Haluaisin ostaa hyvälaatuisen ja ennenkaikkea soittovalmiin setin. Mutta mitäpä on kokemuksia Thomannin sähkökitaroista ja bassoista? Kertokaa!

Ei ne ole Thomannin kitaroita (paitsi HB), vaan ihan alkuperäisen valmistajan tekemiä ;-)

Jos minun pitäisi mainita paras/helpoin/luotettavin nettiostosfirma, niin ottaisin heti Thomannin esille. Siitä ja heidän asiakaspalvelusta voisi ottaa mallia meidänkin vastaaviin kauppoihin. Omat ostokset on toimitettu mallikkaasti eikä mitään epäselvyyksiä tai sekoiluja ole ollut. Puhelimeenkin vastataan reippaasti suomenkielellä jos on kysyttävää. Kaikki tilauksen vaiheet ilmoitetaan sähköpostilla/tekstarilla niin halutessa ja toimitusta voi seurata netissäkin.

Kun rekisteröityy sivuille, niin sieltä löytyy vielä vuosienkin päästä kaikki ostokset ja halutessaan voi tehdä toivelistaa sivuja tonkiessaan. Sitten kun tilaa, niin voi ostaa samalla kaikkea pikkuroinaa, jota listalle on keräillyt niin säästää ainakin toimituskuluissa. Vaikka meillä Suomessakin soittimien hinnat ovat selvästi laskeneet nykyään, niin harvoin ne kuitenkaan Thomannia edullisempia ovat ja siellähän toimitus on ilmainen, kun ostos ylittää 199e jota ei meiltä helposti saa. Lisäksi tavarat tulevat pääsääntöisesti kotiovelle.

Thomann ei säädä ainakaan kitaroita, joten se pitää hoitaa muuten. Itse en pidä sitä pahana, koska sehän pitää ainakin perustasolla osata itsekin jos aikoo harrastaa vakavammin. Nehän tulevat eteen kuitenkin esim kieltenvaihdossa ja usein jopa säiden muututtua. Harvoin ne ihan plug and play-vehkeitä ovat vaikka ostaessa olisikin timmissä.
"Tosta se taitaa lähteä.."
Rautakitaralanka
29.08.2015 18:47:25
Olen tilannut Tompalta vaikka mitä, kaikki ollut ok. Mutta kannattaa selata myös Suomen kauppoja, joskus on esim. vahvistimet on satasen pari halvempia ja tulee nopeammin ja jää joku euro kotimaahan. Katso ensin ainakin Dlx music ja Top Sound. Molemmista ihan hyvät kokemukset myös. Ja on niitä muitakin. Ja ainahan voi marssia paikalliseen soitinkauppaan ja sanoa että haluaisin sellaisen ja sellaisen ja se maksaa Tompalla tämän verran niin milläs sinä sen mulle hommaat. Sitten voi huvitella katsomalla soitinkauppiaan kiristyviä leukapieliä... ja voi saada ihan järkevän tarjouksen.
Seba
29.08.2015 21:56:43

Krice: Verkkokauppa.com on myös yksi hyvä vaihtoehto, varsinkin kun verkkiksellä varastotilanne on yleensä aika todenmukainen. Hinnat on melko usein samaa tasoa kuin Thomannilla, tietysti postimaksut tulee päälle, silti mieluummin itse maksan vähän lisää kuin odottelen puolitoista viikkoa pakettia Thomannilta. Aika on rahaa.

Mä tilasin viimeksi maanantaina, ja paketti tuli torstaina kotiovelle.
Ei oo koskaan puoltatoista viikkoa kestänyt. Toki jos maksaa pankkisiirrolla niin menee ekat 4 päivää että ne saa rahat ennenkuin lähettää.

Mieluiten kuitenkin tuen kotimaisia kunhan vaan löytyy haettu tavara hyllystä, esim äffästä on monen monituista tuotetta saanut tingattua jopa 25% halvemmalla kuin tompalta
Lego
29.08.2015 22:02:44
Viime aikoina on tullut monasti huudatettua thomannin palveluita ja miksikäs ei. Edut, hinnat ja palvelualttius on kyllä ihan omalla levelillään. Kaksi kertaa olen reklamoinut tuotteista, ensimmäisellä lähettivät uuden, monen kympin, rode/xlr-adapterin veloituksetta ja mukisematta kun vain mainitsin että tämä ei toimi. Toisella kerralla tuli tonttiin iskeytynyt räkkivetolaatikko, pyysivät kuvia lähetyspakkauksesta --> laitoin moiset ja totesivat että kyllä, vie postiin ja saat uuden :) Mielestäni hienosti toimittu ja hoidettu.
Henri Henri Olavi
29.08.2015 22:15:07
JAK: Viime aikoina on tullut monasti huudatettua thomannin palveluita ja miksikäs ei. Edut, hinnat ja palvelualttius on kyllä ihan omalla levelillään. Kaksi kertaa olen reklamoinut tuotteista, ensimmäisellä lähettivät uuden, monen kympin, rode/xlr-adapterin veloituksetta ja mukisematta kun vain mainitsin että tämä ei toimi. Toisella kerralla tuli tonttiin iskeytynyt räkkivetolaatikko, pyysivät kuvia lähetyspakkauksesta --> laitoin moiset ja totesivat että kyllä, vie postiin ja saat uuden :) Mielestäni hienosti toimittu ja hoidettu.

Thomannin palautus/reklamointi toimii kyllä todella hienosti! Ei tarvitse alkaa vääntämään itsestäänselvistä asioista (joskus myös vähemmän selvistä), vaan selittää ongelman ja laite otetaan huoltoon tai lähetetään uusi tilalle. Samaa ei todellakaan voi sanoa monestakaan kotimaisesta (kivijalka)liikkeestä.
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
Rämppy
29.08.2015 22:24:18
Krice: Verkkokauppa.com on myös yksi hyvä vaihtoehto, varsinkin kun verkkiksellä varastotilanne on yleensä aika todenmukainen. Hinnat on melko usein samaa tasoa kuin Thomannilla, tietysti postimaksut tulee päälle, silti mieluummin itse maksan vähän lisää kuin odottelen puolitoista viikkoa pakettia Thomannilta. Aika on rahaa.

Mun kokemuksen mukaan Verkkokauppa.com on täysin perseestä, mitä tulee asiakaspalveluun reklamointitilanteissa. Thomann taas palvelee hyvin myös ongelmatilanteissa.
Saahan sitä sanoa.
Seba
29.08.2015 23:11:36

Rämppy: Mun kokemuksen mukaan Verkkokauppa.com on täysin perseestä, mitä tulee asiakaspalveluun reklamointitilanteissa. Thomann taas palvelee hyvin myös ongelmatilanteissa.

No ennyttiiä, ostin sieltä basson kieliä joista 2 katkesi juuresta virittäessä, joku susipaketti tuli. Ilmoitin asiasta ja sieltä pahoiteltiin ja lähetettiin heti uusi setti erni pallia tilalle.

Hyvin ainakin mun ainoa rekkula meni.
Rämppy
30.08.2015 16:18:10
St. Pauls sound on kauppa, jota voin myös suositella. Hinnat yleensä kohdallaan ja palvelu on toiminut loistavasti myös takuuasioissa.
Saahan sitä sanoa.
Hanok
31.08.2015 15:16:49
Rämppy: St. Pauls sound on kauppa, jota voin myös suositella. Hinnat yleensä kohdallaan ja palvelu on toiminut loistavasti myös takuuasioissa.

Sama täällä, minua kiinnostava tavara löytyy hyvin usein suoraan hyllystä ja hinnat välillä allekin Thomannin. St Paul's on kuitenkin enemmän erikoistunut äänitys- ja pro audio -laitteisiin kuin soittimiin.
Yallup
26.09.2015 09:25:53
Oletteko panneet merkille, että Thomansillakin on hinnat nousseet viimeaikoina? Varsinkin USA-kampe maksaa melko paljon aiempaa enemmän, tosin liekö syynä valuuttakurssit?

Kun on rekisteröitynyt, niin omalta tililtä näkee entiset ostokset. Kävin näitä läpi ja tarkistin nykyisen hinnan. Omat ostokset olisivat nyt yli 700 euroa kalliimpia. Tässä muutama otos:

- Fender mex standard strato BSB 2013 530e -> 685e (30%)
- Daddario EXL120-3D-kielet 2014 12,50e -> 14,40e (15%)
- Cordial CTI 3-piuha 2014 11,40e -> 13,70e (20%)
"Tosta se taitaa lähteä.."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)