Aihe: Puiden vaikutus kitaran soundiin
1 2 3 4 549 50 51 52 53266 267 268 269 270
varpio
28.08.2015 20:56:40
Entropia666: No ei nyt kello cleanistä. :D

Noi on suht kuumat mikit, ei noilla ihan semmosta heleetä rilluttelua ees varmaa lähe.

Aikamoista. Kyllä minusta joka vehkeessä olisi hyvä että saisi edes oikeasti kliinit saundit tarvittaessa.
Entropia666
28.08.2015 20:58:08

varpio: Aikamoista. Kyllä minusta joka vehkeessä olisi hyvä että saisi edes oikeasti kliinit saundit tarvittaessa.

No siis kyllä noi DI:t kuulostaa iha ok kivalta. Jos mä haluun biisissä puhtaita niin mä nappaan kaulamikin kehii ja pelaan volapotulla. Ne puhdistuu kivasti treble bleedin kanssa jos on tarvis. Nykyisessä kamassa ei kyllä oo. :D
Doctrine of Damnation ulkona 17.8 Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
LaMotta
28.08.2015 20:59:06 (muokattu 28.08.2015 20:59:52)

Lyhyt skaala muuttaa kielen soundia luultavasti enemmän kuin puut?
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
GiovanniDiRondo
28.08.2015 21:02:12

LaMotta: Lyhyt skaala muuttaa kielen soundia luultavasti enemmän kuin puut?

Kyllä. Se on käsittääkseni ihan mittauksilla todettavissa. Oikeastaan on kylläkin kyse vire/skaala-suhteesta. Jos lyhytskaalainen viritetään korkeammalle kuin pitkäskaalainen, eroa ei kaiketi ole lainkaan.
LaMotta
28.08.2015 21:06:07 (muokattu 28.08.2015 21:07:22)

GiovanniDiRondo: Kyllä. Se on käsittääkseni ihan mittauksilla todettavissa. Oikeastaan on kylläkin kyse vire/skaala-suhteesta. Jos lyhytskaalainen viritetään korkeammalle kuin pitkäskaalainen, eroa ei kaiketi ole lainkaan.

jep. Minulla on ollut lyhytskaalaisia warmothin kauloja fendereissä. Muutos soundissa on melko selvä.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
GiovanniDiRondo
28.08.2015 21:14:23

LaMotta: jep. Minulla on ollut lyhytskaalaisia warmothin kauloja fendereissä. Muutos soundissa on melko selvä.

Teoriassa vaikutus olisi voimakkain e,g ja E-kielen kohdalla, jotka ovat lähempänä tiettyjä raja-arvoja.
73nd3r
28.08.2015 21:18:05
Puut vaikuttaa skaalan pituuteen, erityisesti vaahtera.
varpio
28.08.2015 21:18:21
Minusta lyhytskaalainen (suomeksi -mensuurinen) on lähinnä siitä hyvä että voi laittaa hitusen paksummat kielet. En oo muuta eroa huomannut kun sekamensuurisesti soittelen.
Gabe
28.08.2015 21:23:09
Kyllä mnet nyt taas antaa parastaan. Täällä riidellään jo puolta sataa sivua tästä ja tuolla toisessa ketjussa eräs sankari pohtii saako sähköiskun jos tunkee kaiutinpiuhan perseeseensä.
Åboensis
28.08.2015 21:32:11

Gabe: Kyllä mnet nyt taas antaa parastaan. Täällä riidellään jo puolta sataa sivua tästä ja tuolla toisessa ketjussa eräs sankari pohtii saako sähköiskun jos tunkee kaiutinpiuhan perseeseensä.

Argh! Oliko pakko mainostaa? Piti välissä käydä katsomassa tuota piuhakeskustelua ja nyt sattuu vatsaan...
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
varpio
28.08.2015 21:33:44
Tekisikö joku semmoisen testin, että saa joka kitarasta puista ja mikeistä riippumatta aivan tasan saman saundin ulos? Sitten voisi joko valehdella että on eri puita vaikka on samaa, tai että on samaa puuta vaikka on erejä. Itse tekisin mutta en jaksa.
Karvamammutti
28.08.2015 22:05:19
varpio: Tekisikö joku semmoisen testin, että saa joka kitarasta puista ja mikeistä riippumatta aivan tasan saman saundin ulos? Sitten voisi joko valehdella että on eri puita vaikka on samaa, tai että on samaa puuta vaikka on erejä. Itse tekisin mutta en jaksa.

No miehän tein tämän, paitsi että ne mikit ja puut on erejä.
"Jaa, no ei tässä nyt sit varmaan lähetä mihinkää." -Tommi Mäkinen
varpio
28.08.2015 22:07:19
Karvamammutti: No miehän tein tämän, paitsi että ne mikit ja puut on erejä.

No niinpä teitkin pitkälti. Meinasi unohtua.
Kefiiri
28.08.2015 22:26:18
varpio: Tekisikö joku semmoisen testin, että saa joka kitarasta puista ja mikeistä riippumatta aivan tasan saman saundin ulos? Sitten voisi joko valehdella että on eri puita vaikka on samaa, tai että on samaa puuta vaikka on erejä. Itse tekisin mutta en jaksa.

No jos valehtelee, niin sittenhän ei tarvi oikeasti tehdä sitä testiäkään? Tein testin ja tulos oli joka kitaralla justiin sama.
En ole musiikin asiantuntija.
varpio
28.08.2015 22:28:56
Kefiiri: No jos valehtelee, niin sittenhän ei tarvi oikeasti tehdä sitä testiäkään?

Riippuu minkä verran valehtelee ja kenelle. Yhteisen hyvän nimissä saa valehdella vähän.
heviäijä
28.08.2015 22:29:50
Gabe: Kyllä mnet nyt taas antaa parastaan. Täällä riidellään jo puolta sataa sivua tästä ja tuolla toisessa ketjussa eräs sankari pohtii saako sähköiskun jos tunkee kaiutinpiuhan perseeseensä.

Se sankari olen minä. se oli (paska) vitsi, sillä huumorini on huonoa.
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
Kefiiri
28.08.2015 22:30:42
varpio: Yhteisen hyvän nimissä saa valehdella vähän.

Juu ja suorastaan täytyykin.
En ole musiikin asiantuntija.
zedder
28.08.2015 22:34:00
Kuinkas suuri vaikutus kitaroilla on puustoon? Kuinka suurta syntiä kaikki koko tunnetun historian aikana eläneet kitaristit ovat tehneet pienentäessään soitintarpeillaan maailman keuhkoja?

Seuraavaksi olisikin syytä käsitellä aihetta "Eri muovilaatujen vaikutus kitaran soundiin".
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
heviäijä
28.08.2015 22:36:22
zedder: Kuinkas suuri vaikutus kitaroilla on puustoon? Kuinka suurta syntiä kaikki koko tunnetun historian aikana eläneet kitaristit ovat tehneet pienentäessään soitintarpeillaan maailman keuhkoja?

Seuraavaksi olisikin syytä käsitellä aihetta "Eri muovilaatujen vaikutus kitaran soundiin".

Lähtisikö EMG 60 mikin vihreällä tekstillä orgaanisempi clean-soundi, kuin 85:n keltaisella tekstillä?
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)