Entropia666 28.08.2015 14:18:06 | |
---|
Juzpe: Kyllä mä tiedän minkä ikänen sä oot. Arvio olikin tehty käytöksen perusteella. Niimpä niin. |
azlag 28.08.2015 14:20:48 | |
---|
J.Hollström: Rölösormiset alavireillä jotain epämusiikkia lätkälapaisilla suunnikkailla soittavat mustakynnet voi soittaa vaikka kuttaperkasta valmistetuilla kitaroilla kuullostaen ihan yhtä paskalta, kun vaan mikit on hyvät! Ja viimeisimmät kommentit taas osoittavat vallan hyvin tonewoodin kannattajien äärettömän avaran tajunnantason. Kannattaa joskus kokeilla, ainakin harkita jotain asiaa mikä poikkeaa siitä mitä isovaari joskus sotien aikaan opetti. Edes kerran elämässään, se saattaa jopa palkita jossain määrin. Entropialle täytyy läimäyttää plussa. Niinhän se joo yleensä menee, etenkin jos paska on jo housuissa ja autotallin seinät pullistelevat jos vaikka minkälaista vintage-vehjettä joiden käyttöarvo on mitä on. Auta armias kun joku tulee kyseenalaistamaan abrahamin aikaiset uskomukset. Onneksi musiikki on sellainen taiteenlaji missä paras tapa on se, ettei koskaan kokeilla mitään uutta ja vaarallista. Tähän väliin tarvitaan ihan selvästi kokoontuminen - puolesta ja vastaan ottavat kitarat mukaan, sitten mennään saunan taakse vertailemaan kenellä on pisin hihnatappi. Mulla on sen verran jämerä ettei pelota vertailussa vaikka mitä pantaisiin eteen. Tai edessä. |
Karvamammutti 28.08.2015 14:26:58 | |
---|
Muutama sivu takaperin laitoin argumenttia ja näytettä vielä tukemaan sitä. Huomio täysi nolla. "Jaa, no ei tässä nyt sit varmaan lähetä mihinkää." -Tommi Mäkinen |
azlag 28.08.2015 14:31:32 | |
---|
Karvamammutti: Muutama sivu takaperin laitoin argumenttia ja näytettä vielä tukemaan sitä. Huomio täysi nolla. Mit vit... Missä asti? Ei jaksa kovin kauas selata taaksepäin. Saa paljon paremmat tappelut aikaiseksi kun ei joudu keskittymään aikaisempiin turinoihin ja laputkin pysyvät paremmin silmillä. |
Entropia666 28.08.2015 14:31:39 (muokattu 28.08.2015 14:35:18) | |
---|
Kerta Juzpelle oli edellinen testi kova pala, niin laitan toisen. Kyseessä on meidän tuoreen pitkäsoitto Doctrine of Damnationin nauhotuksista olevaa matksua, biisi kyseessä on Nothing to Live For. Kitaroina oli Burnyn Les Paul (Vintage speksit) ja Grover Jackson RR. Molemmissa tallassa Duncanin Custom (TB5). Nauhotettiin Soldano SLO100-kloonin läpi Senkun MD421:lla, sama ukko narutti molemmat. Ohessa mikitetty soundi, DI-soundi ja valmis soundi bändin seassa. Kumpi on jaska, kumpi lespa? http://haje.fi/lundgrentesti/mikkitesti2/ Koko biisi: https://inkvisitor.bandcamp.com/track/nothing-to-live-for Edellinen testi missä M6 mikeillä mahonki Soloist vs poppeli/vaahtera Rhoads: http://haje.fi/lundgrentesti/ |
Sarko 28.08.2015 14:32:52 | |
---|
Tässä ketjussa on sivuttu paljon lankkukitaroita mut mites noi hollowbodyt ja muut semiakustiset kikkareet? Soiko niissä enemmän se puiden välinen tila vai puut itessään? Oma Danelectroni soi akustisesti varsin kovaäänisesti mut sähköillä hämmästyttävän paljon Telecasterilta, vaikkei rakenteessa ja raudoissa ole mitään samaa. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Laulava Kylätohtori 28.08.2015 14:34:29 | |
---|
azlag: Ja viimeisimmät kommentit taas osoittavat vallan hyvin tonewoodin kannattajien äärettömän avaran tajunnantason. Kannattaa joskus kokeilla, ainakin harkita jotain asiaa mikä poikkeaa siitä mitä isovaari joskus sotien aikaan opetti. Edes kerran elämässään, se saattaa jopa palkita jossain määrin. Entropialle täytyy läimäyttää plussa. Niinhän se joo yleensä menee, etenkin jos paska on jo housuissa ja autotallin seinät pullistelevat jos vaikka minkälaista vintage-vehjettä joiden käyttöarvo on mitä on. Auta armias kun joku tulee kyseenalaistamaan abrahamin aikaiset uskomukset. Onneksi musiikki on sellainen taiteenlaji missä paras tapa on se, ettei koskaan kokeilla mitään uutta ja vaarallista. Tähän väliin tarvitaan ihan selvästi kokoontuminen - puolesta ja vastaan ottavat kitarat mukaan, sitten mennään saunan taakse vertailemaan kenellä on pisin hihnatappi. Mulla on sen verran jämerä ettei pelota vertailussa vaikka mitä pantaisiin eteen. Tai edessä. Hienosti niputit kaikki "tonewoodin kannattajat" samaan nippuun yhden ihmisen kommentin perusteella. :) Ja mitä vittua ne muiden vintage-kitarat sulle tai kenellekään muullekaan kuuluu. Kovasti tuntuu tonewood kiehtovan antitonewoodlaisiakin ainakin siitä päätellen, miten suurta huolta pitää toisten tonewoodeista kantaa. Eikä sillä, jos nyt pitää yleistyksiä tehdä (kuten näköjään on tässä ketjussa tapana), niin mitä tämä sinun avautumisesi kertoo mielestäsi antitonewoodlaisten tajunnantason avaruudesta. ;) Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Karvamammutti 28.08.2015 14:34:49 | |
---|
azlag: Mit vit... Missä asti? Ei jaksa kovin kauas selata taaksepäin. Saa paljon paremmat tappelut aikaiseksi kun ei joudu keskittymään aikaisempiin turinoihin ja laputkin pysyvät paremmin silmillä. Täällähän on tykitelty niin perkeleesti että sivuja oli kertynyt useitakin. Sehän oli sivulla 37. Ne näkemykset tais olla paria sivua aiemmin. http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=12571385 "Jaa, no ei tässä nyt sit varmaan lähetä mihinkää." -Tommi Mäkinen |
Laulava Kylätohtori 28.08.2015 14:35:23 (muokattu 28.08.2015 14:36:10) | |
---|
Entropia666: Nothing to Live For. Onks tämä kirjoitettu, kun selvisi, ettei tonewoodia olekaan... ;) e. huumoria siis, ei vittuilua, sopi vaan niin hyvin aiheeseen, että oli pakko. :) Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Karvamammutti 28.08.2015 14:35:30 | |
---|
Sarko: Tässä ketjussa on sivuttu paljon lankkukitaroita mut mites noi hollowbodyt ja muut semiakustiset kikkareet? Soiko niissä enemmän se puiden välinen tila vai puut itessään? Oma Danelectroni soi akustisesti varsin kovaäänisesti mut sähköillä hämmästyttävän paljon Telecasterilta, vaikkei rakenteessa ja raudoissa ole mitään samaa. Rakenteessa ja raudoissa ei välttämättä ole samaa, mutta ranteessa on. "Jaa, no ei tässä nyt sit varmaan lähetä mihinkää." -Tommi Mäkinen |
Juzpe 28.08.2015 14:36:30 | |
---|
Entropia666: Kerta Juzpelle oli edellinen testi kova pala, niin laitan toisen. Kitaroina oli Burnyn Les Paul (Vintage speksit) ja Grover Jackson RR. Molemmissa tallassa Duncanin Custom (TB5). Nauhotettiin Soldano SLO100-kloonin läpi MD421, sama ukko narutti molemmat. Ohessa mikitetty soundi, DI-soundi ja valmis soundi bändin seassa. Kumpi on jaska, kumpi lespa? Ei se mulle kova pala ollut. Kyllä testailla saa ihan niingy tykkää. Se vaan, että noilta pohjiltaa esiintyy asiantuntijana ja leijailee metrin maanpinnan yläpuolella on vähän hassua. Mä en osaa noista sun skeboista sanoa mitään soittamatta niitä itse. Mun kokemuksella soittaja vaikuttaa soundiin niin paljon, että mun on turha lähteä arvaamaan. En mä muista omistakaan biiseistä millä skeballa minkäkin raidan oon naruttanu. Mulla on äänittäessä ollu visio siitä millasta soundia lähtökohtasesti haluan, oon valinnu käytettävissä olevista romuista sopivimmat ja miksaaja on hoitanu sit loput. Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira |
heviäijä 28.08.2015 14:36:32 | |
---|
Entropia666: Kerta Juzpelle oli edellinen testi kova pala, niin laitan toisen. Kyseessä on meidän tuoreen pitkäsoitto Doctrine of Damnationin nauhotuksista olevaa matksua, biisi kyseessä on Nothing to Live For. Kitaroina oli Burnyn Les Paul (Vintage speksit) ja Grover Jackson RR. Molemmissa tallassa Duncanin Custom (TB5). Nauhotettiin Soldano SLO100-kloonin läpi Senkun MD421:lla, sama ukko narutti molemmat. Ohessa mikitetty soundi, DI-soundi ja valmis soundi bändin seassa. Kumpi on jaska, kumpi lespa? http://haje.fi/lundgrentesti/mikkitesti2/ Koko biisi: https://inkvisitor.bandcamp.com/track/nothing-to-live-for Edellinen testi missä M6 mikeillä mahonki Soloist vs poppeli/vaahtera Rhoads: http://haje.fi/lundgrentesti/ Rhoads oli vähemmän napakka ja kova kuin lespa. En sitten tiedä soittotatsin osuutta tässä testissä. SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life. |
Entropia666 28.08.2015 14:37:07 | |
---|
Karvamammutti: Täällähän on tykitelty niin perkeleesti että sivuja oli kertynyt useitakin. Sehän oli sivulla 37. Ne näkemykset tais olla paria sivua aiemmin. http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=12571385 Noi tukee aika paljon omia löydöksiä ja havaintoja asian tiimoilta. |
Entropia666 28.08.2015 14:37:44 | |
---|
heviäijä: Rhoads oli vähemmän napakka ja kova kuin lespa. En sitten tiedä soittotatsin osuutta tässä testissä. Eli R vai L? |
Entropia666 28.08.2015 14:38:55 | |
---|
Juzpe: Mun kokemuksella soittaja vaikuttaa soundiin niin paljon, että mun on turha lähteä arvaamaan.. Mut sehän on ihan toissijainen seikka tässä keskustelussa. Jos kaikki muut asiat pysyy samana, paitsi puut, niin silloin voidaan edes vähän pystyä arvioimaan että vaikuttaako ne puut vai ei sillä erotuksella että onko klipeissä eroja. |
Karvamammutti 28.08.2015 14:39:21 | |
---|
Entropia666: Noi tukee aika paljon omia löydöksiä ja havaintoja asian tiimoilta. Ja tuolla aiemmin totesinkin, että tärkeintä on mitä se kitara saa soittajansa soittamaan. Vaikkei ulostulevassa soundissa lopputuotteen kannalta eroa olekaan, inspiroi jokainen kitara soittamaan erilailla. Se akustinen sointi ja rungon värähtely aiheuttaa suuria muutoksia soittajassa, ei signaalissa. "Jaa, no ei tässä nyt sit varmaan lähetä mihinkää." -Tommi Mäkinen |
heviäijä 28.08.2015 14:39:31 | |
---|
Entropia666: Eli R vai L? ÖÖ oon vissii ymmärtäny jotai väärin. Eiks tossa ollu R ja L? SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life. |
Entropia666 28.08.2015 14:40:43 (muokattu 28.08.2015 14:41:23) | |
---|
heviäijä: ÖÖ oon vissii ymmärtäny jotai väärin. Eiks tossa ollu R ja L? Niin, kumpi oli lespa; klippi R_MD421 vai L_MD421? edit. kirjaimet tarkottaa kanavia millä ne on tykitetty narulle. Oikee ja vasen, ei siis kitaroita. |
Karvamammutti: Täällähän on tykitelty niin perkeleesti että sivuja oli kertynyt useitakin. Sehän oli sivulla 37. Ne näkemykset tais olla paria sivua aiemmin. http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=12571385 Totta tosiaan. En pysty kuuntelemaan töissä, mutta ei sillä väliä, koska eihän tuota kukaan pysty varmaksi kuulemaan - minä kaikkein vähiten. Mutta toisaalta, pystyykö joku sanomaan, mikä vahvari, kaappi ja elementit on käytössä? Tuskin, joten tarkoittaako se, ettei niillä ole mitään merkitystä soundiin, koska kukaan ei pysty tunnistamaan niitäkään? Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
heviäijä 28.08.2015 14:46:08 | |
---|
Entropia666: Niin, kumpi oli lespa; klippi R_MD421 vai L_MD421? edit. kirjaimet tarkottaa kanavia millä ne on tykitetty narulle. Oikee ja vasen, ei siis kitaroita. L on Rhoads. Kuuntelin muuten aluks sen clean-pätkän ja vasta nyt ton säröjutun. Ei oo paljoo eroo noilla särösoundeilla. SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life. |