Tympee Huttunen 08.08.2015 14:55:56 | |
---|
Herrah: Ei lähtenyt eikä juossut. Ampuja oli siis sattumalta juuri oikean ulko-oven vieressä odottamassa? No mikäpä siinä. Mutta kieltämättä viime jaksot ovat olleet selkeästi kauden parhaimmistoa. Ongelma kauden kanssa varmaan on, että on tehty mykistävän hieno ja koukeroinen juoni, mitä ei olla saatu sopimaan sarjaformaattiin. Hahmot jää etäisiksi, nimet unohtuu ja muutama jakso sitten esitelty hahmo on jo pyyhkiytynyt muistista. |
Cujo 08.08.2015 17:04:23 | |
---|
Lastinen: Ongelma kauden kanssa varmaan on, että on tehty mykistävän hieno ja koukeroinen juoni, mitä ei olla saatu sopimaan sarjaformaattiin. Hahmot jää etäisiksi, nimet unohtuu ja muutama jakso sitten esitelty hahmo on jo pyyhkiytynyt muistista. Minullekin tuli vähän mieleen että on tavoiteltu vanhojen Kaliforniaan sijoittuvien, kovaksikeitettyjen dekkarien henkeä, mutta ei se sitten tv-sarjana enää toimi. Esim. Raymond Chandlerhan kirjoitti hienoja ja juoneltaan polveilevia dekkareitaan sen verran kännissä ettei enää itsekään tiennyt kuka oli murhaaja. |
Vaihtovirta 10.08.2015 14:58:13 | |
---|
Jaa nytkö se loppu? No olihan tuo ihan hyvä, vaikka sellaisesta pikkuasiasta kuin juoni ei oikein ottanutkaan selvää. No pääasia, että kaikille muille paitsi..no kaikille kävi hyvin. 8/10 ja seuraavaa castia odottamaan. Elämän ala asteella nokka huilua soitellen. |
Hetfield 11.08.2015 00:00:13 | |
---|
Joo-o. Noh, hyvä etten ollut ainut joka ei ollut ihan perillä kaikesta. Muutamassa kohdassa olisi ehkä auttanut laittaa pauselle ja vähän muistella, mutta ei jaksanut enää kauden loppupuoliskolla kuin katsoa vaan suosiolla loppuun. Semmosta tällä kertaa, ihan ookoo shittiä. Alright, alright, alright! |
Thet 11.08.2015 13:51:38 | |
---|
Hetfield: Semmosta tällä kertaa, ihan ookoo shittiä. Ei ollu edes ihan ookoo. Paskaa tuo oli alusta loppuun. Näyttelijöinä olisi voinut olla puupalikoita ja lopputulos olisi ollut sama. Juoni oli täysin merkityksetön eikä sen ratkaisu tuntunut miltään, kuten ei kenenkään kohtalonkaan. |
Meadow 11.08.2015 14:23:13 (muokattu 11.08.2015 14:27:06) | |
---|
Mun mielestä tää oli loppupeleissä parempi kausi kuin ykkönen. Melkoista slow burnia ihan lopputykittelyihin asti. Velcoro on ehkä traagisin hahmo miesmuistiin, voi jumalauta että Farrell veti hyvin. Tinkimätön nykyaikaan tuotu film noir, kymmenen kautta kymmenen. |
Kerpele 11.08.2015 14:42:21 | |
---|
Meadow: Mun mielestä tää oli loppupeleissä parempi kausi kuin ykkönen. Melkoista slow burnia ihan lopputykittelyihin asti. Velcoro on ehkä traagisin hahmo miesmuistiin, voi jumalauta että Farrell veti hyvin. Tinkimätön nykyaikaan tuotu film noir, kymmenen kautta kymmenen. aistin sarkasmia Kaikki rumpalit on ihan hirveitä hinaajia. -Moderaattori |
Hanok 12.08.2015 16:11:11 | |
---|
Kyllähän se lopulta ykköskaudesta jäi aika kauas, mutta en minä tätä miksikään skeidaksi nimittäisi. Mihin muihin sarjoihin te tätä oikein vertaatte? |
Hanok 12.08.2015 16:24:08 | |
---|
Hanok: Kyllähän se lopulta ykköskaudesta jäi aika kauas, mutta en minä tätä miksikään skeidaksi nimittäisi. Mihin muihin sarjoihin te tätä oikein vertaatte? No okei... itselle tuli mieleen yksi sarja, johon ainakin ykköskautta voisi ehkä verrata: Top of the Lake. Kannattaa tutustua, näytti löytyvän myös HBO Nordicista. |
WanhaWihtahousu 12.08.2015 17:19:18 | |
---|
Vuoden pettymys. Nyt loppuu tuo homostelu. Sotaveteraanit eivät taistelleet että voisitte miehissä hoonata toistenne peräaukkoja. Rintamalla ei homosteltu, kunnioittakaa veteraaneja kiitos 1939-1945. -Quru |
Ali 15.08.2015 18:27:59 (muokattu 15.08.2015 18:38:32) | |
---|
Olipa melkoinen antikliimaksi tuo vika jakso. Itse asiassa katsoin finaalin pätkissä kahtena eri iltana, niin mukaansatempaavaa jakso oli. Ekan puolikkaan jälkeen ajattelin, että no niin, nyt tulee sentään Frankin heist-tykitystä, mutta joo-o. "You're a shitty acter" hymyilytti. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs |
dipshit 17.08.2015 12:24:01 | |
---|
Minä kyllä tykkäsin tästäkin kaudesta. Viimeiset kolme jaksoa olivat vähintään 9/10-tason tykittelyä, helvetin hyvää tv:tä jolle en kovin nopeasti keksi mitään hyvää haastajaa tällä hetkellä. Eikä tämä nyt niin ihmeellisen vaikeaselkoinen mielestäni ollut. Vaatihan tämä toki keskiverto-tv-viihdettä enemmän keskittymistä, mutta se nyt vain kuuluu asiaan kun kyseessä on selkeästi film noirista inspiraationsa hakenut dekkarisarja. Tietyt kökköydet (erityisesti dialogissa) häiritsivät kyllä meikäläistäkin aika ajoin, mutta kokonaisuudessaan tämä oli kyllä mielestäni varsin laadukas neo noir-dekkarisetti. Colin Farrellin roolisuoritus oli helposti samalla tasolla ykköskauden päähahmojen kanssa, eikä ne muutkaan mitenkään huonosti vetäneet. Vince Vaughn etenkin tuntui paranevan jakso jaksolta, joskin hahmolleen kirjoitettu dialogi oli kyllä paikoitellen vähän liian työlästä ("It's like blue balls... in your heart.") Loppupeleissä pidin myös kakkoskauden settingistä melko paljon. Paskainen, synkkä ja korruptoitunut Kalifornian maaseutu oli saatu paljon tunnelmallisemmaksi mitä etukäteen osasin odottaa, vaikka ykköskauden ilmapiiristä jäätiinkin vielä kieltämättä reilusti. En kuitenkaan tykkää verrata tämän kauden jokaista elementtiä ja yksityiskohtaa ykköseen, mielummin analysoin ja arvostelen tämän ihan omana itsenäisenä teoksenaan. Sellaisena tämä nousee ehdottomasti viime vuosien tv-tarjonnan kärkikastiin omissa kirjoissani. Jatkoa innolla odotellessa. 8/10 |
Rahkonen 18.08.2015 12:56:40 | |
---|
Teennäinen fiilis jäi tästä kaudesta. Kompastui omaan nokkeluteensa ja väkinäiseen monimutkaisuuteen. Liikaa vaan kaikkea. Jos tää ois ollut muulla nimellä kun True Detective niin eipä olis jaksanut kiinnostaa loppuun saakka. Hienoja yksittäisiä kohtauksia ja visuaalisesti upea, mutta kokonaisuus ei toiminut. |
Röntgen-Jeesus 21.08.2015 04:39:02 | |
---|
Komppaan dipshitiä. Hyvä kausi kaikenkaikkiaan. Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä. |
Dr. Funkenstein 27.08.2015 23:55:40 | |
---|
Olihan se jees. Ekan kauden jälkeen semisti meh, mut hyvää televisiota. Pitää muistaa haukkua jatkossa Mnet-credittien toivossa ^_________^ |
Tympee Huttunen 28.08.2015 10:09:09 (muokattu 28.08.2015 10:09:29) | |
---|
Dr. Funkenstein: Olihan se jees. Ekan kauden jälkeen semisti meh, mut hyvää televisiota. Pitää muistaa haukkua jatkossa Mnet-credittien toivossa ^_________^ Mä luulen, et kehut tuo nimenomaan mnet-credittejä. Näinhän nää aina menee. Eka hehkutellaan, sit kova pettymys. Lopuksi osa sanoo tykkäävänsä, muut eivät vain tajunneet. Mulla on vielä vika jakso kattomatta, kertonee jotakin. Ajattelin käyttää puolitoista tuntia ennemmin vaikka Emmanuellen kakkososaan. |
Dr. Funkenstein 28.08.2015 13:04:40 | |
---|
Lastinen: Mä luulen, et kehut tuo nimenomaan mnet-credittejä. Näinhän nää aina menee. Eka hehkutellaan, sit kova pettymys. Lopuksi osa sanoo tykkäävänsä, muut eivät vain tajunneet. Mulla on vielä vika jakso kattomatta, kertonee jotakin. Ajattelin käyttää puolitoista tuntia ennemmin vaikka Emmanuellen kakkososaan. Äh, höpö höpö. Mnettihän on täynnä miehiä joilla on Maailman Paras Maku eikä paska kelpaa elämässä eikä musiikissa. |
Dr. Funkenstein: Äh, höpö höpö. Mnettihän on täynnä miehiä joilla on Maailman Paras Maku eikä paska kelpaa elämässä eikä musiikissa. No se on totta. Kukapa nyt tekisi virheitä musiikissa tai elämässä. Mut makuja on monia ja ihan hyvä, että joku tykkää tästä kakkoskaudesta. Terveisin, itkevä fanipoika. Ja jos totta puhutaan, niin ykköskaudenkin finaalikin oli heikohko esitys. Kolmaskin kausi on mahdollisesti tulossa, joten sen haukkuja ja kehuja odotellessa. |
Ali 28.08.2015 13:35:58 (muokattu 28.08.2015 14:29:34) | |
---|
Ekalle kaudelle, jonka oon katsonut kolme kertaa (vikan jakson vaan kahdesti), antaisin kouluarvosanan 10-. Oikeastaan ainoat mainittavat valituksenaiheet olivat vihreiden korvien oivallus ja vikan jakson viimeinen viimeinen vartti. Kakkoskaudelle antaisin arvosanaksi ehkä ehkä jotain 6:n luokkaa, jos ensimmäisen kauden olemassaolo otetaan huomioon, ilman sitä ehkä 7-jotain voisi heltyä. Haluaisin katsoa tokan kauden vielä uudestaan, mutta ei se niin hyvä ollut, että ihan heti jaksan aikaa siihen tuhlata. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs |
Hanok 28.08.2015 16:02:56 | |
---|
Ali: Haluaisin katsoa tokan kauden vielä uudestaan, mutta ei se niin hyvä ollut, että ihan heti jaksan aikaa siihen tuhlata. Minä veikkaisin, että eka kausi tulee jossain vaiheessa katsottua toiseen kertaan. Toisen kauden kanssa tuskin tulee vaivauduttua. |